Ποιοι ξεπούλησαν και συνεχίζουν να ξεπουλούν τις Ελληνικές βιομηχανίες; Πότε θα λογοδοτήσουν; |
ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΠΑΛΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ Η ΝΑΜCO, Η EFENPRESS θα
προβάλει το..."έργο" ΟΛΩΝ των καταστροφέων της Ελληνικής Βιομηχανίας.
__________________________________________________
Παρουσίαση της Ελληνικής Βιομηχανίας ΝAMCO, του ιστορικού PONY\
(Αρχή από το Άρδην Δυτικής Ελλάδας)
Εισαγωγή της σύνταξης
Ένας σημαντικός παράγοντας για την μεταστροφή του ελληνικού εξαρτημένου παρασιτικού μοντέλου της τουριστικοποίησης είναι η ενίσχυση και παρουσίαση των ήδη υπαρχόντων ελληνικών εταιρειών μεταποίησης αλλά και κατασκευής στην Ελλάδα. Με σκέψη και βασικό γνώμονα την απεξάρτηση της ελληνικής οικονομίας από την επισφαλή μεγέθυνση, που επί 30ετία τουλάχιστον συντελείται, στον τομέα του τουρισμού και της αναδιάρθρωσης αλλά και μεταστροφής τόσο στον πρωτογενή τομέα και την μεταποίηση αλλά παράλληλα και στην βιομηχανική
παραγωγή, ευέλικτης μικρής παραγωγής, με συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι των αυτοματοποιημένων βιομηχανιών της παραγωγικής μεγέθυνσης, θα παρουσιάσουμε, αρχής γενομένης με την ΝAMCO, ελληνικές πετυχημένες ιστορίες παραγωγικών προσπαθειών, που ωστόσο παραμένουν στο περιθώριο των κρατικών σχεδιασμών και ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων και σίγουρα όχι στους επόμενους εθνικούς σχεδιασμούς παραγωγικής αναδιάρθρωσης του ελληνικού μοντέλου οικονομίας.Διαβάζοντας την ιστορική διαδρομή της εταιρείας εύκολα παρατηρούμε πως η ελληνική γραφειοκρατία αλλά και πολιτικός νεποτισμός της δεκαετίας του ’80 του “Τσοβόλα δώστα όλα” κατέστρεψε κάθε ελληνική παραγωγική προσπάθεια και οδήγησε σε μαρασμό και κλείσιμο μεγάλες ελληνικές παραγωγικές μονάδες όπως η Pirelli, στην Πάτρα, το εργοστάσιο της Goodyear Hellas στη Θεσσαλονίκη, το μοναδικό εργοστάσιο ελαστικών που είχε απομείνει εδώ. Στο εξής, η Ελλάδα θα ήταν η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που εισάγει όλα τα ελαστικά που χρησιμοποιεί- ακολούθησαν η «Πειραϊκή – Πατραϊκή» (4.000 εργαζόμενοι), η χαρτοβιομηχανία «Λαδόπουλου» (1.200 εργαζόμενοι), η «Ελλάς Α.Ε.» (120 εργαζόμενοι) που είχαν την ίδια τύχη. Επίσης σφραγίστηκαν εταιρείες όπως η καλτσοβιομηχανία «Μάντισον» (250 εργαζόμενοι), η οινοποιία «ΒΕΣΟ» (300 εργαζόμενοι), η «Ντρέσκο» (200 εργαζόμενοι), η «Χαρτοποιία Αιγίου» (550 εργαζόμενοι), η μονάδα ενδυμάτων «Ρετσίνα» (300 εργαζόμενοι).
Την αλυσίδα των λουκέτων στην ελληνική βιομηχανία τη δεκαετία του ’80 άνοιξε η Τεοκάρ και στη συνέχεια ακολούθησαν επιχειρήσεις όπως τα Κλωστήρια Φιλιατών, η εταιρεία Ρόκα, η πώληση των Τσιμέντων Χαλκίδας, αλλά και των μεταλλείων πρώην Σκαλιστήρη, το κλείσιμο των Μεταλλείων Φωκίδας, τα Φωσφορικά Λιπάσματα, το λουκέτο στα Πλαστικά Καβάλας, και των Μεταλλείων Χαλκιδικής, το κλείσιμο των γραμμών παραγωγής της Βιαμύλ.
Τη δεκαετία του 1990 είχαμε τα λουκέτα στη Διεθνή Βιομηχανία Ενδυμάτων στην Καλαμάτα, στη Λαυρεωτική, στην ακτοπλοϊκή εταιρεία ΔΑΝΕ. Επίσης είχε ξεκινήσει η κατάρρευση της ιστορικής καπνοβιομηχανίας Κεράνης, ενώ οι όμιλοι Λαναρά – Αργυρού ολοκλήρωσαν τον κύκλο τους γράφοντας ουσιαστικά τον επίλογο της ελληνικής κλωστοϋφαντουργίας.
Ιστορική αναδρομή της εταιρείας όπως παρουσίαζεται στον επίσημο ιστότοπό της: NAMCO: https://www.namco.gr/el/
FARCO
Η αρχική τεχνολογία προέρχεται από την Ε & Α του γερμανικού εργοστασίου ελκυστήρων FAHR AG, σε συνεργασία με την Farmobil AG. Και οι δύο είναι παγκοσμίου φήμης ηγέτες στην παραγωγή οχημάτων σε μικρή κλίμακα. Μια τεχνική που έχει φέρει και τα θρυλικά οχήματα Farmobil, τον πρόδρομο των οχημάτων PONY. Η συνεργασία της FAHR AG, Γερμανίας, όπως και της Farmobil AG, Ελβετίας, με την οικογένεια Κοντογούρη, ξεκίνησε και υλοποιήθηκε από τον Πέτρο-Τζανέτο Κοντογούρη, τον πατέρα της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ελλάδα. Το όχημα FARMOBIL αποτέλεσε το πρώτο βήμα στην ιστορία επιτυχίας της FARCO AG.
