Ένα F-35 Lightning ll από την 388th Fighter Wing, Hill Air Force Base, Utah, πετά πάνω από το πεδίο δοκιμών και εκπαίδευσης της Utah (Φωτογραφία: US Air Force)
AIRSHOW ΠΑΡΙΣΙ — Η Lockheed Martin υποστηρίζει επίσημα μια εναλλακτική λύση στον κληρονομικό κινητήρα F135 που τροφοδοτεί το F-35, δήλωσε ο επικεφαλής του τμήματος αεροναυπηγικής της εταιρείας σε συνέντευξή του στο Παρίσι Airshow σήμερα.
«Θα υποστηρίξω, και συνηγορώ, για [το Πρόγραμμα Adaptive Engine Transition, ή AETP], έναν άλλο κινητήρα», δήλωσε ο Greg Ulmer, εκτελεστικός αντιπρόεδρος αεροναυπηγικής της Lockheed. «Νομίζω ότι ορισμένες από τις προσεγγίσεις σήμερα είναι πολύ κοντόφθαλμες και δεν εξετάζουν μια πιο μακροπρόθεσμη άποψη» για το F-35, πρόσθεσε.
Η υποστήριξη του Ulmer για έναν νέο κινητήρα για το Joint Strike Fighter πηγάζει εν μέρει από τις δεκαετίες ζωής που απομένει, η οποία θα περιλαμβάνει μελλοντικές αναβαθμίσεις. "Ας βάλουμε όσο περισσότερο περιθώριο στο αεροπλάνο μπορούμε σήμερα, έτσι ώστε στο μέλλον, να μην χρειάζεται να βάλω άλλο κινητήρα. Δεν χρειάζεται να φέρω νέα ψύξη ισχύος και θερμικής διαχείρισης στο αεροπλάνο", είπε. είπε.
Και, τόνισε ο Ulmer, ένας προσαρμοζόμενος κινητήρας φέρνει περαιτέρω βελτιώσεις πέρα από τις αυξήσεις ισχύος και ψύξης, όπως μεγαλύτερη ώθηση και απόδοση καυσίμου. «Έτσι, έχετε το πλεονέκτημα της νέας ικανότητας όσον αφορά την ισχύ και την ψύξη. Αλλά έχετε επίσης βελτίωση της απόδοσης του αεροσκάφους με την AETP», είπε. «Σκέφτομαι ευρύτερα. Σκέφτομαι πιο μακροπρόθεσμα». Η υπεράσπιση του κύριου εργολάβου του τζετ εκ μέρους της AETP είναι ένα όφελος για την GE Aerospace, η οποία πιέζει για μια προσαρμοστική επιλογή κινητήρα και αντιστρόφως αποτελεί πλήγμα για τον κατεστημένο κατασκευαστή κινητήρων Pratt & Whitney, ο οποίος επιδιώκει να συνεχίσει το κλείδωμα στην τροφοδοσία ο στόλος τριών παραλλαγών. Και οι δύο κατασκευαστές κινητήρων έχουν σχεδιάσει πρωτότυπα μέσω της AETP, τα οποία αναμένεται να ανταγωνιστούν σε περίπτωση που τελικά επιδιωχθεί μια προσαρμοστική λύση κινητήρα, αλλά ο Pratt, ως πάροχος κινητήρων, θα επωφεληθεί από τη διατήρηση του F135 στη θέση του και τη βελτίωσή του μέσω του προτιμώμενη αναβάθμιση πυρήνα κινητήρα (ECU).
Παρά την απόφαση της Πολεμικής Αεροπορίας να κλείσει την AETP ως μέρος του δημοσιονομικού αιτήματος για τον προϋπολογισμό του 2024, ο Ulmer επέμεινε ότι το ενδιαφέρον για την AETP κυριαρχεί στις αίθουσες του Πενταγώνου. «Νομίζω ότι πήραν μια απόφαση ενημερωμένοι από το τετραγωνίδιο και τις απαιτήσεις όπως τις αντιλαμβάνονται σήμερα. Νομίζω ότι υπάρχουν στοιχεία στο Πεντάγωνο που μιλούν κατά μήκος των γραμμών ότι θα υπάρξει ένα μπλοκ 5 και ένα μπλοκ 6, και θα υπάρξουν άλλες σκέψεις στο μέλλον», είπε.
Δεν είναι σαφές πώς θα μπορούσαν να αντιδράσουν οι διεθνείς αγοραστές του μαχητικού σε μια απόφαση να ανανεωθεί το αεροσκάφος με το ακριβό προσαρμοστικό εργοστάσιο, το οποίο ο Ulmer περιέγραψε ως «εμπόριο» που κάθε πελάτης θα πρέπει να ζυγίσει ανάλογα με τις προγραμματισμένες απαιτήσεις του. Δεδομένου ότι ο προσαρμοστικός κινητήρας δεν θα ταιριάζει με την κάθετη παραλλαγή απογείωσης και προσγείωσης του μαχητικού, για παράδειγμα, ο Ulmer σκέφτηκε ότι η ECU θα είναι διαθέσιμη σε εκείνους τους πελάτες που δεν θέλουν να τοποθετήσουν έναν προσαρμοστικό κινητήρα.
