Το ελικόπτερο τύπου GÖKBEY της Τουρκίας, ολοκλήρωσε με επιτυχία τις δοκιμές του σε μεγάλο υψόμετρο και με έναν μόνο κινητήρα.Αυτό σημαίνει πως το πρόγραμμα πάει καλά και θα μπει σε προ παραγωγή άμεσα.
Η Turkish Aerospace Industries (TAI) έκανε μια ανάρτηση στον επίσημο λογαριασμό X της στις 8 Νοεμβρίου 2023, δηλώνοντας ότι τα 20.000 πόδια της GÖKBEY. Ανακοίνωσε ότι έφτασε στο μέγιστο υψόμετρο υπηρεσίας πετώντας σε ύψος και ολοκλήρωσε με επιτυχία τη δοκιμή ενός κινητήρα σε πτήση με δύο κινητήρες.
Ο Arif Ateş, δοκιμαστικός πιλότος της Τουρκικής Αεροδιαστημικής Βιομηχανίας (TUSAŞ), μοιράστηκε τις εικόνες δοκιμής πτήσης σε μεγάλο ύψος του GÖKBEY στην ανάρτησή του στον λογαριασμό του στο LinkedIn στις 4 Νοεμβρίου 2023. Στην ανάρτηση συμπεριέλαβε την πληροφορία ότι το ελικόπτερο GÖKBEY ταξίδευε σε υψόμετρο 15.000 ποδιών.
Σε δήλωσή του στο Defense Turk τον Μάιο, ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής ελικοπτέρων της TAI Mehmet Demiroğlu δήλωσε ότι 3 ελικόπτερα GÖKBEY θα παραδοθούν στη Χωροφυλακή το 2023, αλλά ότι ο κινητήρας CTS800, μια συνεργασία της Honeywell-Rolls Royce, θα χρησιμοποιηθεί. Επιπλέον, ο Mehmet Demiroğlu επεσήμανε το 2026 για την ημερομηνία παράδοσης του πρώτου ελικοπτέρου GÖKBEY με κινητήρα που κατασκευάζεται στην Τουρκία. twitter.com/TUSAS_TR/status/1722243403264778681?ref_src=twsrc^tfw
T625 GÖKBEY Utility Helicopter
Το ελικόπτερο γενικής χρήσης T625 GÖKBEY, το οποίο μπορεί να λειτουργεί αποτελεσματικά σε μεγάλο υψόμετρο και υψηλή θερμοκρασία, συνθήκες ημέρας και νύχτας, ακόμη και στα πιο δύσκολα κλίματα και γεωγραφίες, έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί με εθνικά μέσα και δυνατότητες. Στο πλαίσιο του προγράμματος Unique Helicopter, το οποίο ξεκίνησε με βάση τις γνώσεις, την εμπειρία και τη δεξαμενή ταλέντων που αποκτήθηκε κατά τη διάρκεια του Προγράμματος ATAK, ο σχεδιασμός και η παραγωγή κρίσιμων συστημάτων όπως η μετάδοση, ο ρότορας και ο εξοπλισμός προσγείωσης, καθώς και τα δομικά και αεροηλεκτρονικά συστήματα. Τα συστήματα, πραγματοποιούνται εξ ολοκλήρου με τη χρήση εθνικών πόρων και λόγω της εμβέλειας του, θα μπορεί να εκτελεί καθήκοντα μεταφοράς, VIP, φορτίου, ασθενοφόρου, έρευνας και διάσωσης και υπεράκτιων μεταφορών. https://www.tusas.com/content/files/uploads/1844/TUSAS_2020_Genel_Flyer_G%C3%B6kbey_EN.pdf
Ευκολία Συντήρησης
Το ελικόπτερο T625 GÖKBEY στοχεύει στη μεγιστοποίηση της επιχειρησιακής ετοιμότητας και στην ελαχιστοποίηση του κόστους συντήρησης στο πλαίσιο των σχεδιασμών δομικών, αεροηλεκτρονικών και μηχανικών συστημάτων. Στόχος του είναι να ελέγχει απροσδόκητες καταστάσεις και να αυξάνει την αποτελεσματικότητα με τα Σχέδια Υπηρεσιών Συντήρησης T625 GÖKBEY και την υποστήριξη ειδικού προσωπικού που έχει προετοιμάσει η TAI Integrated Logistics Support Services.Σχόλιο Γεωργίου Δικαίου: φτιάχνουν ένα δικό τους ελικόπτερο με δικής τους κατασκευής κινητήρες! Με δυο κινητήρες TEI TS1400 Turboşaft με ισχύ 1400 SHP. Θα αντικαταστήσουν όλα τα ελαφρά τους ελικόπτερα με δικής τους κατασκευής με μεταφορική ικανότητα 12 επιβάτες και 2 πιλότους. Εμείς δεν θέλουμε να φτιάξουμε κάτι δικό μας, ούτε να συμμετέχουμε σε συμπαραγωγές. Το σχέδιο των Τούρκων είναι γνωστό: να κατασκευάσουν 1000 ελικόπτερα σε 20 χρόνια! Αποκλείεται; Από εξαγωγές ξέρετε; Αν ξέρατε θα καταλαβαίνατε πως με κόστος 40+% μικρότερο από τα αντίστοιχα δυτικά ελικόπτερα θα πουλήσουν πάρα πολλά. Είναι καλύτερο σε όλα από το Sikorsky S-76, ταχύτερο από το Airbus Helicopters H160! Είναι ελαφρά μικρότερο από το AgustaWestland AW139.Τι θέλουμε να αγοράσουμε εμείς; Μα ελικόπτερα! Πόσο θα τα πληρώσουμε και γιατί δεν ενδιαφερθήκαμε ποτέ για συμπαραγωγές;
Η Turkish Aerospace Industries (TAI) έκανε μια ανάρτηση στον επίσημο λογαριασμό X της στις 8 Νοεμβρίου 2023, δηλώνοντας ότι τα 20.000 πόδια της GÖKBEY. Ανακοίνωσε ότι έφτασε στο μέγιστο υψόμετρο υπηρεσίας πετώντας σε ύψος και ολοκλήρωσε με επιτυχία τη δοκιμή ενός κινητήρα σε πτήση με δύο κινητήρες.
