Η μεγάλη ναυτική τραγωδία που μας έχει όλους συγκλονίσει δεν αφήνει πλέον καμιά αμφιβολία για τις «απόψεις» του ΣΥΡΙΖΑ και του κ. Τσίπρα: Η πιο έμπειρη και επιχειρησιακή ομάδα του Λιμενικού είναι… σκράπες, ο φράκτης εμποδίζει τους ανθρώπους να έλθουν από την Αφρική στον… Εβρο, οι διακινητές που ήταν φουκαράδες έγιναν καθάρματα.
Οι θαλασσόλυκοι του γλυκού νερού, αυτοί που έτρεχαν στη Ρωσία αναζητώντας ρούβλια στα «νέα λιμάνια», αλλά τελικά έκλεισαν τις τράπεζες, παριστάνουν τώρα τους «διασώστες» και στην κανονική θάλασσα. Διαχρονικοί τυχοδιώκτες, επαγγελματίες «ανθρωπιστές», «επενδυτές» οργής, μόνιμοι υβριστές, πάντα με το ζωνάρι λυμένο για καβγά, απέδειξαν για άλλη μια φορά ότι δεν τους ενδιαφέρει αυτό καθαυτό το τραγικό γεγονός, αλλά η καταγγελία.
Αυτοκαταστροφικοί, ανέβηκαν σε μια ακόμη σάπια σανίδα. Πιο σάπια και από το σαπιοκάραβο που οδήγησε δυστυχισμένους ανθρώπους στον υγρό τους τάφο…Η ναυτική τραγωδία, ανοιχτά της Πύλου και σε διεθνή ύδατα, συγκλόνισε τους ανθρώπους που πραγματικά νιώθουν βαθιά μέσα τους τον ανθρώπινο πόνο. Ολοι πονούν, όλοι αγωνιούν για το ζοφερό μέλλον –καθώς εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι είναι αυτή τη στιγμή εν δυνάμει μετανάστες– όλοι προβληματίζονται για την αδυναμία της Ε.Ε. να καταλήξει σε μια συνεκτική και ομόφωνη απάντηση στο πιο σοβαρό πρόβλημα του καιρού μας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται πάλι στην απέναντι όχθη. Βαδίζει στο αντίθετο ρεύμα. Κολυμπάει στον βούρκο των fake news, των συκοφαντικών υπαινιγμών, των συνεχών προσβολών με στόχο το Λιμενικό Σώμα και, κυρίως, της κακίας και της εμπάθειας.
Το χειρότερο είναι ότι προσπαθούν να τα καλύψουν παριστάνοντας τους εμπειρογνώμονες θέτοντας «ερωτήματα». Ανόητα ερωτήματα και κακεντρεχείς επιθέσεις.
Συνοπτικά:
Ο ΣΥΡΙΖΑ και προσωπικά ο κ. Τσίπρας επιτίθενται στην ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και του Λιμενικού Σώματος, δηλαδή σε μια εξαιρετικά έμπειρη επιχειρησιακή ομάδα, τα μέλη της οποίας και η δική του κυβέρνηση είχε τοποθετήσει στις νευραλγικότερες θέσεις.
Υποστηρίζουν ότι επί των ημερών τους δεν κινδύνευσε άνθρωπος στη θάλασσα, ενώ είχαμε καθημερινά περιστατικά και εκατοντάδες θανάτους.
Αποκαλούν «καθάρματα» αυτούς που παλιότερα αποκαλούσαν «φουκαράδες», οι οποίοι απλά έτυχε να βρεθούν ή με τη βία βρέθηκαν στο πηδάλιο του πλοίου, όταν οι πραγματικοί διακινητές το εγκατέλειψαν.
Συνδέουν τον φράκτη στον Εβρο με την πρόσφατη τραγωδία, ισχυριζόμενοι πως αν δεν υπήρχε ο φράκτης οι άνθρωποι που έφυγαν από την Αφρική για την Ιταλία, θα έφθαναν στον προορισμό τους μέσω… Εβρου.
Πάμε να τα αναλύσουμε ένα προς ένα!
