Κακουργήματα που έγιναν πλημμελήματα - ανάμεσά τους το βασικό έγκλημα του εμπρησμού, η ενεργητική δωροδοκία και η κατοχή μολότοφ - μείωση ορίων ποινών, μαζική κατάργηση όλων των πταισμάτων, στα μαλακά οι αρχηγοί εγκληματικής οργάνωσης, οι τρομοκράτες, οι εμπρηστές, οι τράφικερς, οι μαστροποί, οι βιαστές: Αυτός ήταν ο Ποινικός Κώδικας του ΣΥΡΙΖΑ!
Αλλά ο κ. Κασσελάκης που μιλάει συνεχώς για «εγκλήματα» και «δολοφόνους παιδιών» δεν έχει τίποτε να πει γι’ αυτά που είχε ψηφίσει το κόμμα του. Δηλαδή για τα πραγματικά εγκλήματα και τους πραγματικούς εγκληματίες!
Και δεν χρειαζόταν να φθάσουμε στην αποφυλάκιση Μιχαλολιάκου για να συνειδητοποιήσουμε ότι ο Ποινικός Κώδικας που ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ το 2019 - παρατείνοντας κατά μία εβδομάδα την λειτουργία της Βουλής και ενώ οι εκλογές είχαν ανακοινωθεί – θα οδηγούσε σειρά καταδικασμένων για σοβαρά αδικήματα να πέσουν στα μαλακά. Είχαμε τότε προειδοποιήσει σε όλους τους τόνους. Τα σημάδια ήταν εκεί και είναι ανώφελη κάθε περί του αντιθέτου επιχειρηματολογία.
Επρόκειτο για ένα νομοσχέδιο 1.100 άρθρων. Η Νέα Δημοκρατία είχε από την αρχή καταγγείλει τη διαδικασία και απείχε, ενώ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ και Χρυσή Αυγή κατήγγειλαν την ψηφοφορία και αποχώρησαν. Μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ και Το Ποτάμι υπερψήφισαν τις αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα.
Στις 4 Ιουνίου 2019, η Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος ζήτησε την απόσυρση του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας που είχαν κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή, καθώς, όπως ανέφερε σε ανακοίνωσή της, «η μετάπτωση υψηλής κοινωνικής απαξίας κακουργημάτων σε πλημμελήματα (π.χ. διακεκριμένες κλοπές κατ' επάγγελμα τελούμενες από συμμορίες, διακεκριμένες απάτες ή πλαστογραφίες κατ' επάγγελμα με αντικείμενο της περιουσιακής βλάβης από 30.000-120.000 ευρώ) αλλά και η περαιτέρω μείωση των ορίων ποινών με ταυτόχρονη χαλάρωση των προϋποθέσεων υφ' όρον απόλυσης, θα επιφέρει παραγραφές και μαζικές αποφυλακίσεις σε πληθώρα υποθέσεων, με τον κίνδυνο διασάλευσης της δημόσιας ασφάλειας αλλά και καλλιέργειας ευλόγου αισθήματος ατιμωρησίας στα θύματα εγκληματικών πράξεων».
Επομένως, ό,τι και να λέει ο ΣΥΡΙΖΑ, δεν τα λέμε εμείς, τα είπαν οι εισαγγελείς, δηλαδή η Δικαιοσύνη, δηλαδή το κατά Τσίπρα «θεσμικό εμπόδιο» και η κατά Πολάκη «προστασία του κάθε νταβατζή».
Ας δούμε, λοιπόν, τις επιπτώσεις που είχε ο Ποινικός Κώδικας του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος, ως ευνοϊκότερος νόμος, συνεχίζει να εφαρμόζεται για τα αδικήματα που είχαν τελεστεί πριν από την ψήφιση και εφαρμογή του. Για να τελειώνουν τα παραμύθια.
Εμπρησμοί
1.Το βασικό έγκλημα του εμπρησμού μετετράπη από κακούργημα σε πλημμέλημα. Ο εμπρησμός έγινε έγκλημα συγκεκριμένης διακινδύνευσης, ενώ με τον προηγούμενο Π.Κ. χαρακτηριζόταν ως έγκλημα «αφηρημένα συγκεκριμένης διακινδύνευσης» ή «δυνητικής διακινδύνευσης».
