Η Otokar, η εταιρεία Koç Group που ειδικεύεται στα εμπορικά και στρατιωτικά οχήματα, παρουσίασε για πρώτη φορά το μη επανδρωμένο επίγειο όχημά της Alpar στο IDEF 2023
Με μεικτό βάρος οχήματος 15 τόνους, με 3 τόνους το ωφέλιμο φορτίο, το Alpar θεωρείται ένα βαρύ μη επανδρωμένο όχημα εδάφους (UGV) σύμφωνα με την τουρκική ονοματολογία, ενώ θα ήταν ένα μεσαίο UGV στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, το Alpar είναι το ίδιο. το πρώτο μη επανδρωμένο όχημα που αναπτύχθηκε από την εταιρεία με έδρα την Κωνσταντινούπολη. Η μονάδα παραγωγής Otokar στη Σακαρύα παράγει οχήματα με ερπύστριες και τροχοφόρα, αλλά η επιλογή για το πρώτο μη επανδρωμένο όχημα που ανέπτυξε η εταιρεία προχώρησε σε μια λύση παρακολούθησης. Τα οχήματα που παρακολουθούνται έχουν λιγότερα προβλήματα εδάφους, εξήγησε στο EDR On-Line ο Serdar Görgüç, Γενικός Διευθυντής της Otokar.
Το πλαίσιο της Alpar μοιάζει πολύ με το ρεζερβουάρ, με το πίσω μέρος ελαφρώς ψηλότερα να φιλοξενεί το powerpack. Έχει μήκος 6,25 μέτρα, πλάτος 2,75 μέτρα και ύψος 1,5 μέτρα, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι 450 χιλιοστά. Η πρόωση παρέχεται από ένα σειριακό υβριδικό powerpack. δύο ηλεκτρικοί κινητήρες 80 kW που λειτουργούν με ονομαστική τάση 630 V (μέγιστη 750 V) ενεργοποιούν τους πίσω οδοντωτούς τροχούς, που τροφοδοτούνται από δύο πακέτα μπαταριών Li-İon NMC που παρέχουν 69 kW το καθένα. Μια επέκταση εμβέλειας ντίζελ 180 kW επαναφορτώνει τις μπαταρίες. Αυτά βρίσκονται στο μπροστινό μέρος του οχήματος, κάθε πακέτο ζυγίζει 480 κιλά, το UGV έχει χώρο για δύο ακόμη πακέτα, το σχήμα τους έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με τον εσωτερικό όγκο του οχήματος. Εάν οριστικοποιηθεί αυτή η επιλογή, είναι σαφές ότι το ωφέλιμο φορτίο θα μειωθεί σχεδόν κατά το ένα τρίτο. Υιοθετήθηκε ένα σύστημα γρήγορης αλλαγής πακέτων μπαταριών, ωστόσο απαιτείται εξειδικευμένο προσωπικό λαμβάνοντας υπόψη και την υψηλή τάση.
Ο κινητήρας ντίζελ, το σύστημα ψύξης και οι δύο ηλεκτρικοί κινητήρες βρίσκονται στο πίσω μέρος, σε διάταξη που μοιάζει σχεδόν με ένα τυπικό powerpack κύριου άρματος μάχης, με αυτή τη διάταξη επιτρέπει την εξισορρόπηση του βάρους των μπαταριών.
Το Alpar διαθέτει έξι τροχούς δρόμου με πίσω γρανάζι και μπροστινό ρελαντί, αναρτήσεις τύπου ράβδου στρέψης με υδραυλικό αμορτισέρ, αυτόματο σύστημα που εξασφαλίζει βέλτιστο τέντωμα της πίστας. Επί του παρόντος, το Alpar είναι εξοπλισμένο με σιδηροτροχιές από χάλυβα, αλλά αυτές μπορούν να αντικατασταθούν από ελαστικές ράγες Soucy, καθώς το UGV έχει σχεδιαστεί για να είναι συμβατό με ελαστικές ράγες M113 χωρίς τροποποίηση, μόνο ο αυτόματος εντατήρας απαιτεί ορισμένες ρυθμίσεις. Αυτά θα παρείχαν πλεονεκτήματα όσον αφορά τους μειωμένους κραδασμούς και τον θόρυβο, τα οποία είναι βασικά όταν το Alpar θα κινείται σε αθόρυβη λειτουργία, με την επέκταση επέκτασης ντίζελ κλειστή, το όχημα μπορεί να διανύσει περίπου 50 χιλιόμετρα μόνο με μπαταρίες, ενώ η συνολική αυτονομία του οχήματος είναι 550 χλμ.
Επί του παρόντος, το Alpar τηλεχειρίζεται σε απόσταση 5 km χρησιμοποιώντας σήματα ραδιοσυχνοτήτων, η εμβέλεια επεκτείνεται εάν χρησιμοποιούνται επικοινωνίες GSM. Η σουίτα αισθητήρων που είναι αφιερωμένη στις αυτόνομες κινήσεις περιλαμβάνει τέσσερα 3D LIDAR, εγκατεστημένα στη γωνία διδασκαλίας του πλαισίου, δύο ραντάρ, ένα εμπρός και ένα πίσω, και τέσσερις ομάδες καμερών ημέρας/νύχτας που παρέχουν κάλυψη 360°. Αυτά παρέχουν πληροφορίες στον υπολογιστή ελέγχου που είναι ο εγκέφαλος του συστήματος. Η πλήρης αυτονομία είναι ακόμα μακριά, αλλά το Alpar είναι σε θέση να πλοηγεί σε σημεία, να διεξάγει αποστολές συνοδείας εκμεταλλευόμενη τις λειτουργίες της διμοιρίας και follow-me του και να επιστρέφει στο σπίτι. Επί του παρόντος, το πλήρωμα αποτελείται από δύο χειριστές, έναν αφιερωμένο στο σασί και έναν στο ωφέλιμο φορτίο, αλλά στο μέλλον, με την αύξηση της αυτονομίας, το ανθρώπινο δυναμικό θα πρέπει να μειωθεί, καθώς ένας σταθμός ελέγχου θα μπορεί πιθανώς να παρακολουθεί περισσότερα από ένα οχήματα ταυτόχρονα στον ίδιο χρόνο.
