Του Ανδρέα Μουντζουρούλια
Τους τελευταίους μήνες η Αγκυρα έχει προσπαθήσει να διαφημίσει τις τουρκικές ακτές στο Αιγαίο ως «τουρκικό Αιγαίο» με το γνωστό εμπορικό σήμα «Turkaegean», το οποίο χρησιμοποιείται κατά κόρον, καθώς έχει κατατεθεί αίτημα κατοχύρωσής του στις ΗΠΑ, ενώ ήδη έχει κατακυρωθεί στην Ε.Ε.
Η Άγκυρα κατάφερε να κατοχυρώσει τον όρο στην Ε.Ε. με τη μορφή εμπορικού σήματος για την τουριστική της καμπάνια και μάλιστα πριν από πολλούς μήνες, χωρίς η Αθήνα να αντιδράσει, όπως προδίδει ο χρονικός ορίζοντας της απόφασης.
Φαίνεται, λοιπόν, πως η ελληνική πλευρά «πιάστηκε στον ύπνο», αφού την περίοδο εκείνη δεν κατέθεσε ένσταση για να ανατρέψει την κατοχύρωση ενός όρου («Τουρκο-αιγαίο» στα ελληνικά) που, μπορεί μεν να στοχεύει στην προσέλκυση τουριστών από την Τουρκία, αποτελεί, όμως ακραία αμφισβήτηση της ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο
Μέχρι τις 16 Ιουλίου του 2031 και μόνο στην Ευρώπη, θα μπορεί η Τουρκία να χρησιμοποιεί το εμπορικό σήμα (brand name) Turkaegean, το οποίο διαφημίζει τις τουρκικές παραλίες στο Αιγαίο με στόχο την προσέλκυση τουριστών.
Ωστόσο υπάρχει και η άποψη ότι ο όρος αποτελεί ένα βήμα τώρα κι ένα λιθαράκι, στο οικοδόμημα της Τουρκίας που θέλει την οικειοποίηση του μισού, αν όχι όλου του Αιγαίου. Αυτό που γράφεται είναι ότι η Τουρκία αργότερα ενδεχομένως θα “πατήσει” στην συγκεκριμένη απόφαση για να συνεχίσει τις προκλήσεις της και τις αμφισβητήσεις της ελληνικότητας του Αιγαίου.- Advertisement -
Το σίγουρο είναι ότι με την καμπάνια και με τον συγκεκριμένο τίτλο η Τουρκία προσπαθεί να ανατρέψει την πάγια εικόνα που υπάρχει διεθνώς ότι τα ελληνικά νησιά στο Αιγαίο είναι μαγευτικά και μοναδικά. Η τουρκική καμπάνια έχει τίτλο “Τουρκοαιγαίο, η ακτή της ευτυχίας”. Και περιέχει εικόνες που θυμίζουν ελληνικά νησιά, (τα χρώματα είναι ίδια) και που εύκολα θα μπορούσαν να μπερδέψουν κάποιον υποψήφιο τουρίστα.”
Τι αναφέρει τουρκικό ΜΜΕ:
”Μέλη των Ενώσεων Εξαγωγέων Αιγαίου, που επισκέφθηκαν το Τόκιο για την έκθεση Foodex Japan, φιλοξενήθηκαν σε δεξίωση που διοργανώθηκε στην Τουρκική Πρεσβεία στην ιαπωνική πρωτεύουσα.
Κατά τη διάρκεια της δεξίωσης, ο Mehmet Ali Isik, συντονιστής βιωσιμότητας και βιολογικών προϊόντων στις Ενώσεις Εξαγωγέων Αιγαίου και επικεφαλής της Ένωσης Εξαγωγέων Αποξηραμένων Φρούτων και Προϊόντων Αιγαίου, δήλωσε ότι έπρεπε να διακόψουν την ετήσια εκδήλωση λόγω της πανδημίας και εξέφρασε την χαρά για για τον εορτασμό της εκατονταετηρίδας των διπλωματικών δεσμών Ιαπωνίας-Τουρκίας.
Υπογραμμίζοντας την αυξανόμενη στρατηγική αξία της βιομηχανίας τροφίμων παγκοσμίως, ο Isik τόνισε ότι η Tουρκία κατατάσσεται ως ο κορυφαίος παραγωγός γεωργικών προϊόντων στην Ευρώπη και η έβδομη μεγαλύτερη στον κόσμο, με όγκο παραγωγής που πλησιάζει τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια.