Οι «αρχηγοί του Μητσοτάκη» και το «ναυάγιο Μητσοτάκη»
Στη συνέντευξή του στον Αντώνη Σρόιτερ (Alpha, 16 Ιουνίου 2023), ο κ. Τσίπρας αποκάλεσε τον υπουργό Ναυτιλίας κ. Θεόδωρο Κλιάρη «άφαντο». Δήλωσε μάλιστα «περήφανος» για το χάος του 2015-2016, όταν «είχαμε άλλη επιχειρησιακή γραμμή», που «μπορεί στην ελληνική κοινωνία να μην αρέσει» – αλλά πότε ενδιαφέρθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ για το τι αρέσει στην ελληνική κοινωνία; Πρόσθεσε μάλιστα ο κ. Τσίπρας ότι «τότε δεν υπήρχε άνθρωπος να διακινδυνεύσει στη θάλασσα». Για τους δήθεν «οργισμένους» και δήθεν «νέους» που τόλμησαν να προπηλακίσουν την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, που αποπειράθηκε να κάνει έναν δημοκρατικό διάλογο μαζί τους και την… εγκάλεσαν ακόμη και γι’ αυτό (εσείς ήλθατε, της είπαν), ο κ. Τσίπρας είπε ότι ήταν ένα… υγιές περιστατικό!
Την επομένη, σε ανακοίνωσή του, ο ΣΥΡΙΖΑ αποκάλεσε τον υπηρεσιακό υπουργό Ναυτιλίας «αρχηγό του Λιμενικού του κ. Μητσοτάκη». Προφανώς για να στήσουν το νέο αφήγημα με τίτλο «Ναυάγιο Μητσοτάκη».
Προσέξτε τώρα. Ο κ. Κλιάρης πριν αναλάβει ως υπηρεσιακός υπουργός το χαρτοφυλάκιο του υπουργού Ναυτιλίας ήταν επίτιμος αρχηγός του Λιμενικού. Είναι ένας άνθρωπος που προέρχεται κυριολεκτικά από τα σπλάχνα της θάλασσας, την οποία γνωρίζει από την καλή και από την ανάποδη. Ξεκίνησε από το Εμπορικό Ναυτικό, μπήκε στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, έχει ειδικώς εκπαιδευθεί στην Ερευνα και τη Διάσωση, έχει υπηρετήσει για χρόνια σε νευραλγικές επιχειρησιακές θέσεις, μεταξύ των οποίων ως αξιωματικός Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας στο Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) και ως αρχηγός Επιφυλακής. Υπηρέτησε σε λιμεναρχεία και ως κυβερνήτης περιπολικών πλοίων. Είναι δηλαδή απόλυτα επιχειρησιακός.
Υπάρχει λογικός άνθρωπος που να πιστεύει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ γνωρίζει καλύτερα αυτά τα θέματα από τον «άφαντο»;
Ξαναπροσέξτε τώρα: o κ. Κλιάρης προήχθη στο βαθμό του υποναυάρχου τον Μάρτιο του 2015 και ανέλαβε καθήκοντα διοικητού της 1ης Περιφερειακής Διοίκησης Λ.Σ. με έδρα τον Πειραιά. Επί ΣΥΡΙΖΑ δηλαδή!
Και τον Μάρτιο του 2016 (πάλι επί ΣΥΡΙΖΑ) προήχθη στο βαθμό του αντιναυάρχου Λ.Σ. και ανέλαβε καθήκοντα Α΄ υπαρχηγού Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής.
Οπότε, τον Οκτώβριο του 2019 τοποθετήθηκε στη θέση του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος.
Δηλαδή, το 2015 και το 2016 ο κ. Κλιάρης βρισκόταν σε νευραλγικές θέσεις – και έζησε στο πετσί του τι σημαίνει να επιχειρείς μέσα στο απόλυτο χάος.
Ο κ. Τσίπρας, όμως, τον αποκαλεί «αρχηγό του Μητσοτάκη».
Τον Μάρτιο του 2022, ανέλαβε ένας άλλος «Αρχηγός του Μητσοτάκη»: ο αντιναύαρχος Γιώργος Αλεξανδράκης, ένας επίσης πολύπειρος και επιχειρησιακός ανώτατος αξιωματικός του Λιμενικού. Εχει αποφοιτήσει πρώτος από τη Σχολή Εφέδρων Αξιωματικών και ακολούθως εισήλθε και αποφοίτησε από τη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων του Λιμενικού Σώματος.