Η Otokar παρήγαγε δύο συσκευές επίδειξης τεχνολογίας, έναν για τον αναγνωριστικό ρόλο, που παρουσιάστηκε στο IDEF 2023 και έναν σε αντιαρματική διαμόρφωση. Άλλες εκδόσεις, όπως το counter-UAS, η ασύρματη επικοινωνία μεγάλης εμβέλειας, ο ανεφοδιασμός υλικοτεχνικής υποστήριξης και το loitering πυρομαχικό έχουν ήδη προβλεφθεί. Η έκδοση που εμφανίστηκε στην Κωνσταντινούπολη ήταν εξοπλισμένη με ένα Aselsan RCWS, έναν ιστό που έφερε οπτικούς αισθητήρες τοποθετημένος στην πίσω δεξιά πλευρά του πλαισίου, εκμεταλλευόμενος το διαθέσιμο δωμάτιο. Η αντιαρματική έκδοση είναι εξοπλισμένη με πυργίσκο Aselsan μεσαίου διαμετρήματος που φέρει δύο αντιαρματικούς πυραύλους στη δεξιά πλευρά. Και τα δύο οχήματα είναι εξοπλισμένα με μια ράμπα προς τα εμπρός που επιτρέπει την ανάπτυξη και την ανάκτηση ενός mini-UGV, η οποία χρησιμοποιείται κυρίως για αποστολές stealth recce σε στενή επαφή. Για εκείνες τις εκδόσεις για τις οποίες οι αποστολές απαιτούν το όχημα να παραμένει στατικό για μεγάλες χρονικές περιόδους κατά τη χρήση του ωφέλιμου φορτίου τους, η Otokar σκέφτεται να εγκαταστήσει στην Alpar συστήματα συλλογής ενέργειας, όπως ηλιακούς συλλέκτες, για αθόρυβη επαναφόρτωση των μπαταριών.
Οι Τουρκικές Χερσαίες Δυνάμεις είναι κοντά στην εκκίνηση Αίτησης Πληροφοριών για ελαφρά και μεσαία UGV, επομένως η προσπάθεια Otokar, η οποία πραγματοποιείται εξ ολοκλήρου σε κεφάλαια της εταιρείας, κοιτάζει πιο κάτω από τον άξονα του χρόνου. Το σχέδιο ανάπτυξης μπορεί να δει σε ένα ορισμένο σημείο την εμφάνιση μιας πλατφόρμας με τροχούς. ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας επεσήμανε ότι οι μονάδες με δυνατότητα αντικατάστασης γραμμής όχι μόνο έχουν τοποθετηθεί για να διευκολύνουν τη συντήρηση, αλλά είναι επίσης ανεξάρτητες και μπορούν εύκολα να επαναχρησιμοποιηθούν σε τροχοφόρο UGV.
Η αυτονομία στα χερσαία οχήματα είναι σίγουρα λιγότερο προηγμένη από αυτή στον αέρα, όχι μόνο από την άποψη της τεχνολογίας αλλά και από την άποψη των επιχειρησιακών αντιλήψεων, οι περισσότεροι στρατοί εργάζονται επί του παρόντος για να ανακαλύψουν ποιες είναι οι αποστολές για τις οποίες τα UGV θα παρείχαν πραγματικά βασικά πλεονεκτήματα . Η Otokar έχει ξεκινήσει ένα πενταετές πρόγραμμα ανάπτυξης για το οποίο έχει κρατήσει ένα μέρος του προϋπολογισμού της για έρευνα και ανάπτυξη και επέλεξε ένα αφοσιωμένο εργατικό δυναμικό για την υλοποίηση του σχεδίου.
«Υπάρχει πολλή δουλειά να κάνουμε για την Τεχνητή Νοημοσύνη και έχουμε ξεκινήσει ένα δύσκολο τεχνολογικό ταξίδι», κατέληξε ο κ. Görgüç, σκέφτεται ήδη έναν Alpar να λειτουργεί ως υποστήριξη και αναγνώριση για ένα όχημα μάχης πεζικού Tulpar.Σχόλιο Γεωργίου Δικαίου: υπάρχουν και άλλα ρομποτικά θωρακισμένα οχήματα που δοκιμάζονται. Αν είναι μια μεγάλη απειλή για μια επίθεση στον Έβρο; Είναι γιατί θα φτιάξουν μικρότερου μεγέθους 4 αν δεν κάνω λάθος έχουν κατασκευαστεί. Θα τα στέλνουν για να ανακαλύψουν της κρυμμένες δυνάμεις μας, όσες δεν βρίσκουν με τα UAV και θα της εξουδετερώνουν. Το συγκεκριμένο κατασκευάζεται κυρίως για μάχες μέσα σε κατοικημένες περιοχές, με διασύνδεση με UAV. Είναι μεγάλη απειλή αν κατασκευαστεί μεγάλος αριθμός 150-200 μέσα σε μια δεκαετία και 500 μικρότερα UGV.
Μεγάλο μειονέκτημα ο θόρυβος που κάνει κατά την κίνηση με της ερπύστριες των UGV.
Oι περισσότεροι διαβάζουν και ΕΔΩ...
Πηγή: i-epikaira.blogspot.com