Η FARCO AG, ιδρύθηκε το 1959 στη Θεσσαλονίκη, ως κοινοπραξία του Ομίλου Κοντογούρη και του φημισμένου εφευρέτη και βιομήχανου Δρ. Wilfried Fahr.
Η μεγάλη επιτυχία της FARCO AG και η συστηματική δουλειά του Πέτρου-Τζανέτου Κοντογούρη στις Η.Π.Α., κατάφεραν να φέρουν στη Θεσσαλονίκη το 1962, την κορυφαία Αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία της τότε εποχής, CHRYSLER INTERNATIONAL.
Συνεργασία με την BMW – FARMOBIL
Το 1956, η πρόγονος της NAMCO, INTHELCO Μονάχου, με τη συνεργασία της FAHR A.G., MASCHINENFABRIK – Gottmandingen, ολοκλήρωσε την Ε/Α του οχήματος FARMOBIL με κινητήρα BMW, ένα πολύ προηγμένο πλήρες όχημα, όταν το 1956 η τότε BMW παρήγαγε ένα απλούστατο όχημα, την ISETTA και μία 8-κύλινδρη λιμουζίνα, σχεδόν με το χέρι, με ξύλινα καλούπια! Το Farmobil ήταν ένα απλό, χαμηλού κόστους όχημα. Χρησιμοποίησε κινητήρα της BMW Isetta 697cc (0,7 λίτρα), και ένα μηχανικό κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων από την Porsche, κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Η παραγωγή πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, από το 1962 έως το 1966. Ενώ το Farmobil κάνει το γύρο των εκθέσεων αυτοκινήτου (συμπεριλαμβανομένης και αυτής του Παρισιού), η Ελλάδα δεν ήταν ακόμα μέλος της ΕΟΚ, και το κόστος εισαγωγικού δασμού αύξησε την τιμή. Επί πλέον, η BMW είχε τυπικά σχεδόν πτωχεύσει και παρέμεινε ζωντανή χάρη στη σθεναρή και οξυδερκή κρίση της Βαυαρικής Κυβέρνησης, που την παρέδωσε σ’ έναν διάσημο επιχειρηματία του οίκου Harald Quandt, όπου στα χέρια τους ανεπτύχθη ραγδαία για να καταστεί σήμερα μία τεράστια, παγκόσμια εταιρία, με τζίρο σχεδόν ίσο με τον Ελληνικό Προϋπολογισμό. Η απλή αυτή σύγκριση καταδεικνύει το μέγεθος των εγκλημάτων κατά της Ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας γενικά και διαχρονικά από μία ορισμένη γραφειοκρατία!
ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ CITROEN ΓΑΛΛΙΑΣ
Το έτος 1973 υπήρξε ιστορικό για την επανεκκίνηση της Ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας που είχε διακοπεί με την αποχώρηση από την Ελλάδα της αυτοκινητοβιομηχανίας CHRYSLER των ΗΠΑ στην Τουρκία. Διότι το έτος αυτό, 1973, η Ελληνογερμανική εταιρία Inthelco του Μονάχου Γερμανίας, υπό την διεύθυνση του Πέτρου-Τζανέτου Κοντογούρη υπέγραψε σύμβαση αποκλειστικής αντιπροσωπείας όλων των γαλλικών αυτοκινήτων CITROËN για την Βόρεια Ελλάδα. Αυτή η σύμβαση οδήγησε στην ίδρυση στην Θεσσαλονίκη της εταιρίας UNICOA.E. Η οποία δημιούργησε το μεγαλύτερο τότε σ’ όλη την Ελλάδα και τα Βαλκάνια κέντρο διανομής ανταλλακτικών, εκπαίδευσης και service τεχνιτών αυτοκινήτων της CITROEN. Μία μεγάλη επένδυση εν όψει της προγραμματισμένης ήδη παραγωγής του πρώτου Ελληνικού αυτοκινήτου, τύπου ΡΟΝΥ®, που επρόκειτο να γίνει το θρυλικό Ελληνικό αυτοκίνητο της παραγωγικής μάζας. NAMCO Α.Ε. PONY® – CITROËN Στη συνέχεια και άμεσα, στο ίδιο έτος 1973, ιδρύεται, με την οικονομική και τεχνική συνδρομής της INTHELCO, η 100% Ελληνική εταιρεία NAMCO A.E. της Θεσσαλονίκης με τους ΑΦΟΥΣ ΚΟΝΤΟΓΟΥΡΗ ως ιδρυτικά μέλη, και αρχίζει την κατασκευή – και όχι μόνον απλή συναρμολόγηση – του θρυλικού Ελληνικού αυτοκινήτου ΡΟΝΥ®. Στηριζόμενο στην πρωτοπόρο πλατφόρμα του μεγάλου, ιδιοφυούς ANDRÉ CITROËN, οραματιστή, κατασκευαστή του πλέον επιτυχημένου αυτοκινήτου, του πασίγνωστου 2 CV, που παρήχθη σε πλέον των 30 εκατομμυρίων αντιτύπων σ’ όλο τον κόσμο.
ΡΟΝΥ® ΜΕ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ FORD Η.Π.Α.
Το 1981, ιδιαίτερα λόγω της άνευ προηγουμένου παγκόσμιας ζήτησης των αυτοκινήτων ΡΟΝΥ®, η NAMCO αναπτύσσεται και παρουσιάζει νέο μοντέλο ΡΟΝΥ® με κινητήρα (drive-train) FORD, με στόχο να συσπειρώσει σε ευρύ δίκτυο τους μεγαλύτερους Dealers της FORD Αμερικής. Η κίνηση αυτή είχε ως αποτέλεσμα η NAMCO να υπογράψει συμβάσεις πωλήσεων 20.000 ΡΟΝΥ® ετησίως και μάλιστα για μία μεγάλη περίοδο 10ετίας, δηλαδή 200.000 αυτοκίνητα ΡΟΝΥ® στις Η.Π.Α.!