Υπηρέτησε στις Λιμενικές Αρχές Πειραιά, Ηρακλείου, Χανίων, Σητείας και Νάξου, καθώς και στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού Κρήτης. Αλλά και ως διευθυντής στη Διεύθυνση Κρατικής Ασφάλειας του Αρχηγείου του Λιμενικού και στη Διεύθυνση Δίωξης Ναρκωτικών και Λαθρεμπορίου. Και ως γενικός επιθεωρητής Λιμενικού Σώματος και ως (νεότερος) υπαρχηγός του Λιμενικού Σώματος. Με μεγάλες επιτυχίες στη δίωξη του οργανωμένου εγκλήματος και στο συντονισμό μεγάλων επιχειρήσεων εντοπισμού και κατάσχεσης τεράστιων ποσοτήτων ναρκωτικών.
Από εκεί και πέρα, υπάρχουν ο διευθυντής του Κλάδου Ασφάλειας και Αστυνόμευσης, υποναύαρχος Λ.Σ. Τρύφωνας Κοντιζάς, ο επικεφαλής της Υπηρεσίας Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης, πλοίαρχος Λ.Σ. Γεώργιος Χριστιανός με σημαντικό επιχειρησιακό έργο. Και, βέβαια, όλοι και όλες οι αξιωματικοί, όλοι οι άνδρες και όλες οι γυναίκες του Λιμενικού μας.
Στα τελευταία τέσσερα χρόνια οι άνθρωποι αυτοί έσωσαν πάνω από 40.000 συνανθρώπους μας σε περισσότερα από 1.200 περιστατικά. Χάρη στη δουλειά τους έχουν κατασχεθεί περίπου 7,5 τόνοι κατεργασμένης κάνναβης, περίπου 2,7 τόνοι ακατέργαστης κάνναβης και 619 κιλά κοκαΐνης, σε περισσότερες από 1.800 υποθέσεις. Και ως προς τη δίωξη του λαθρεμπορίου, αυτοί οι άνθρωποι έχουν συλλάβει 405 άτομα και έχουν κατασχέσει 46 εκατ. τσιγάρα και 12,385 τόνους καπνού, που αντιστοιχούν σε σχεδόν 13 εκατ. ευρώ διαφυγόντες δασμούς.
Κατά τον κ. Τσίπρα και λοιπούς περιφερομένους, όλοι αυτοί μαζί δεν ήξεραν τι να κάνουν, είναι σκράπες από Διεθνές Δίκαιο, συνθήκες και νόμους, αγνοούν πρωτόκολλα, είναι ανίκανοι να εκτιμήσουν κινδύνους. Ή… Ή… Ή –όλοι αυτοί μαζί– αδράνησαν σκόπιμα. Δηλαδή, ο ΣΥΡΙΖΑ, με επικεφαλής τον κ. Τσίπρα, έχει επιστρέψει στα γνωστά περί «κυνικού εγκλήματος».
Ηταν πρωθυπουργός, αλλά δεν έμαθε τα πρωτόκολλα!
Δήθεν αθώα, ο κ. Τσίπρας μάς λέει πως «δεν είναι εμπειρογνώμονας, δεν βγάζει πόρισμα, απλά… θέτει ερωτήματα»!
Μα 4,5 χρόνια πρωθυπουργός ήταν σ’ αυτή τη χώρα! Βρέθηκε στη δίνη της μεγαλύτερης μεταναστευτικής κρίσης, όπως διατείνεται –στην πραγματικότητα, την προκάλεσε με την πολιτική των ανοιχτών συνόρων και των γενικών προσκλητηρίων–, τόσα ναυάγια συνέβησαν επί των ημερών του. Δεν ζήτησε να μάθει τα «πρωτόκολλα»;
Και επιτέλους, ο ίδιος, ως πρωθυπουργός, έλαβε μέρος σε 23 Συνόδους Κορυφής με αποκλειστικό θέμα το μεταναστευτικό. Τι ακριβώς πέτυχε – αν εξαιρέσουμε τη Συμφωνία Ε.Ε.-Τουρκίας που ουδέποτε εφαρμόστηκε;
Ας αφήσουμε που ο κ. Τσίπρας είπε στη διακαναλική συνέντευξη ότι αν στη θέση του πλοίου με τους μετανάστες ήταν ένα κρουαζιερόπλοιο δεν θα ετίθετο θέμα αν θα διασωθούν.
Παρέλκει να του θυμίσουμε ότι οι επιβάτες του κρουαζιερόπλοιου θα δέχονταν να διασωθούν και δεν θα αντιδρούσαν – για διαφορετικούς λόγους ο καθένας.
