12.9.23

«Λίμνη» η Εθνική Οδός – Κομμένη στα δύο η χώρα, άγνωστο πότε θα δοθεί στην κυκλοφορία



Δεν αρκεί να απομακρυνθούν τα νερά, η στάθμη των οποίων υποχωρεί με αργούς ρυθμούς, αλλά θα πρέπει να πραγματοποιηθεί και έλεγχος σε όλο το μήκος του οδοστρώματος.

Τεράστιο είναι το πλήγμα από το σαρωτικό πέρασμα της κακοκαιρίας «Daniel» και στο εθνικό οδικό δίκτυο, καθώς η Εθνική Οδός στο ύψος της Λάρισας έχει μετατραπεί σε λίμνη, δυσχεραίνοντας ακόμη περισσότερο την αποκατάσταση των καταστροφών στη Θεσσαλία, η οποία παραμένει αποκομμένη από τη Βόρεια Ελλάδα, από τα Τέμπη και πάνω.

Η εικόνα που έχει διαμορφωθεί δημιουργεί μεγάλη ανησυχία για το πότε ο δρόμος θα είναι εφικτό να δοθεί και πάλι στην κυκλοφορία. Εκτιμήσεις αναφέρουν ότι ίσως χρειαστούν μέρες για να είναι και πάλι λειτουργικός.

Και αυτό γιατί δεν αρκεί να απομακρυνθούν τα νερά, η στάθμη των οποίων υποχωρεί με αργούς ρυθμούς, αλλά θα πρέπει να πραγματοποιηθεί και έλεγχος σε όλο το μήκος του οδοστρώματος για να διαπιστωθεί το μέγεθος των ζημιών και της διάβρωσης που μπορεί να έχουν προκαλέσει τα συσσωρευμένα ύδατα.

Στο παρακάτω βίντεο που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα, φαίνεται μέσα από εναέρια πλάνα η κατάσταση που εξακολουθεί να επικρατεί στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου.


Σε ισχύ παραμένει η απαγόρευση κυκλοφορίας από τον Μαλιακό ως το Κλειδί Ημαθίας λόγω εκτεταμένων πλημμυρικών φαινομένων στην περιοχή Γυρτώνης-Συκουρίου (Χ.Θ. 366).

Η κυκλοφορία πραγματοποιείται μόνο στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Λεπτοκαρυά και από κόμβο Νίκαιας Λάρισας έως Αθήνα και το αντίστροφο.
Μεγάλες οι ζημιές και στο σιδηροδρομικό δίκτυο

Από την πλευρά του, πάντως, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, εξέφρασε την αισιοδοξία πως η Εθνική Οδός «θα ξαναδοθεί σύντομα σε κυκλοφορία», σε χθεσινές δηλώσεις του, στην πρώτη δημόσια τοποθέτησή του μετά το πέρασμα της κακοκαιρίας. Παραμένει, ωστόσο, άγνωστο το πότε θα συμβεί αυτό.



Ο υπουργός ανέφερε πώς, αντίθετα, οι ζημιές στο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι μεγαλύτερες.

«Στο σιδηροδρομικό δίκτυο έχουμε εκτεταμένες ζημιές σε ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό, σε υποδομές, στην επιδομή και σε γέφυρες. Αυτό σημαίνει ότι το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη δεν είναι εύκολο να αποκατασταθεί πλήρως τις αμέσως επόμενες εβδομάδες. Μέχρι τον Δομοκό, πιθανότατα, θα συνεχίσει να υφίσταται δρομολόγιο. Από τη Λάρισα και μετά μπορεί να γίνεται και χρήση λεωφορείων, αλλά παρατηρούνται εκτεταμένες ζημιές. Οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν για καταστροφές και σε 30 ισόπεδους κόμβους», δήλωσε ο υπουργός.