Γράφει ο
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΓΕΡΟΓΛΗΣ
Σωτήριον έτος 2023…
ημέρα 30η Νοεμβρίου..σήψης και παρακμής συνέχεια…ημέρες Χ πριν την πτώση..
Και φτάσαμε στο σημείο η αναξιοκρατία και η διαφθορά, με απύθμενο θράσος να αυτοδιαφημίζονται…ανοιχτά..φόρα, παρτίδα…
Διαφημίσεις πλέον στο διαδίκτυο για κατά παραγγελία εκπόνηση-συγγραφή , κάθε είδους πνευματικής εργασίας σπουδαστών και φοιτητών, με το αντίστοιχο αντιτιμο βέβαια..Πτυχιακές, μεταπτυχιακές, διδακτορικές και κάθε άλλου είδους πνευματικές εργασίες “που δεν προλαβαίνει” να κάνει ο φοιτητής, έρχονται πολύ απλά στο εμαιλ σου, αφού βέβαια έχεις καταβάλλει από πριν το ανάλογο χρηματικό ποσό…
Έτσι για να μην έχετε απορίες, πως “νέοι επιστήμονες”, παρά τα πτυχία τους, δεν μπορούν ούτε γραπτό λόγο να ορθώσουν, ούτε προφορικό λόγο να εκφέρουν…
Και όπως, προ δεκαετιών μου είχε πει καθηγητής φιλόλογος με τον οποίο πλέον με συνδέουν δεσμοί πραγματικής φιλίας. :
– ” ..Τα λόγια και οι λέξεις, είναι τα πυρομαχικά της σκέψης…Φτωχά λόγια, φτωχές λέξεις..δεν μπορούν παρά να αποδώσουν φτωχές σκέψεις..”
Και θα συμπληρώσω , ότι οι φτωχές σκέψεις, παράλληλα δεικνύουν έναν λαό παραιτημένο, που έχει καμφθεί, ανήμπορο να αντιδράσει και να ορθώσει ανάστημα..
Η “εκπαίδευση”, στο εξ ορισμού ανάπηρο εκπαιδευτικό σύστημα, ξεκινάει από την πολύ μικρή ηλικία….
Εκεί όπου τα παιδιά εκπαιδεύονται στο όλοι “Α”…ανεξάρτητα από την προσπάθεια, την επιμέλεια, το ενδιαφέρον, τη φροντίδα, την ευφυία, το ταλέντο που το καθένα επιδεικνύει..και παράλληλα τα καταδικάζει στη μη βελτίωση τους, αφού δεν υπάρχει ούτε έλεγχος, ούτε κίνητρο…
Από εκεί που αρχίζει η εκπαίδευση του να αποδεχθείς βιωματικά, την έννοια του “είμαστε όλοι ίδιοι, αλλά δεν είμαστε όλοι ίσοι” …
Παρότι θεωρητικά θα έπρεπε να ισχύει το αντίθετο…
Δηλαδή, ότι δεν είμαστε όλοι ίδιοι, αλλά είμαστε όλοι ίσοι (και έναντι του νόμου), με ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις…
Κραυγαλέα παρέκκλιση περί νομικής ανισότητας, ο νόμος περί ευθύνης υπουργών και οι ένα σωρό νομικές ασυλίες που το πολιτικό σύστημα έχει επινοήσει για τους εκλεκτούς του…ώστε να συνεχίζεται το “business as usual”,χωρίς δυσάρεστες παρενέργειες..
Στη συνέχεια της εκπαιδευτικής τους πορείας, οι μαθητές θα “περάσουν” τις τάξεις any way…
Ούτως ή άλλως, η Ββάθμια εκπαίδευση, έχει καταστεί ένα πανηγύρι-πασαρέλα, όπου ελάχιστοι εκπαιδευτικοί προσπαθούν, κάποιοι βρίσκουν τον κατάλληλο χώρο για τη μετάδοση ιδεοληπτικών αφηγημάτων και αρκετοί έχουν πετάξει λευκή πετσέτα, για να μη βρεθούν αντιμέτωποι με “ευαίσθητους γονείς” ή με το σύλλογο, αφού ενοχλήθηκαν τα καμάρια τους ….