Με κίνητρο αυτήν την μοναδική, ιστορική επιτυχία, η NAMCO A.E., μαζί με την Inthelco, αποφασίζουν να ιδρύσουν ένα δεύτερο, πολύ μεγάλο εργοστάσιο αυτοκινήτων ΡΟΝΥ, στο Λιμνότοπο του Κιλκίς. Στη νέα αυτή επένδυση συγχρηματοδότριες ήταν οι τρεις μεγαλύτερες κρατικές τράπεζες της Γαλλίας, BANQUE FRANCAISE DU COMMERCE EXTERIEUR, CREDIT COMMERCIAL DE FRANCE, CREDIT LYONNAIS (ιδέ ΦΕΚ 15 Σεπτεμβρίου 1981).
NAMCO PONY® WITH FORD
Το 1983 η Ελληνογερμανική εταιρία Inthelco, υπό την Διεύθυνση του Πέτρου Τζανέτου Κοντογούρη, υπέγραψε μία άλλη μεγάλη σύμβαση με την FORD WERKEA.G. της Γερμανίας και μάλιστα αντιστοίχου 10ετούς διάρκειας, για την απρόσκοπτη τροφοδοσία της NAMCO Θεσσαλονίκης με κινητήρες και σασμάν (drive-trains) του μοντέλου της FORD FIESTA. Με στόχο να καλύψει και τις μεγάλες παραγγελίες ΡΟΝΥ®, με κινητήρα FORD, στις Η.Π.Α. Έτσι, άνοιξε διάπλατα ο δρόμος για ευρύτατη συνεργασία με την FORD, που θα επέτρεπε στη NAMCO να απογειωθεί κυριολεκτικά και να καταστεί μία υπολογίσιμη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη. Είναι αξιοσημείωτο ότι το 1985 (20 Ιουλίου 1985, ως πρώτη είδηση σε όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης) ανηγγέλθη ότι για την επιτάχυνση της μεγάλης αυτής συμφωνίας και την κάλυψη των παραγγελιών των FORD Dealers των Η.Π.Α., η NAMCO φόρτωσε ένα PONY® στην Ολυμπιακή Αεροπορία και το μετέφερε από τη ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ αστραπιαία στο DETROIT, όπου πέρασε όλα τα σκληρά test της FORD στις Η.Π.Α. Με μοναδική εξαιρετική επιτυχία, ώστε ακόμη και ο τότε Πρόεδρος της FORD, Mr. Turner, να ζητήσει από την ταπεινή και εκκολαπτόμενη NAMCO να αναλάβει η FORD την πώληση του PONY® αποκλειστικά μέσω του παγκόσμιου δικτύου της!! Αυτή η ιστορικά, μεγάλη και μοναδική επιτυχία της NAMCO,που θα εξασφάλιζε διαχρονικά τεράστια συναλλαγματοφόρο πηγή και απασχόληση χιλιάδων ελλήνων συνεργατών μας, τορπιλίσθηκε από μία ορισμένη άγνοια και ανευθυνότητα της γνωστής, ιδιοτελής γραφειοκρατίας, που διαχρονικά καταπλάκωσε κάθε προσπάθεια ίδρυσης μίας μεγάλης Ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας με παγκόσμια εμβέλεια.
H NAMKO είναι μια εταιρία, που ιδρύθηκε από την οικογένεια Κοντογούρη. Μια οικογένεια ζωντανή και με όραμα, με ένα άψογο ιστορικό συνεχούς εμπορο-βιομηχανικής δράσης 130 ετών. Από αυτά, πάνω από 60 χρόνια βιομηχανικής εμπειρίας στην απλή, λιτή, ευέλικτη και κερδοφόρο παραγωγή μικρής σειράς αυτοκινήτων ειδικής κατηγορίας (segment), με την επωνυμία PONY® – A class of its own! Με βάση ένα εμπεριστατωμένο διεθνές marketing της NAMCO σαφέστατα προέκυψε ότι υπάρχει σοβαρή ζήτηση για ένα γερό, προσιτό αυτοκίνητο, που σαφώς θα μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες στις αναδυόμενες αγορές της Αφρικής, της Ασίας, αλλά και της Λατινικής Αμερικής.
Πλεονεκτήματα
1. Τα εργοστάσια PONY MINI PLANTS®, με την εξαιρετικά χαμηλή αρχική επένδυση, καθίστανται πολύ ελκυστικά ακόμη και στις κυβερνήσεις του αναδυόμενου κόσμου. Διότι προσφέρουν θέσεις εργασίας και μοναδικά πλεονεκτήματα που καλύπτουν και τις φιλοδοξίες των πολιτικών που ποθούν να δουν ένα ΕΘΝΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ στην χώρα τους. Εκπληρώνοντας με αυτόν τον τρόπο τους πολιτικούς στόχους τους. Και βεβαίως να συμβάλλουν αποφασιστικά και άμεσα στην μείωση της ανεργίας σε κάθε μια από αυτές τις χώρες. 2. Η ΝΑΜCΟ διαθέτει εξειδικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα FAST-TRACK VOCATIONAL TRAINING, για τελείως ανειδίκευτους εργάτες (unskilled) μεταμορφώνοντάς τους σε εξειδικευμένους. Και μάλιστα εντός των εγκαταστάσεων του PONY MINI PLANT®. Πράγμα δυνατό μόνο με την ειδική απλοποιημένη τεχνολογία της ΝΑΜCΟ DYNATEC® (DYNAMIC ENGINEERING TECHNOLOGIES) ενώ κάτι τέτοιο είναι παντελώς αδύνατο με την υπερ-αυτοματοποιημένη ρομποτική τεχνολογία των μεγάλων πολυεθνικών. Τα PONY MINI PLANTs της ΝΑΜCΟ χρησιμοποιούν ανθρώπους και ΟΧΙ ρομπότ. Και ως εκ τούτου, επίσης έχουν απαράμιλλο συγκριτικό πλεονέκτημα, διότι ως γνωστόν, ρομπότ να παράγει πελάτες δεν υπάρχει! 