Αυτό σημαίνει ότι το βασικό έγκλημα του εμπρησμού επί ΣΥΡΙΖΑ τυποποιήθηκε ως πλημμέλημα (ποινή από 1 έως 5 έτη), δηλαδή συγκεκριμένη διακινδύνευση, ενώ προηγουμένως ήταν έγκλημα αφηρημένης διακινδύνευσης και τυποποιημένο ως κακούργημα (ποινή από 5 έως 10 έτη), αν από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο.
Σημειώστε ότι η «συγκεκριμένη διακινδύνευση» προϋποθέτει ότι ο κίνδυνος πρέπει να είναι πραγματωμένος.
2. Καταργήθηκε η διάταξη του άρθρου 433 Π.Κ. «Παράβαση διατάξεων για την προφύλαξη από τη φωτιά», ως πταισματική παράβαση. Στον συριζαϊκό Ποινικό Κώδικα, τα πταίσματα καταργήθηκαν από τα εγκλήματα (άρθρο 18 ΠΚ). Έτσι, όλα τα νομοθετήματα και οι αποφάσεις για αδικήματα που διώκονταν σε βαθμό πταίσματος, εξελίχθηκαν σε διοικητικά αδικήματα. Αλλά η γενική κατάργηση των πταισμάτων επέφερε και την κατάργηση των
πταισμάτων που υπήρχαν σε πυροσβεστικές διατάξεις, όπως είναι η πυρασφάλεια, καθώς η μη τήρηση των προβλεπόμενων μέτρων προέβλεπε κυρώσεις. Σημειώνεται πως με ειδική διάταξη επανήλθε και το πταίσμα της διατάραξης κοινής ησυχίας, που ο ΣΥΡΙΖΑ είχε καταργήσει μαζί με όλα τα άλλα πταίσματα.
3. Ψηφίστηκε ότι ο εμπρησμός δάσους επέφερε ποινή από 10 ημέρες έως 5 έτη, ενώ στον προηγούμενο Π.Κ. υπήρχαν και η φυλάκιση και το πρόστιμο σωρευτικά.
4. Η ποινή που προβλέφθηκε με τον Π.Κ. του ΣΥΡΙΖΑ για τους δράστες εμπρησμού δάσους είναι ίδια, ανεξάρτητα του μεγέθους της ζημιάς και των καμένων εκτάσεων που προκάλεσαν. Στον προηγούμενο Π.Κ. προβλεπόταν η διακεκριμένη μορφή.
5. Με τον Π.Κ. του ΣΥΡΙΖΑ, ο εμπρησμός από αμέλεια έγινε επίσης συγκεκριμένης διακινδύνευσης και επομένως πλημμέλημα, με ποινή από 3 ως 5 έτη. Στον προηγούμενο Π.Κ. ήταν έγκλημα αφηρημένης διακινδύνευσης.
6. Για τον εμπρησμό στα δάση, προβλεπόταν ποινή φυλάκισης μέχρι τρία χρόνια καθώς και χρηματική ποινή. Για κάποιον που θα συλληφθεί ως υπαίτιος για εμπρησμό και εφόσον πρόκυπτε κίνδυνος για άνθρωπο ή βλάβη σε εγκαταστάσεις κοινής ωφέλειας, η ανώτατη ποινή κάθειρξης είναι δέκα χρόνια, ενώ δέκα χρόνια φυλακής προβλέπεται επίσης και για εμπρησμό με αποτέλεσμα τον θάνατο ανθρώπου. Σε περίπτωση απώλειας ως αποτέλεσμα εμπρησμού παραπάνω του ενός ανθρώπου, προβλέπεται η ποινή κάθειρξης των ισοβίων.
7. Καταργήθηκε η επιβολή προστίμων για την έναρξη φωτιάς κατά την θερινή περίοδο σε εγκαταστάσεις. Οι συγκεκριμένες διατάξεις αλλά και πλήθος άλλων σχετικών, που υπήρχαν στα άρθρα από το 407 έως τον 459 του παλιού ποινικού κώδικα, καταργήθηκαν.
Ενεργητική δωροδοκία
Με τον Ποινικό Κώδικα του ΣΥΡΙΖΑ υποβαθμίστηκε η ενεργητική δωροδοκία σε πλημμέλημα. Με το νόμο 4855/2021 μετετράπη σε κακούργημα και τιμωρείται με κάθειρξη 10 ετών. Η Επιτροπή GRECO
χαιρέτισε τις τροποποιήσεις και τερμάτισε την διαδικασία ειδικής «επιτήρησης» της χώρας μας.