Τα ναυάγια και οι νεκροί επί ΣΥΡΙΖΑ
Πάμε στο επόμενο:
Ο κ. Τσίπρας ισχυρίζεται ότι επί των ημερών του και επειδή είχε «άλλη επιχειρησιακή γραμμή»… «τότε δεν υπήρχε άνθρωπος να διακινδυνεύσει στη θάλασσα».
Επί των ημερών του, λοιπόν, όχι μόνο κινδύνευσαν, αλλά και χάθηκαν άνθρωποι στη θάλασσα, διότι, παρά τις (διαχρονικές) προσπάθειες του Λιμενικού, στο χάος είναι δύσκολο να τους βοηθήσεις όλους. Υπήρξαν δεκάδες ναυάγια με εκατοντάδες νεκρούς.
Ενδεικτικά αναφέρω:
-13 Σεπτεμβρίου 2015. Φαρμακονήσι. Ανατροπή ξύλινου σκάφους. 34 νεκροί (μεταξύ των οποίων τέσσερα βρέφη, ένδεκα παιδιά, δέκα γυναίκες).
-20 Σεπτεμβρίου 2015. Λέσβος. 22 νεκροί, όλοι Σύροι. Ανάμεσά τους οκτώ παιδιά κάτω των 12 ετών και εννέα γυναίκες.
-28 Οκτωβρίου 2015. Λέσβος, Μόλυβος. 60 νεκροί. Την ίδια μέρα, σε άλλα τρία ναυάγια στην περιοχή της Σάμου χάθηκαν επτά μικρά παιδιά.
-17 Νοεμβρίου 2015. Κως, Αγιος Φωκάς. 9 νεκροί, από τους οποίους 4 παιδιά και 4 γυναίκες, μετά από ανατροπή λέμβου.
-9 Δεκεμβρίου 2015. Φαρμακονήσι. 16 νεκροί, ανάμεσά τους 6 παιδιά, ένα βρέφος και τρεις γυναίκες.
-23 Δεκεμβρίου 2015. Νέο Φαρμακονήσι, με τουλάχιστον 13 νεκρούς, μεταξύ των οποίων και 7 παιδιά.
-22 Ιανουαρίου 2016. Καλόλιμνος Καλύμνου. 35 νεκροί (ανάμεσά τους 17 γυναίκες και 11 παιδιά) μετά τη βύθιση ξύλινου ιστιοφόρου σκάφους. Την ίδια μέρα μια ξύλινη λέμβος με 49 πρόσφυγες προσάραξε σε βραχώδες σημείο ανατολικά των ακτών του Φαρμακονησίου και βυθίστηκε. Από το ναυάγιο αυτό έχασαν τη ζωή τους 6 παιδιά και δύο γυναίκες.
-28 Ιανουαρίου 2016. Σάμος. 24 νεκροί, ανάμεσά τους 10 παιδιά.
-17 Μαρτίου 2018. Αγαθονήσι. 16 νεκροί, ανάμεσά τους και τέσσερα παιδιά.
Καθάρματα ή φουκαράδες, κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ;
Πάμε τώρα και στα περί «καθαρμάτων».
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποκάλεσε «καθάρματα» τους διακινητές που θέτουν σε κίνδυνο και οδηγούν στο θάνατο ανθρώπους τους οποίους στοιβάζουν πάνω σε σαπιοκάραβα.
Η απάντηση του ΣΥΡΙΖΑ ήταν ότι η (υπηρεσιακή) κυβέρνηση «άφησε αυτά τα καθάρματα ανενόχλητα μέχρι το τραγικό ναυάγιο 600 ανθρώπων» και ρωτά γιατί οι Αρχές δεν επενέβησαν και περίμεναν την άδεια ενός «καθάρματος», καθώς «ο καπετάνιος φαίνεται να είχε αποδράσει από το πλοίο 9 ώρες πριν τη βύθιση».
