Ναταλία Κοντώση
Ένα φιλόδοξο project βρίσκεται στα σκαριά στην Ευρώπη: μία ομάδα επιχειρηματιών ασκεί πιέσεις για την εγκατάσταση μιας υποθαλάσσιας διασυνδετικής «γέφυρας» που ονομάζεται NATO-L για την ανταλλαγή ηλιακής ενέργειας μεταξύ των ηπείρων της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης. Εάν το όραμα υλοποιηθεί, το έργο θα είναι η μεγαλύτερη υποθαλάσσια ενεργειακή σύνδεση στον κόσμο και θα λειτουργεί και προς τις δύο κατευθύνσεις για μια ισορροπημένη παροχή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
Τα υποθαλάσσια καλώδια διασύνδεσης θα έπρεπε να μεταφέρουν καθαρή ενέργεια για 2.200 μίλια.
Όπως αποκαλύπτει το eldiario το σκεπτικό πίσω από το συγκεκριμένο σχέδιο είναι να συλλέγεται ηλιακή ενέργεια σε μια ήπειρο, όταν το ηλιακό φως είναι άφθονο και διαθέσιμο και τη μοιράζεται με την άλλη, στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού.
Ένα φιλόδοξο project βρίσκεται στα σκαριά στην Ευρώπη: μία ομάδα επιχειρηματιών ασκεί πιέσεις για την εγκατάσταση μιας υποθαλάσσιας διασυνδετικής «γέφυρας» που ονομάζεται NATO-L για την ανταλλαγή ηλιακής ενέργειας μεταξύ των ηπείρων της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης. Εάν το όραμα υλοποιηθεί, το έργο θα είναι η μεγαλύτερη υποθαλάσσια ενεργειακή σύνδεση στον κόσμο και θα λειτουργεί και προς τις δύο κατευθύνσεις για μια ισορροπημένη παροχή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
Τα υποθαλάσσια καλώδια διασύνδεσης θα έπρεπε να μεταφέρουν καθαρή ενέργεια για 2.200 μίλια.
Όπως αποκαλύπτει το eldiario το σκεπτικό πίσω από το συγκεκριμένο σχέδιο είναι να συλλέγεται ηλιακή ενέργεια σε μια ήπειρο, όταν το ηλιακό φως είναι άφθονο και διαθέσιμο και τη μοιράζεται με την άλλη, στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού.
Η διαδικασία εξαρτάται σαφώς από την ώρα της ημέρας και θα λειτουργεί όταν η περιστροφή της γης βλέπει τον ήλιο σε διαφορετικό μέρος του πλανήτη.
Το όραμα
Με μήκος καλωδίου 3.500 km ή 2.200 μίλια, το North Atlantic Transmission One-Link λέγεται ότι είναι «το πιο φιλόδοξο και όμορφο έργο υποδομής στον κόσμο», σύμφωνα με τους υποστηρικτές, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι αυτή η ανάπτυξη θα φέρει πράσινη ηλεκτρική ενέργεια για τη σύνδεση του Βορρά Αμερικής στη Δυτική Ευρώπη μέσω του Ανατολικού Καναδά και του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιρλανδίας για την ενίσχυση της ενεργειακής ανεξαρτησίας.
Πιστεύεται ότι η αναγκαιότητα είναι η μητέρα όλων των εφευρέσεων, επομένως, η ανάγκη εξισορρόπησης των διακοπτόμενων πηγών ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η ώθηση της ενεργειακής ασφάλειας σε νέα ύψη για την άμβλυνση των ανησυχιών για τον εφοδιασμό και η εξεύρεση βελτιωμένων τεχνολογιών είναι μερικοί από τους βασικούς μοχλούς πίσω από την ανάπτυξη διηπειρωτικά καλώδια.