Οι μαθητές θα πορεύονται στον αδιάφορο εκπαιδευτικό τους βίο, προσπαθώντας να τον εμπλουτίσουν με μπόλικη ενδοσχολική βία, εκφοβισμό, μπάφους και σκληρότερα, trap και με ανελέητο texting και chat…
Μέχρι να βρεθούν στο πρώτο σοβαρό εμπόδιο…που λέγεται πανελλήνιες εξετάσεις…
Ο δε επαγγελματικός προσανατολισμός στη χώρα των ευκαιριών και της ανάπτυξης των αρίστων, δεν θα μπορούσε παρά να είναι ανέκδοτο δύο λέξεων…
Όμως και εκεί, μετά το crash test, κανένα πρόβλημα…σε κάποια σχολή θα μπούν, έστω για ξεκάρφωμα, χωρίς να ξέρουν ούτε τι θέλουν, ούτε τι μπορούν…ούτε τι να προσδοκούν…Εξάλλου για πολλούς η “γονεϊκή υποστήριξη” (στέγη, φαγητό, πλύσιμο, χαρτζηλίκι) θα συνεχιστεί για αρκετές δεκαετίες ακόμη…
Οι πιο τυχεροί, θα έχουν την άνεση σπουδών επί χρήμασι, είτε σε κάποιο εκπαιδευτικό ίδρυμα του εξωτερικού, είτε σε κάποιο παράρτημα του (συνήθως χωρίς εγκυρότητα και αναγνώριση) , είτε σε κάποιο άλλο εκπαιδευτήριο εντός της χώρας…
Οι περισσότεροι θα τελειώσουν τις σπουδές τους, μετά από κάποια χρόνια, είτε με τις δικές τους δυνάμεις και προσπάθεια, είτε με τη χρήση των προαναφερομένων και άλλων ανήθικων (και συνάμα έκνομων) δυνατοτήτων, ενώ καποιοι θα εγκαταλείψουν…
Η αμορφωσιά ωστόσο παραμένει μόνιμη και διαρκής αποσκευή, αφού είναι δύσκολο έως αδύνατο να επιδιορθώσεις τον πέμπτο, χωρίς να έχεις ρίξει σωστά μπετά στο ισόγειο και στα θεμέλια…
Όμως τέτοιους ακριβώς χρειάζεται το συγκεκριμένο πολιτικό σύστημα για την επιβίωση του…ανάπηρους πολιτικά ανθρώπους, με άγνοια, μα κυρίως ανοχή και αδιαφορία για τα τεκταινόμενα…
Παρότι τα τεκταινόμενα επιδρούν και καθορίζουν τη ζωή του..
Εξάλλου, η διαφθορά, αποτελεί, το καλύτερο διαβατήριο της αναξιοκρατίας…και καμία δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς την άλλη…
Αν το εκπαιδευτικό σύστημα παρήγαγε άξιους και ικανούς πολίτες, η διαφθορά θα ήταν ανύπαρκτη,καθόσον δεν θα ήταν ανεκτή…το ίδιο και η αναξιοκρατία…
Αντίθετα δε, η αναξιοκρατική αναρρίχηση, προυποθέτει διαφθορά..
Οπότε το κάθε pass και τα ταμπελάκια -5% στο ράφι (η απόλυτη κοροϊδία, κοιτάξτε τα ψιλα γράμματα), παραπάνω από καλοδεχούμενα…από ξεκάθαρα εξαρτημένους ανθρώπους…
Και το σύγχρονο διαφημιζόμενο “όραμα” του νέου, συνοψίζεται με δυό γραμμμές στο “τώρα μπορείς να γίνεις και συ ντελιβεράς” !! (μέχρι και delivery academy !!!!. φτιάχτηκε από την ιδιωτική πρωτοβουλία , τρομάρα μας, κακοποιώντας με κάθε τρόπο τη λέξη “ακαδημία”…),
Οι δε “πρόσφατες ευλογίες” του υφυπουργού εργασίας, ο οποίος προέτρεψε τους δικηγόρους να γίνουν ….ντελιβεράδες.., απλά δίνει ξεκάθαρα και το πλαίσιο και το στίγμα, της κοινωνικοπολιτικής σύγχυσης και παρακμής !!…
Αναρωτιέμαι… δεν γνωρίζει ο υφυπουργός ότι οι ντελιβεράδες , στη μεγάλη τους πλειονότητα και ιδιαίτερα αυτοί των ηλ.πλατφορμών-εφαρμογών, παραμένουν ανασφάλιστοι και δεν (τους) καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές, ζημιώνοντας τα ασφαλιστικά ταμεία..??..δεν γνωρίζει, ότι σημαντικό μέρος του τεράστιου τζίρου, εκρέει αφορόλογητο στο εξωτερικό σε φορολογικούς παραδείσους..??…δεν γνωρίζει ότι οι ντελιβεράδες παραμένουν στα αφορολόγητα κλιμάκια..??..