Αφού παραβλέψουμε τα «στοιχεία», διότι ακόμη δεν γνωρίζουμε ούτε αν απέδρασε ο καπετάνιος ούτε τον αριθμό των θυμάτων –αφού οι ανακρίσεις είναι μυστικές– ο ΣΥΡΙΖΑ οφείλει να απαντήσει:
Δηλώνει επίσημα πως το Λιμενικό έπρεπε να επέμβει πάνω σ’ αυτό το πλοίο στην κατάσταση που το είδαμε στις φωτογραφίες, με τόσο κόσμο και χωρίς να γνωρίζει ποιοι από τους επιβαίνοντες ήταν οι διακινητές και αν οπλοφορούσαν;
Δηλώνει ότι όταν σε ένα περιστατικό αναλαμβάνουν οι διαπραγματευτές, διαπραγματεύονται με τα θύματα και όχι με τον θύτη; Προφανώς αφού προηγουμένως ζητήσουν… αντίγραφο ποινικού μητρώου!
Εδώ υπάρχει ένα επιπλέον ενδιαφέρον συριζαϊκό στοιχείο.
Από την Καλαμάτα, στις 15 Ιουνίου, ο κ. Τσίπρας μίλησε για «υποτιθέμενο καπετάνιο, προφανώς διακινητή».
Με τη διαφορά ότι χρόνια τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά την κατάργηση διάταξης του Νόμου 4251/2014, βάσει της οποίας όποιος βρίσκεται στο πηδάλιο του σκάφους, που μεταφέρει πρόσφυγες και μετανάστες, συλλαμβάνεται και δικάζεται ως διακινητής.
Ο ΣΥΡΙΖΑ υποστήριζε ότι πρόκειται για «φουκαράδες» που έπιαναν το πηδάλιο όταν ο διακινητής εγκατέλειπε το σκάφος. Μας έλεγαν επίσης ότι πολλές φορές οι πραγματικοί διακινητές αναγκάζουν αυτούς τους άτυχους μετανάστες να πιάνουν το πηδάλιο με την απειλή ενός μαχαιριού στην πλάτη τους.
Τον Δεκέμβριο του 2022, στη Λέσβο και στη Χίο, σε σχετικές δίκες, είχαν βρεθεί ο Στέλιος Κούλογλου και ο Αλέξης Γωργούλης, μαζί με ομάδα ευρωβουλευτών, υποστηρίζοντας ακριβώς αυτό. Οτι οι κατηγορούμενοι δεν ήταν οι διακινητές, αλλά πρόσφυγες που βρέθηκαν στο τιμόνι όταν οι πραγματικοί διακινητές εγκατέλειψαν το πλοιάριο.
Οι αρχικές ποινές μειώθηκαν, αλλά το δικαστήριο δεν πείστηκε. Δέχτηκε απλά το ελαφρυντικό της μετέπειτα καλής συμπεριφοράς.
Μπορεί σήμερα να μας πει ο ΣΥΡΙΖΑ με σιγουριά ότι ο «καπετάνιος» του πλοίου που βυθίστηκε ανοιχτά της Πύλου δεν ήταν ένας «φουκαράς», αλλά ένα «κάθαρμα»;
Μπορεί να μας πει αν το Λιμενικό μπορούσε να γνωρίζει αν μιλούσε με τον «φουκαρά» ή με το «κάθαρμα»;
Από την Αφρική στην Ιταλία μέσω… Εβρου!
Και πού καταλήγουμε μετά από όλα αυτά;
Μα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ εξακολουθεί να μη θέλει το φράκτη, τον οποίο συνδέει με την τραγωδία ανοιχτά της Πύλου.
Στις 17 Ιουνίου, ο κ. Τσίπρας, με άρθρο του στην «Εφημερίδα των Συντακτών», αφού ειρωνικά αποκαλεί το φράκτη «νέο εθνικό σύμβολο», του οποίου «η αποτρεπτική ικανότητα είναι περιορισμένη», υποστηρίζει ότι «η παρουσία του οδηγεί τους απελπισμένους σε όλο και πιο παράτολμες διαδρομές». Και μιλά για «πολιτικό κυνισμό που φυτεύει φράγματα, αλλά θερίζει ναυάγια».
Ισχυρίζεται δηλαδή ότι αν δεν υπήρχε ο φράκτης, οι άνθρωποι που χάθηκαν στην πρόσφατη τραγωδία, επιμένοντας ότι ήθελαν να πάνε στην Ιταλία, θα έφευγαν από την Αφρική και με κάποιον τρόπο θα έφθαναν στο φράκτη του Εβρου για να… συνεχίσουν την πορεία τους προς την Ιταλία!
*Η Σοφία Βούλτεψη είναι υποψήφια βουλευτής Β3 Νοτίου Τομέα Αθηνών Ν.Δ., πρώην υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, δημοσιογράφο