Χρυσή Αυγή
Με τον Κώδικα του ΣΥΡΙΖΑ, ο αρχηγός μιας εγκληματικής οργάνωσης εξισώθηκε με το απλό μέλος, ενώ οι καταδικασθέντες της Χρυσής Αυγής δεν στερούνταν των πολιτικών τους δικαιωμάτων. Επ’ αυτού, ο ΣΥΡΙΖΑ δικαιολογήθηκε ότι λόγω της προκήρυξης των πρόωρων εκλογών τον Ιούλιο του 2019 δεν πρόλαβε να τροποποιήσει την εκλογική νομοθεσία! Όλα τ’ άλλα τα πρόλαβε!
Έτσι, τον Σεπτέμβριο του 2019 είχαμε το πρώτο κρούσμα: H εισαγγελέας έδρας του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου ζήτησε, την απαλλαγή των κατηγορουμένων (ανάμεσά τους ο Λαγός και ο Μίχος), για την υπόθεση της επίθεσης μελών της Χρυσής Αυγής στον κοινωνικό χώρο «Συνεργείο» στην Ηλιούπολη, το 2013.
Σύμφωνα με την εισαγγελική λειτουργό, η απρόκλητη φθορά ξένης ιδιοκτησίας έχει καταργηθεί, και το αδίκημα θα πρέπει να μετατραπεί σε απλή φθορά ξένης ιδιοκτησίας, ενώ η ποινική δίωξη πρέπει να κηρυχθεί απαράδεκτη αφού η έγκληση δεν υποβλήθηκε από τον ιδιοκτήτη του χώρου αλλά τον πολιτικώς ενάγοντα.
Ήδη, από τον Μάρτιο του 2019 που δόθηκε στην διαβούλευση ο νέος Ποινικός Κώδικας, η ίδια η Νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ υποστήριξε σε ανακοίνωσή της, ότι το σχέδιο νόμου για τον νέο Ποινικό Κώδικα περιλαμβάνει μια σειρά από προβληματικές διατάξεις που επιχειρούν τη μείωση της ποινής για τη διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης.
Όπως ανέφεραν, «η εισήγηση για μείωση της ποινής σε 5 ως 10 χρόνια για το αδίκημα της διεύθυνσης εγκληματικής οργάνωσης αφήνει υπόνοιες ότι η κυβέρνηση επιχειρεί να κάνει ένα μεγάλο δώρο στη Χρυσή Αυγή, ρίχνοντας στα μαλακά την ηγεσία της»!
Ανέφεραν επίσης ότι «ενώ μέχρι σήμερα η διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης τιμωρείται με πλαίσιο ποινής 10 – 20 χρόνια, στην προτεινόμενη διάταξη το πλαίσιο μειώνεται στα 5 – 10 χρόνια, γεγονός που εξισώνει την ευθύνη της ηγεσίας μιας εγκληματικής οργάνωσης με την αντίστοιχη του απλού μέλους».
Τρομοκρατία
Σύμφωνα με τον Ποινικό Κώδικα του ΣΥΡΙΖΑ, δικαίωμα άμεσης αποφυλάκισης είχαν και τα μέλη της 17Ν. Σύμφωνα με το άρθρο 110Α, όποιος εκτίει περισσότερες ποινές ισόβιας κάθειρξης, μετά το 16ο έτος της έκτισης της ποινής του απολύεται υπό τον όρο του κατ’ οίκον περιορισμού (με ή χωρίς βραχιολάκι). Στο άρθρο 105Β (παράγραφος 6) του συριζαϊκού Ποινικού Κώδικα οριζόταν ότι ακόμα και για όσους έχουν πολλαπλές ισόβιες καθείρξεις (πολυϊσοβίτες) ο μέγιστος χρόνος παραμονής στη φυλακή είναι τα 25 έτη.