Ο Arif Ateş, δοκιμαστικός πιλότος της Τουρκικής Αεροδιαστημικής Βιομηχανίας (TUSAŞ), μοιράστηκε τις εικόνες δοκιμής πτήσης σε μεγάλο ύψος του GÖKBEY στην ανάρτησή του στον λογαριασμό του στο LinkedIn στις 4 Νοεμβρίου 2023. Στην ανάρτηση συμπεριέλαβε την πληροφορία ότι το ελικόπτερο GÖKBEY ταξίδευε σε υψόμετρο 15.000 ποδιών.
Σε δήλωσή του στο Defense Turk τον Μάιο, ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής ελικοπτέρων της TAI Mehmet Demiroğlu δήλωσε ότι 3 ελικόπτερα GÖKBEY θα παραδοθούν στη Χωροφυλακή το 2023, αλλά ότι ο κινητήρας CTS800, μια συνεργασία της Honeywell-Rolls Royce, θα χρησιμοποιηθεί. Επιπλέον, ο Mehmet Demiroğlu επεσήμανε το 2026 για την ημερομηνία παράδοσης του πρώτου ελικοπτέρου GÖKBEY με κινητήρα που κατασκευάζεται στην Τουρκία. twitter.com/TUSAS_TR/status/1722243403264778681?ref_src=twsrc^tfw
T625 GÖKBEY Utility Helicopter
Το ελικόπτερο γενικής χρήσης T625 GÖKBEY, το οποίο μπορεί να λειτουργεί αποτελεσματικά σε μεγάλο υψόμετρο και υψηλή θερμοκρασία, συνθήκες ημέρας και νύχτας, ακόμη και στα πιο δύσκολα κλίματα και γεωγραφίες, έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί με εθνικά μέσα και δυνατότητες. Στο πλαίσιο του προγράμματος Unique Helicopter, το οποίο ξεκίνησε με βάση τις γνώσεις, την εμπειρία και τη δεξαμενή ταλέντων που αποκτήθηκε κατά τη διάρκεια του Προγράμματος ATAK, ο σχεδιασμός και η παραγωγή κρίσιμων συστημάτων όπως η μετάδοση, ο ρότορας και ο εξοπλισμός προσγείωσης, καθώς και τα δομικά και αεροηλεκτρονικά συστήματα. Τα συστήματα, πραγματοποιούνται εξ ολοκλήρου με τη χρήση εθνικών πόρων και λόγω της εμβέλειας του, θα μπορεί να εκτελεί καθήκοντα μεταφοράς, VIP, φορτίου, ασθενοφόρου, έρευνας και διάσωσης και υπεράκτιων μεταφορών. https://www.tusas.com/content/files/uploads/1844/TUSAS_2020_Genel_Flyer_G%C3%B6kbey_EN.pdf
Ευκολία Συντήρησης
Το ελικόπτερο T625 GÖKBEY στοχεύει στη μεγιστοποίηση της επιχειρησιακής ετοιμότητας και στην ελαχιστοποίηση του κόστους συντήρησης στο πλαίσιο των σχεδιασμών δομικών, αεροηλεκτρονικών και μηχανικών συστημάτων. Στόχος του είναι να ελέγχει απροσδόκητες καταστάσεις και να αυξάνει την αποτελεσματικότητα με τα Σχέδια Υπηρεσιών Συντήρησης T625 GÖKBEY και την υποστήριξη ειδικού προσωπικού που έχει προετοιμάσει η TAI Integrated Logistics Support Services.Σχόλιο Γεωργίου Δικαίου: φτιάχνουν ένα δικό τους ελικόπτερο με δικής τους κατασκευής κινητήρες! Με δυο κινητήρες TEI TS1400 Turboşaft με ισχύ 1400 SHP. Θα αντικαταστήσουν όλα τα ελαφρά τους ελικόπτερα με δικής τους κατασκευής με μεταφορική ικανότητα 12 επιβάτες και 2 πιλότους. Εμείς δεν θέλουμε να φτιάξουμε κάτι δικό μας, ούτε να συμμετέχουμε σε συμπαραγωγές. Το σχέδιο των Τούρκων είναι γνωστό: να κατασκευάσουν 1000 ελικόπτερα σε 20 χρόνια! Αποκλείεται; Από εξαγωγές ξέρετε; Αν ξέρατε θα καταλαβαίνατε πως με κόστος 40+% μικρότερο από τα αντίστοιχα δυτικά ελικόπτερα θα πουλήσουν πάρα πολλά. Είναι καλύτερο σε όλα από το Sikorsky S-76, ταχύτερο από το Airbus Helicopters H160! Είναι ελαφρά μικρότερο από το AgustaWestland AW139.Τι θέλουμε να αγοράσουμε εμείς; Μα ελικόπτερα! Πόσο θα τα πληρώσουμε και γιατί δεν ενδιαφερθήκαμε ποτέ για συμπαραγωγές;
https://www.tusas.com/en/products/helicopter/indigenous-development/gokbey
Πηγή: https://hellenicdefencenet.blogspot.com/2023/11/gokbey.html
Πηγή: https://hellenicdefencenet.blogspot.com/2023/11/gokbey.html