Εννιά ημέρες -«στις εννιά του μακαρίτη» και συγκεκριμένα στις 16/12/23- μετά την υπογραφή της «Διακήρυξης των Αθηνών», ο υπουργός Άμυνας της Τουρκίας, Γιασάρ Γκιουλέρ, επιβεβαίωσε (1 και 2) με τον πιο εμφατικό τρόπο τους σκοπούς της διακήρυξης, που δεν ήταν άλλοι από την απόκτηση των αμερικανικών F-16 και την δέσμευση της Ελλάδας (1 και 2) να παραμένει σιωπηλή στις τουρκικές προκλήσεις, δηλώνοντας:«Με την υποστήριξη του ευγενούς μας έθνους και τα μέσα του κράτους μας, οι Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις μας, που είναι ένας αποτελεσματικός και ισχυρός στρατός στην περιοχή τους και στον κόσμο, εκπληρώνουν με επιτυχία όλα τα καθήκοντα που αναλαμβάνουν, από την εξασφάλιση της ασφάλειας των συνόρων μας έως την καταπολέμηση της τρομοκρατίας, από την προστασία των δικαιωμάτων και των συμφερόντων μας στην "Γαλάζια" και "Ουράνια" πατρίδα μας μέχρι τη συμβολή στη διεθνή ειρήνη και σταθερότητα».
Ήταν η πρώτη φορά -εξ όσων γνωρίζουμε- που έγινε η προσθήκη «Ουράνια» στο δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας». Κάτι που δεν σχολιάστηκε ούτε και αναλύθηκε επαρκώς στο δημόσιο διάλογο.
Για να γίνει κατανοητό τί ακριβώς υπονοούν οι Τούρκοι πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι η Ελλάδα έχει εύρος χωρικής θάλασσας 6ν.μ. -σε περιοχές εκτός του Ιονίου μέχρι το Ακρωτήρι Ταίναρο (1 και 2)- από το 1936 και Εθνικό Εναέριο Χώρο 10ν.μ. από το 1931. Ο Ε.Ε.Χ σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο, εκτείνεται πάνω από το χερσαίο έδαφός και τα χωρικά ύδατα. Η Τουρκία όμως υποστηρίζει από το 1974 και μετά -με τις πλάτες των ΗΠΑ που το αποδέχονται- ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να έχει 6ν.μ. χωρική θάλασσα και 10ν.μ. εναέριο χώρο, ενώ θεωρεί ότι αυτά πρέπει να ταυτίζονται.
Το ελληνικό ΥΠΕΞ έχει διασαφηνίσει ότι: «Ο ισχυρισμός της Τουρκίας περί αντιθέσεως του εύρους του ελληνικού εθνικού εναερίου χώρου προς το διεθνές δίκαιο είναι αβάσιμος για τους εξής λόγους:α) δεδομένου ότι ο «δικαιούμενος το μείζον, δικαιούται και το έλασσον», η άσκηση κυριαρχίας στον εναέριο χώρο μέχρι τα 10 ν.μ. είναι απολύτως νόμιμη, αφού δεν υπερβαίνει τα 12 ν.μ. που ορίζει το δίκαιο της θάλασσας ως ανώτατο όριο του εύρους της αιγιαλίτιδας ζώνης και του εθνικού εναέριου χώρου,β) η Ελλάδα έχει προβεί στη γνωστοποίηση της ανωτέρω νομοθεσίας,γ) η Τουρκία, από το 1931 και για πολλές δεκαετίες αποδεχόταν το εύρος των 10 ν.μ. του ελληνικού εθνικού εναέριου χώρου χωρίς ουδεμία διαμαρτυρία ή αμφισβήτηση, γεγονός που θεμελιώνει κατά το διεθνές δίκαιο σιωπηρή αποδοχή. Το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα εφαρμόσθηκε από το 1931 ομοιόμορφα.»
