Την προσπάθεια ενίσχυσης της εγχώριας πολεμικής βιομηχανίας συνεχίζει η Τουρκία του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Σε χτεσινή συνεδρίαση της Τουρκικής Εκτελεστικής Επιτροπής Αμυντικής Βιομηχανίας η οποία έγινε στο προεδρικό μέγαρο στο Μπεστεπέ της Άγκυρας, υπό τον Τούρκο πρόεδρο, έγινε ο προγραμματισμός για τις επόμενες ναυπηγήσεις του Τουρκικού Ναυτικού
Όπως ανακοινώθηκε αποφασίστηκαν τα εξής:
1. Να προχωρήσει ο σχεδιασμός "εθνικού αεροπλανοφόρου" κάτι που είχε εξαγγείλει και ο Ερντογάν πέρυσι. Η υπόθεση εδώ είναι πως θα πρόκειται για μια μεγαλύτερη και βελτιωμένη εκδοχή του TCG Anadolu, το οποίο μετά την απομάκρυνση της Τουρκίας από το πρόγραμμα των F-35, μετετράπη σε πλατφόρμα για drone και έχει ενταχθεί στο Τουρκικό Ναυτικό.
Τονίζεται ότι το εγχώριο αεροπλανοφόρο θα παράγεται από κοινού με την Ισπανία, όπως και στο TCG ANADOLU. Αυτό αφήνει υπόνοιες ότι μπορεί στην ουσία να πρόκειται για το δεύτερο αεροπλανοφόρο που ήθελε να πάρει ο Ερντογάν από την Ισπανία, το οποίο με μερικές τουρκικές προσθήκες θα "βαφτιστεί" ως εγχωρίως παραχθέν.
Σχετικά με το θέμα, η δήλωση του Ερντογάν το 2021 ανέφερε: "Το πρώτο μας αεροπλανοφόρο δεν είναι στην πραγματικότητα μεγάλης κλίμακας, θα κατασκευάσουμε ένα μεγάλης κλίμακας από εδώ και στο εξής. Ήδη συμφωνούμε με τον αγαπημένο μου φίλο σε αυτό το θέμα. Ας ελπίσουμε ότι στοχεύουμε να κατασκευάσουμε ένα μεγάλο αεροπλανοφόρο μετά το σημερινό αεροπλανοφόρο και ίσως θα έχουμε επίσης την ευκαιρία να εισέλθουμε στον κλάδο των υποβρυχίων".
2. Να εξελιχθεί η παραγγελία ακόμη 4 φρεγατών κλάσης Istanbul (ISTIF). Η Τουρκία έχει κατασκευάσει την πρώτη, έχει παραγγείλει άλλες 3 σε 3 διαφορετικά ναυπηγεία για παράλληλη κατασκευή, οπότε τώρα ανακοινώνει πρόθεση διπλασιασμού της κλάσης, στο πλαίσιο του προγράμματος MİLGEM (εθνικό πλοίο). Η πρώτη φρεγάτα της κλάσης Istanbul, η ΤCG Istanbul (F-515), ξεκίνησε την Τρίτη 20 Ιουνίου 2023, τις δοκιμές στη θάλασσα και σύντομα θα ενταχθεί σε υπηρεσία.
3. Να προχωρήσει η προμήθεια νέων περιπολικών ανοιχτής θαλάσσης. Πρόκειται εδώ για τα σκάφη κλάσης Hisar, από τα οποία παραδόθηκαν τα 2 πρώτα πέρυσι (AKHİSAR και KOÇHİSAR), είχε ανακοινωθεί πως το απόθεμα των εν λόγω πλοίων θα φθάσει τα 10 πλοία. Τα σκάφη είναι ουσιαστικά κορβέτες κλάσης Ada, αλλά με βελτιώσεις και δυνατότητα βαρύτερου οπλισμού.
4. Να εξελιχθεί πλάνο για νέα αποβατικά σκάφη, νέα ναρκαλιευτικά και πυραυλακάτους. Σε όλα αυτά η Τουρκία έχει αρκετά παλαιό υλικό, που θέλει να αναβαθμίσει.
Πηγή: capital.gr
Όπως ανακοινώθηκε αποφασίστηκαν τα εξής:
1. Να προχωρήσει ο σχεδιασμός "εθνικού αεροπλανοφόρου" κάτι που είχε εξαγγείλει και ο Ερντογάν πέρυσι. Η υπόθεση εδώ είναι πως θα πρόκειται για μια μεγαλύτερη και βελτιωμένη εκδοχή του TCG Anadolu, το οποίο μετά την απομάκρυνση της Τουρκίας από το πρόγραμμα των F-35, μετετράπη σε πλατφόρμα για drone και έχει ενταχθεί στο Τουρκικό Ναυτικό.
Τονίζεται ότι το εγχώριο αεροπλανοφόρο θα παράγεται από κοινού με την Ισπανία, όπως και στο TCG ANADOLU. Αυτό αφήνει υπόνοιες ότι μπορεί στην ουσία να πρόκειται για το δεύτερο αεροπλανοφόρο που ήθελε να πάρει ο Ερντογάν από την Ισπανία, το οποίο με μερικές τουρκικές προσθήκες θα "βαφτιστεί" ως εγχωρίως παραχθέν.
Σχετικά με το θέμα, η δήλωση του Ερντογάν το 2021 ανέφερε: "Το πρώτο μας αεροπλανοφόρο δεν είναι στην πραγματικότητα μεγάλης κλίμακας, θα κατασκευάσουμε ένα μεγάλης κλίμακας από εδώ και στο εξής. Ήδη συμφωνούμε με τον αγαπημένο μου φίλο σε αυτό το θέμα. Ας ελπίσουμε ότι στοχεύουμε να κατασκευάσουμε ένα μεγάλο αεροπλανοφόρο μετά το σημερινό αεροπλανοφόρο και ίσως θα έχουμε επίσης την ευκαιρία να εισέλθουμε στον κλάδο των υποβρυχίων".
2. Να εξελιχθεί η παραγγελία ακόμη 4 φρεγατών κλάσης Istanbul (ISTIF). Η Τουρκία έχει κατασκευάσει την πρώτη, έχει παραγγείλει άλλες 3 σε 3 διαφορετικά ναυπηγεία για παράλληλη κατασκευή, οπότε τώρα ανακοινώνει πρόθεση διπλασιασμού της κλάσης, στο πλαίσιο του προγράμματος MİLGEM (εθνικό πλοίο). Η πρώτη φρεγάτα της κλάσης Istanbul, η ΤCG Istanbul (F-515), ξεκίνησε την Τρίτη 20 Ιουνίου 2023, τις δοκιμές στη θάλασσα και σύντομα θα ενταχθεί σε υπηρεσία.
3. Να προχωρήσει η προμήθεια νέων περιπολικών ανοιχτής θαλάσσης. Πρόκειται εδώ για τα σκάφη κλάσης Hisar, από τα οποία παραδόθηκαν τα 2 πρώτα πέρυσι (AKHİSAR και KOÇHİSAR), είχε ανακοινωθεί πως το απόθεμα των εν λόγω πλοίων θα φθάσει τα 10 πλοία. Τα σκάφη είναι ουσιαστικά κορβέτες κλάσης Ada, αλλά με βελτιώσεις και δυνατότητα βαρύτερου οπλισμού.
4. Να εξελιχθεί πλάνο για νέα αποβατικά σκάφη, νέα ναρκαλιευτικά και πυραυλακάτους. Σε όλα αυτά η Τουρκία έχει αρκετά παλαιό υλικό, που θέλει να αναβαθμίσει.
Πηγή: capital.gr