ΓΚΑΣΙΑΜΗΣ ΜΑΡΙΝΟΣ
Ελληνική ομπρέλα στο Λιβυκό πέλαγος – Πόσο αναβαθμίζεται η Αθήνα
Κατόπιν εξουσιοδότησης από τον Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας (IMO), η Ελλάδα εξέδωσε ήδη τρεις Navtex για θαλάσσιους χώρους δικαιοδοσίας της Αιγύπτου και της Λιβύης
Τις τελευταίες ημέρες η Τουρκία αποδύθηκε σε μια ομοβροντία οδηγιών προς ναυτιλλομένους και ιπταμένους, Navtex και ΝΟΤΑΜ δηλαδή, με τις οποίες αμφισβήτησε την ελληνική δικαιοδοσία και παράλληλα έθεσε και πάλι θέμα αποστρατιωτικοποίησης των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου.
Ειδικά η Navtex που εξέδωσε η Αγκυρα αμφισβητώντας τη δικαιοδοσία της Ελλάδας να δεσμεύει περιοχές νοτιοανατολικά της Καρπάθου, τράβηξε την προσοχή της κοινής γνώμης καθώς η Τουρκία ισχυριζόμενη ότι ο χώρος ανατολικά της Καρπάθου, Κρήτης και της Ρόδου και νοτίως του Καστελλορίζου είναι δικής της δικαιοδοσίας, επιχειρεί εμμέσως να κατοχυρώσει δικαιώματα, «διασφαλίζοντας» με αυτό τον τρόπο ακόμα και το παράνομο τουρκολιβυκό μνημόνιο.
Η Τουρκία μάλιστα στην προκειμένη περίπτωση με την αντιNavtex 0177/24 εκτός του ότι αμφισβήτησε την ελληνική δικαιοδοσία νοτιοανατολικά της Καρπάθου, τονίζοντας ότι η δικαιοδοσία ανήκει στον υδρογραφικό σταθμό της Αττάλειας, μετέδωσε εκ νέου της συντεταγμένες σε μια προσπάθεια να εντυπωθεί στον IMO (Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας) και στον ισπανό συντονιστή Navtex, περιοχής Μεσογείου και Μαύρης Θάλασσας, ότι χάρη σε αυτή διασφαλίζεται η ασφάλεια πλεύσης των ναυτιλλομένων.
Η αναφορά Δένδια
Δεν είναι διόλου τυχαία και η αναφορά του υπουργού Εθνικής Αμυνας Νίκου Δένδια κατά την ενημέρωση της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Αμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής για θέματα αμυντικής πολιτικής όπου τόνισε τον «ύπουλο» τρόπο μέσω του οποίου αμφισβητείται η ελληνική κυριαρχία και δικαιοδοσία μέσω των Navtex, λέγοντας μεταξύ άλλων: «Η Τουρκία έχει χαμηλώσει τους τόνους.
Εχει σταματήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό τις παραβιάσεις. Αλλά δεν έχει αλλάξει τις βασικές θέσεις ούτε κατά κεραία.
Και συνεχίζει ένα πρόγραμμα ναυπηγήσεων σκαφών. Εμείς τι συμπέρασμα, ευρισκόμενοι από την άλλη πλευρά του Αιγαίου, πρέπει να συναγάγουμε από αυτή της την τακτική;
Και όταν μάλιστα σε μια από τις τελευταίες Navtex συνδυάζει κυριαρχία με ναυσιπλοΐα, κάτι που δεν είχε γίνει στο παρελθόν;.
Με χαμηλούς τόνους πάντοτε, τολμώ να πω με «ευγένεια». Αλλά το υφέρπον επιχείρημα είναι εκεί και δεν δικαιούμεθα να το αγνοούμε. Και όταν προγραμματίζουμε για δεκαετία μπροστά από τώρα, δηλαδή αν θέλετε και μετά από τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στην Τουρκία, θα πρέπει να μην έχουμε ψευδαισθήσεις».
Με το FIR Αθηνών
Είναι ξεκάθαρο για την Αγκυρα, όμως, ότι δεν τίθεται θέμα φερεγγυότητας των ελληνικών υπηρεσιών και ειδικά της Υδρογραφικής Υπηρεσίας και φυσικά ούτε της έκτασης και του χώρου που αυτή έχει δικαιοδοσία να εκδίδει Navtex και να δεσμεύει περιοχές, καθώς αυτός ο χώρος σύμφωνα με τις διεθνείς συνθήκες ταυτίζεται με τον χώρο ευθύνης του ΓΕΕΘΑ και επί της ουσίας και με το FIR Αθηνών.