Σε αυτήν ακριβώς την λεπτομέρεια, τον αβάσιμο ισχυρισμό της Τουρκίας, κρύβεται κάτι εξαιρετικά ανησυχητικό που εξηγεί τις προθέσεις της γείτονος σχετικά με την καινοφανή προσθήκη «Ουράνια» στο δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας». Επειδή οι τουρκικές επεκτατικές βλέψεις γίνονται βάσει συγκεκριμένου σχεδιασμού με υποδειγματική μεθοδικότητα που εφαρμόζεται απαρέγκλιτα από τις εκάστοτε κυβερνήσεις -διεύρυνση του Ζωτικού Χώρου σε εφαρμογή του «Εθνικού Όρκου» Mîsâk-ı Millî του 1920 είναι μια από αυτές τις πολιτικές-, θα πάμε πίσω στις 6 Αυγούστου του 1974 οπόταν η Άγκυρα εξέδωσε τη «ΝΟΤΑΜ 714» (1 και 2) με την οποία καθόρισε παράνομα μία γραμμή αναφοράς στο μέσο περίπου του Αιγαίου (περίπου στον 25ο Μεσημβρινό) και ενημέρωσε ότι όλα τα αεροσκάφη που θα πετούσαν ανατολικά της γραμμής αυτής θα έπρεπε να αναφέρουν στο τουρκικό κέντρο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας της Κωνσταντινούπολης.
Η Τουρκία το 1980 ανακάλεσε τη «ΝΟΤΑΜ 714» αλλά με διαδοχικές παράνομες επεκτάσεις των τουρκικών ορίων Έρευνας και Διάσωσης (SAR, τα όρια του οποίου οφείλουν να συμπίπτουν με το FIR) το 1988, το 2001 και το 2020, τελικά διεκδικεί SAR ίδιο με τα όρια της «Γαλάζια Πατρίδας». Έτσι εξηγείται πώς συνδυάζεται η «Γαλάζια» με την «Ουράνια Πατρίδα» και τί υποκρύπτει ο όρος «Ουράνια».
Από το 1974 λοιπόν η Τουρκία εκδήλωσε την πρόθεσή της για υφαρπαγή μέρους του ελληνικού FIR/SAR. Είναι πρόδηλο δηλαδή ότι αυτό που οι «φίλοι» και «σύμμαχοί» μας θέλουν να μας πουν είναι ότι τα όρια της «Γαλάζιας και Ουράνιας Πατρίδα» συμπίπτουν και οδηγούν σε ακρωτηριασμό της κυριαρχίας και των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων.
Παρά ταύτα, το κυβερνητικό αφήγημα που προωθείται μέσω των «ημετέρων» Μέσων είναι ότι συνεχίζεται το «καλό κλίμα» στα ελληνοτουρκικά, στοχεύοντας στην αποχαύνωση και τον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης, με απώτερο σκοπό την υλοποίηση του οράματος «Μητσοτάκη»...
ΕΠΙΚΑΙΡΟΣ.-
Ήταν η πρώτη φορά -εξ όσων γνωρίζουμε- που έγινε η προσθήκη «Ουράνια» στο δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας». Κάτι που δεν σχολιάστηκε ούτε και αναλύθηκε επαρκώς στο δημόσιο διάλογο.
Για να γίνει κατανοητό τί ακριβώς υπονοούν οι Τούρκοι πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι η Ελλάδα έχει εύρος χωρικής θάλασσας 6ν.μ. -σε περιοχές εκτός του Ιονίου μέχρι το Ακρωτήρι Ταίναρο (1 και 2)- από το 1936 και Εθνικό Εναέριο Χώρο 10ν.μ. από το 1931. Ο Ε.Ε.Χ σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο, εκτείνεται πάνω από το χερσαίο έδαφός και τα χωρικά ύδατα. Η Τουρκία όμως υποστηρίζει από το 1974 και μετά -με τις πλάτες των ΗΠΑ που το αποδέχονται- ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να έχει 6ν.μ. χωρική θάλασσα και 10ν.μ. εναέριο χώρο, ενώ θεωρεί ότι αυτά πρέπει να ταυτίζονται.