Οι ιδρυτές της φιλοδοξίας του NATO-L
Σε μια αποστολή να σχεδιάσουν, να αναπτύξουν και να ζωντανέψουν την υποδομή διασύνδεσης ηλεκτρικής ενέργειας μεταξύ Αμερικής και Ευρώπης, τρεις παίκτες ένωσαν τις δυνάμεις τους για να θέσουν σε κίνηση τους τροχούς ώστε το έργο NATO-L να μετατραπεί από όραμα σε πραγματικότητα.
Ο Laurent Segalen , ο οποίος είναι ένας από τους τρεις ιδρυτές αυτού του μεγάλου εγχειρήματος, είναι γαλλο-βρετανός τραπεζίτης επενδύσεων καθαρής ενέργειας και ιδρυτής της Megawatt-X, του Λονδίνου, που βασίζεται στην επενδυτική πλατφόρμα Energy Transition.
Ο Segalen συνδιοργανώνει το podcast Redefining Energy με έναν άλλο ιδρυτή του NATO-L, τον Gerard Reid , έναν Ιρλανδό Επενδυτικό Τραπεζίτη και αρμόδιο για τις αλλαγές στην ενέργεια και την κινητικότητα, ο οποίος είναι μέλος του Global Future Council on Advanced Energy Technologies στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ και ιδρυτικός συνεργάτης της Alexa Capital.
Ο τρίτος ιδρυτής της ναυαρχίδας διασύνδεσης πράσινης ενέργειας Αμερικής-Ευρώπης είναι ο Simon Ludlam , πρώην επενδυτικός τραπεζίτης και ιδρυτικός εταίρος της Etchea Energy , η οποία παρέχει επί του παρόντος την ομάδα διαχείρισης για το ιρλανδικό έργο διασύνδεσης MaresConnect .
«Τα πρώτα υπερατλαντικά τηλεγραφικά καλώδια τοποθετήθηκαν πριν από περισσότερα από 120 χρόνια. Τώρα ήρθε η ώρα τα καλώδια HVDC μέσω του North Atlantic Transmission One – Link να συνδέσουν τις δύο ηπείρους με την πράσινη ενέργεια», τόνισε ο Ludlam.
Η πρόταση
Η πρόταση περιλαμβάνει την εγκατάσταση τριών ζευγών καλωδίων υψηλής τάσης στον πυθμένα του Ατλαντικού Ωκεανού, τα οποία θα συνδέουν τον ανατολικό Καναδά με το δυτικό Ηνωμένο Βασίλειο. Γίνεται επίσης λόγος για σύνδεση της Νέας Υόρκης με τη δυτική Γαλλία χρησιμοποιώντας ένα παρόμοιο σύστημα.
Ο Simon Ludlam, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Etchea Energy και ένας από τους επιχειρηματίες που πρότειναν το έργο της υποθαλάσσιας «γέφυρας», εξήγησε ότι όταν ο ήλιος είναι ψηλά, η Ευρώπη παράγει περισσότερη ενέργεια από ό,τι χρησιμοποιεί, οπότε η πλεονάζουσα ενέργεια θα μπορεί να μεταφέρεται στη Βόρεια Αμερική. Όταν ο ήλιος λάμπει στην ανατολική ακτή του Καναδά, τότε η Ευρώπη θα ωφεληθεί από την πληθώρα της ηλιακής ενέργειας που παράγεται.
Οι πιθανότητες για το έργο
Ποια είναι η πιθανότητα να γίνει πραγματικότητα το συγκεκριμένο σύστημα ανταλλαγής;
Το προτεινόμενο έργο θα περιλαμβάνει την εγκατάσταση καλωδίων με δυνατότητα μεταφοράς 6 GW ενέργειας προς κάθε κατεύθυνση με την ταχύτητα του φωτός . Αυτό είναι το ισοδύναμο της παραγωγής έξι πυρηνικών σταθμών ηλεκτροπαραγωγής. Αυτά τα στοιχεία δόθηκαν από τον Laurent Segalen, ιδρυτή της λονδρέζικης ενεργειακής εταιρείας Magawatt X, η οποία αποτελεί επίσης μέρος της συνεργασίας για το πρόγραμμα ανταλλαγής ενέργειας.
