Η αντίστροφη μέτρηση για το «005 tiger», το πρωτότυπο ελληνικό F-16 Viper που βρίσκεται στις ΗΠΑ από τις αρχές Φεβρουαρίου του 2021 έχει ξεκινήσει.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες η πλήρης εγκατάσταση του πιο σύγχρονου λογισμικού έχει πλέον ολοκληρωθεί και το επόμενο διάστημα, μόλις ξεπεραστεί η γραφειοκρατία της πιστοποίησης, αναμένεται το αεροσκάφος ν’ απογειωθεί από την Αμερική με προορισμό την Ελλάδα.
Οι ίδιες πηγές επιμένουν έως και αυτή τη στιγμή πως δεν έχει παρουσιαστεί κάποιας μορφής δυσλειτουργία σε αναλογικά και ψηφιακά συστήματα του μαχητικού και πως οι παρεμβάσεις που έχουν γίνει, έχουν «δέσει» όλα τα κομμάτια στην ηλεκτρονική καρδιά της ελληνικής «οχιάς».
Εν συντομία, για την ιστορία και μόνο, να υπενθυμίσουμε ότι το πρωτότυπο ελληνικό F-16 αναβαθμίστηκε στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας και μετά από την φάση των δοκιμών, εδάφους και πτητικές, είχε λάβει το πράσινο φως ν’ απογειωθεί με προορισμό τις ΗΠΑ όπου εκεί σημειώθηκαν παρατηρήσεις, υποβλήθηκε σε νέες δοκιμές κι ερευνήθηκαν – διορθώθηκαν τυχόν ευρήματα.
Και μετά από δύο χρόνια, την στιγμή μάλιστα που η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία αποδίδει F-16 Viper στην Πολεμική Αεροπορία και πιο συγκεκριμένα στην 343 Μοίρα «Αστέρι», το «005 tiger» (σ.σ. ο κωδικός ανήκει στην αρχική πολεμική μοίρα με την οποία πετούσε το συγκεκριμένο μαχητικό, που δεν ήταν άλλη από την 335 Μοίρα «Τίγρης» της 116 Πτέρυγας Μάχης) ολοκλήρωσε τις τελικές πιστοποιήσεις, γεγονός που θα δώσει κάτι παραπάνω, με την άφιξή του, στο σύνολο των μαχητικών που αναβαθμίζονται στο επίπεδο Block 70 από την ΕΑΒ.
Η πρώτη λεπτομέρεια που πρέπει να υποδείξουμε είναι ότι το «005» ξεκίνησε ως Viper από τα σπάργανα της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας, η οποία παρά τα εκατοντάδες προβλήματα που αντιμετωπίζει, έχει παρουσιάσει ένα διαφορετικό πρόσωπο σ’ ό,τι έχει να κάνει με το Εθνικής σημασίας πρόγραμμα αναβάθμισης των 83 F-16 στο επίπεδο Viper.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες εκτός από αρκετές παρεμβάσεις κρατούν στον δικό τους «σκληρό δίσκο» ότι το πρωτότυπο ελληνικό Viper είναι αποτέλεσμα της δουλειάς που είχε γίνει στις εγκαταστάσεις της Τανάγρας. Και βεβαίως ότι είδους παρεμβάσεις, αναβαθμίσεις, μετατροπές, δοκιμές, έκαναν στην Αμερική στο «005», την ίδια στιγμή ενημερώνονταν και η Αθήνα ώστε τα ίδια να συμβαίνουν και σε όσα αεροσκάφη αναβαθμίζονται στην ΕΑΒ.
Τ’ ολοκληρωμένο λογισμικό που φέρνει πίσω στην Ελλάδα το «005» θα περάσει με πολύ εύκολο και σύντομο τρόπο, τόσο στα έξι επιχειρησιακά Viper στην 343 Μοίρα, ενώ θα μεταγγιστεί και σ’ εκείνα που βρίσκονται στο υπόστεγο αναβάθμισης των F-16 στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στην Τανάγρα.
Και την ώρα που η Αθήνα, η ΕΑΒ, η Πολεμική Αεροπορία ενημερώνονται για τους τίτλους τέλους και την σφραγίδα πιστοποίησης στο «005», οι εργαζόμενοι στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία δουλεύουν με στόχο, εντός του Μαρτίου να ενισχύσουν με ακόμη δυο F-16 Viper την ραχοκοκαλιά του εναέριου στόλου.
Οκτώ τα Viper στην 343 ως τα τέλη του Μάρτη
Ήδη το έκτο μαχητικό έχει αποδοθεί στην Πολεμική Αεροπορία, μετά τις πτητικές δοκιμές και παρατηρήσεις που καταγράφηκαν και έγιναν οι προβλεπόμενες παρεμβάσεις. Το επόμενο βήμα ή, πιο σωστά, η επόμενη προσπάθεια, εστιάζεται στο γεγονός της παράδοσης δύο μαχητικών, ενός μονοθέσιου κι ενός διθέσιου.
«Θεωρείται εφικτό» λένε λακωνικά άνθρωποι της Ελληνικής Βιομηχανίας που έχουν «πέσει» πάνω στο πρόγραμμα εθνικής σημασίας. Και σημειώνουν ότι στα τέλη Μαρτίου το πλέον βέβαιο είναι πως η 343 Μοίρα «Αστέρι» θα φτάσει τον αριθμό των οκτώ F-16 Viper. Αυτό είναι σαφές ότι επιτρέπει σε εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενους να μυούνται με ικανοποιητικούς ρυθμούς στα μυστικά του νέου λογισμικό της 4,5 γενιάς των Viper.
Και αν διατηρηθεί αυτός ο ρυθμός, παρά τις καθυστερήσεις που σημειώνονται κατά διαστήματα λόγω τυων παρατηρήσεων που υπάρχουν σε υπό παράδοση μαχητικά, στα τέλη του έτους, η 343 Μοίρα θα θεωρείται η πρώτη πλήρης σε νέα αεροσκάφη μονάδα, δίδοντας την σκυτάλη στην ομόσταυλη 340 Μοίρα «Αλεπού».