3. Η φιλοσοφία της ΝΑΜCΟ είναι: λιτά αυτοκίνητα τύπου PONY®, στιβαρά, και εξαιρετικά οικονομικά, ακόμη και σε χαμηλή σειρά παραγωγής, ικανότητας 10.000 μονάδων ετησίως. Από ολοκληρωμένα εγχώρια PONY® MINI PLANTS. Και το γεγονός αυτό έχει αναγνωρισθεί διεθνώς απ’ όλους τους ειδικούς του κλάδου. Η φιλοσοφία αυτή, και ιδιαίτερα στην σημερινή συγκυρία, έχει πανηγυρικά θριαμβεύσει. Και έχει δημιουργήσει μια δική της κατηγορία λαϊκών ελαφρών ανοικτών φορτηγών που έχουν κύκλο ζωής τουλάχιστον 30 χρόνια. Με τρανή απόδειξη ότι ο αντίποδας αυτής της φιλοσοφίας, δηλαδή η μέγιστη παραγωγή των μεγάλων πολυεθνικών (economies of scale), απέτυχε παταγωδώς. Διότι προφανώς δημιουργεί τεράστια «υπερπαραγωγή» και αναλογικά τεράστιες ζημίες, τουλάχιστον αναφορικά με τις αναδυόμενες μικρές αγορές. Η υπερπαραγωγή αυτή είναι αδύνατον να απορροφηθεί διότι δεν έχει ακόμη, όπως προείπαμε, εφευρεθεί ένα μαγικό ρομπότ παραγωγής πελατών. Με αποτέλεσμα οι αυτοαποκαλούμενοι «μεγάλοι» είτε ήδη πτώχευσαν ή βυθίσθηκαν σε αστρονομικές ζημίες και μαζικές απολύσεις. Είναι γνωστό ότι οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες επιβιώνουν κυρίως με τα κρατικά δάνεια και επιδοτήσεις δισεκατομμυρίων ευρώ από τους φορολογούμενους πολίτες!!! 4. Αντίθετα, τα PONY® MINI PLANTS, μπορεί μόνον με την πολιτική βούληση και συνετή κρατική στήριξη, όχι απλώς να επιβιώνουν, αλλά και να είναι εξαιρετικά κερδοφόρα. Διότι απλούστατα το PONY® είναι απλό στην παραγωγή του και αποτελεί ένα ιδιαίτερο και απαραίτητο εργαλείο για τον μικρο-μεσαίο έμπορο όπως και εργαλείο για το χωράφι και την στάνη. 5. Aσφάλεια κεφαλαίου. Εάν οι γενικές οικονομικές συνθήκες στις αναδυόμενες χώρες αρχίζουν να κυμαίνονται απότομα ή να αλλάζουν προς το χειρότερο, δηλαδή να σημειωθούν χαμηλές πωλήσεις αυτοκινήτων, ελλείψεις σε ξένο νόμισμα κλπ., τα παρακάτω, μη μηχανοκίνητα προϊόντα, μπορούν να παραχθούν εύκολα και αμέσως στα PONY MINI PLANTS που έτσι αποκτούν διττό χαρακτήρα
Έρευνα & Ανάπτυξη
Το Τμήμα Έρευνας & Ανάπτυξης (Ε&Α) της NAMCO εργάζεται και επενδύει σε καινοτόμα προϊόντα. Η Ελλάδα διαθέτει 250.000 επιστημόνες και ειδικούς πληροφορικής και διατηρεί τη 10η θέση στον κόσμο στην κορυφή της IT list! Εμπορικές καινοτομίες του εργαστηρίου εφαρμοσμένης καινοτομίας “ΗΡΑΚΛΗΣ” σε εξέλιξη:
- Ηλεκτρικό PONY® VAN για ανεπτυγμένες αγορές και κορεσμένες πόλεις.
- Σύστημα Δυναμικής Τεχνολογίας DYNATEC, τυποποιημένο και κωδικοποιημένο για την τοπική παραγωγή χαμηλού όγκου αυτοκινήτων στην Αφρική, την Ασία και τη Λατινική Αμερική. Με τεράστιες εξοικονομήσεις αρχικού κεφαλαίου και φυσικών πόρων.
- Καινοτόμα συστήματα χρηματοδοτικής μίσθωσης για την Αφρική μέσω εφαρμογής κινητών τηλεφώνων.
- Το ειδικό όχημα 3 τροχών, “POLY” για την αντικατάσταση των πετρελαιοκίνητων 3-τροχων στο Κάιρο της Αιγύπτου, γνωστά και ως “tuc-tuc”, μειώνοντας κατά πολύ την ατμοσφαιρική και ηχητική ρύπανση.
- Νέα συστήματα εξοικονόμησης καυσίμου σε συμβατικούς κινητήρες Diesel.
- Καινοτόμοι μέθοδοι επαγγελματικής κατάρτισης για την εκπαίδευση ανειδίκευτων εργαζομένων τοπικά.
- Καινοτόμο σύστημα λειτουργίας με τη χρήση ΗΛΙΑΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ στις ΜΟΝΑΔΕΣ PONY® MINI PLANT, για τη λειτουργία ηλεκτρικού δικτύου off-grid.
Πηγή: Άρδην/ https://infognomonpolitics.gr
Η" EFENPRESS " ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΊΑ ΤΗΣ NAMCO
Αν υπάρχει ένα εγχείρημα που κερδίζει με το σπαθί του τον ορισμό «ελληνικό αυτοκίνητο», αυτό δεν είναι άλλο από το Citroen Pony.
Το τετράτροχο που έβγαινε από τις πύλες του εργοστασίου της NAMCO (National Motor Company) στη Θεσσαλονίκη αρχικά και εν συνεχεία στο Κιλκίς, αποτελούσε το πνευματικό τέκνο της εταιρίας των αδελφών Κοντογούρη και της Citroen. Το αρχικό σχέδιο για το Pony δημιουργήθηκε από μία ομάδα Γάλλων μηχανικών με σκοπό ένα παγκόσμιο, χαμηλού κόστους αυτοκίνητο, που θα χρησιμοποιούσε ως βάση του τα μηχανικά μέρη του Citroen 2CV. Το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας ήταν το FAF (Facile à Fabriquer/Facile à Financer – εύκολο να κατασκευαστεί/εύκολο να χρηματοδοτηθεί ελληνιστί).