Προκειμένου να αποφευχθούν οι αποφυλακίσεις των τρομοκρατών, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας πάγωσε ως τις 16 Σεπτεμβρίου 2019 τον Ποινικό Κώδικα που είχε ψηφίσει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Και τελικά, σε ό,τι αφορά την υφ’ όρον απόλυση με τον νόμο του 2021 αυστηροποιήθηκαν οι τυπικές και ουσιαστικές προϋποθέσεις για την απόλυση υπό όρο των καταδικασθέντων για τα εγκλήματα του νόμου περί ναρκωτικών (σε διακεκριμένη μορφή), για εγκληματική οργάνωση, τρομοκρατικές πράξεις, εσχάτη προδοσία, ανθρωποκτονία, ληστεία, εμπρησμό, εμπρησμό σε δάση, εκβίαση, βιασμό ανηλίκου, εμπορία ανθρώπων, αρπαγή ανηλίκου και όλα τα εγκλήματα κατά της γενετήσιας ελευθερίας.
Ειδικότερα, σε περίπτωση επιβολής πρόσκαιρης κάθειρξης για τα αδικήματα αυτά, δόθηκε η δυνατότητα για απόλυση υπό όρο μόνο αν έχουν εκτιθεί με ευεργετικό υπολογισμό τα 4/5 της ποινής αντί των 3/5 που ίσχυε μέχρι το Νοέμβριο του 2021. Επιπλέον, προβλέφθηκε πραγματική παραμονή σε σωφρονιστικό κατάστημα, ίση με τα 3/5 της ποινής έναντι των 2/5 που ίσχυε. Στην περίπτωση της ισόβιας κάθειρξης για τα αδικήματα αυτά το κατώτατο όριο πραγματικής έκτισης αυξάνεται από τα 16 στα 18 έτη (πραγματική έκτιση). Τέλος καταργήθηκε η απόλυση κρατουμένου με τον όρο της ηλεκτρονικής επιτήρησης για τα συγκεκριμένα αδικήματα.
Επιπλέον, σε ό,τι αφορά στα εγκλήματα τρομοκρατίας, η εσωτερική νομοθεσία εναρμονίστηκε με Κοινοτική Οδηγία και για πρώτη φορά θεσπίστηκαν ποινές ακόμη και για ταξίδια στο εξωτερικό υπόπτων για τρομοκρατία. Επίσης τιμωρούνται η χρηματοδότηση τρομοκρατικών οργανώσεων αλλά και η παροχή πληροφοριών για τέλεση τρομοκρατικών πράξεων.
Βιασμός «χαμηλής έντασης»
Αρχικά είχε αποσυνδεθεί η συναίνεση από τον ορισμό του βιασμού, αγνοώντας την Σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης, που είχε ήδη γίνει νόμος του Κράτους (4531/2018).
Μπροστά στον σάλο, την τελευταία στιγμή, λίγο πριν από την έναρξη της ψηφοφορίας, στις 6 Ιουνίου 2019, ο τότε υπουργός Δικαιοσύνης κ. Καλογήρου, έφερε μια νομοτεχνική βελτίωση, επειδή, όπως ανέφερε, «το θέμα απασχόλησε ευρέως την κοινή γνώμη και δημιουργήθηκε ένα κοινωνικό αίτημα και μια εσφαλμένη εντύπωση ότι ο βιασμός γίνεται πλημμέλημα».
Μετά από μεγάλη φασαρία, η νέα διάταξη (παράγραφος 5 του άρθρου 336) διατυπώθηκε ως εξής: «Όποιος επιχειρεί γενετήσια πράξη χωρίς τη συναίνεση του παθόντος, τιμωρείται με κάθειρξη έως 10 έτη».
Στη διάρκεια της ίδιας διαδικασίας καταβλήθηκε προσπάθεια να πειστούμε ότι για να θεωρηθεί κακούργημα η ψυχολογική βία, αυτή έπρεπε να έχει ασκηθεί κατά του θύματος, μέσω της έκφρασης απειλής σοβαρού και άμεσου κινδύνου για τη ζωή ή τη σωματική ακεραιότητα. Ενώ, «όταν στο θύμα ασκείται ψυχολογική βία χαμηλότερης έντασης, όταν δηλαδή απειλείται με άλλη παράνομη πράξη ή παράλειψη και εξαναγκάζεται έτσι σε γενετήσια πράξη με τον δράστη, τότε επιβάλλεται ποινή από 3 έως 5 έτη».
Επομένως, η πρόθεση ήταν να αποσυνδεθεί ο ορισμός του βιασμού από την συναίνεση και να αποτελεί πλημμέλημα ο βιασμός όταν είναι αποτέλεσμα ψυχολογικής βίας, λόγω… χαμηλής έντασης!