Το ελληνικό ΥΠΕΞ έχει διασαφηνίσει ότι: «Ο ισχυρισμός της Τουρκίας περί αντιθέσεως του εύρους του ελληνικού εθνικού εναερίου χώρου προς το διεθνές δίκαιο είναι αβάσιμος για τους εξής λόγους:α) δεδομένου ότι ο «δικαιούμενος το μείζον, δικαιούται και το έλασσον», η άσκηση κυριαρχίας στον εναέριο χώρο μέχρι τα 10 ν.μ. είναι απολύτως νόμιμη, αφού δεν υπερβαίνει τα 12 ν.μ. που ορίζει το δίκαιο της θάλασσας ως ανώτατο όριο του εύρους της αιγιαλίτιδας ζώνης και του εθνικού εναέριου χώρου,β) η Ελλάδα έχει προβεί στη γνωστοποίηση της ανωτέρω νομοθεσίας,γ) η Τουρκία, από το 1931 και για πολλές δεκαετίες αποδεχόταν το εύρος των 10 ν.μ. του ελληνικού εθνικού εναέριου χώρου χωρίς ουδεμία διαμαρτυρία ή αμφισβήτηση, γεγονός που θεμελιώνει κατά το διεθνές δίκαιο σιωπηρή αποδοχή. Το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα εφαρμόσθηκε από το 1931 ομοιόμορφα.»
Σε αυτήν ακριβώς την λεπτομέρεια, τον αβάσιμο ισχυρισμό της Τουρκίας, κρύβεται κάτι εξαιρετικά ανησυχητικό που εξηγεί τις προθέσεις της γείτονος σχετικά με την καινοφανή προσθήκη «Ουράνια» στο δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας». Επειδή οι τουρκικές επεκτατικές βλέψεις γίνονται βάσει συγκεκριμένου σχεδιασμού με υποδειγματική μεθοδικότητα που εφαρμόζεται απαρέγκλιτα από τις εκάστοτε κυβερνήσεις -διεύρυνση του Ζωτικού Χώρου σε εφαρμογή του «Εθνικού Όρκου» Mîsâk-ı Millî του 1920 είναι μια από αυτές τις πολιτικές-, θα πάμε πίσω στις 6 Αυγούστου του 1974 οπόταν η Άγκυρα εξέδωσε τη «ΝΟΤΑΜ 714» (1 και 2) με την οποία καθόρισε παράνομα μία γραμμή αναφοράς στο μέσο περίπου του Αιγαίου (περίπου στον 25ο Μεσημβρινό) και ενημέρωσε ότι όλα τα αεροσκάφη που θα πετούσαν ανατολικά της γραμμής αυτής θα έπρεπε να αναφέρουν στο τουρκικό κέντρο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας της Κωνσταντινούπολης.
Η Τουρκία το 1980 ανακάλεσε τη «ΝΟΤΑΜ 714» αλλά με διαδοχικές παράνομες επεκτάσεις των τουρκικών ορίων Έρευνας και Διάσωσης (SAR, τα όρια του οποίου οφείλουν να συμπίπτουν με το FIR) το 1988, το 2001 και το 2020, τελικά διεκδικεί SAR ίδιο με τα όρια της «Γαλάζια Πατρίδας». Έτσι εξηγείται πώς συνδυάζεται η «Γαλάζια» με την «Ουράνια Πατρίδα» και τί υποκρύπτει ο όρος «Ουράνια».
Παράνομες τουρκικές διεκδικήσεις για SAR με διαδοχικές επεκτάσεις το 1988, το 2001 και το 2020 οι οποίες πλέον συμπίπτουν με τα όρια της «Γαλάζιας Πατρίδας». Πηγή Ελληνικό ΥΠΕΞ: mfa.gr |
Από το 1974 λοιπόν η Τουρκία εκδήλωσε την πρόθεσή της για υφαρπαγή μέρους του ελληνικού FIR/SAR. Είναι πρόδηλο δηλαδή ότι αυτό που οι «φίλοι» και «σύμμαχοί» μας θέλουν να μας πουν είναι ότι τα όρια της «Γαλάζιας και Ουράνιας Πατρίδα» συμπίπτουν και οδηγούν σε ακρωτηριασμό της κυριαρχίας και των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων.
Παρά ταύτα, το κυβερνητικό αφήγημα που προωθείται μέσω των «ημετέρων» Μέσων είναι ότι συνεχίζεται το «καλό κλίμα» στα ελληνοτουρκικά, στοχεύοντας στην αποχαύνωση και τον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης, με απώτερο σκοπό την υλοποίηση του οράματος «Μητσοτάκη»...
ΕΠΙΚΑΙΡΟΣ.-
Πηγή: i-epikaira.blogspot.com