Δεν κρύβει τις προθέσεις της η Άγκυρα, ενώ η ελληνική κυβέρνηση επιμένει σε συνεργασίες και ελληνοτουρκικές φιλίες, που όπως φαίνεται θα της πληρώσει η πατρίδα μας πολύ ακριβά.
Το «Εκπαιδευτικό Μοντέλο για τον Αιώνα της Τουρκίας», που εγκρίθηκε από το Ανώτατο Συμβούλιο Παιδείας και αφού προηγήθηκε ένας μήνας δημόσιας διαβούλευσης, αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα του τουρκικού υπουργείου Παιδείας.
Το νέο σχολικό πρόγραμμα σπουδών, που αποφάσισε ο Ταγίπ Ερντογάν, θα εφαρμοστεί σταδιακά. Έτσι θα ξεκινήσει από την προσχολική εκπαίδευση, την 1η τάξη του Δημοτικού, την 5η τάξη (έναρξη Γυμνασίου) και την 9η τάξη (έναρξη Λυκείου), από το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025.
Το σημείο που θα πρέπει να μας προβληματίζει και εμάς αλλά και ολόκληρη τη Δύση, είναι πως στη νέα διδακτέα ύλη τα παιδιά στην Τουρκία θα μπολιάζονται με το δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας» και τον ηγεμονικό ρόλο της Άγκυρας!
Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα του τουρκικού υπουργείου Παιδείας στο πρόγραμμα Κοινωνικών Σπουδών της 5ης Τάξης (δηλαδή της δικής μας 1ης Γυμνασίου) στο Θέμα 1: Ζώντας μαζί, αναφέρεται για το ψευδοκράτος:
«…Στους μαθητές παρέχονται γραπτές και οπτικές πηγές σχετικά με τα πολιτιστικά χαρακτηριστικά της χώρας μας, της Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου (ΤΔΒΚ) και διαφορετικών χωρών…. Τα πολιτιστικά χαρακτηριστικά της χώρας μας, της ΤΔΒΚ και διαφορετικών χωρών συγκρίνονται και διαπιστώνονται ομοιότητες και διαφορές. Σε αυτό το πλαίσιο, συζητούνται οι ομοιότητες μεταξύ μας και της ΤΔΒΚ όσον αφορά τους ιστορικούς και πολιτιστικούς δεσμούς. Μέσα από μελέτες περιπτώσεων, τίθενται ερωτήματα για καταστάσεις που απαιτούν τη συνάντηση ανθρώπων με διαφορετικά πολιτισμικά χαρακτηριστικά….».
Στο Θέμα 2: Ο κόσμος, το σπίτι μας: «… Τονίζεται ότι η Ελλάδα, η Βουλγαρία, η Συρία και η Γεωργία είναι οι γείτονες με τους οποίους συνορεύουμε από τη θάλασσα. Στο πλαίσιο της αξίας του πατριωτισμού, τονίζεται η σημασία του να γνωρίζει κανείς τα σύνορα της χώρας του και τους γείτονες με τους οποίους συνορεύει…».
Στην 6η Τάξη (2η Γυμνασίου) θα μαθαίνουν:
«Στο πλαίσιο της θέσης της χώρας μας, ως γείτονές μας από τη θάλασσα αναφέρονται οι: ΤΔΒΚ, Λίβανος, Παλαιστίνη, Αίγυπτος, Λιβύη, Ρωσία, Ουκρανία και Ρουμανία και ζητείται από τους μαθητές να δείξουν αυτούς τους γείτονες στους χάρτες…. Στο σημείο της προστασίας και υπεράσπισης των δικαιωμάτων και συμφερόντων της χώρας μας όσον αφορά τις θαλάσσιες δικαιοδοσίες, τονίζεται η σημασία της Γαλάζιας Πατρίδας στη γεωπολιτική της χώρας μας όσον αφορά τα σύνορα του Αιγαίου, της Μαύρης Θάλασσας, της Μεσογείου και της Θάλασσας του Μαρμαρά. Στο πλαίσιο της αξίας του πατριωτισμού, υπογραμμίζεται η σημασία της προστασίας των περιουσιακών στοιχείων της χώρας και του να είναι ένα ανεξάρτητο κράτος».
