Μανώλης Κοττάκης |
(...................)
Μικροελλαδισμός
Συνηθίζω να λέω ότι ο αντίπαλός μας δεν είναι απέναντι. Λάθος αν νομίζουμε ότι είναι απέναντι! Είναι μέσα στις γραμμές μας και μιλά ελληνικά. Συνηθίζω να λέω ότι ο μικροελλαδισμός είναι ο εχθρός μας. Το δόγμα «τόσοι είμαστε, αυτά μπορούμε να πάρουμε, δεν κάνουμε για παραπάνω». Η κερκόπορτα έχει ανοίξει καιρό τώρα μέσα στο έδαφός μας, ύπουλα. Στις κυβερνήσεις, στα κόμματα, στο βαθύ κράτος, στις τηλεοράσεις, στα σχολεία, στα πανεπιστήμια, σε κλειστές λέσχες, στο διαδίκτυο, ακόμη και στην Εκκλησία.
Κατασκευάζεται νέος λαός, αγαπητοί. Λαός κυνικός. Λαός που διαγράφει την ιστορική του ταυτότητα και δεν σαλεύει όταν οι γείτονες βαπτίζουν το Αιγαίο TurkAegean, οι Σκοπιανοί διδάσκουν τη «μακεδονική γλώσσα» στη Μακεδονία μας, υπουργοί παραιτούνται από τις γερμανικές αποζημιώσεις, υπουργεία λένε ότι είναι προαιρετικός ο εορτασμός των Τριών Ιεραρχών και της Ποντιακής Γενοκτονίας. Υπάρχει ένα νέο αίτημα: να ξεχάσουμε ποιοι είμαστε! Κατασκευάζεται μέσα από τα κινητά και τα επιδόματα ένας νέος λαός που ενδίδει στην ύλη. «Πούλα, αρκεί να μου εξασφαλίζεις την επιβίωσή μου» είναι το νέο δόγμα που ενσταλάζουν στα μυαλά των νέων Ελλήνων. Στους Αμπελόκηπους φιγουράρει καιρό τώρα πάνω σε μια πολυκατοικία το σύνθημα «δεν πολεμάμε για καμία πατρίδα» και δεν το έχει σβήσει κανείς.
Κάθε πρωί παρακολουθούμε στην τηλεόραση επί ημίωρο τα «Νέα του σουλτάνου» για να συνηθίζουμε στην ιδέα ότι είμαστε επαρχία του. Σε σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών η καθηγήτρια δίδαξε στα παιδιά την περασμένη εβδομάδα ότι η επέκταση των χωρικών μας υδάτων στα 12 ναυτικά μίλια είναι απαράδεκτη γιατί μετατρέπει το Αιγαίο σε κλειστή λίμνη. Δίδαξε το τουρκικό επιχείρημα, δηλαδή.
Υπουλη υποταγή
Σε κλειστή σύσκεψη παρουσίασης βιβλίου σε λέσχη των Αθηνών οι διαμορφωτές κοινής γνώμης εξέφρασαν την άποψη ότι θα τα χάσουμε όλα στη Χάγη και ότι πρέπει από τώρα να ετοιμάζουμε τον κατάλογο της ήττας για να προετοιμαστεί ο λαός. Ημουν αυτήκοος μάρτυς. Στα σχολικά βιβλία τα νέα παιδιά διαβάζουν απίθανα πράγματα για τον Μέγα Αλέξανδρο και την Κοκκινοσκουφίτσα, που έχουν στόχο τη διακωμώδηση του στρατηλάτη μας.
Στον δημόσιο διάλογο χλευάζεται το μυστήριο της Θείας Κοινωνίας και οι ιερείς σύρονται κατηγορούμενοι στα δικαστήρια. Η Εκκλησία μας καταδιώκει τα μοναστήρια χάρη στα οποία επέζησε το βυζαντινό κράτος και προσπαθεί να βάλει χέρι στα οικονομικά τους. Ενώ για τη Συνθήκη των Πρεσπών σε κεντρικό επίπεδο δεν έβγαλε λέξη. Στην πραγματικότητα, επιδιώκεται να συντριβούν και οι τελευταίοι φάροι πνευματικής αντίστασης. Η υποταγή γίνεται ύπουλα, αθόρυβα, από μέσα. Με στόχο να εκχωρήσουμε επικράτεια, εναέριο χώρο και θάλασσα σε πρώτη φάση χωρίς να πέσει κανονιά.
Στην πραγματικότητα, έχουμε ήδη παραδοθεί, αγαπητοί. Κάπως έτσι σήμερα θεωρείται απολύτως φυσιολογικό να εγκαταλείπουμε τους αδελφούς μας Κυπρίους από το Κοσσυφοπέδιο και τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό όπου η Ελλάς θα ψηφίσει τουρκική υποψηφιότητα μέχρι τη Eurovision. Κάπως έτσι εγκαταλείπουμε στεγνά τους αδελφούς μας Βορειοηπειρώτες. Την ώρα που οι γείτονες ετοιμάζονται να τους αρπάξουν τις περιουσίες και φυλακίζουν τις ηγεσίες τους, εμείς, η Ελλάς, η πρεσβεία μας στα Τίρανα διοργανώνει συναυλίες πολιτισμού!