Προς επίρρωσή αυτής της πραγματικότητας, όσο και αν αυτό δεν βολεύει την αναθεωρητική λογική της Αγκυρας, ήρθαν όχι μία αλλά τρεις οδηγίες προς ναυτιλλομένους (NAVTEX), τις οποίες εξέδωσε ο υδρογραφικός σταθμός του Ηρακλείου, στον χώρο ευθύνης της Αιγύπτου, ύστερα από αίτημα του ισπανού συντονιστή Navtex περιοχής Μεσογείου και Μαύρης Θάλασσας, που υπάγεται στην ΙΜΟ, τον Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας.
Το αίτημα απηύθυνε ο συντονιστής των Navtex προς την Ελλάδα και όχι την Τουρκία (σ.σ.: όσο και αν θα το ήθελε μετά και το ταξίδι Ερντογάν στην Αίγυπτο) ή άλλη γειτονική χώρα λόγω μη λειτουργίας του αιγυπτιακού υδρογραφικού σταθμού της Αλεξάνδρειας και ανυπαρξίας του Λιβυκού στη Σύρτη.
Και οι τρεις αυτές Navtex είναι κανονικά στον χώρο ευθύνης του υδρογραφικού σταθμού Αλεξάνδρειας.
Η πρώτη Navtex με αριθμό ZCZC HA38 εκδόθηκε από την Ελλάδα στις 20 Δεκεμβρίου 2023 και αφορά σεισμικές έρευνες του ερευνητικού σκάφους M/V RAMFORM HYPERION από τις 20 Δεκεμβρίου μέχρι νεωτέρας, η δεύτερη με αριθμό ZCZC HA64 εκδόθηκε στις 29 Δεκεμβρίου 2023 μέχρι νεωτέρας για σεισμικές έρευνες του ερευνητικού σκάφους M/V RAMFORM TITAN και η Τρίτη με αριθμό ZCZC HA23 εκδόθηκε στις 9 Φεβρουαρίου 2024 για επισκευή υποβρύχιου καλωδίου που θα διενεργούσε το σκάφος SOPHIE GERMAIN από τις 12 έως τις 22 Φεβρουαρίου 2024.
Αν αυτό δεν είναι αναγνώριση του φερέγγυου ρόλου που επιτελεί η Ελλάδα στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, τι άλλο μπορεί να είναι και φυσικά για να το δεχτεί αυτό η Αίγυπτος δείχνει και ποιον εμπιστεύεται περισσότερο το Κάιρο στην περιοχή και ξέρει πως δεν θα υπάρξει απόπειρα ή έστω υπόνοια υφαρπαγής χώρων δικαιοδοσίας…
Πηγή: tanea.gr
Ελληνική ομπρέλα στο Λιβυκό πέλαγος – Πόσο αναβαθμίζεται η Αθήνα
Κατόπιν εξουσιοδότησης από τον Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας (IMO), η Ελλάδα εξέδωσε ήδη τρεις Navtex για θαλάσσιους χώρους δικαιοδοσίας της Αιγύπτου και της Λιβύης
Τις τελευταίες ημέρες η Τουρκία αποδύθηκε σε μια ομοβροντία οδηγιών προς ναυτιλλομένους και ιπταμένους, Navtex και ΝΟΤΑΜ δηλαδή, με τις οποίες αμφισβήτησε την ελληνική δικαιοδοσία και παράλληλα έθεσε και πάλι θέμα αποστρατιωτικοποίησης των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου.
Ειδικά η Navtex που εξέδωσε η Αγκυρα αμφισβητώντας τη δικαιοδοσία της Ελλάδας να δεσμεύει περιοχές νοτιοανατολικά της Καρπάθου, τράβηξε την προσοχή της κοινής γνώμης καθώς η Τουρκία ισχυριζόμενη ότι ο χώρος ανατολικά της Καρπάθου, Κρήτης και της Ρόδου και νοτίως του Καστελλορίζου είναι δικής της δικαιοδοσίας, επιχειρεί εμμέσως να κατοχυρώσει δικαιώματα, «διασφαλίζοντας» με αυτό τον τρόπο ακόμα και το παράνομο τουρκολιβυκό μνημόνιο.
Η Τουρκία μάλιστα στην προκειμένη περίπτωση με την αντιNavtex 0177/24 εκτός του ότι αμφισβήτησε την ελληνική δικαιοδοσία νοτιοανατολικά της Καρπάθου, τονίζοντας ότι η δικαιοδοσία ανήκει στον υδρογραφικό σταθμό της Αττάλειας, μετέδωσε εκ νέου της συντεταγμένες σε μια προσπάθεια να εντυπωθεί στον IMO (Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας) και στον ισπανό συντονιστή Navtex, περιοχής Μεσογείου και Μαύρης Θάλασσας, ότι χάρη σε αυτή διασφαλίζεται η ασφάλεια πλεύσης των ναυτιλλομένων.
