Εγκλωβισμένος στην γραμμή «όλοι φταίμε» που μειώνει την δική του ιδιαίτερη ευθύνη, εμφανίστηκε ξανά ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου. Ως προς το γενικότερο πολιτικό κατέφυγε στην γνωστή θεωρία ότι για τα κακώς κείμενα φταίνε “οι εργατοπατέρες” -ακόμη και της δικής του παράταξης και διαχρονικά το “βαθύ κράτος” με το οποίο δήλωσε ότι ξανά θα συγκρουστεί όπως έκανε και στο παρελθόν.
Θα μπορούσε να είναι και ομολογία αποτυχίας της τετραετούς διακυβέρνησής του που ξεκίνησε με φανφάρες περί «επιτελικού κράτους» και κατάντησε να έχει τον μεγαλύτερο αριθμό μετακλητών της μνημονιακής και μεταμνημονιακής περιόδου.
Πάντως δεν εξήγησε γιατί τέσσερα χρόνια δεν ήταν αρκετά στο δικό του επιτελικό κράτος να εγκαταστήσει το σύστημα τηλεδιοίκησης των σιδηροδρόμων ώστε να αποφευχθεί το ατύχημα. Τοποθετήθηκε εμμέσως και για τα χθεσινά μεγάλα συλλαλητήρια εμφανίζοντας την αντίδραση του κόσμου στην κυβέρνησή του ως προανάκρουσμα ενός νέου εθνικού διχασμού.
Κατά τα λοιπά ακολούθησε την πεπατημένη: υποσχέθηκε αποζημιώσεις στις οικογένειες των θυμάτων, καλύφθηκε πίσω από τους καθεστωτικούς μηχανισμούς για την έρευνα για την απόδοση ευθυνών και υποσχέθηκε τον απαραίτητο εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου. Το ότι έχει αφήσει εκτός όλων των διαδικασιών την βουλή και τα κόμματα της αντιπολίτευσης και κυρίως σε ότι αφορά την διερεύνηση των συνθηκών του δυστυχήματος και την απόδοση ευθυνών δεν συνηγορεί με την εντιμότητα των προθέσεών του, μάλλον υποδεικνύει προσπάθεια συγκάλυψης των συγκεκριμένων ευθυνών.
Φταίει για όλα τα “βαθύ κράτος”
Για τις ευθύνες ανέφερε: «Όλοι φταίμε» και πρόσθεσε «Τον επιμερισμό των ευθυνών θα τον κάνει η Δικαιοσύνη, γρήγορα και στον ανώτατο δυνατό βαθμό. Όμως η τραγωδία έγινε με εμάς στο τιμόνι της χώρας». Ακολούθως υποσχέθηκε: «Πρώτον απόλυτη, επαναλαμβάνω, απόλυτη διαφάνεια στην έρευνα, ώστε να εντοπιστούν τα σφάλματα και να κριθούν δίκαια όσοι εμπλέκονται. Και δεύτερον, δρομολόγηση άμεσων πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της προβληματικής κατάστασης στους σιδηροδρόμους μας, σε επίπεδο και μέσων τεχνολογίας αλλά και διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού».
Συγκεκριμένα για την λειτουργία των σιδηροδρόμων ανέφερε: «Θα έχουμε πλέον δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια, εάν χρειαστεί βραχυπρόθεσμα θα πρέπει να περιορίσουμε και το μεταφορικό έργο. Ταυτόχρονα, αυστηροποιούμε άμεσα το νομικό πλαίσιο για τις καταστροφές και τις κλοπές στο δίκτυο. Ήδη προγραμματισμένες προσλήψεις του τακτικού προσωπικού δρομολογούνται άμεσα και το έργο της τηλεδιοίκησης να ολοκληρωθεί το συντομότερο. Θα χρειαστούμε και πρόσθετη χρηματοδότηση. Θα βρούμε και πρόσθετη χρηματοδότηση κατευθύνοντας και από το Ταμείο Ανάκαμψης -έχουμε αυτή την δυνατότητα να το κάνουμε- πιο πολλά κεφάλαια από αυτά τα οποία έχουμε ήδη δεσμεύσει -δεν είναι λίγα, είναι περί τα 270 εκατομμύρια- θα κατευθύνουμε ακόμα περισσότερα κεφάλαια στα μέσα σταθερής τροχιάς».
Έκλεισε με αναφορές για την μάχη με το βαθύ κράτος που θα δώσει: «Προσωπικά γνωρίζω από πρώτο χέρι πόσο δύσκολη είναι αυτή η μάχη. Το έμαθα καλά όταν ως απλός βουλευτής είχα έρθει σε σύγκρουση με “εργατοπατέρες” της δικής μας παράταξης ή όταν ως Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης πάλευα για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων εν μέσω πάρα πολλών αντιδράσεων. Δεν έκανα πίσω τότε, δεν θα κάνω πίσω τώρα. Πρόκειται για μία αντιπαράθεση διαρκείας, που είδαμε πόσες παγίδες κρύβει. Είναι ένας πόλεμος με το σκοτεινό κράτος του αναχρονισμού. Ένα κράτος το οποίο κατά καιρούς μπορεί να παίρνει -ας είμαστε ειλικρινείς- διάφορα κομματικά χρώματα, αλλά που παραμένει βαθύ, γιατί έχει δομηθεί επί δεκαετίες πάνω σε κατεστημένες νοοτροπίες. Πάνω σε συστημικές αδράνειες, σε μικροπολιτικά τερτίπια και δυστυχώς σε ανεύθυνες συμπεριφορές».
Βέβαια κανένας δεν υποχρέωσε τα στελέχη της ΝΔ να αυξάνουν τους μετακλητούς υπαλλήλους, ούτε τον παραιτηθέντα υπουργό Μεταφορών να νομιμοποιήσει εκ των υστέρων και με φωτογραφική υπουργική απόφαση την αντικανονική τοποθέτηση. Μάλλον θα συγκρουστεί με τον εαυτό του ο κ. Μητσοτάκης…
https://slpress.gr/