Πορτοκαλάκης Λεόντιος
Στις 8/9/2023, η Τουρκία με την NAVTEX 816/23 εξήγγειλε οδηγίες προς τα παραπλέοντα σκάφη της περιοχής, σχετικά με την εκτέλεση ενός ερευνητικού προγράμματος χαρτογράφησης του βυθού της εταιρίας FULGOR, για την μελλοντική πόντιση τηλεπικοινωνιακού αγωγού πάνω σε μια συγκεκριμένη διαδρομή (σχήμα 1-γραμμή με κίτρινο χρώμα). Την υποθαλάσσια έρευνα αυτή θα διεξήγαγε το ερευνητικό σκάφος ARCTIC με σημαία Γερμανίας και το οποίο φαίνεται στην πιο κάτω εικόνα με τα συνοδεύοντα χαρακτηριστικά του:
Σε προηγούμενη εργασία στις 10/9/23, εξετάσθηκαν τα χαρακτηριστικά αυτής της εξαγγελθείσης έρευνας. Πρόσφατα η έρευνα αυτή ολοκληρώθηκε. Η πορεία όμως του ερευνητικού σκάφους η οποία υπερέβη τα όρια της σχετικής NAVTEX δημιούργησε πολλά ερωτηματικά.
Στις 15/9 το σκάφος αυτό εμφανίσθηκε στην Ελληνική Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη(ΑΟΖ), αφού νωρίτερα απέπλευσε από λιμάνι της Μάλτας και κινήθηκε ανατολικά (σχήμα 1- γραμμή με κεραμιδί χρώμα). Αν και η εξαγγελθείσα NAVTEX από την Τουρκία προσδιόριζε το σημείο έναρξης και την σχετική διαδρομή (σχήμα 1-σημείο 1/γραμμή με κίτρινο χρώμα), παρατηρήθηκε ότι το σκάφος άρχισε να εκτελεί την έρευνα πολύ νωρίτερα και μάλιστα ανατολικότερα αυτού του σημείου και εντός της οριοθετηθείσας Ελληνικής ΑΟΖ με την Αίγυπτο (δύο κάθετες πράσινες γραμμές) (σχήμα 1 – γραμμή με κεραμιδί χρώμα).
Σχήμα 1: Υποθαλάσσια έρευνα που αναγγέλθηκε με την NAVTEX 816/23. Με κίτρινο χρώμα είναι η εξαγγελθείσα διαδρομή ενώ με κεραμιδί η πραγματοποιηθείσα. Με γαλάζιο χρώμα φαίνεται η βυθομετρία της περιοχής.
Άξιο παρατήρησης είναι το γεγονός, ότι από το σημείο 1 και μέχρι το σημείο 11 (κεραμιδί αρίθμηση) το σκάφος κινήθηκε πάνω σε μια πορεία που δεν είχε εξαγγελθεί με καμμιά σχετική NAVTEX (διότι υπάρχει πάγια τακτική, όταν ένα σκάφος ξένης υπηκοότητας εισέρχεται σε Ελληνικά νερά και πρόκειται να εκτελέσει επιστημονική έρευνα, αφού ενημερώσει τις Ελληνικές αρχές απαιτείται να λάβει και την σχετική άδεια οποία και γίνεται γνωστή).
Διαβάστε τη συνέχεια στο slpress.gr
Στις 8/9/2023, η Τουρκία με την NAVTEX 816/23 εξήγγειλε οδηγίες προς τα παραπλέοντα σκάφη της περιοχής, σχετικά με την εκτέλεση ενός ερευνητικού προγράμματος χαρτογράφησης του βυθού της εταιρίας FULGOR, για την μελλοντική πόντιση τηλεπικοινωνιακού αγωγού πάνω σε μια συγκεκριμένη διαδρομή (σχήμα 1-γραμμή με κίτρινο χρώμα). Την υποθαλάσσια έρευνα αυτή θα διεξήγαγε το ερευνητικό σκάφος ARCTIC με σημαία Γερμανίας και το οποίο φαίνεται στην πιο κάτω εικόνα με τα συνοδεύοντα χαρακτηριστικά του:
Σε προηγούμενη εργασία στις 10/9/23, εξετάσθηκαν τα χαρακτηριστικά αυτής της εξαγγελθείσης έρευνας. Πρόσφατα η έρευνα αυτή ολοκληρώθηκε. Η πορεία όμως του ερευνητικού σκάφους η οποία υπερέβη τα όρια της σχετικής NAVTEX δημιούργησε πολλά ερωτηματικά.
Στις 15/9 το σκάφος αυτό εμφανίσθηκε στην Ελληνική Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη(ΑΟΖ), αφού νωρίτερα απέπλευσε από λιμάνι της Μάλτας και κινήθηκε ανατολικά (σχήμα 1- γραμμή με κεραμιδί χρώμα). Αν και η εξαγγελθείσα NAVTEX από την Τουρκία προσδιόριζε το σημείο έναρξης και την σχετική διαδρομή (σχήμα 1-σημείο 1/γραμμή με κίτρινο χρώμα), παρατηρήθηκε ότι το σκάφος άρχισε να εκτελεί την έρευνα πολύ νωρίτερα και μάλιστα ανατολικότερα αυτού του σημείου και εντός της οριοθετηθείσας Ελληνικής ΑΟΖ με την Αίγυπτο (δύο κάθετες πράσινες γραμμές) (σχήμα 1 – γραμμή με κεραμιδί χρώμα).
Σχήμα 1: Υποθαλάσσια έρευνα που αναγγέλθηκε με την NAVTEX 816/23. Με κίτρινο χρώμα είναι η εξαγγελθείσα διαδρομή ενώ με κεραμιδί η πραγματοποιηθείσα. Με γαλάζιο χρώμα φαίνεται η βυθομετρία της περιοχής.
Άξιο παρατήρησης είναι το γεγονός, ότι από το σημείο 1 και μέχρι το σημείο 11 (κεραμιδί αρίθμηση) το σκάφος κινήθηκε πάνω σε μια πορεία που δεν είχε εξαγγελθεί με καμμιά σχετική NAVTEX (διότι υπάρχει πάγια τακτική, όταν ένα σκάφος ξένης υπηκοότητας εισέρχεται σε Ελληνικά νερά και πρόκειται να εκτελέσει επιστημονική έρευνα, αφού ενημερώσει τις Ελληνικές αρχές απαιτείται να λάβει και την σχετική άδεια οποία και γίνεται γνωστή).
Διαβάστε τη συνέχεια στο slpress.gr