Πρόσθεσε ότι η Τουρκία διακρίνεται για την ποιότητα και την αξιοπιστία της στην παραγωγή τροφίμων.
«Η τουρκική βιομηχανία τροφίμων έχει σημειώσει αξιοσημείωτη πρόοδο όσον αφορά την τήρηση των διεθνών προτύπων παραγωγής και τη διατήρηση συνεχών μέτρων διασφάλισης ποιότητας.
“Η Τουρκία, η οποία επί του παρόντος ευθυγραμμίζεται με τους κανονισμούς της ΕΕ, σημειώνει πρόοδο σε αυτόν τον τομέα. Με τα premium προϊόντα της, ο τουρκικός τομέας τροφίμων εξάγει με επιτυχία σε μεγάλες αγορές όπως η ΕΕ και οι ΗΠΑ. Επιπλέον, η Τουρκία είναι ένας σημαντικός παγκόσμιος εξαγωγέας, στέλνοντας προϊόντα διατροφής σε σχεδόν 200 χώρες. Αυτά τα επιτεύγματα υπογραμμίζουν τη φήμη της τουρκικής βιομηχανίας τροφίμων στη διεθνή σκηνή», σημείωσε.
Ο Ισίκ είπε επίσης ότι στην Τουρκία, διεξάγεται έρευνα σχετικά με τη βιωσιμότητα της γεωργίας και τη διατήρηση του εδάφους, παράλληλα με τις προσπάθειες στη βιολογική και οικολογική γεωργία για οφέλη για την υγεία, προσθέτοντας ότι ενθαρρύνεται η παραγωγή ευθυγραμμισμένη με τις αρχές της αειφορίας.51 τουρκικές εταιρείες συμμετέχουν στην έκθεση
«Παρακολουθήσαμε την έκθεση με τη μεγαλύτερη έκταση ποτέ, με 51 τουρκικές εταιρείες», είπε.
Ο Isik πρόσθεσε: «Είμαστε σίγουροι ότι οι τουρκικές εξαγωγές τροφίμων στην Ιαπωνία, μια χώρα που εισάγει τρόφιμα αξίας περίπου 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων, μπορούν να επιτύχουν σημαντικά υψηλότερα επίπεδα. Στόχος μας είναι να αυξήσουμε τον όγκο των συναλλαγών μας στην παγκόσμια αγορά στο ίδιο επίπεδο με την Ιαπωνία».
Τόνισε την ηγετική θέση της Τουρκίας στη γεωργία, με εύφορες εκτάσεις και σημείωσε ότι η χώρα διαπρέπει παγκοσμίως σε πολλά προϊόντα, όπως σταφύλια, σύκα, βαμβάκι, αποξηραμένα φρούτα, ελαιόλαδο, δημητριακά, φρέσκα φρούτα, αρωματικά φυτά, υδρόβια προϊόντα, πουλερικά και γαλακτοκομικά είδη.
Ο Isik σημείωσε ότι οι εξαγωγές στην Ιαπωνία περιλαμβάνουν μια ποικιλία αγαθών, όπως ψάρια, αποξηραμένα φρούτα, ελαιόλαδο, χυμούς φρούτων, είδη ζαχαροπλαστικής, καθώς και προϊόντα φρούτων και λαχανικών.
«Στοχεύουμε να ενισχύσουμε τις συνεργατικές μας προσπάθειες για να ενισχύσουμε τις εξαγωγές ιατρικών αρωματικών φυτών, προϊόντων πουλερικών, γαλακτοκομικών προϊόντων, μελιού και παρόμοιων προϊόντων, όπου κατέχουμε σημαντική παγκόσμια επιρροή αλλά επί του παρόντος έχουμε χαμηλά επίπεδα εξαγωγών».
Επεσήμανε την εκτεταμένη προσέγγισή τους μέσω του έργου Turquality, προωθώντας τουρκικά τρόφιμα σε πολλά άτομα και τόνισε την οργάνωση του εθνικού προγράμματος συμμετοχής για την έκθεση Foodex Japan 2024, την οποία φιλοξενούν εδώ και 25 χρόνια ως Ενώσεις Εξαγωγέων Αιγαίου, με ρεκόρ συμμετοχής φέτος.
Ο Ισίκ απηύθυνε επίσης πρόσκληση στους καλεσμένους να επισκεφθούν τα περίπτερα της Τουρκίας στην εκδήλωση.”
