Μπορεί η χώρα να οδεύει προς εκλογές με υπηρεσιακή κυβέρνηση αλλά οι Ένοπλες Δυνάμεις δεν σταματούν και συνεχίζουν την εκτέλεση του καθήκοντός τους και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας συνεχίζει τις επαφές με κατασκευάστριες εταιρείες.
Είναι γεγονός πως η Ελλάδα αναζητά μεταγωγικά αεροσκάφη ενώ παράλληλα συγκεντρώνει πληροφορίες και για ιπτάμενα τάνκερ.
Ως προς τα μεταγωγικά να υπενθυμίσουμε πως το State Department έχει εγκρίνει την παροχή δύο μεταγωγικών αεροσκαφών τύπου C-130 στην Ελλάδα από το πλεόνασμα του αμερικανικού στρατού.
Ο πρώην υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος είχε δηλώσει σε συνέντευξή του στο 8ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών: «Και C-130 λοιπόν, μεταχειρισμένα αλλά σε καλή κατάσταση, προφανώς θα υπάρξει η σχετική διαπραγμάτευση για να διαπιστωθούν όλα αυτά, δύο τον αριθμό, προκειμένου να βελτιώσουμε αυτή την ώρα που οι δυνατότητες υποστήριξης του ήδη υπάρχοντος στόλου δεν είναι αυτές που θα θέλαμε κι εκεί ακριβώς είναι κομβικός ο ρόλος της ΕΑΒ και των δυνατοτήτων που έχει να υποστηρίζει και να διαθέτει στην Πολεμική Αεροπορία κάποια αεροπλάνα. Και δύο C-130 λοιπόν, από τα EDΑ.
Θυμίζω από τον υπάρχοντα στόλο έχουμε κάποια που πετούν, ένα από αυτά επιχείρησε, άλλα δύο είναι στην NSPA, τη NATOϊκή υποδομή συντήρησης οπλικών συστημάτων, όπου εκεί βέβαια η ουρά είναι μεγάλη, άρα αργεί η απόδοσή τους στη χώρα (γιατί είναι όλες οι χώρες Κράτη-Μέλη του ΝΑΤΟ που έχουν τις ανάγκες τους) θα πάρουμε όμως ένα μέσα στο χρόνο που έρχεται. Ένα είναι στο εργοστάσιο της Πολεμικής Αεροπορίας, είναι σε φάση ολοκλήρωσης. Θα αποδοθεί και αυτό τους επόμενους μήνες, επομένως ανεβαίνουμε, βελτιώνουμε τους αριθμούς μας, πάντα όμως πρέπει να αναζητήσεις βέλτιστες λύσεις. Όταν λοιπόν οι Αμερικανοί σου προσφέρουν δύο με ευνοϊκούς όρους από το μεταχειρισμένο τους απόθεμα, δεν έχεις παρά να δεχθείς την προσφορά. Και θυμίζω είναι και τα τρία που έχουμε αναθέσει τη συντήρησή τους στο Ισραήλ, αυτές τις μέρες γίνεται η διαπραγμάτευση μεταξύ των δύο πλευρών…»
To C-130J φαίνεται να είναι μια από τις πιθανές επιλογές της Ελλάδας χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι και η μοναδική.
Την περασμένη Τρίτη πάντως υπήρξαν επαφές με την Airbus τόσο για το μεταγωγικό Α400 ATLAS, το αεροπλάνο που διαθέτει ήδη η τουρκική πολεμική αεροπορία και για το ιπτάμενο τάνκερ MRTT. Η σχετική ανακοίνωση αναφέρει: «Την Τρίτη 30 Μαΐου 2023, πραγματοποιήθηκε, στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ), συνάντηση εκπροσώπων της εταιρείας «Airbus Defence and Space» κ. Χρήστου Γέρμαν (Head of Sales Greece/Cyprus/Israel), κ. Edward Horne (Senior Military Advisor–Air Mobility), κ. Δημήτριου Πάσχου (Senior Logistics Support Expert Military Air Systems), κ. Oscar Pozo Baquero (MRTT Services Sales Manager), κ. Berta Murias (Services Marketing Manager), κ. James Rafael Johnson Perez (A330 MRTT Marketing Manager) και κ. Luis Morera Alvarez (A400M Services Sales Manager), με αρμόδιους επιτελείς του ΓΕΑ. Σκοπός της συνάντησης ήταν η παρουσίαση, εκ μέρους της εταιρείας, των δυνατοτήτων των αεροσκαφών Multi Role Tanker Transport (MRTT) και A400M «ATLAS» που κατασκευάζει».
Το ιπτάμενο τάνκερ που χρησιμοποιεί η γαλλική πολεμική αεροπορία, το MRTT, είναι ένα από τα πιο σύγχρονα αεροσκάφη στον τομέα του αλλά πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι η Ελλάδα έχει επίσης εξετάσει και τα αεροσκάφη KC-10 και ΚC-135.
https://www.pentapostagma.gr