«Λόγια της πλώρης», όχι από τον Ανδρέα Καρκαβίτσα, που έχει γράψει και το διήγημα «Οι φρεγάδες»… Λόγια της πλώρης από κάποιους που στο ΓΕΕΘΑ φαίνεται ότι προκρίνουν στα σοβαρά έναν Στόλο «καραγκιόζ μπερντέ», έχοντας μετά από τις τελευταίες κρίσεις εξασφαλίσει (;) τη σιωπή μέρους του Ανωτάτου Ναυτικού Συμβουλίου. Το οποίο σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν καλείται άρον ,άρον να συζητήσει ξανά το θέμα απόκτησης των μεταχειρισμένων φρεγατών από τις ΗΠΑ! Θέμα που έχει πολλές φορές αποκλειστεί από το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο, με άλλες συνθέσεις βεβαίως.
Μετά από πολύχρονες συζητήσεις, αναβολές αποφάσεων και πολλές άλλες δυσκολίες η Ελλάδα κατέληξε τελικά στην αγορά τριών γαλλικών φρεγατών Belharra και όπως υπενθύμισε στην ομιλία του στη Βουλή για τις προγραμματικές δηλώσεις, ο ΥΕΘΑ Νίκος Δένδιας, υπάρχει η δυνατότητα άσκησης δικαιώματος για την παραγγελία ακόμη μίας.
Να υπενθυμίσουμε ότι η επιλογή των Belharra έγινε αφού οι Γάλλοι έχασαν συμβόλαιο μαμούθ με τους Αυστραλούς για τη ναυπήγηση υποβρυχίων, λόγω της συμφωνίας AUKUS μεταξύ ΗΠΑ-Βρετανίας-Αυστραλίας. Έτσι έκαναν πίσω οι ΗΠΑ και…μας επέτρεψαν να πάρουμε τα πλοία που το Πολεμικό Ναυτικό είχε επιλέξει. Χωρίς τους Scalp…
Για την ακρίβεια το ΠΝ, τόσα χρόνια που συζητούσε ,είχε ξεκινήσει από την επιλογή των φρεγατών Fremm και στη συνέχεια περάσαμε στις Belharra. Η ηγεσία του ΠΝ έδωσε στην πολιτική ηγεσία εναλλακτικές λύσεις αλλά οι αμερικανικές φρεγάτες ήταν πάντα στον πάτο! Όχι μόνο γιατί δεν μας έκαναν επιχειρησιακά, αλλά επειδή ήταν πασίγνωστα τα μεγάλα και αξεπέραστα όπως αποδείχτηκε προβλήματα που είχαν.
Κι όμως κάποιοι επιμένουν να τις φέρουν ξανά στην επιφάνεια παρά τα όσα έχουν αποκαλυφθεί από τις ΗΠΑ και για τα οποία μπορείτε να ενημερωθείτε λεπτομερέστατα στο τέλος του κειμένου, όπου θα βρείτε πλήθος συνδέσμων που θα σας οδηγήσουν σε αμερικανικά δημοσιεύματα πολύ ,πολύ διαφωτιστικά για το τι πάνε να μας φορτώσουν με το ζόρι.
Ότι οι Αμερικανοί ζητούν από το ναυτικό τους να βυθίσει τις φρεγάτες-φιάσκο , το έχουμε γράψει πολλές φορές. Ότι έχουν μείνει…καραβοφάναρα κάμποσες φορές επίσης. Ότι οι Αμερικανοί τις αποσύρουν γνωστό. Τότε με ποια δικαιολογία κάποιοι στο ΓΕΕΘΑ προκρίνουν την εγγυημένα αποτυχημένη λύση για το ΠΝ;
«Θέλουμε πλώρες» είναι το πραγματικά απίστευτο επιχείρημα που ακούγεται στους διαδρόμους του ΓΕΕΘΑ!!! Δηλαδή οι Αμερικανοί μαζί με τις «αλουμινότρατες-καραβοφάναρα» έχουν υποσχεθεί και κάποια ακόμη παλαιά μεταχειρισμένα «κομμάτια».
Μέχρι και για σπάταλα σε κόσμο και χρήμα καταδρομικά γράφουν κάποιοι παριστάνοντας τους κουφούς σε όσα δημόσια έχει πει ο Επίτιμος Α/ΓΕΝ Ναύαρχος Κοσμάς Χρηστίδης. Να ακούσουμε ξανά τι λέει;
Στο ΓΕΕΘΑ φαίνεται ότι έχουν μπει στη μηχανή του χρόνου κι έχουν πάει δεκαετίες πίσω , σε ότι αφορά στις επιχειρήσεις. Δεν χρειαζόμαστε «πλώρες» αλλά χρειαζόμαστε όπλα! Σύγχρονα και αποτελεσματικά. Δεν χρειαζόμαστε ποσότητα αλλά ποιότητα. Γι ΄ αυτό και οι ναύαρχοι κατέληξαν στη γαλλική λύση, έστω και χωρίς Scalp.