Πηγή: directus.gr
Τους τελευταίους μήνες η Αγκυρα έχει προσπαθήσει να διαφημίσει τις τουρκικές ακτές στο Αιγαίο ως «τουρκικό Αιγαίο» με το γνωστό εμπορικό σήμα «Turkaegean», το οποίο χρησιμοποιείται κατά κόρον, καθώς έχει κατατεθεί αίτημα κατοχύρωσής του στις ΗΠΑ, ενώ ήδη έχει κατακυρωθεί στην Ε.Ε.
Η Άγκυρα κατάφερε να κατοχυρώσει τον όρο στην Ε.Ε. με τη μορφή εμπορικού σήματος για την τουριστική της καμπάνια και μάλιστα πριν από πολλούς μήνες, χωρίς η Αθήνα να αντιδράσει, όπως προδίδει ο χρονικός ορίζοντας της απόφασης.
Φαίνεται, λοιπόν, πως η ελληνική πλευρά «πιάστηκε στον ύπνο», αφού την περίοδο εκείνη δεν κατέθεσε ένσταση για να ανατρέψει την κατοχύρωση ενός όρου («Τουρκο-αιγαίο» στα ελληνικά) που, μπορεί μεν να στοχεύει στην προσέλκυση τουριστών από την Τουρκία, αποτελεί, όμως ακραία αμφισβήτηση της ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο
Μέχρι τις 16 Ιουλίου του 2031 και μόνο στην Ευρώπη, θα μπορεί η Τουρκία να χρησιμοποιεί το εμπορικό σήμα (brand name) Turkaegean, το οποίο διαφημίζει τις τουρκικές παραλίες στο Αιγαίο με στόχο την προσέλκυση τουριστών.
Ωστόσο υπάρχει και η άποψη ότι ο όρος αποτελεί ένα βήμα τώρα κι ένα λιθαράκι, στο οικοδόμημα της Τουρκίας που θέλει την οικειοποίηση του μισού, αν όχι όλου του Αιγαίου. Αυτό που γράφεται είναι ότι η Τουρκία αργότερα ενδεχομένως θα “πατήσει” στην συγκεκριμένη απόφαση για να συνεχίσει τις προκλήσεις της και τις αμφισβητήσεις της ελληνικότητας του Αιγαίου.- Advertisement -
Το σίγουρο είναι ότι με την καμπάνια και με τον συγκεκριμένο τίτλο η Τουρκία προσπαθεί να ανατρέψει την πάγια εικόνα που υπάρχει διεθνώς ότι τα ελληνικά νησιά στο Αιγαίο είναι μαγευτικά και μοναδικά. Η τουρκική καμπάνια έχει τίτλο “Τουρκοαιγαίο, η ακτή της ευτυχίας”. Και περιέχει εικόνες που θυμίζουν ελληνικά νησιά, (τα χρώματα είναι ίδια) και που εύκολα θα μπορούσαν να μπερδέψουν κάποιον υποψήφιο τουρίστα.”
Τι αναφέρει τουρκικό ΜΜΕ:
”Μέλη των Ενώσεων Εξαγωγέων Αιγαίου, που επισκέφθηκαν το Τόκιο για την έκθεση Foodex Japan, φιλοξενήθηκαν σε δεξίωση που διοργανώθηκε στην Τουρκική Πρεσβεία στην ιαπωνική πρωτεύουσα.
Κατά τη διάρκεια της δεξίωσης, ο Mehmet Ali Isik, συντονιστής βιωσιμότητας και βιολογικών προϊόντων στις Ενώσεις Εξαγωγέων Αιγαίου και επικεφαλής της Ένωσης Εξαγωγέων Αποξηραμένων Φρούτων και Προϊόντων Αιγαίου, δήλωσε ότι έπρεπε να διακόψουν την ετήσια εκδήλωση λόγω της πανδημίας και εξέφρασε την χαρά για για τον εορτασμό της εκατονταετηρίδας των διπλωματικών δεσμών Ιαπωνίας-Τουρκίας.
Υπογραμμίζοντας την αυξανόμενη στρατηγική αξία της βιομηχανίας τροφίμων παγκοσμίως, ο Isik τόνισε ότι η Tουρκία κατατάσσεται ως ο κορυφαίος παραγωγός γεωργικών προϊόντων στην Ευρώπη και η έβδομη μεγαλύτερη στον κόσμο, με όγκο παραγωγής που πλησιάζει τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια.