Με τον ίδιο νόμο, για τον ομαδικό βιασμό προβλεπόταν ποινή είτε ισόβιας είτε πρόσκαιρης κάθειρξης τουλάχιστον δέκα ετών (δηλαδή από 10 έως 15 έτη).
Συγκεκριμένα: Με το νόμο 4855/2021 -που αφορούσε στην τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας- η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προχώρησε σε σημαντική αυστηροποίηση των προβλεπόμενων ποινών, τόσο γι’ αυτά, όσο και άλλα ειδεχθή εγκλήματα. Ανάμεσα στ’ άλλα:
1.Σε ό,τι αφορά τον ομαδικό βιασμό (άρθρο 336 παρ. 3 ΠΚ): Με την αλλαγή που προώθησε στον Ποινικό Κώδικα η Κυβέρνηση, μοναδική ποινή για τον ομαδικό βιασμό είναι πλέον η ισόβια κάθειρξη. Πριν την αλλαγή που επέφερε ο νέος νόμος προβλεπόταν ποινή είτε ισόβιας είτε πρόσκαιρης κάθειρξης τουλάχιστον δέκα ετών (δηλαδή από 10 έως 15 έτη). Περαιτέρω προβλέφθηκε ρητά και ο βιασμός ανηλίκου με προβλεπόμενη ποινή την ισόβια κάθειρξη.
Εμπορία ανθρώπων
Με τον Ποινικό Κώδικα του ΣΥΡΙΖΑ η εμπορία ανθρώπων τιμωρείτο με κάθειρξη έως δέκα έτη (από 5-10 έτη). Επίσης, με τον νόμο του ΣΥΡΙΖΑ, το αδίκημα της εμπορίας ανθρώπων έως και την 12-11-2021 στην επιβαρυντική του μορφή τιμωρείτο με την ποινή της κάθειρξης (από 5 ως 15 έτη) και χρηματική ποινή, ενώ αν είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών (από 10 ως 15 έτη).
Επί Ν.Δ., αναδιαμορφώθηκαν τα πλαίσια των ποινών σε όλες τις μορφές τέλεσης του αδικήματος. Έτσι στην απλή του μορφή τιμωρείται πλέον με κάθειρξη (από 5 ως 15 έτη). Περαιτέρω η εμπορία ανθρώπων στην επιβαρυντική της μορφή, δηλαδή όταν: α) τελείται κατ’ επάγγελμα, β) τελείται από υπάλληλο ο οποίος κατά την άσκηση της υπηρεσίας του ή επωφελούμενος από την ιδιότητά του αυτή διαπράττει ή συμμετέχει με οποιονδήποτε τρόπο στην πράξη, γ) συνδέεται με την παράνομη είσοδο, παραμονή ή έξοδο του παθόντος από τη χώρα ή δ) είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη του παθόντος, τιμωρείται πλέον με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών (από 10 έτη έως 15 έτη) και χρηματική ποινή, ενώ αν είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο επιβάλλεται ισόβια κάθειρξη ως μόνη προβλεπόμενη ποινή.
Μαστροπεία
Με τον Ποινικό Κώδικα του ΣΥΡΙΖΑ, η πράξη της «εκμετάλλευσης πόρνης», έπαψε να θεωρείται αξιόποινη όταν πρόκειται για ενηλίκους.
Επί Νέας Δημοκρατίας η μαστροπεία επανήλθε ως αξιόποινη πράξη όχι μόνο σε βάρος ανηλίκων, αλλά εν γένει σε βάρος ενηλίκων. Έτσι όποιος κατ’ επάγγελμα ή από κερδοσκοπία προάγει ή εξωθεί ή εξαναγκάζει άλλον στην πορνεία ή εκμεταλλεύεται τα έσοδα από την
πορνεία άλλου τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον 18 μηνών και με χρηματική ποινή.
Είναι χαρακτηριστικό ότι κατ’ εφαρμογήν του νόμου του ΣΥΡΙΖΑ τα δικαστήρια απάλλασσαν κατηγορούμενους για μαστροπεία, ακριβώς επειδή τα θύματά τους ήταν ενήλικες. Σε μία περίπτωση μάλιστα, κατηγορούμενος αθωώθηκε και από τον Άρειο Πάγο, αφού η εκμετάλλευση πόρνης είχε πάψει να είναι αδίκημα.
