|
Οι περιορισμένες διαθεσιμότητες των SAR ελικοπτέρων, Super Puma και ΑΒ-205, δεν αφήνουν περιθώρια καθυστέρησης πόσο μάλλον όταν τα ελικόπτερα της πολεμικής αεροπορίας σε πολλές περιπτώσεις εκτελούν εκτός από τις αποστολές έρευνας-διάσωσης και Medevac αποστολές για αεροδιακομιδές από νησιά, αλλά και πλοία, βοηθώντας ανθρώπους που χρήζουν άμεσης ιατρικής βοήθειας. Πηγή εικόνας: Leonardo |
Toυ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL
Το dead line για την κατάθεση των τελικών προτάσεων που αφορούν τα 14 καινούρια ελικόπτερα έρευνας- διάσωσης, είχε οριστεί από το αεροπορικό επιτελείο για την 14η Ιουλίου.
Ως τότε η αμερικανική L.M. Sikorsky, η ιταλική Leonardo και η γαλλική Airbus έπρεπε ν’ ανοίξουν τα χαρτιά τους, καταθέτοντας τον φάκελό τους, μέσω διακρατικών κριτηρίων, στην πολεμική αεροπορία.
Η γαλλική εταιρεία ωστόσο, πριν την εκπνοή του χρονικού περιθωρίου, κατέθεσε ήδη αίτημα παράτασης χρόνου για όλη τη διαδικασία. Μάλιστα οι Γάλλοι φέρονται να αιτήθηκαν, η αποσφράγιση των φακέλων να γίνει στις αρχές του φθινοπώρου (σ.σ. 14 Σεπτεμβρίου), με το αεροπορικό επιτελείο όχι μόνο ν’ απαντά αρνητικά, αλλά να ξεκαθαρίζει ότι δεν υπάρχουν περιθώρια χρόνου ή μακρόχρονων συνομιλιών.
Το γαλλικό αίτημα ικανοποιήθηκε εν μέρει και η πολεμική αεροπορία ενημέρωσε τους ενδιαφερόμενους «μνηστήρες» ότι το άνοιγμα των φακέλων με τις προσφορές τους θα γίνει ως τα τέλη Ιουλίου και συγκεκριμένα στις 28 του μηνός.
Το αεροπορικό επιτελείο γνωρίζει από πρώτο χέρι πως όποια επιλογή κι αν γίνει, τα επόμενα βήματα που αφορούν την κατάρτιση της σύμβασης, έχουν τις δικές τους γραφειοκρατικές αγκυλώσεις.
- Για τον λόγο αυτό ακριβώς στα τέλη του μήνα οι φάκελοι θ’ ανοίξουν, η αξιολόγηση θα γίνει πάνω σ’ ένα ιδιαίτερα γνωστό στην πολεμική αεροπορία αντικείμενο και θ’ ακολουθήσει η πρόταση- εισήγηση από το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο. Και η διαδικασία αυτή θέτει ως πρώτο στόχο, η ολοκλήρωση της προσπάθειας να φτάσει ως το τέλος αυτής της χρονιάς.
Έχουμε γράψει και πάλι στην σελίδα μας ότι τα υποψήφια ελικόπτερα έρευνας και διάσωσης για την πολεμική αεροπορία είναι στο σύνολό τους 14 (σ.σ. τα 4 ελικόπτερα σε ενισχυμένη διαμόρφωση έρευνας- διάσωσης μάχης CSAR) και υποψήφια είναι το αμερικανικό Black Hawk, το ιταλικό AW-139M και τα γαλλικά Η-175 & Η-225.
Μέσα από προγενέστερες διαδικασίες το πολεμικό ναυτικό έχει επιλέξει ως το επόμενο ελικόπτερο με το οποίο θα επιχειρεί στο Αιγαίο και απέναντι στα νέα τουρκικά υποβρύχια να είναι το ανθυποβρυχιακό MH-60 Romeo. Και ο στρατός ξηράς ακολούθησε στο ίδιο μοτίβο επιλέγοντας απευθείας το ελικόπτερο Black Hawk ώστε ν’ αντικατασταθούν τα γηραιά UH-1 Huey.
Οι αποφάσεις, τουλάχιστον σε επίπεδο προτεραιότητας αεροπορικού επιτελείου θέτουν ως πρώτα στον κατάλογο τα νέα ελικόπτερα να είναι ικανά ν’ ανταπεξέλθουν στον διπλό ρόλο που απαιτείται στο Αιγαίο κι όχι μόνο. Είναι τα μέσα με τα οποία η Ελλάδα ασκεί την αρμοδιότητα της έρευνας και διάσωσης στο Αρχιπέλαγος και σε όλο το εύρος του FIR Αθηνών και παράλληλα βοηθά πάντα στις αεροδιακομιδές από τη νησιωτική Ελλάδα.
- Και οι χαμηλές διαθεσιμότητες στα ελικόπτερα που έχουν αυτούς τους ρόλους είναι ένα από τα κύρια αγκάθια για την πολεμική αεροπορία. Το θέμα αυτό έχει γίνει γνωστό στο νέο υπουργό Εθνικής άμυνας Νίκο Δένδια από την ηγεσία της πολεμικής αεροπορίας, κατά την ενημέρωση που του έγινε.
Η αεροπορία και από τους τρεις «μνηστήρες» έχει ζητήσει ενισχυμένη διαμόρφωση με πολλές δυνατότητες σε σχέση με τα υφιστάμενα μέσα που διαθέτει, τα ιδιαίτερα αξιόπιστα super puma.
https://hellasjournal.com/