_______________________________
Στο παρελθόν έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές στην ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία Namco που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη. Όσοι δεν τη γνωρίζουν, είναι η εταιρεία που κατασκεύασε στο παρελθόν χιλιάδες αυτοκίνητα Pony τα οποία κυκλοφόρησαν σε πολλές χώρες του κόσμου ενώ αρκετά από αυτά τα συναντούμε ακόμα και σήμερα στους ελληνικούς δρόμους.
Η Namco μπορεί να έχει σταματήσει την παραγωγή αυτοκινήτων Pony, ωστόσο το εργοστάσιό της συνεχίζει τη λειτουργία του και παράλληλα τις όποιες προσπάθειες για ανάδειξη ενός σύγχρονου αυτοκινήτου που θα πωλείται εντός αλλά κυρίως εκτός συνόρων. Το σκεπτικό της παραγωγής είναι η δημιουργία ενός προσιτού οχήματος το οποίο θα χρησιμοποιείται ως εργαλείο δουλειάς και σε καμία περίπτωση δεν θα μπορεί να συγκριθεί με αυτοκίνητα που ήδη κυκλοφορούν από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Άλλωστε ο σκοπός της ελληνικής εταιρείας είναι να καλύψει το κενό που υπάρχει και αφορά σε ένα αγοραστικό κοινό που θέλει να αποκτήσει ένα ελληνικό αυτοκίνητο για να το χρησιμοποιεί ως εργαλείο δουλειάς.
(https://www.protothema.gr/)
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΚΟΝΤΟΓΟΥΡΗ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ
Ο Πρόεδρος της Namco Πέτρος Κοντογούρης, έχει δώσει μεγάλο αγώνα για να κάνει πράξη αυτό που η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων θα ήθελε, δηλαδή να δει και πάλι να παράγεται στη χώρα μας ένα ελληνικό αυτοκίνητο. Επιπλέον δεν πρέπει να ξεχνάμε και τη δημιουργία θέσεων εργασίας που σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Κοντογούρη σε συνεντεύξεις που έχει παραχωρήσει, θα αγγίξουν τις 500. Στο παρελθόν έχουν γίνει πολλές συναντήσεις με κυβερνητικά στελέχη που έχουν επισκεφτεί τις εγκαταστάσεις της Namco και έχουν δηλώσει την στήριξή τους σε αυτήν την προσπάθεια. Πλέον και με όσα βιώνουμε λόγω της πανδημίας αλλά και με τις προσπάθειες που γίνονται από την ίδια την Ε.Ε. η οποία στηρίζει οικονομικά τέτοιες προσπάθειες, είναι η κατάλληλη ευκαιρία να υπάρξει πολιτική βούληση για να πάρει όλη αυτή η προσπάθεια, σάρκα και οστά.
Γι’ αυτό το λόγο ο Πρόεδρος της Namco, Πέτρος Κοντογούρης απέστειλε επιστολή στον ίδιο τον Πρωθυπουργό αλλά και στα αρμόδια Υπουργεία, προκειμένου να μπορέσουν από κοινού να εκμεταλλευτούν τις καταστάσεις και να ξεκινήσουν την υλοποίηση, που τελικό σκοπό θα έχει την κατασκευή ελληνικού αυτοκινήτου στη Θεσσαλονίκη.
Η επιστολή
Διαβάστε παρακάτω την επιστολή που εξασφάλισε αποκλειστικά το Newsauto και ήδη βρίσκεται στα χέρια του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη αλλά και αρμόδιων Υπουργείων:
Όπως γνωρίζετε, το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενέκρινε στις 11 Φεβρουαρίου 2021 τον κανονισμό για τη θέσπιση του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Ο μηχανισμός των 672,5 δισ. € βρίσκεται στον πυρήνα της πρωτοφανούς προσπάθειας ανάκαμψης της ΕΕ, του «Next Generation EU»: του σχεδίου των 750 δισ. € που συμφωνήθηκε από τους ηγέτες της ΕΕ τον Ιούλιο του 2020. Χάρη στον Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, τα κράτη μέλη θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τις οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19, ώστε να γίνουν πιο βιώσιμα και ανθεκτικά.
Προκειμένου να λάβουν στήριξη από τον μηχανισμό ανάκαμψης και ανθεκτικότητας, ζητείται από τις χώρες της ΕΕ να καταρτίσουν μια συνεκτική δέσμη προγραμμάτων, μεταρρυθμίσεων και επενδύσεων. Οι χώρες της ΕΕ έχουν, κατά κανόνα, προθεσμία έως τις 30 Απριλίου 2021 για να υποβάλουν τα εθνικά τους σχέδια ανάκαμψης και ανθεκτικότητας, στα οποία θα καθορίζονται τα μεταρρυθμιστικά και επενδυτικά τους θεματολόγια έως το 2026. Επισημαίνουμε με την παρούσα ότι πρόκειται για τη ύστατη ευκαιρία ώστε η εταιρία μας NAMCO, η μοναδική ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία η οποία από το έτος 1973 έχει συμβάλει τα μέγιστα στην Ελληνική οικονομία, να λάβει επιτέλους την αναγνώριση και την οικονομική στήριξη που δικαιούται.
Όλες ανεξαιρέτως οι γνωστές πολυεθνικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εισπράξει ήδη αστρονομικά ποσά από την Ε.Ε σε αντίθεση με τη «NAMCO», που αν και δικαιούται επιχορήγηση και από τις τρεις ενότητες που το Ταμείο Ανάκαμψης ανήγγειλε ότι χορηγεί, επιχορηγεί και δανείζει, δεν έχει λάβει μέχρι σήμερα κανένα είδος οικονομικής βοήθειας. Πιο συγκεκριμένα:
1. Λόγω Ανάκαμψης για τις ζημιές, που υπέστη λόγω Covid-19. Η NAMCO κανονικά ως αυτοκινητοβιομηχανία, με παραγωγή δεκάδων χιλιάδων αυτοκινήτων PONY στο εσωτερικό και πλέον του ενός εκατομμυρίου στο εξωτερικό, ανήκει στο ίδιο νομικό καθεστώς με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες με διαφορά μόνο στο μέγεθος της αυτοκινητοβιομηχανίας.