Πρόσθεσε ότι η Τουρκία διακρίνεται για την ποιότητα και την αξιοπιστία της στην παραγωγή τροφίμων.
«Η τουρκική βιομηχανία τροφίμων έχει σημειώσει αξιοσημείωτη πρόοδο όσον αφορά την τήρηση των διεθνών προτύπων παραγωγής και τη διατήρηση συνεχών μέτρων διασφάλισης ποιότητας.
“Η Τουρκία, η οποία επί του παρόντος ευθυγραμμίζεται με τους κανονισμούς της ΕΕ, σημειώνει πρόοδο σε αυτόν τον τομέα. Με τα premium προϊόντα της, ο τουρκικός τομέας τροφίμων εξάγει με επιτυχία σε μεγάλες αγορές όπως η ΕΕ και οι ΗΠΑ. Επιπλέον, η Τουρκία είναι ένας σημαντικός παγκόσμιος εξαγωγέας, στέλνοντας προϊόντα διατροφής σε σχεδόν 200 χώρες. Αυτά τα επιτεύγματα υπογραμμίζουν τη φήμη της τουρκικής βιομηχανίας τροφίμων στη διεθνή σκηνή», σημείωσε.
Ο Ισίκ είπε επίσης ότι στην Τουρκία, διεξάγεται έρευνα σχετικά με τη βιωσιμότητα της γεωργίας και τη διατήρηση του εδάφους, παράλληλα με τις προσπάθειες στη βιολογική και οικολογική γεωργία για οφέλη για την υγεία, προσθέτοντας ότι ενθαρρύνεται η παραγωγή ευθυγραμμισμένη με τις αρχές της αειφορίας.51 τουρκικές εταιρείες συμμετέχουν στην έκθεση
«Παρακολουθήσαμε την έκθεση με τη μεγαλύτερη έκταση ποτέ, με 51 τουρκικές εταιρείες», είπε.
Ο Isik πρόσθεσε: «Είμαστε σίγουροι ότι οι τουρκικές εξαγωγές τροφίμων στην Ιαπωνία, μια χώρα που εισάγει τρόφιμα αξίας περίπου 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων, μπορούν να επιτύχουν σημαντικά υψηλότερα επίπεδα. Στόχος μας είναι να αυξήσουμε τον όγκο των συναλλαγών μας στην παγκόσμια αγορά στο ίδιο επίπεδο με την Ιαπωνία».
Τόνισε την ηγετική θέση της Τουρκίας στη γεωργία, με εύφορες εκτάσεις και σημείωσε ότι η χώρα διαπρέπει παγκοσμίως σε πολλά προϊόντα, όπως σταφύλια, σύκα, βαμβάκι, αποξηραμένα φρούτα, ελαιόλαδο, δημητριακά, φρέσκα φρούτα, αρωματικά φυτά, υδρόβια προϊόντα, πουλερικά και γαλακτοκομικά είδη.
Ο Isik σημείωσε ότι οι εξαγωγές στην Ιαπωνία περιλαμβάνουν μια ποικιλία αγαθών, όπως ψάρια, αποξηραμένα φρούτα, ελαιόλαδο, χυμούς φρούτων, είδη ζαχαροπλαστικής, καθώς και προϊόντα φρούτων και λαχανικών.
«Στοχεύουμε να ενισχύσουμε τις συνεργατικές μας προσπάθειες για να ενισχύσουμε τις εξαγωγές ιατρικών αρωματικών φυτών, προϊόντων πουλερικών, γαλακτοκομικών προϊόντων, μελιού και παρόμοιων προϊόντων, όπου κατέχουμε σημαντική παγκόσμια επιρροή αλλά επί του παρόντος έχουμε χαμηλά επίπεδα εξαγωγών».
Επεσήμανε την εκτεταμένη προσέγγισή τους μέσω του έργου Turquality, προωθώντας τουρκικά τρόφιμα σε πολλά άτομα και τόνισε την οργάνωση του εθνικού προγράμματος συμμετοχής για την έκθεση Foodex Japan 2024, την οποία φιλοξενούν εδώ και 25 χρόνια ως Ενώσεις Εξαγωγέων Αιγαίου, με ρεκόρ συμμετοχής φέτος.
Ο Ισίκ απηύθυνε επίσης πρόσκληση στους καλεσμένους να επισκεφθούν τα περίπτερα της Τουρκίας στην εκδήλωση.”
Πηγή: directus.gr
Πηγή: i-epikaira.blogspot.com