Το μεγάλο ατού του Rafale, εκτός των ηλεκτρονικών του, είναι το πλήθος των όπλων που μπορεί να εκτοξεύσει, με πρώτο φυσικά τον πύραυλο αέρος-αέρος Meteor
Ηαναβάθμιση των δυνατοτήτων της Πολεμικής μας Αεροπορίας συνεχίζεται προκαλώντας πονοκέφαλο στους Τούρκους, ενώ πρόσφατα η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία ανακοίνωσε επίσημα την ένταξη του πυραύλου αέρος-αέρος METEOR, τον οποίο προμηθεύτηκε μαζί με τα πολεμικά αεροσκάφη Rafale.
Το θέμα των METEOR απασχόλησε την τουρκική αμυντική βιομηχανία, η οποία σε άρθρο της με τίτλο "Η Ελλάδα ανακοίνωσε το βεληνεκές του νεοαγορασμένου πυραύλου Meteor", αναφέρει:
"Η Ελλάδα αποφάσισε να προμηθευτεί 18 μαχητικά αεροσκάφη Rafale για 2,3 δισεκατομμύρια ευρώ στο πλαίσιο της σύμβασης που υπεγράφη με τη Γαλλία το 2021.
Περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ από την πληρωμή των 2,3 δισεκατομμυρίων ευρώ που θα καταβάλει η Ελλάδα στη Γαλλία στο πλαίσιο της αγοράς Rafale αφορούν πυρομαχικά των εν λόγω μαχητικών.
Η Ελλάδα, η οποία παρέλαβε το πρώτο της μαχητικό αεροσκάφος Rafale ,από δεύτερο χέρι ,τον Ιούλιο του 2021, προμηθεύθηκε πυραύλους SCALP Cruise, Exocet Anti-Ship Missile, MICA Air-to-Air Missile και METEOR RamJet Propulsion Air-to-Air Missile.
Η Ελλάδα ανακοίνωσε το βεληνεκές του πυραύλου METEOR, ο οποίος έχει πολύ υψηλές επιδόσεις λόγω του συστήματος πρόωσης RamJet.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που συγκέντρωθηκαν από τις επίσημες δηλώσεις της Ελλάδας, ο πύραυλος αέρος-αέροςMETEOR έχει αυτονομία 200 χιλιόμετρα, βάρος 190 κιλά, μήκος 3,65 μέτρα, διάμετρο 178 χιλιοστά και ταχύτητα 4+ Mach.
Ο METEOR BVRAAM με ενεργό αναζητητή ραντάρ έχει πολύ πιο προηγμένα χαρακτηριστικά από το AIM-120 AMRAAM, το οποίο είναι το πρότυπο BVRAAM των αεροπορικών δυνάμεων των χωρών μελών του ΝΑΤΟ.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά-Αριθμητικά Δεδομένα
ΜΕΤΕOR AIM-120C7 AMRAAM
Βεληνεκές: 200 χιλιόμετρα 70+ χιλιόμετρα
Βάρος: 190 κιλά 150 κιλά
Μήκος: 3,65 μέτρα 3,7 μέτρα
Διάμετρος: 178 χλστ 180 χλστ
Ταχύτητα: 4+ Μαχ 4 Μαχ
Αναζήτηση : Ενεργό RF Ενεργό RF
Ο πύραυλος METEOR, ο οποίος επιπλέει για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στον αέρα λόγω του προωστικού του συστήματος RamJet, έχει βεληνεκές σχεδόν 3 φορές μεγαλύτερο από τον πύραυλο AIM-120, ο οποίος χρησιμοποιείται επίσης από την τουρκική Πολεμική Αεροπορία.
Στο πλαίσιο του έργου GÖKHAN, η Τουρκία στοχεύει να αναπτύξει έναν πύραυλο ισοδύναμο με το METEOR.
Η καταστροφική για τους Τούρκους συνεργασία RAFALE & F-16 VIPER στο Αιγαίο-ΝΑ Μεσόγειο
Τα Rafale βελτιώνουν έτι περαιτέρω την ισορροπία των αεροπορικών δυνάμεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, καθώς αυξάνουν τη δυνατότητα της Π.Α. να επιχειρεί σε μεγαλύτερο εύρος και να απειλεί τα τουρκικά μαχητικά εξ αποστάσεως, προτού καν γίνουν αντιληπτά από την αεροπορία της γείτονος.
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι ότι, τα Rafale θα είναι πλήρως διαλειτουργικά με τα F-16 που αναβαθμίζονται σε Viper, αλλά και στη μελλοντική απόκτηση των F-35.
Η προσθήκη αυτού του αεροσκάφους στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, της παρέχει στρατηγικές δυνατότητες που δεν έχουν ξαναφανεί. Αυτό οφείλεται στην εκτεταμένη αυτονομία τους, η οποία φτάνει τα 920 ναυτικά μίλια (1700 km) με πλήρες εσωτερικό καύσιμο (4.750 kg) και τρεις εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου χωρητικότητας 2000 λίτρων η καθεμία.
Το μεγάλο ατού του Rafale, εκτός των ηλεκτρονικών του, είναι το πλήθος των όπλων που μπορεί να εκτοξεύσει, με πρώτο φυσικά τον πύραυλο αέρος-αέρος Meteor.
Είναι τελευταίας τεχνολογίας, ακόμα και η γαλλική αεροπορία τον έχει παραλάβει τον τελευταίο ενάμιση χρόνο. Πάει πολύ μακριά, με μεγάλη ταχύτητα και εμπλέκει στόχους σε πολλαπλάσιες αποστάσεις από τους κοινούς πυραύλους.
Ο συνδυασμός της αναβάθμισης του υπάρχοντος στόλου ελληνικών F-16 (σύμφωνα με την Lockheed Martin, η Ελλάδα θα διαθέτει τότε τα πλέον προηγμένα F-16 στην Ευρώπη) σε συνδυασμό με τα Rafale, θα προσδώσει στην Ελλάδα ένα αξιοσημείωτο ποιοτικό πλεονέκτημα και θα εξασφαλίσει την κυριαρχία της Πολεμικής Αεροπορίας σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο.
Mε την ολοκλήρωση του προγράμματος αναβάθμισης των F-16 στο επίπεδο VIPER και την ενισχυμένη 332 Μοίρα «Γεράκι» με τα 24 Rafale F3R, τα μαχητικά που θ’ ανταλλάσσουν δικτυοκεντρικά δεδομένα μέσω του Link 16 και του ραντάρ AESA, θα είναι συνολικά 108. Μια σημαντική δύναμη με πολλά επιπλέον asset που προσφέρονται από την πλειάδα των αισθητήρων που φέρουν.