Οι Αρχαίοι πρόγονοί μας, χρησιμοποιούσαν τις φρυκτωρίες για να επικοινωνούν μεταξύ τους, οι Ινδιάνοι είχαν τα μηνύματα καπνού, αργότερα και στη Δύση χρησιμοποιούσαν τηλέγραφο με σήματα Μορς.
Αυτοί εδω, οι "σύγχρονοι" δεν είχαν ούτε CB, ούτε HF, ούτε VHF, ούτε UHF Δεν συζητάμε για GPS, (αυτά είναι για τις αποθήκες και για επίδειξη) αλλά δεν είχαν ούτε ΚΙΝΗΤΑ τηλέφωνα για να επικοινωνήσει ο Σταθμάρχης της συμφοράς με το εμπορικό , ή το επιβατηγό τραίνο ή τα δύο τραίνα μεταξύ τους για να ενημερωθούν τι τελικά συμβαίνει, αλλά το άφησαν στη τύχη; " Πάμε και ...όπου βγεί" !!!
Πόσα χρόνια πρέπεινα περάσουν για να ενεργοποιηθούν τα αυτόματα (αγορασμένα) συστήματα ασφαλείας, τα προειδοποιητικά φώτα και άλλα παρόμοια συστήματα;
Πως όμως να λειτουργήσει σωστά ένας οργανισμός που η δεξιά του δεν γνωρίζει τι ποιεί η αριστερά του;
Στο όλο συγκρότημα των τραίνων:
Ο ΟΣΕ, που είναι δημόσιος φορέας, έχει ξεκάθαρα την ευθύνη της διαχείρισης και λειτουργίας του δικτύου. Αυτός, δηλαδή, έχει την ευθύνη για τις ράγες, για την ομαλή κίνηση των αμαξοστοιχιών και για τα ”κλειδιά”, ώστε να κινούνται με ασφάλεια τα τραίνα.
Η ΕΡΓΟΣΕ δεν εμπλέκεται στη διαχείριση-λειτουργία του δικτύου. Είναι εξαρχής ένας φορέας που δημιουργήθηκε αποκλειστικά για να διαχειρίζεται, να σχεδιάζει και να επιβλέπει την κατασκευή έργων στο δίκτυο. (...)
HELLENIC TRAIN: Ο ιδιωτικός φορέας που ανέλαβε δρομολόγια, έκδοση εισιτηρίων και βαγόνια
HELLENIC TRAIN (FSI): Σιδηροδρομικές υπηρεσίες με επιβατικά και εμπορικά τραίνα, πάνω στο δίκτυο του ΟΣΕ
Η HELLENIC TRAIN είναι ο βασικός πάροχος (μέχρι και σήμερα ο μοναδικός) σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων. Η Εταιρεία παρέχει τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες χρησιμοποιώντας το δίκτυο και την εν γένει σιδηροδρομική υποδομή η οποία ανήκει στον ΟΣΕ (καταβάλλοντας τα αντίστοιχα τέλη πρόσβασης δικτύου).
Η HELLENIC TRAIN απασχολεί 1.217 άτομα προσωπικό και χρησιμοποιεί 1.160 μηχανές έλξης, βαγόνια και φορτάμαξες.
Στην ιστοσελίδα της Hellenic Train - για την ιστορία - σημειώνεται ότι:
«Στις 18 Ιανουαρίου 2017 υπεγράφη, από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI), η σύμβαση πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε στην FSI, έναντι συνολικού τιμήματος ευρώ 45 εκατ. ευρώ.
Στις 14 Σεπτεμβρίου 2017 ολοκληρώθηκε η πώληση και μεταβίβαση του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. στην FSI και εντάχθηκε στον ιταλικό όμιλο», αναφέρει στην ιστοσελίδα της η Hellenic Train...O όμιλος FSI αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία στην Ευρώπη και δραστηριοποιείται ήδη στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία και τη Βρετανία.
_________________________________
Εμείς εδώ, ακούσαμε για υπερταχύτητες με υπερσύγχρονα τραίνα και συστήματα. Αναρωτηθήκαμε, αν στις ίδιες ράγες που τα τραίνα πήγαιναν μέχρι 100 χιλ./ω θα μπορούσαν να αναπτύξουν υπερταχύτητες;
Εν πάσει περιπτώσει, δεν έχουμε απαιτήσεις- ούτε να διανοηθούμε καν τα τραίνα άλλων χωρών, όπως πχ της Ιαπωνίας (Δείτε το παρακάτω βίντεο ) αλλά τουλάχιστον , έστω και αυτά που έχουμε, ας τα κάνουν να κινούνται με ασφάλεια με έμπειρο προσωπικό και σύγχρονα πολλαπλά συστήματα ασφαλείας, ώστε να μην ξανασυμβούν τέτοια τερατώδη απαράδεκτα εγκληματικά "ατυχήματα".
Κάποιοι που -την ίδια μέρα του ατυχήματος (τι σύμπτωση!!!) - προορίζοντο για επίσκεψη φιγούρας στον ΟΣΕ (!!!) στη Θεσσαλονίκη, θα πρέπει να επιβάλουν σιδηρά πειθαρχία και αιφνιδιαστικούς πραγματικούς ελέγχους και αυστηρή επιτήρηση όχι μόνο στα τραίνα που πρόκειται να κινηθούν αλλά και στα βαγόνια που βρίσκονται "παρκαρισμένα" σε διάφορες θέσεις του ΟΣΕ, προσιτά στον κάθε μπογιατζή που τα πασαλείβει με μπογιές και βάφει διάφορα..."καλλιτεχνήματα" αλλά και στον κάθε παραδοσιακό κλέφτη σιδηρικών που εκτός από καλώδια αφαιρεί και συστήματα ασφαλείας, καλώδια κλπ.
Τα θύματα της σημερινής τραγωδίας ας είναι τα τελευταία. Οι υπεύθυνοι αλλά και οι υψηλά ιστάμενοι ας φροντίσουν να μην ξανασυμβούν ατυχήματα, σαν και αυτό.
Α. ΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