Τα μισά από τα Rafale του τελικού αριθμού της παραγγελίας θα είναι παραδοτέα εντός του Μαρτίου.
Οι δοκιμές στα δύο εν αναμονή Rafale συνεχίζονται ακατάπαυστα επί γαλλικού εδάφους, με το τεχνικό κλιμάκιο της Πολεμικής Αεροπορίας που βρίσκεται εκεί να μην σταματά τους ελέγχους, ύστερα από κάθε πτήση που φτάνει το αεροσκάφος στα όριά του.
- Με τα παραπάνω δεδομένα, οι δώδεκα «ριπές» ενισχύουν ακόμη περισσότερο τη δύναμη της πολεμικής αεροπορίας στο κομμάτι εκείνο που έχει να κάνει με την 4,5 γενιά, αλλά και στον τομέα των όπλων από την στιγμή που από τον Μάρτιο και μετά ο αριθμός αυτών των αεροσκαφών είναι ικανός να μεταφέρει ταυτόχρονα 24 πυραύλους Meteor…
24 πύραυλοι Meteor σημαίνει, 24 kill εχθρικά αεροσκάφη σε μια εμπλοκή πέραν του οπτικού ορίζοντα, με πλήρη επιβιωσιμότητα ιπταμένου και μαχητικού. Μπορεί πάντως να μονοπωλεί ο συγκεκριμένος πύραυλος όμως ουδείς μπορεί να ξεχάσει πως χ2 είναι κι άλλα σημαντικά όπλα που φέρει το Rafale, από SCALP EG έως τους Exocet.
- Το παραπάνω είναι κάτι δεδομένο από την ώρα που Αθήνα και Παρίσι συμφώνησαν στον εξοπλισμό των γαλανόλευκων Rafale F3R με τον συγκεκριμένο προηγμένο πύραυλο για τον οποίο τα «γεράκια» της Τανάγρας κάνουν πολλές ασκήσεις ώστε να γνωρίζουν όλες τις παραμέτρους για την πλήρη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων μακρού πλήγματος που μπορούν να προσφέρουν. Και μάλιστα οι περισσότερες εξ αυτών των ασκήσεων γίνονται με συγκεκριμένη προσομοίωση με διαθέσιμο τύπο αεροσκάφους το οποίο διαθέτει και η γείτονα.
Και μπορεί ο Φεβρουάριος να ξεχώρισε για τον τίτλο στα ενημερωτικά e-mail του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας που αναγράφει «μηδενική τουρκική δραστηριότητα εντός του FIR Αθηνών», όμως αυτό αφορά μια βραχυπρόθεσμη κατάσταση που έχει επέλθει μετά τον σεισμό της 6ης Φεβρουαρίου και που είναι βέβαιο πως θα χει ημερομηνία λήξης.
Την ίδια στιγμή τα μαχητικά της 332 Μοίρας σε μια εκ των πρώτων εμφανίσεών τους σε άσκηση διασυμμαχικού πλαισίου ήταν αυτά που θα λέγαμε ότι έκλεψαν κυριολεκτικά την παράσταση.
Οι αεροπόροι των τεσσάρων Rafale F3R είχαν απέναντι τους δώδεκα ιπταμένους με διαφορετικούς τύπους μαχητικών. Η συνεργασία των τεσσάρων, οι γνώσεις που έχουν αποκτήσει πάνω στις «ριπές», η επίπονη καθημερινή εξάσκηση και οι «αρετές» των Rafale, δημιούργησαν το κατάλληλο πλέγμα, η τετράδα αυτή να βρεθεί εναντίον όλων και να ολοκληρώσει την αποστολή που είχε ανατεθεί, απέναντι σε F-18, Mirage 2000-5, Sea Harrier.
Το πρόγραμμα των ιπταμένων και μηχανικών στην Τανάγρα και συγκεκριμένα στην 332 Μοίρα, δυο περίπου χρόνια μετά την έλευση των πρώτων αεροσκαφών, παραμένει βεβαρυμμένο διότι από τη μια πλευρά ο αρχικός πυρήνας αεροπόρων και μηχανικών έχει αναλάβει την εκπαίδευση των νεότερων, παράλληλα οι πτήσεις πρέπει να γίνονται για όλους, με τους πιο έμπειρους να πετούν με τον τρόπο που προτάσσει η τακτική της πολεμικής αεροπορίας.
Τα θρανία δε για το «νέο αίμα» είναι εκεί και οι εκπαιδευτές, Έλληνες και Γάλλοι δίνουν αυτό που πρέπει σε ιπταμένους και μηχανικούς που προχωρούν βήμα – βήμα στην 4,5 γενιά της γαλλικής σχολής.
Πάντως την ώρα που τα Rafale γίνονται το αμέσως επόμενο διάστημα η πρώτη 12άδα, τα έργα αναμόρφωσης στην Τανάγρα συνεχίζονται, ορισμένα όχι με την ταχύτητα που φάνηκε στην αρχή και κάποια άλλα με διαφορετικό τρόπο. Οι πληροφορίες που υπάρχουν είναι ότι ακόμη τα υπόστεγα που πρέπει να στεγάζονται τα μαχητικά 4,5 γενιάς δεν έχουν ολοκληρωθεί πλήρως.
Κι εδώ έρχεται, εύλογα, η σκέψη του τι θα γίνει τα επόμενα χρόνια πριν την έλευση του του αεροσκάφους 5ης γενιάς, F-35 το οποίο απαιτεί συγκεκριμένες υποδομές πριν την έλευσή του σε ελληνική αεροπορική βάση.
https://hellasjournal.com