…Οπότε μην απορείτε που πλέον απροκάλυπτα επιτήδιοι διαφημίζονται για να σου κάνουν πτυχιακές, μεταπτυχιακές και ότι άλλου είδους πνευματικές εργασίες χρειαστείς ως σπουδαστής, πτυχιακός, μεταπτυχιακός, διδακτορικός….
Είναι μόνο θέμα χρημάτων..
Αυτονόητη δε καταληκτικά , η ήδη υπαρκτή και αυξανόμενη απαξία, τόσο σε τίτλους σπουδών, όσο και στους κατόχους τους…με την αντίστοιχη μείωση εμπιστοσύνης…
Υ.Γ. 1 : Η παράλληλη αποδόμηση κοινωνικών, εθνικών, και θρησκευτικών αρχών και αξιών, είναι αλλο μεγάλο θέμα που φέρεται να συντελείται οργανωμένα στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, αλλά …σταματάω εδώ…προς το παρόν..Για όσο θα υπάρχουν δομνες…
Υ.Γ. 2: Το απύθμενο θράσος των επιτήδειων, έχει φτάσει σε σημείο να διαφημίζεται ανοιχτά στο διαδίκτυο και στα ΜΚΔ, με εταιρείες που έχουν στήσει για το σκοπό αυτό…Παράλληλα, μέσω των διαφημίσεων και των κειμένων τους, προτρέπουν τους σπουδαστές σε απάτη, όντας ηθικοί αυτουργοί της εξαπάτησης..??..Επίσης, απαγορεόυν την αναδημοσίευση, μέρους ή όλου του διαφημιστικού τους κειμένου και των φωτογραφιών τους, χωρίς την γραπτή έγκρισή τους, επικαλούμενοι το νόμο περί… πνευματικής ιδιοκτησίας…Ως εκ τούτου, τα στοιχεία των ιστοσελίδων δεν δημοσιεύονται , παραμένουν όμως στη διάθεση κάθε εισαγγελέα που θα έχει τη θέληση να επέμβει…
Υ.Γ.3 : Ο ανωτέρω καθηγητής, παρότι διανύει τον τελευταίο/τελευταία διδασκαλικά του χρόνια, συνεχίζει απτόητος (και σταθερά απαρνούμενος διευθυντικές θέσεις) να διδάσκει στην πρώτη γραμμή, κάπου στα δυτικά προάστια…
Προσπαθώντας, παρά τα εμπόδια και την παρακμή, να μεταδώσει στα παιδιά των δυτικών προαστίων (παιδιά ενός κατώτερου θεού), γνώσεις, κριτικό πνεύμα και αντίληψη…
Παραμένω ευγνώμων στο Θεό, που πριν από αρκετές δεκαετίες, ως μαθητής Λυκείου των Αχαρνών, συναντήθηκαν οι δρόμοι μας και ευχαριστώ το δάσκαλο για όσα μου μετέδωσε…
Θυμάμαι, ότι μετά από χρόνια, ως νεαρός αξιωματικός, τον είχα επισκεφθεί και είχα καθήσει σε διδασκαλία του με τους μαθητές του.. (απόλαυση να τον ακούς…)..
Και με είχε ρωτήσει : – Πες μας αν θες ένα θέμα έκθεσης για Πανελλαδικές …
Το θέμα που αυθόρμητα μου ήρθε, εκτιμώ ότι παραμένει διαχρονικο και επίκαιρο, δεκαετίες μετά…
“Πιστεύετε ότι οι Θερμοπύλες μας, έχουν πια σκουριάσει..??..
Αν όχι, αιτιολογήστε το…
Και αν ναι, .τι πρέπει να κάνουμε..??..
Να φτιάξουμε καινούριες, ή να συντηρήσουμε τις παλιές..??..
Ταξχος ε.α.
Παναγιώτης Γερογλής
Diploma in Diplomatic & Strategic Studies
MA in International Security & Apllied Strategy
Political Advisor EU /EAS /ESDC
ex Military Advisor of Greece to the UN
ex Military Representative of Greece to the OSCE/HLPG
ex NATO /PTEC/MPSOTC Commander
ex HNDGS/JMMLC Commander
https://www.militaire.gr/
(Αναρτήθηκε από το Στρατηγό κ. Αθαν. Καραντζίκο)