2. Για την Έρευνα & Ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων και βενζινοκίνητων. Η NAMCO, η οποία από το έτος 1973 και για 48 ολόκληρα χρόνια με εξέχουσα θέση ως διεθνή αυτοκινητοβιομηχανία, αγνοείται από την Ελληνική Κυβέρνηση. Ενώ πληροφορίες φέρεται να αναφέρουν ότι η Γερμανική εταιρεία «Next.e.GO Mobile SE» έχει διαβεβαιώσεις από την
Κυβέρνηση της χώρας της ότι θα εισπράξει σημαντικές επιδοτήσεις και δάνεια με στόχο την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τον ίδιο ακριβή στόχο έχει στο πρόγραμμά της και η NAMCO που η καθυστέρηση και η μη υλοποίηση του οφείλεται μόνο στην Κυβέρνηση.
Σημειωτέον ότι στην πρόσφατη τηλεδιάσκεψη, στις 11 Φεβρουαρίου 2021, που έγινε υπό την αιγίδα της «Enterprise Greece» και στην οποία έλαβαν μέρος αρμόδιοι εκπρόσωποι της Κυβέρνησης καθώς και τα ανώτερα στελέχη της «NAMCO International AG»και της Γερμανικής εταιρίας «Next.e.GO Mobile SE», η γερμανική εταιρία θα παράξει κατά δήλωση της 18.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως, περισσότερα και από την παραγωγή κολοσσών! Υποσχέθηκε δε κατά την διάρκεια της τηλεδιάσκεψης εκτιμώντας την φήμη και την ικανότητα παραγωγής της NAMCO, ότι θα επανέλθει και μάλιστα με συγκεκριμένη πρόταση συνεργασίας. Δυστυχώς ουδόλως εμφανίστηκε πρόταση συνεργασίας στη NAMCO. Βεβαίως δεν γνωρίζουμε εάν η Ελληνική Κυβέρνηση έδωσε βαρύτητα και συνέχεια στην τηλεδιάσκεψη.
Δυστυχώς η πρωτοφανής γραφειοκρατία και η αναποφάσιστη και αρνητική στάση και συμπεριφορά ορισμένων στελεχών της κυβέρνησης όχι μόνο έβλαψε καίρια τη NAMCO αλλά δυστυχώς κινδυνεύει να θέσει ταφόπλακα σε μια ειδική εξαγωγική αυτοκινητοβιομηχανία προς τεράστια ζημιά της Εθνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ιδιαιτέρως μάλιστα σήμερα που έχει μοναδική παγκόσμια τεχνολογική αποκλειστικότητα.
Είμεθα έτοιμοι να αποδείξουμε κάθε καλόπιστο αναλυτή την ικανότητα της NAMCO να εισάγει περί τα US$100-120 εκατομμύρια ετησίως από τις διαδοχικές συμβάσεις εξαγωγής τόσο έτοιμων αυτοκινήτων PONY όσο και κυρίως βιομηχανικών αδειών (Licenses) για τα παγκοσμίως γνωστά PONY MINI PLANT, που η NAMCO παραδίδει «με το κλειδί στο χέρι», αλλά και με Ελληνικό management για μια τουλάχιστον πενταετία. Ειλικρινά είναι εντελώς ακατανόητο ότι η Κυβέρνηση αγνοεί τη NAMCO. Μια Ελληνική εταιρεία που έχει δημιουργήσει μια παγκοσμίως μοναδική τεχνολογία, την τεχνολογία DYNATEC, που είναι “mantra” για τις αναδυόμενες χώρες κυρίως της Αφρικής και Λατινικής Αμερικής για την καταπολέμηση της ανεργίας τους. Διευκρινίζουμε άλλη μια φορά ότι η πρόθεση μας είναι, να συνδράμουμε το έργο της Κυβέρνησης με τουλάχιστον €100 εκατομμύρια ετησίως από τις εξαγωγές μας. Επί πλέον θα επαναφέρουμε την εκκρεμή από το έτος 2018 αίτηση μας στην Ε.Ι.Β. (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων) για επένδυση US$50 εκατομμυρίων ειδικά για την έρευνα και ανάπτυξη και παραγωγή 10.000 ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων ετησίως, που εκρίθη επιλέξιμη και από την Ε.Ι.Β.
Σας διαβεβαιώνουμε ότι ακόμα και ξένοι σοβαροί κύκλοι της αυτοκινητοβιομηχανίας θεωρούν ακατανόητη και αξιοπερίεργη αυτή τη θέση της Ελληνικής Κυβέρνησης. Η Ε.Κ. ότι χρηματοδοτεί αφειδώς τις κατ’ όνομα μεγάλες πολυεθνικές, ενώ γνωρίζει ότι είναι διαχρονικά βυθισμένες σε τεράστια χρέη, κρατικοδίαιτες αυτοκινητοβιομηχανίες. Και μάλιστα σε ουσιαστική αντίθεση με τη NAMCO που έχει μηδενικά χρέη!
