11.3.23

Στο Συμβούλιο Αρχηγών κρίνεται το επίδομα στόλου: Εκεί θα φανεί ποιοι παίρνουν τα «πολλά» και ποιοί θα μείνουν στα λίγα…

Οι ευνοημένοι από το νέο επίδομα, που αφορά κυρίως τα στελέχη του στόλου, είναι τα στελέχη ειδικών επιχειρήσεων καθώς φαίνεται ότι θα λαμβάνουν πολλά περισσότερα από το καθένα στέλεχος που αποτελεί πλήρωμα πλοίου. Πηγή εικόνας: Πολεμικό Ναυτικό

 ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ//HELLAS JOURNAL

To Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ) είναι αυτό που θα αποφασίσει ποια είναι η «ειδική αποστολή» και κάτω από ποιες συνθήκες το «επίδομα στόλου» θα μπορεί να χορηγείται όπως έχει προβλέψει η ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού.

Πηγές από το ναυτικό Επιτελείο επιμένουν πως «ειδική αποστολή» θεωρείται το πλοίο που βρίσκεται σε υπηρεσία σκοπούντος σε νησί του Αιγαίου, αλλά και οι πλόες των Κανονιοφόρων, πυραυλακάτων, φρεγατών στην οριογραμμή του Αρχιπελάγους.

Για τα πληρώματα των πολεμικών πλοίων το παραπάνω μεταφράζεται σε ημερήσια περίπου 60 ευρώ μικτά, όπως λέγεται από τις ίδιες πηγές, δηλαδή σχεδόν 40 ευρώ καθαρά «στην τσέπη».

  • Στο Συμβούλιο Αρχηγών θα πρέπει ν’ αποσαφηνιστούν πολλά «κενά» σημεία τα οποία είναι εύλογο ότι εγείρουν ερωτηματικά στα στελέχη που υπηρετούν στα πολεμικά πλοία, τα οποία η αλήθεια είναι ότι περίμεναν το συγκεκριμένο επίδομα στόλου ώστε να πάρουν ανάσα και να μην αναγκαστούν να αναζητήσουν είτε μια δεύτερη «μαύρη» εργασία, είτε την τύχη τους πέραν των τάξεων του ναυτικού.

Εκτός όμως από την επιτήρηση στο Αν. Αιγαίο ή τις αποστολές πέραν της περιοχής ευθύνης του Α/ΓΕΕΘΑ, τίθεται και άλλο ερώτημα από τα ίδια τα στελέχη του στόλου: Το οποίο είναι: «με τις ασκήσεις τι γίνεται;»

«Παρμενίωνας», «Βροντές», «Αστραπές», κι άλλες ασκήσεις τοποθετούνται στο ίδιο πλαίσιο με τα παραπάνω ή μήπως όχι; Διότι όπως αναγράφεται στην απόφαση «η ανωτέρω προσαύξηση δεν καταβάλλεται στο προσωπικό που μετακινείται για εκτέλεση υπηρεσίας ή εκπαίδευση ή άσκηση ή σε ειδικούς πλόες, εφόσον στις περιπτώσεις αυτές λαμβάνει ημερήσια αποζημίωση εκτός έδρας, πλήρη ή μειωμένη.»

Η Κοινή Υπουργική Απόφαση που έχει δημοσιευθεί και αφορά στο νέο επίδομα στόλου, αντί για χαμόγελα στα πληρώματα, έχει φέρει σκέψεις και ερωτήματα με ορισμένους αξιωματικούς και υπαξιωματικούς να σημειώνουν ότι «ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες.»

Παράλληλα τα μόνα και δικαιολογημένα χαμόγελα που υπάρχουν γι’ αυτό το επίδομα είναι για τα στελέχη ειδικών επιχειρήσεων μιας και είναι οι μόνοι που φαίνεται σύμφωνα με την ΚΥΑ πως ευνοούνται κατά πολύ περισσότερο.

Πριν από τη δημοσιοποίηση του νέου επιδόματος στόλου, τα πλεύσιμα ήταν 17,60 ευρώ ημερησίως. Με τα νέα δεδομένα η ημερήσια αποζημίωση ανέρχεται στα 20 ευρώ, μικτά. Υπήρχε δε Νόμος που καταργούσε τα παλαιά πλεύσιμα, με αποτέλεσμα τα στελέχη στον στόλο ν’ αναζητούν πρόκειται να ισχύσει. Διότι αν όντως υπάρξει κατάργηση των παλαιών πλευσίμων και μείνει το νέο επίδομα στόλου, τότε αυτοί οι άνθρωποι θα λαμβάνουν λιγότερα από πριν. Αν όχι, θα είναι περίπου διπλασιασμός. Παράλληλα στα πλοία, αναζητείται στην παρούσα στιγμή αν τελικά υπάρχει κλιμάκωση ανάμεσα στο πλήρωμα από το νεότερο Επαγγελματία Οπλίτη έως τον Κυβερνήτη.

Στο ναυτικό Επιτελείο επισημαίνουν ότι είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένοι με το νέο επίδομα και τονίζουν ότι όποιος βρίσκεται για δεκάδες ημέρες εν πλω, σίγουρα θα λάβει και περισσότερα πλεύσιμα από εκείνον που δε λαμβάνει μέρος σε επιχειρησιακή αποστολή.

Και μάλιστα για τους χαμηλόβαθμους σημειώνεται ότι η αύξηση που θα δουν στο πορτοφόλι τους πιθανά να φτάνει στο 4,1-4,2 περισσότερο απ’ ότι σήμερα.

Πάντως αξίζει να θυμίσουμε ότι η μελέτη που είχε γίνει για το επίδομα στόλου και είχε φτάσει στα χέρια της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής άμυνας και στο Μέγαρο Μαξίμου, ήταν εισήγηση αύξησης, συνδεδεμένη άρρηκτα με τον μισθό του κάθε στελέχους που υπηρετεί αποκλειστικά στα πολεμικά πλοία και για όσο διάστημα βρίσκεται εκεί.

Αυτό που πλέον βλέπει το φως με της δημοσιότητας είναι κάτι διαφορετικό και μένει να φανεί το επόμενο διάστημα αν θα λειτουργήσει ως «λιμενοβραχίονας» ώστε ν’ ανακόψει το σερί των παραιτήσεων που έχει πλήξει τον στόλο.

https://hellasjournal.com