Κάπως έτσι γυρνάμε την πλάτη στους αδελφούς μας Σέρβους για να κάνουμε τους ιπποκόμους τρίτων στα Βαλκάνια. Στην ουσία, αν δεν το έχουμε καταλάβει, η Ελλάς, όπως και το Βυζάντιο, καταρρέει αργά αλλά σταθερά ως ενιαία εθνική οντότητα. Μειώνεται ο γηγενής πληθυσμός, αυξάνονται οι μειονότητες, περιθωριοποιείται η θρησκεία, καταστρέφεται με τα greeklish η γλώσσα. Το μέγα ερώτημα λοιπόν μετά ταύτα είναι το εξής: Εμείς οι κληρονόμοι του Μείζονος Ελληνισμού μιας αυτοκρατορίας πολιτισμού αιώνων τι κάνουμε για να μείνει το κερί αναμμένο; Τι κάνουμε για να μη σβήσει; Εις ό,τι με αφορά, εις ό,τι μας αφορά, πάντα θα θυμάμαι τα λόγια του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου παραμονή της Αλώσεως: Αν κάνουμε όσα πρέπει, τότε «ίσως αποφύγουμε τη δίκαια τιμωρία του Θεού που επικρέμαται πάνω από τα κεφάλια μας!».
__________________________________
O Μανώλης Κοττάκης γεννήθηκε στην Αίγινα το 1968. Πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης. Ιδρυτικό μέλος της Ένωσης Νομικών "για τη Δημοκρατία και τη Νομοθέτηση". Σήμερα είναι αρθρογράφος της εφημερίδας "Δημοκρατία", σχολιαστής στο περιοδικό "Επίκαιρα" και στο ραδιοφωνικό σταθμό 9,84. Διετέλεσε:
- Aρχισυντάκτης πολιτικού του "Ελεύθερου Τύπου" (2006-2009).
- Aρχισυντάκτης πολιτικού της "Απογευματινής" (2002-2006).
- Στέλεχος της Δημόσιας Tηλεόρασης (ΝΕΤ) από το 2004 έως το 2010. Παρουσίαzε την εβδομαδιαία ενημερωτική εκπομπή "Άλλη Όψη".
- Στέλεχος του ραδιοφωνικού σταθμού City 99,5 (2007-2009).
Μέλος της ΕΣΗΕΑ. Το 1996 βραβεύθηκε από το ίδρυμα Παραγωγής και Δημοσιογραφίας "Α. Μπότση" ως καλύτερος νέος δημοσιογράφος. Εργάστηκε στην εφημερίδα "Απογευματινή" από το 1993, καλύπτοντας ρεπορτάζ των Υπουργείων Μεταφορών, Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης. Διετέλεσε προϊστάμενος του Γραφείου Τύπου Θράκης της Γενικής Γραμματείας Τύπου (1991-1993), καθώς και Σύμβουλος Επικοινωνίας του Δημάρχου Πειραιά Χρήστου Αγραπίδη (2000-2002). Εργάστηκε ως ανταποκριτής του ΑΠΕ στη Θράκη (1990-1993), ενώ ήταν αντιπρόεδρος της Τριμελούς Επιτροπής Προγράμματος του Περιφερειακού Σταθμού της ΕΡΑ στην Κομοτηνή. Την ίδια περίοδο ήταν εκλεγμένο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Φοιτητών Νομικής "Κώστας Βάρναλης" και εκπρόσωπος των φοιτητών στη Σύγκλητο. Ιδρυτικό μέλος του πρώτου σταθμού ελεύθερης ραδιοφωνίας στη Θράκη (1987, Ρ/Σ "Παρεμβολή"). Διδάσκει πολιτικό ρεπορτάζ στη δημοσιογραφική σχολή του ΙΕΚ "ΑΚΜΗ". Έκανε τα πρώτα του βήματα στη δημοσιογραφία στις εφημερίδες "Αλήθεια" Αίγινας και "Χρόνος" Κομοτηνής. Συγγραφέας των βιβλίων: "Θράκη, η Μειονότητα Σήμερα" (2000, εκδόσεις Λιβάνη), "Νησίδες του Καινούργιου" (2005, εκδόσεις Ι. Σιδέρης), "Κόντρα στις Δικτατορίες των Μετριοτήτων" (2007, εκδόσεις Ι. Σιδέρης) και "Ηγεσίες" (2008, εκδόσεις Λιβάνη). Συμμετείχε στον ομαδικό τόμο "Αγώνας Ιδεών "με κείμενα για την Κεντροδεξιά, που επιμελήθηκε η Μαριέττα Γιαννάκου (2010, εκδόσεις Παπαζήση). Είναι παντρεμένος με τη δημοσιογράφο Βίβιαν Μπενέκου.