12.11.23

Gatestone Institute: βγάλτε από την πρίζα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα


Η προσπάθεια επιβολής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις Δυτικές χώρες έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια. Η απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με μηχανές εσωτερικής καύσης στις χώρες της ΕΕ σχεδιάζεται για το 2035. Όμως, πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι η τεχνολογία δεν είναι έτοιμη να υποστηρίξει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Του Pete Hoekstra για το Gatestone Institute
Μετάφραση: CosmoStatus


Τα πρόσφατα (σ.σ Αμερικανικά) πρωτοσέλιδα σχετικά με την επιβαλλόμενη μετάβαση από τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν βενζίνη και ντίζελ στα ηλεκτρικά, φωνάζουν «καθυστερήστε», καθώς οι πολιτειακές κυβερνήσεις, αλλά και η ομοσπονδιακή, προσπαθούν να νομοθετήσουν για να τα επιβάλλουν.

Η αγορά αλλά και η υπάρχουσα τεχνολογία έδειξαν πολλά ανησυχητικά σημάδια ότι δεν είναι έτοιμες για την μετάβαση, αλλά η κυβέρνηση φαίνεται έτοιμη να θέσει σε κίνδυνο την εθνική και οικονομική μας ασφάλεια, για να προωθήσει την περιβαλλοντική της ατζέντα. Ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα πιθανόν να έχουν θέση στις μελλοντικές μας μετακινήσεις, είναι καιρός να σταματήσουμε για λίγο και να αναπτύξουμε μια καλύτερη στρατηγική που θα περιλαμβάνει ανταγωνιστικό μάρκετινγκ και τεχνολογίες και όχι μόνο την τεράστια κυβερνητική παρέμβαση στην οικονομία μας.

Αυτό ακριβώς υποστήριξε πρόσφατα και ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda. Κάλεσε όσους ασκούν πολιτική να επενδύσουν πάνω σε εναλλακτικές της ηλεκτροκίνησης, συμπεριλαμβανομένης της υβριδικής τεχνολογίας και τα εναλλακτικά καύσιμα όπως το υδρογόνο. Οι πωλήσεις των υβριδικών οχημάτων της Toyota σπάνε τα ρεκόρ, ενώ εταιρείες όπως η Ford έχουν φτάσει στο ναδίρ των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Τα κίνητρα και οι εντολές της κυβέρνησης είναι τεράστια, με την Goldman Sachs να υπολογίζει ότι έως και 3 τρισεκατομμύρια δολάρια σε «κίνητρα» για την πράσινη ενέργεια να περιλαμβάνονται στον νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού. Σ’ αυτά περιλαμβάνονται η αιολική και η ηλιακή ενέργεια, ενώ σημαντικό μέρος των κεφαλαίων στοχεύει τον κλάδο των μεταφορών. Η κυβέρνηση του Μίσιγκαν παρέχει δισεκατομμύρια δολάρια σε επιδοτήσεις, κίνητρα, φορολογικές μειώσεις και βελτιώσεις στις υποδομές για την κατασκευή δύο εργοστασίων μπαταριών. Στο Ιλινόις, η κυβέρνηση της πολιτείας εξετάζει το ενδεχόμενο να δαπανήσει αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια για ένα άλλο εργοστάσιο μπαταριών.

Δυστυχώς, αυτά τα τρία εργοστάσια έχουν σημαντικούς δεσμούς με την Κινεζική Κομμουνιστική Κυβέρνηση. Ακριβώς, οι πολιτειακές κυβερνήσεις και η ομοσπονδιακή επενδύουν τεράστια ποσά σε έργα που θα ωφελήσουν ξένες κυβερνήσεις, εκ των οποίων μία δεν έχει και τις καλύτερες προθέσεις προς τις ΗΠΑ.

Στην Καλιφόρνια, η κυβέρνηση έχει ήδη απαγορεύσει την πώληση καινούριων αυτοκινήτων με μηχανές εσωτερικής καύσης από το 2035. Το Μέριλαντ, η Μασαχουσέτη, η Νέα Ιερσέη, η Νέα Υόρκη, το Όρεγκον και η Ουάσιγκτον, έχουν παρόμοιες προθέσεις. Με τα τεράστια οικονομικά κίνητρα και τις κυβερνητικές διαταγές και τους περιορισμούς, δεν αποτελεί έκπληξη ότι εταιρείες όπως η General Motors ανακοίνωσαν σχέδια για αποκλειστική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων από το 2035.

Είναι φανερό ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση και κάποιες πολιτείες έχουν αποφασίσει ότι το μέλλον ανήκει στα ηλεκτρικά οχήματα, είτε η αγορά και η τεχνολογία είναι έτοιμες είτε όχι. Αξιοσημείωτο είναι ότι λίγοι, εάν υπάρχουν, από όσους χαράσσουν πολιτική, θα είναι στις θέσεις τους για να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες της βιομηχανικής πολιτικής που επιβάλλουν σήμερα. Επιπλέον, η βιομηχανική πολιτική της παρούσας κυβέρνησης θα πρέπει να αναλογιστεί ότι υπονομεύει την δυνατότητα της αγοράς και των καταναλωτών να οδηγήσουν στην καινοτομία και την δημιουργικότητα, καθώς είναι πιο πιθανό να την καταπνίξουν.