Θα χρειαστεί πρόσθετη υποδομή υποστήριξης για την υποστήριξη περισσότερων του ενός τύπων κινητήρων, αν και ο Ulmer υποβάθμισε αυτή την ανησυχία, τονίζοντας ότι οι απαιτήσεις ικανότητας πρέπει να προηγούνται. «Εάν απαιτείται η ικανότητα, από τεχνολογική άποψη, θα πρέπει να βάλουν την υποδομή για να το υποστηρίξουν», είπε. Εάν πάνε σε έναν [προσαρμοστικό κινητήρα], θα πρέπει να βάλουν ό,τι αυτά τα δέλτα είναι σε θέση να το υποστηρίξουν», είπε. «Αλλά, κατά την άποψή μου, θα βασίζεται στις ικανότητες».
Αλλά η χρηματοδότηση της AETP - πολύ λιγότερο της AETP και της ECU ταυτόχρονα - θα είναι ακριβή, ένας βασικός λόγος για τον οποίο ο γραμματέας της Πολεμικής Αεροπορίας Frank Kendall δήλωσε νωρίτερα αυτό το έτος ότι η υπηρεσία αποφάσισε να διακόψει την AETP. Τα μέλη της Επιτροπής Ενόπλων Υπηρεσιών της Βουλής θα επιδιώξουν να διατηρήσουν την AETP σε λειτουργία το FY24 με χρηματοδότηση περίπου 588 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με το προσχέδιο κειμένου της νομοθεσίας που δημοσιεύτηκε προηγουμένως από την επιτροπή, με τους ιδιώτες της Βουλής να υποστηρίζουν παρόμοια συνέχιση της χρηματοδότησης αλλά στο χαμηλότερο ποσό των 150 εκατομμυρίων δολαρίων .
Ο Ulmer είπε ότι 150 εκατομμύρια δολάρια θα ήταν αρκετά για να διατηρηθεί το πρόγραμμα ζωντανό μέχρι το επόμενο έτος, όταν το F-35 Joint Program Office (JPO) αναμένεται να επισημοποιήσει τις απαιτήσεις του για ισχύ και ψύξη μέχρι το τέλος της ζωής του αεροσκάφους.
Παράλληλα με τον εκσυγχρονισμό του κινητήρα, το JPO επιδιώκει επίσης αλλαγές στο Σύστημα Διαχείρισης Ισχύος και Θερμικής Διαχείρισης (PTMS) του αεροσκάφους. «Θα χρησιμοποιήσουμε τις απαιτήσεις για να καθορίσουμε τι χρειαζόμαστε και στη συνέχεια θα καθορίσουμε ποια πιστεύουμε ότι παρέχει την καλύτερη λύση», είπε.
Τη Δευτέρα, η Raytheon Technologies (τώρα μετονομάζεται σε RTX) μέσω της θυγατρικής της Collins Aerospace τόνισε ότι η προσφορά της για το PTMS, που ονομάζεται Enhanced Power and Cooling System, θα προσφέρει σημαντικό περιθώριο ψύξης για την υποστήριξη μελλοντικών αναβαθμίσεων. Ο Ulmer είπε ότι είναι ανοιχτός σε επιλογές πέρα από το τρέχον PTMS που παρέχεται από τη Honeywell, αν και τόνισε ότι οι απαιτήσεις πρέπει να είναι πρώτα πριν εντοπιστεί η σωστή επιλογή για το Joint Strike Fighter.
«Απλά επειδή κάποιος έχει μια προσφορά σήμερα, δεν σημαίνει ότι αυτή είναι η λύση», είπε.Χθες ανέβασα την προσφορά της Raytheon Technologies για την βελτίωση του συστήματος ψύξης. Θα το διαβάσετε εδώ:
https://hellenicdefencenet.blogspot.com/2023/06/raytheon-honeywell-f-35.html Οι ειδήσεις είναι καθημερινές Σε μια δημόσια διαμάχη υψηλού προφίλ με μικρή προτεραιότητα μεταξύ του πλαισίου αεροπλάνου και των γίγαντων κινητήρων, τα στελέχη της Pratt & Whitney κατηγορούν επίσημα τη Lockheed Martin ότι δίνει προτεραιότητα στη δική της βάση αναζητώντας μια προσαρμοστική λύση κινητήρα για το Joint Strike Fighter. https://breakingdefense.com/2023/06/pratt-blasts-lockheeds-confusing-and-misleading-adaptive-engine-advocacy/Περιμένουμε να μάθουμε τα νέα από άλλη πηγή για να ανεβάσω νέο άρθρο.Για Blcok 5 & Block 6 μάθαμε πως υπάρχουν σχέδια για μετά το 2035!Πάντως θέλει νέο κινητήρα και όχι μια απλή βελτίωση το F-35 αυτό λέει η Lockheed Martin.
Πηγή: i-epikaira.blogspot.com