Θεωρούμε ακατανόητο να μην χορηγείται η Άδεια Οδικής Κυκλοφορίας ισχύουσα μόνο για την Ελλάδα, έστω και συμβολικά για μόνο 250 PONY ετησίως, που αποτελεί για εμάς ένα “διαβατήριο” εξαγωγών της, για να καλύψει ένα ελάχιστο μέρος της τεράστιας δεξαμενής ανάπτυξης πωλήσεων στον κλάδο pickup κατηγορία PONY για τα ειδικά λαϊκά αυτοκίνητα τύπου PONY, που μηχανοκινούν την παραγωγική μάζα κυρίως αγροτών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Διότι, ως γνωστών, η NAMCO δεν ασχολείται με επιβατικά αυτοκίνητα μόδας. Ο αναιτιολόγητος και άδικος αποκλεισμός της εταιρίες μας από τις ενισχύσεις- χρηματοδοτήσεις θα μας αναγκάσει να προσφύγουμε διαμαρτυρόμενοι στα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Διότι η NAMCO παρά τα εμπεριστατωμένα υπομνήματα της ακόμη και με το πλήρες Business Plan που έχει ήδη αποστείλει στην Κυβέρνηση εκπλήρωσε την υποχρέωση της στις αρμόδιες Ελληνικές αρχές. Η υπομονή της μέχρι σήμερα δεν αποτελεί αδυναμία, αλλά συνετή αξιοπρεπή στάση για να μην διαταράξει το τιτάνιο έργο της Κυβέρνησης στην σημερινή δύσκολη εποχή που περνάει η Πατρίδα μας.
Σημειωτέον ότι ο κ. Πρωθυπουργός ήδη ανήγγειλε επιδοτήσεις και δανεισμούς για κάθε πρόσθετη θέση εργασίας. Η NAMCO μέχρι την αναγκαστική διακοπή της παραγωγής της είχε 412 εργαζομένους και ήδη είναι πανέτοιμη για την επανεκκίνηση της παραγωγής να αυξήσει το ποσοστό αυτό σε 500 νέες θέσεις εργασίας. Δυστυχώς όμως και δεδομένου ότι υπάρχει κίνδυνος απώλειας όλων των νόμιμων δικαιωμάτων της NAMCO εκ του Ταμείου Ανάκαμψης εντός του τρέχοντος μήνα κάνει έκκληση άμεσου χορήγησης Αδείας οδικής Κυκλοφορίας του PONY για να σταματήσει η αιμορραγία και η τεράστια ζημιά που υφίσταται. Και μάλιστα όταν οι κατ’ όνομα μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες εισέπραξαν ήδη δισεκατομμύρια, από το Ταμείο Ανάκαμψης και όχι μόνον. Αναμένουμε την άμεση απάντηση σας δεδομένου το θέμα δεν αφορά μόνο τη NAMCO αλλά την Εθνική Οικονομία που υπέστη ήδη, από την πρωτοφανή αδιαφορία και την γραφειοκρατία, δισεκατομμύρια ζημιές.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
Λογικά ανησυχούμε σφόδρα για τον διαφαινόμενο εκ νέου αποκλεισμό της εταιρίας μας από την οικονομική ενίσχυση και στήριξη μέσω του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ευρωπαϊκής Κοινότητας. Κατόπιν όλων των ανωτέρων σας ΚΑΛΟΥΜΕ να λάβετε σοβαρά υπόψιν τις παραπάνω νόμιμες και τεκμηριωμένες θέσεις μας και ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΒΕΤΕ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤ’ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ.»
https://www.youtube.com/watch?v=6cgzAGvljlA
Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Ελληνικό αυτοκίνητο; Ακούγεται κάπως περίεργο... Και αυτό διότι στο παρελθόν οποιαδήποτε προσπάθεια ανάπτυξης του συγκεκριμένου κλάδου στην κατασκευή οχημάτων έπεσε στον...
τοίχο. Εργοστάσια έκλεισαν, χρήματα δεν επενδύθηκαν ενώ αντίθετα ξένα μεγαθήρια έριξαν αμύθητα ποσά για να κερδίσουν μερίδια της παγκόσμιας αγοράς.
Με την γραφειοκρατία να βρίσκεται στο.. πικ της, είναι δεδομένο πως η Ελλάδα αδυνατεί να δημιουργήσει τη δική της βαριά βιομηχανία. Σε κόντρα των καιρών οι εραστές του ονείρου ελπίζουν σε καλύτερες ημέρες και προσπαθούν. Για παράδειγμα, μία μικρή εταιρεία με έδρα την Κατερίνη, όπως η Replicar Hellas και παραγωγή 40-50 οχημάτων ρέπλικες της Porsche εξάγει (καλά διαβάσατε) αυτοκίνητα!!! Από την πλευρά του ο Δημήτρης Κορρές έχει δρομολογήσει την παραγωγή του ελληνικού super car (Korres Project) και τελευταία ακούγεται συνεχώς το όνομα του θρυλικού Pony...
Στη Θεσσαλονίκη η έδρα
Το zougla.gr ήταν το πρώτο μέσο που ανέδειξε το θέμα της αναβίωσης του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Ωστόσο, από τα ρεπορτάζ έχουν γεννηθεί πολλές απορίες τις οποίες θα απαντήσουμε. Για το θέμα αυτό ταξιδέψαμε μέχρι την Θεσσαλονίκη και βρεθήκαμε στο αρχηγείο της Namco, της εταιρείας παραγωγής οχημάτων και φυσικά του Pony. Το εν λόγω εργοστάσιο βρίσκεται στην περιοχή της Θέρμης και εκεί συναντήσαμε τον πρόεδρο της εταιρείας Πέτρο Κοντογούρη, τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο Νικόλαο Ρούσση αλλά και τον διευθυντή του διεθνές εμπορίου Ιωάννη Ρούσση.
Περιμένοντας το πράσινο (πιστοποίηση) φως...
Στο συγκεκριμένο εργοστάσιο μπορεί ακόμα να μην έχει ξεκινήσει η παραγωγή του νέου Pony, όμως ήδη εργάζονται δεκάδες άνθρωποι έτσι ώστε να δημιουργήσουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να είναι έτοιμο όταν ανάψει το πράσινο φως που μεταφράζεται ως η κατάλληλη πιστοποίηση.
Μιλήσαμε με τους ανθρώπους της Namco και διαπιστώσαμε πως το όραμα τους έχουν σκοπό να το κάνουν πράξη και όχι να μείνουν στα λόγια. Σκοπός τους είναι να φτιάξουν ένα ελληνικό αυτοκίνητο αλλά και μικρά εργοστάσια παραγωγής ανά τον κόσμο. Αξίζει να σημειώσουμε πως η Namco είναι μία εταιρεία που σύμφωνα με τον κ. Κοντογούρη δεν χρωστά πουθενά.