Η αναφορά Δένδια
Δεν είναι διόλου τυχαία και η αναφορά του υπουργού Εθνικής Αμυνας Νίκου Δένδια κατά την ενημέρωση της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Αμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής για θέματα αμυντικής πολιτικής όπου τόνισε τον «ύπουλο» τρόπο μέσω του οποίου αμφισβητείται η ελληνική κυριαρχία και δικαιοδοσία μέσω των Navtex, λέγοντας μεταξύ άλλων: «Η Τουρκία έχει χαμηλώσει τους τόνους.
Εχει σταματήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό τις παραβιάσεις. Αλλά δεν έχει αλλάξει τις βασικές θέσεις ούτε κατά κεραία.
Και συνεχίζει ένα πρόγραμμα ναυπηγήσεων σκαφών. Εμείς τι συμπέρασμα, ευρισκόμενοι από την άλλη πλευρά του Αιγαίου, πρέπει να συναγάγουμε από αυτή της την τακτική;
Και όταν μάλιστα σε μια από τις τελευταίες Navtex συνδυάζει κυριαρχία με ναυσιπλοΐα, κάτι που δεν είχε γίνει στο παρελθόν;.
Με χαμηλούς τόνους πάντοτε, τολμώ να πω με «ευγένεια». Αλλά το υφέρπον επιχείρημα είναι εκεί και δεν δικαιούμεθα να το αγνοούμε. Και όταν προγραμματίζουμε για δεκαετία μπροστά από τώρα, δηλαδή αν θέλετε και μετά από τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στην Τουρκία, θα πρέπει να μην έχουμε ψευδαισθήσεις».
Με το FIR Αθηνών
Είναι ξεκάθαρο για την Αγκυρα, όμως, ότι δεν τίθεται θέμα φερεγγυότητας των ελληνικών υπηρεσιών και ειδικά της Υδρογραφικής Υπηρεσίας και φυσικά ούτε της έκτασης και του χώρου που αυτή έχει δικαιοδοσία να εκδίδει Navtex και να δεσμεύει περιοχές, καθώς αυτός ο χώρος σύμφωνα με τις διεθνείς συνθήκες ταυτίζεται με τον χώρο ευθύνης του ΓΕΕΘΑ και επί της ουσίας και με το FIR Αθηνών.
Προς επίρρωσή αυτής της πραγματικότητας, όσο και αν αυτό δεν βολεύει την αναθεωρητική λογική της Αγκυρας, ήρθαν όχι μία αλλά τρεις οδηγίες προς ναυτιλλομένους (NAVTEX), τις οποίες εξέδωσε ο υδρογραφικός σταθμός του Ηρακλείου, στον χώρο ευθύνης της Αιγύπτου, ύστερα από αίτημα του ισπανού συντονιστή Navtex περιοχής Μεσογείου και Μαύρης Θάλασσας, που υπάγεται στην ΙΜΟ, τον Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας.
Το αίτημα απηύθυνε ο συντονιστής των Navtex προς την Ελλάδα και όχι την Τουρκία (σ.σ.: όσο και αν θα το ήθελε μετά και το ταξίδι Ερντογάν στην Αίγυπτο) ή άλλη γειτονική χώρα λόγω μη λειτουργίας του αιγυπτιακού υδρογραφικού σταθμού της Αλεξάνδρειας και ανυπαρξίας του Λιβυκού στη Σύρτη.
Και οι τρεις αυτές Navtex είναι κανονικά στον χώρο ευθύνης του υδρογραφικού σταθμού Αλεξάνδρειας.
Η πρώτη Navtex με αριθμό ZCZC HA38 εκδόθηκε από την Ελλάδα στις 20 Δεκεμβρίου 2023 και αφορά σεισμικές έρευνες του ερευνητικού σκάφους M/V RAMFORM HYPERION από τις 20 Δεκεμβρίου μέχρι νεωτέρας, η δεύτερη με αριθμό ZCZC HA64 εκδόθηκε στις 29 Δεκεμβρίου 2023 μέχρι νεωτέρας για σεισμικές έρευνες του ερευνητικού σκάφους M/V RAMFORM TITAN και η Τρίτη με αριθμό ZCZC HA23 εκδόθηκε στις 9 Φεβρουαρίου 2024 για επισκευή υποβρύχιου καλωδίου που θα διενεργούσε το σκάφος SOPHIE GERMAIN από τις 12 έως τις 22 Φεβρουαρίου 2024.
Αν αυτό δεν είναι αναγνώριση του φερέγγυου ρόλου που επιτελεί η Ελλάδα στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, τι άλλο μπορεί να είναι και φυσικά για να το δεχτεί αυτό η Αίγυπτος δείχνει και ποιον εμπιστεύεται περισσότερο το Κάιρο στην περιοχή και ξέρει πως δεν θα υπάρξει απόπειρα ή έστω υπόνοια υφαρπαγής χώρων δικαιοδοσίας…
Πηγή: tanea.gr
Πηγή: i-epikaira.blogspot.com