Οι ίδιες πηγές λένε στα σοβαρά ότι οι Αμερικανοί θα διορθώσουν τα σοβαρά προβλήματα που έχουν οι φρεγάτες τους! Η αφέλεια σε υψηλά επίπεδα ηγεσίας είναι άκρως επικίνδυνη και δεν αποτελεί βεβαίως δικαιολογία. Όσο για τον εξοπλισμό τους; «Θα τον κάνουμε εδώ στα ελληνικά ναυπηγεία»! Που, πως , με τι υποδομές και πότε; Πόσο θα κοστίσει;
Η κυβέρνηση Μητστοτάκη είχε εξαγγείλει τον «επανεξοπλισμό» της χώρας. Πήρε τα Rafale και παράλληλα ξεκίνησε το «χτίσιμο» ενός νέου Στόλου. Η απόφαση για τις Belharra ήταν το πρώτο βήμα. Υπήρχε σχεδιασμός και για το δεύτερο που θα ολοκλήρωνε την πρώτη μεγάλη φάση ενίσχυσης και εκσυγχρονισμού του Στόλου. Το πρόγραμμα των κορβετών είχε ανακοινωθεί ταυτόχρονα με τις ανακοινώσεις για τις Belharra. Ο Μητσοτάκης δεν ήθελε να δώσει όλο το «πακέτο» στους Γάλλους ,αφήνοντας ανοιχτό παράθυρο για διαπραγματεύσεις και με άλλες χώρες, όπως για παράδειγμα η Ιταλία. Οι ναύαρχοι θα ήθελαν για λόγους ομοιοτυπίας να προέρχονται οι κορβέτες από την ίδια «πηγή», ωστόσο δεν έφεραν καμία αντίρρηση και είπαν ότι υπάρχουν κι άλλες λύσεις οι οποίες ταιριάζουν με τις Belharra. Οι «αμερικανικές αλουμινότρατες» ούτε που εξετάστηκαν, λόγω των ανυπέρβλητων και γνωστών προβλημάτων που είχαν.
Τώρα έχουμε ακόμη μία προσπάθεια να περάσουν πάση θυσία τα προβληματικά αμερικανικά πλοία από Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο και να προχωρήσει η αγορά τους!!! Επειδή στο ΓΕΕΘΑ πιστεύουν ότι χρειαζόμαστε πλώρες κι όχι όπλα.
Τι θα αποφασίσουν οι ναύαρχοι στο ΑΝΣ είναι δικό τους θέμα και γνωρίζουν καλά ότι και οι κρίνοντες ,κρίνονται. Η φοβία έναντι του ΓΕΕΘΑ δεν μπορεί να είναι κριτήριο για την απόφαση τους.
Δεν γνωρίζουμε αν ο νέος ΥΕΘΑ Νίκος Δένδιας έχει πλήρη ενημέρωση για το θέμα ή αν έχει ενημέρωση μόνο από το ΓΕΕΘΑ. Το ίδιο ερώτημα υπάρχει και για τον πρωθυπουργό. Κι επειδή η γνώση της αγγλικής γλώσσας είναι προσόν που προβάλεται ειδικά για τον πρωθυπουργό, δεν θα του πάρει πολύ ώρα να ρίξει μια ματιά στο τι γράφουν οι Αμερικανοί για τα πλοία που του εισηγούνται να αγοράσει με λεφτά των φορολογουμένων. Θα μπορέσει να ανακοινώσει τέτοια αγορά με αυτά τα δεδομένα;
Καλή ανάγνωση …
https://www.gao.gov/products/GAO-14-447
https://www.al.com/news/2016/12/lcs_blasted_by_john_mccain_as.html
https://www.defenseone.com/technology/2014/12/upgrades-will-let-navys-lcs-operate-more-dangerous-waters/101172/
https://www.defensenews.com/breaking-news/2016/01/22/in-singapore-another-us-navy-lcs-is-sidelined-with-machinery-problems/
https://www.defensenews.com/naval/2015/01/11/analysis-in-the-end-lcs-dodges-the-critics/
https://www.defensenews.com/naval/2018/08/18/the-littoral-combat-ship-program-again-draws-white-house-ire/
https://www.defensenews.com/naval/2016/08/28/lcs-freedom-s-engine-may-need-replacement/
https://www.defensenews.com/breaking-news/2016/08/30/another-lcs-breaks-down-this-time-in-mid-pacific/
https://www.defensenews.com/naval/2016/02/23/decision-nearing-on-where-to-fix-damaged-lcs/
https://www.defensenews.com/naval/2016/02/07/lcs-milwaukee-breakdown-likely-due-to-software-issue/
https://www.defensenews.com/news/your-navy/2016/10/14/lcs-freedom-co-fired-after-engine-damages/
https://www.thedrive.com/the-war-zone/5470/littoral-combat-ships-hull-cracked-open-after-collision-with-tugboat
https://www.pogo.org/letter/2012/04/pogo-releases-navy-documents-showing-problems-with-littoral-combat-ship/
https://eu.montgomeryadvertiser.com/story/news/2016/11/03/another-crack-hull-uss-montgomery/93252326/
https://edition.cnn.com/2016/11/02/politics/uss-montgomery-hull-crack/index.html
https://news.usni.org/2020/11/06/littoral-combat-ship-uss-detroit-towed-into-port-after-losing-power-while-already-en-route-for-repairs
https://www.professionalmariner.com/navy-to-probe-littoral-combat-ship-design-after-crack-in-hull/