Στο μάθημα της Γεωγραφίας στην 9η Τάξη (1η Λυκείου) στο Θέμα 2: Τεχνολογία χωρικής πληροφόρησης:
«… Δίνοντας έμφαση στη σημασία των χαρακτηριστικών θέσης της Τουρκίας, συζητούνται επίσης χάρτες που σχετίζονται με τη Γαλάζια Πατρίδα και την Ουράνια Πατρίδα (Εθνικός Εναέριος Χώρος). Κατά τη διαδικασία αυτή, τονίζεται ο αγώνας της Τουρκίας ενάντια σε άδικες απαιτήσεις που αγνοούν τα νομικά και γεωγραφικά της δικαιώματα στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο και τονίζεται η αξία του πατριωτισμού. Σε αυτή τη διαδικασία, αναφέρεται επίσης ότι το Αιγαίο Πέλαγος ήταν γνωστό στο παρελθόν ως Θάλασσα των Νήσων. Αναφέρεται η σημασία του νησιού της Κύπρου για την Τουρκία και τον τουρκικό κόσμο…».
Θέμα 4: Ανθρώπινα συστήματα και διαδικασίες
«…Εξασφαλίζεται ότι εξετάζονται οι πίνακες και τα γραφήματα που σχετίζονται με τις αλλαγές στον πληθυσμό της Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου (ΤΔΒΚ) και ορισμένων τουρκικών κρατών…».
Και συνεχίζουν οι προκλήσεις με όσα αναφέρονται στο Θέμα 3: Φυσικά συστήματα και διεργασίες της 11ης Τάξης (3η Λυκείου):
«…Οι ομάδες ενθαρρύνονται να συλλέξουν πληροφορίες σχετικά με μελέτες περιπτώσεων που αντικατοπτρίζουν τις περιβαλλοντικές, οικονομικές, πολιτικές και κοινωνικοπολιτιστικές επιπτώσεις των υδάτων στην Τουρκία. Για παράδειγμα, όταν πρόκειται για τη Γαλάζια Πατρίδα (Μαύρη Θάλασσα, Μεσόγειος Θάλασσα, Αιγαίο Πέλαγος, Θάλασσα του Μαρμαρά), μπορούν να διερευνηθούν οι λόγοι για τους οποίους η Τουρκία δεν είναι συμβαλλόμενο μέρος της Σύμβασης του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας, τα δικαιώματά της στα διεθνή ύδατα σήμερα/στο μέλλον ή το έργο ύδρευσης που πραγματοποιείται με την ΤΔΒΚ. […] Στους μαθητές μπορούν να ανατεθούν ερευνητικές εργασίες σχετικά με διεθνή προβλήματα και λύσεις που σχετίζονται με το νερό, τη Συμφωνία για την οριοθέτηση της θαλάσσιας δικαιοδοσίας στη Μεσόγειο που υπογράφηκε μεταξύ της Τουρκίας και της Λιβύης, τις περιφερειακές διαφωνίες για το νερό, την εθνική ασφάλεια και την ασφάλεια του νερού, τις άδικες απαιτήσεις για τους υδάτινους πόρους της Τουρκίας, τα νησιά της Τουρκίας, τη διεθνή μετανάστευση στην Τουρκία λόγω ξηρασίας ή πιθανά σενάρια μετανάστευσης που σχετίζονται με το νερό στο εσωτερικό της χώρας….».
Στο Θέμα 5: Οικονομικές δραστηριότητες και οι επιπτώσεις τους:
«… Συζητείται το χαρακτηριστικό της Τουρκίας να είναι ενεργειακός διάδρομος και η σημασία της Γαλάζιας Πατρίδας όσον αφορά την παραγωγή ενέργειας…».