Τι είναι το νέο Pony
«Το να κατασκευάσεις ένα απλό προϊόν είναι πολύ δύσκολο. Αυτό θέλουμε να πετύχουμε» μας είπε ο Πέτρος Κοντογούρης και συνέχισε: «Το Pony θέλουμε να είναι ένα απλό εργαλείο δουλειάς, οικονομικό και οικολογικό. Δεν ακολουθούμε την τελευταία λέξη της μόδας. Δεν είναι αυτός ο σκοπός μας. Εμείς θέλουμε να φτιάξουμε μία κλασσική ελληνική απλή "συνταγή" όπως είναι το Pony» δήλωσε ο Νικόλαος Ρούσσης, εκτελεστικός Αντιπρόεδρος στην εταιρείας Namco.
Από την πλευρά του ο Πέτρος Κοντογούρης τόνισε: «Αυτό που ονειρευόμαστε είναι να δημιουργήσουμε το λεγόμενο Pony Hobby Horse δηλαδή ένα αυτοκίνητο που θα το αγοράζει ο πελάτης γι' αυτό που είναι και θα γίνει μέρος της ζωής του. Σε καμία περίπτωση δεν έχουμε σκοπό να κατασκευάσουμε ένα όχημα που θα είναι ανταγωνιστής των αυτοκινήτων που γνωρίζουμε». Με λίγα λόγια η Namco στοχεύει στην δημιουργία ενός οχήματος που θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε ως το... «νάνι» (όπως λέγεται χαρακτηριστικά το αγαπημένο αντικείμενο των μικρών παιδιών) των μεγάλων.
Γιατί σταμάτησε η παραγωγή του
Πολλά άρθρα έχουν γραφτεί σχετικά με την παύση παραγωγής των αυτοκινήτων Pony στην Ελλάδα.
Είναι σίγουρο πως περισσότερα από τον καθένα γνωρίζει ο πρόεδρος της εταιρείας Πέτρος Κοντογούρης ο οποίος ήταν ξεκάθαρος: «Η παραγωγή του Pony σταμάτησε διότι σταμάτησε και η παραγωγή του 2CV το 1994 από το οποίο χρησιμοποιούσαμε πολλά μέρη».
Ποια πλατφόρμα θα χρησιμοποιεί
Στην πράξη και όπως ο καθένας θα σκεφτεί, ένα σύγχρονο Pony δεν μπορεί να κυκλοφορήσει γιατί δεν υπάρχει προς διάθεση η πλατφόρμα στην οποία στηριζόταν το ελληνικό αυτοκίνητο. «Έχουμε δουλέψει 7 χρόνια πάνω στην σχεδίαση και εξέλιξη της δικής μας πλατφόρμας. Έχω επενδύσει πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Αρκεί να σας πω ότι πάνω σε αυτήν μπορούν να προσαρμοστούν 17 διαφορετικοί τύποι αμαξώματος».
Μικρά εργοστάσια σε όλο τον κόσμο
Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο είναι η ζήτηση που υπάρχει για την δημιουργία των Mini Pony Plant. Πρόκειται για μικρά εργοστάσια κατασκευής οχημάτων που θα παράγουν αυτοκίνητα Pony με περιορισμένη παραγωγή (5.000-15.000 οχήματα το χρόνο) και θα δημιουργηθούν από την ελληνική εταιρεία σε χώρες του εξωτερικού. Ήδη υπάρχουν 32 (!) χώρες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και σίγουρα μία τέτοια είδηση δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη.
Τι κινητήρα θα φοράει
Μία εύλογη απορία που υπάρχει αφορά τους κινητήρες που θα εφοδιάζεται το νέο Pony. Προς το παρόν υπάρχουν συζητήσεις με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που θα προμηθεύουν μελλοντικά τη Namco με μηχανικά σύνολα.
Ωστόσο ακόμα δεν έχει παρθεί η τελική απόφαση για το ποια θα είναι τελικά η εταιρεία αυτή. Αυτό συμβαίνει διότι οι δοκιμές που γίνονται θα πρέπει να δείξουν ποιοι είναι και οι κατάλληλοι κινητήρες που ταιριάζουν με το συγκεκριμένο όχημα.
Απαντήσεις σε δημοσιεύματα...
Επειδή έχουν γραφτεί πολλά και διάφορα στον Τύπο, οι άνθρωποι της Namco θέλησαν να δώσουν σαφέστατες απαντήσεις.
Ξεκαθάρισαν πως η παραγωγή του Pony έφτασε τις 40.000 μονάδες και από αυτές μόνο 500 πουλήθηκαν στο ελληνικό κράτος. Ποτέ δεν υπήρξαν εισαγωγείς της Citroen στην Ελλάδα παρά μόνο της εταιρείας ΤΑΤΑ ενώ όσα έχουν γραφτεί σχετικά με τη μη χορήγηση άδειας από την Citroen για χρήση μηχανικών μερών από το 2CV δεν χρειάζονται καν σχολιασμό.
Μάλιστα όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά και απευθυνόμενοι σε όσους ποντάρουν στην εμπορική του... αποτυχία, τονίζουν πως καλό θα είναι να περιμένουν πρώτα πριν βγάζουν συμπεράσματα από το μυαλό τους χωρίς να έχουν δει και μελετήσει την προσπάθεια που γίνεται επί σειρά ετών...
Για πρώτη φορά....
Το zougla.gr, για πρώτη φορά μπήκε στα άδυτα του εργοστασίου της Namco και σε μέρη που ποτέ στην σύγχρονη εποχή δεν έχουν περιηγηθεί δημοσιογράφοι. Ξεναγοί μας ήταν οι κ.κ. Κοντογούρης και Ρούσσης που ξόδεψαν πολλές ώρες για να μας δώσουν να καταλάβουμε ότι η προσπάθεια που κάνουν όχι μόνο αξίζει αλλά θα αλλάξει τα δεδομένα για την Ελλάδα...