Το έργο NATO-L έχει γεωπολιτικές επιπτώσεις
Το έργο διατλαντικής ηλιακής ανταλλαγής βρίσκεται ακόμη σε πολύ πρώιμα στάδια και εάν εγκριθεί, δεν θα ολοκληρωθεί πριν από τα μέσα της δεκαετίας του 2030. Η τεράστια χρηματοδότηση θα πρέπει να προέρχεται από διάφορους επενδυτές και θα περιλαμβάνει σημαντική συνεργασία μεταξύ των ενδιαφερομένων σε διάφορες χώρες, και σε αυτό το στάδιο, δεν είναι καν σαφές πόσο θα κοστίσει η ολοκλήρωση του έργου.
Οι εκτιμήσεις για το κόστος
Οι προβλέψεις κόστους έχουν γίνει από τουλάχιστον 25 έως 58 δισεκατομμύρια δολάρια . Αυτός είναι ο ίδιος προϋπολογισμός που διατέθηκε για την κατασκευή του νεότερου πυρηνικού σταθμού του Ηνωμένου Βασιλείου, που ονομάζεται Hinkley Point C.
Οι επιχειρηματίες πίσω από το έργο μεταφοράς ενέργειας NATO-L είναι αισιόδοξοι. Επισημαίνουν τα κλιματικά οφέλη του συστήματος και τα οφέλη χαμηλών εκπομπών ρύπων. Ένα άλλο θετικό χαρακτηριστικό του έργου είναι η πρόκληση που θα έθετε στη Ρωσία και την Κίνα όσον αφορά την κυριαρχία στους παγκόσμιους «ενεργειακούς πολέμους».
Εξάλλου οι γεωπολιτικές προεκτάσεις του εν λόγω εγχειρήματος αντικατοπτρίζονται στο όνομα NATO-L. Αν και αντιπροσωπεύει το «North Atlantic One-Link», θυμίζει προφανώς το ΝΑΤΟ, τον Οργανισμό Βορειοατλαντικής Συνθήκης. Υπάρχουν 31 χώρες που είναι ευθυγραμμισμένες με το ΝΑΤΟ ενώ η η Κίνα και η Ρωσία δεν είναι μέλη.
Τα οφέλη της παραγωγής ηλιακής ενέργειας
Υπό το πρίσμα της παγκόσμιας προσπάθειας προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η ηλιακή ενέργεια είναι βασικός παράγοντας.
Σύμφωνα με τους εμπνευστές της ιδέας, οι παράγοντες που καθιστούν την ηλιακή ενέργεια ελκυστική πηγή ηλεκτρικής ενέργειας σε όλο τον κόσμο είναι οι εξής:Καθαρή και βιώσιμη: -Η ηλιακή ηλεκτρική ενέργεια παράγεται χωρίς υποπροϊόντα και δεν μπορεί να εξαντληθεί.-Μείωση αποτυπώματος άνθρακα: Η ηλιακή ενέργεια μειώνει τις εκπομπές άνθρακα αντικαθιστώντας τα ορυκτά καύσιμα όπως ο άνθρακας και το πετρέλαιο.-Ενεργειακή ανεξαρτησία: Οι χώρες με μειωμένη εξάρτηση από ορυκτά καύσιμα θα βιώσουν πιο σταθερές οικονομίες. Η ηλιακή ενέργεια μπορεί επίσης να παραχθεί και να παρέχεται σε απομακρυσμένες περιοχές που δεν μπορούν να συνδεθούν στο δίκτυο.-Δημιουργία θέσεων εργασίας και οικονομική ανάπτυξη: Η εγκατάσταση, η λειτουργία, η συντήρηση και η ανάπτυξη συστημάτων ηλιακής ενέργειας δημιουργούν ευκαιρίες απασχόλησης. Οι χώρες που παράγουν και εξάγουν ηλιακό εξοπλισμό επωφελούνται από τα έσοδα από τις εξαγωγές.
Πηγή: energypress.gr
Πηγή: i-epikaira.blogspot.com