Στο Θέμα 7: Περιφέρειες, χώρες και διεθνείς σχέσεις:
«… Στο πλαίσιο της γεωγραφικής θέσης της Τουρκίας, συλλέγονται πληροφορίες για τα αποτελέσματα των πολιτιστικών σχέσεων στις περιοχές με τις οποίες αλληλεπιδρά η Τουρκία (Καύκασος, Βαλκανικές χώρες, Τουρκεστάν, Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου, Μέση Ανατολή, Αφρική) και τις επιπτώσεις τους στις περιοχές αυτές…».
Για να φτάσουμε στην 12η Τάξη (τελευταία τάξη του Λυκείου) και στο μάθημα Ιστορία της Τουρκικής Επανάστασης και του Ατατουρκισμού:
«… Στο πλαίσιο του Προγράμματος Σπουδών του μαθήματος της Τουρκικής Δημοκρατίας Ιστορία της Τουρκικής Επανάστασης και του Ατατουρκισμού, θα πρέπει να συμπεριληφθούν στον κατάλογο αναγνωσμάτων βιβλία γραμμένα από αρμόδιους ανθρώπους σχετικά με τη ζωή του Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ, τα γεγονότα κατά τη διάρκεια του Εθνικού Αγώνα, τον τουρκικό εκσυγχρονισμό, τις σπουδές επιστήμης, εκπαίδευσης και πολιτισμού κατά τη δημοκρατική εποχή, τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και την τουρκική εξωτερική πολιτική, το Κυπριακό Πρόβλημα, το αβάσιμο των διεκδικήσεων του Πόντου και των Αρμενίων….»!
Στο Θέμα 3: Η Τουρκία από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο έως τη διαδικασία της παγκοσμιοποίησης, αναφέρεται ακόμη:
«… Μέσα από τις διάφορες πηγές που δίνονται, παρέχεται η δυνατότητα στους μαθητές να εξετάσουν τα θέματα «Πόλεμος της Κορέας, ένταξη της Τουρκίας στο ΝΑΤΟ, Κυπριακό πρόβλημα και Κυπριακή Ειρηνευτική Επιχείρηση, ελληνοτουρκικές σχέσεις, θαλάσσια γεωπολιτική της Τουρκίας και θαλάσσια δικαιοδοσία της Τουρκίας στη Γαλάζια Πατρίδα, ανυπόστατοι αρμενικοί ισχυρισμοί και τρομοκρατία ASALA, σχέσεις Τουρκίας-Ευρωπαϊκής Ένωσης, σχέσεις με τον τουρκικό κόσμο, πρόβλημα Ναγκόρνο-Καραμπάχ και Βοσνιακός Πόλεμος» ως προς την αλλαγή και τη συνέχεια της εξωτερικής πολιτικής της Τουρκίας από την αρχή της περιόδου του Ψυχρού Πολέμου…. Μπορεί να ζητηθεί [από τους μαθητές] να αναλύσουν γραπτές και οπτικές πηγές σχετικά με το Κυπριακό Πρόβλημα και να ετοιμάσουν μια έκθεση προς τα Ηνωμένα Έθνη σχετικά με τις πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές αδικίες που υφίστανται οι Τούρκοι στο νησί…. Μπορεί να ζητηθεί από τους μαθητές να ερευνήσουν τη ζωή και το έργο μιας από τις σημαντικές προσωπικότητες όπως ο Alija Izetbegovic, ο Rauf Denktas, ο Dr. Sad?k Ahmet, ο Muhammad Ali Jinnah, ο Isa Yusuf Alptekin και να ετοιμάσουν και να παρουσιάσουν μια βιογραφία…. Μπορεί να ζητηθεί [από τους μαθητές] να εξηγήσουν προφορικά τη σημασία του νησιού της Κύπρου για την Τουρκία, δείχνοντάς το στο χάρτη….».
Αυτά συμβαίνουν στην Τουρκία και αποδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο ποιο είναι το μακροπρόθεσμο σχέδιό τους, που θα κάνει τα πάντα για να το εφαρμόσει φυσικά εις βάρος των δικών μας εθνικών συμφερόντων!
_______________________________
Αναρτήθηκε από τον Στρατηγό κ. Αθαν. Καραντζίκο