Κατοχή και χρήση μολότοφ σε δημόσιους χώρους
Με τον νόμο του ΣΥΡΙΖΑ, η κατοχή μολότοφ ήταν πλημμέλημα και προβλέπονταν τα εξής:
1. Όποιος κατασκευάζει, προμηθεύεται ή κατέχει εκρηκτικές ύλες ή εκρηκτικές βόμβες από τις οποίες μπορεί να προκληθεί κίνδυνος για άνθρωπο τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών ετών.
2. Η πράξη της προηγούμενης παραγράφου τιμωρείται με κάθειρξη έως δέκα έτη αν ο υπαίτιος την τελεί ενώ διαπράττει διατάραξη κοινής ειρήνης (άρθρο 189 παρ. 1-3).
3. Ο δράστης δεν τιμωρείται αν πριν εξεταστεί από τις αρχές παρέδωσε με τη θέλησή του σ’ αυτές τα πιο πάνω υλικά ή αντικείμενα ή κατέστησε γι’ αυτές δυνατό να τα αποκτήσουν στην κατοχή τους ή απέτρεψε με άλλο τρόπο τον κίνδυνο να γίνει χρήση αυτών.
Με τον νόμο της Νέας Δημοκρατίας η κατασκευή και κατοχή μολότοφ σε δημόσια συνάθροιση αναβαθμίστηκε σε κακούργημα και τιμωρείται με κάθειρξη ως δέκα έτη. Επιπλέον, στα υλικά ή αντικείμενα ιδιαίτερης επικινδυνότητας προστέθηκαν οι εμπρηστικές ύλες και οι μηχανισμοί.
Επίσης, διευρύνθηκε ο κακουργηματικός χαρακτήρας στις περιπτώσεις εκείνες που ο δράστης φέρει επικίνδυνες για τον άνθρωπο εκρηκτικές ή εμπρηστικές ύλες, βόμβες ή μηχανισμούς, κατά τη συμμετοχή του σε δημόσιες συναθροίσεις πλήθους ή αν τα ανωτέρω υλικά ή αντικείμενα αφορούν μεγάλη ποσότητα, ανεξαρτήτως αν συντρέχουν παράλληλα οι προϋποθέσεις του εγκλήματος της διατάραξης κοινής ειρήνης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όταν, τον Νοέμβριο του 2019, συζητήθηκαν στη Βουλή αυτές οι αλλαγές, ο ΣΥΡΙΖΑ έδωσε μάχη για να παραμείνει πλημμέλημα η κατοχή βομβών μολότοφ. Τότε είχε τεθεί και το περίφημο ερώτημα «πείτε μου σας παρακαλώ, ποιο αδίκημα διαπράττει αυτός που κατέχει μία βόμβα μολότοφ στην πλάτη, ποιο έννομο αγαθό προσβάλλει η απλή κατοχή μιας βόμβας μολότοφ»!
Φυσικά! Διότι κατά την γνώμη τους, αν τιμωρούνται αυστηρά οι εγκληματίες, οι τρομοκράτες, οι μαστροποί, οι βιαστές, είναι… «ποινικός λαϊκισμός»!
Όπως επίσης ισχυρίζονται οι… επιεικείς «ο νέος Ποινικός Κώδικας που ψηφίστηκε το 2019 καταρτίστηκε από ειδική νομοπαρασκευαστική επιτροπή μετά από εργασίες δέκα ετών και δεν ήταν δουλειά στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά κορυφαίων καθηγητών, δικαστών, δικηγόρων κλπ της χώρας».
Αλλά το γεγονός ότι εκείνος ο Ποινικός Κώδικας ήταν προϊόν της εργασίας κάποιας νομοπαρασκευαστικής επιτροπής δεν αποτελεί δικαιολογία. Γιατί την ευθύνη για το τι ψηφίζεται στη Βουλή την φέρουν αυτοί που το ψηφίζουν. Και γιατί ο λαός δεν έχει εκλέξει καμιά νομοπαρασκευαστική επιτροπή…
Αλλά ο κ. Κασσελάκης σφυρίζει αδιάφορα…
*Η Σοφία Βούλτεψη είναι Βουλευτής Β3 Νοτίου Τομέα Αθηνών, υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, δημοσιογράφος