Κάποια κωμικά προβλέψιμα αποτελέσματα έχουν ήδη συμβεί. Η Υπουργός Ενέργειας Jennifer Granholm πραγματοποίησε ένα καλά οργανωμένο και χρηματοδοτούμενο από τους φορολογούμενους οδικό ταξίδι για να αναδείξει το θαύμα των ηλεκτρικών οχημάτων. Υπήρχαν όμως τόσο λίγοι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κατά μήκος της διαδρομής, που έβαλε την ομάδα της να οδηγεί βενζινοκίνητα οχήματα και να κρατούν γι’ αυτήν έναν φορτιστή αυτοκινήτων ώστε να μην χρειαστεί να περιμένει στην ουρά. Ένας εξοργισμένος πολίτης που ήθελε να χρησιμοποιήσει έναν από τους φορτιστές, κάλεσε την αστυνομία για να αναφέρει τι συνέβαινε. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford Jim Farley είχε επίσης μια απογοητευτική εμπειρία στην περιοδεία προώθησης ηλεκτρικών οχημάτων. Αναγνώρισε ότι «η φόρτιση ήταν αρκετά δύσκολη» και ότι σε 40 λεπτά μπορούσε να φορτίσει τις μπαταρίες του οχήματος μόνο στο 40%. Το περιέγραψε ως έναν καλό έλεγχο πραγματικότητας για το τι περνούν οι πελάτες. Θα περίμενε κανείς η Ford να είχε κάνει τον πρακτικό έλεγχο πριν βγάλει στην αγορά τα οχήματα και όχι αφού είχε ήδη επενδύσει δισεκατομμύρια.

Ο πιο σκληρός έλεγχος για την πραγματικότητα μπορεί να έρθει με τη μορφή δαπανηρής συγκέντρωσης αποθεμάτων απούλητων ηλεκτρικών οχημάτων που η Ford πίστευε ότι οι πελάτες θα αγόραζαν, αλλά τώρα ανακαλύπτει ότι οι πελάτες δεν θέλουν. Η πραγματικότητα της αγοράς, παρά τη μαζική κρατική παρέμβαση στην αγορά, μπορεί να οφείλεται στο γιατί η Ford και η GM περιορίζουν τα φιλόδοξα σχέδια παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων για το μέλλον και στο γιατί η Ford σταμάτησε προσωρινά την προγραμματισμένη κατασκευή ενός εργοστασίου μπαταριών στο Μάρσαλ του Μίσιγκαν και ενός άλλου στο Γκλενντέιλ του Κεντάκι.

Ένα άλλο μεγάλο ζήτημα με τα ηλεκτρικά οχήματα για την Ford και την GM είναι η έλλειψη κέρδους. Η Ford χάνει 32.000 δολάρια για κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πουλιέται το 2023 και αναμένει ζημιές ύψους 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το 2023 από τα ηλεκτρικά οχήματα. H GM είδε τα κέρδη τετραμήνου μειωμένα κατά 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια εξαιτίας των ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ η Tesla αναμένει μείωση των κερδών κατά 22% το 2023.

[…]
Στο σημείο αυτό γίνεται μια ανάλυση κάποιων οικονομικών δεδομένων που αφορά τα εσωτερικά των ΗΠΑ και τους δανειστές της Αμερικανικής κυβέρνησης, οι οποίοι δεν δείχνουν πρόθυμοι να επενδύσουν δισεκατομμύρια σε τεχνολογίες που δεν έχει αποδειχτεί ότι είναι αξιόπιστες και θα φέρουν κέρδη.

Συνδυάζοντας όλα αυτά, βλέπουμε μια προφανή συνταγή για καταστροφή, μια καταστροφή που διακινδυνεύει εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια των φορολογουμένων, μέσω οργανισμών που δεν φαίνονται ικανοί να αξιολογήσουν προτάσεις χρησιμοποιώντας την υποστήριξη των φορολογουμένων. Η τρέχουσα πολιτική είναι καταστροφή του προγραμματισμού της κεντρικής κυβέρνησης που θέτει σε κίνδυνο τη μακροπρόθεσμη ηγετική θέση της Αμερικής στον κλάδο των μεταφορών. Είναι καιρός οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής να σταματήσουν και να αξιολογήσουν σοβαρά εάν ως έθνος είμαστε έτοιμοι να κάνουμε αυτές τις γιγαντιαίες επενδύσεις σε αναπόδεικτες τεχνολογίες που θέτουν σε κίνδυνο την πρωτοπορία του έθνους μας στον τομέα της ενέργειας και των μεταφορών.

Δεν είναι τώρα η ώρα για «κεντρικό σχεδιασμό» κομμουνιστικού τύπου ή για να αφήσουμε τους ιδεολόγους να οδηγήσουν την πολιτική της Αμερικής και το μέλλον της στον γκρεμό.

Από την πλευρά μας να τονίσουμε ότι τα ίδια ακριβώς ισχύουν και για τους Ευρωπαίους ηγέτες και την πολιτική τους σε σχέση με τα ηλεκτρικά οχήματα. Ήδη η Βρετανία έχει μετέφερε το χρονικό όριο του 2030 στο 2035, θεωρώντας πολύ πιθανό αυτό να μετατεθεί για το 2050. Διαβάστε σχετικά στο άρθρο του CosmoStatus ΕΔΩ.

Είναι πλέον γνωστό σε όλους και αποδεδειγμένο, ότι όχι μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι σε θέση να ικανοποιήσουν τις ανάγκες μετακίνησης των ανθρώπων, αλλά ούτε το δίκτυο παραγωγής και παροχής ηλεκτρικής ενέργειας μπορεί να ανταποκριθεί στην ζήτηση και τις απαιτήσεις μιας βίαιης μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Οι ηγέτες του λεγόμενου Δυτικού κόσμου θα πρέπει να ακούσουν τους ειδικούς και να μεταθέσουν τα μεγαλεπήβολα σχέδιά τους για το 2050 ή και αργότερα. Η τεχνολογία δεν είναι έτοιμη.





Πηγή: https://cosmostatus.blogspot.com/2023/11/gatestone-institute.html

Πηγή: i-epikaira.blogspot.com