12.2.23

Kατεπείγουσα προμήθεια μεταγωγικών C-130J


 Οι διαθεσιμότητες των υπαρχόντων C-130 και C-27J Spartan, μετρούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού, γεγονός το οποίο χρειάζεται άμεσα αποκατάσταση και μάλιστα με τον χαρακτήρα της κατεπείγουσας αγοράς νέων αεροσκαφών

Σε πρόσφατο άρθρο μας με τίτλο , "η Βλάβη του C-130 της ΠΑ που μετέβη στην Τουρκία θα φέρει εξελίξεις με τα C-130J πριν τις εκλογές;", αναφερθήκαμε εκτενώς  στο ενδιαφέρον της χώρας μας από τον Νοέμβριο για έξι αεροσκάφη, πέντε τύπου C-130J-30 και ένα C-130J, που επιταχύνθηκε άμεσα μετά από την προαναφερθείσα βλάβη, ενώ κάναμε λόγο για το Ηνωμένο Βασίλειο που θέλει να αποσύρει έναν αριθμό αεροσκαφών αυτού του τύπου, δημιουργώντας συνειρμούς για ενδεχόμενη απόκτησή τους από την Ελλάδα.

Το C-130J Super Hercules είναι η νεώτερη έκδοση του Ηρακλή και το μοναδικό μοντέλο ακόμα σε παραγωγή. Παρόλο που εξωτερικά είναι όμοιο με τον κλασσικό Ηρακλή, το C-130J είναι ένα τελείως διαφορετικό αεροσκάφος.

Οι διαφορές περιλαμβάνουν τους καινούργιους Rolls-Royce Allison AE2100 turboprop κινητήρες με εξαπτέρυγες έλικες, ψηφιακά ηλεκτρονικά συστήματα, μειωμένες απαιτήσεις σε πλήρωμα (μόνο 2 πιλότους χωρίς ιπτάμενο μηχανικό και πλοηγό), αυξημένη αξιοπιστία και 27% μειωμένο λειτουργικό κόστος.

Το C-130J είναι διαθέσιμο στην κανονική ή την επιμηκυμένη έκδοση C-130J-30. Η Lockheed έλαβε την πρώτη παραγγελία για το νέο μοντέλο από την Βασιλική Αεροπορία, που παρήγγειλε 25 αεροσκάφη. Οι πρώτες παραδόσεις ξεκίνησαν το 1999 ως Hercules C.Mk 4 (C-130J-30) και Hercules C.Mk 5 (C-130J).

Επίσης κυκλοφορούν πληροφορίες ότι παίζει η πιθανότητα αγοράς ανάλογου αριθμού και τύπου C-130 από άλλες χώρες.

Τέλος οι διαθεσιμότητες των υπαρχόντων C-130 και C-27J Spartan, μετρούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού, γεγονός το οποίο χρειάζεται άμεσα αποκατάσταση και μάλιστα με τον χαρακτήρα της κατεπείγουσας αγοράς, αφού η σημασία ύπαρξης ισχυρού στόλου μεταγωγικών αεροσκαφών για την άμυνά μας και ιδιαίτερα στο Αιγαίο είναι εξαιρετικά μεγάλης σημασίας.

C-130J-Μεταφορική ικανότητα-ταχύτητα-εμβέλεια

Η μεταφορική του ικανότητα είναι χωρητικότητα: 92 στρατιώτες ή 64 αλεξιπτωτιστές ή 6 παλέτες ή 74 ασθενείς με 5 άτομα ιατρικό προσωπικό, ή  2–3 Humvee ή 1 ΤΟΜΑ (με τον πυργίσκο αφαιρεμένο) ή ένα τεθωρακισμένο όχημα μεταφοράς προσωπικού M113.

Μέγιστη ταχύτητα: 362 kn (417 mph, 670 km/h) — 0,59 Mach στα 22.000 πόδια (6.706 m) υψόμετρο

Ταχύτητα πτήσης: 348 kn (400 mph, 644 km/h)

Εμβέλεια: 1.800 nmi (2.100 mi, 3.300 km) στο μέγιστο κανονικό ωφέλιμο φορτίο (34.000 lb (15.422 kg)

Η σπουδαιότητα των C-130J στο Αιγαίο

Αντιλαμβανόμαστε ότι με την αγορά 6 αεροσκαφών C-130J, η χώρα μας θα αποκτήσει την επιπλέον δυνατότητα μεταφοράς σε μια διαδρομή 552 στρατιωτών ή 384 αλεξιπτωτιστών ή 36 παλετών ή 444 τραυματιών, ή 12-18 Humvee ή 6 ΤΟΜΑ (με τον πυργίσκο αφαιρεμένο) ή 6 ΤΟΜΠ M113.

Αυτό είναι ένας τεράστιος πολλαπλασιαστής ισχύος για την άμυνά των νησιών μας σε περίπτωση διεξαγωγής στρατιωτικών επιχειρήσεων με την Τουρκία.

Σε προγενέστερο άρθρο μας εξηγούσαμε τους λόγους για τους οποίους νησιά-μικρονησίδες μας στο Αιγαίο θα πρέπει να ενισχυθούν με επιπλέον αντιαρματικά και φορητά αντιαεροπορικά όπλα.

Να μην ξεχνάμε ότι σε ένα πεδίο μάχης στο οποίο ο αμυνόμενος έχει δυνατότητα εκτόξευσης όγκου πυρών, ο αμυνόμενος είναι αυτός που ευνοείται και όχι ο επιτιθέμενος, αφού το πυρ κυριαρχεί του ελιγμού. Η ενίσχυση αυτή μπορεί να πραγματοποιηθεί από μεταφορά αντίστοιχων οπλικών συστημάτων από Μονάδες της Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας.

Επίσης επειδή μαζική χρήση από εμάς, σε τόπο και χρόνο αντιαρματικών και φορητών αντιαεροπορικών όπλων μπορεί να αποτελέσει αποφασιστικό συντελεστή ανάσχεσης τυχόν δυσμενούς εξέλιξης των επιχειρήσεων, προτείνεται η σύσταση από τώρα στην Ηπειρωτική Ελλάδα, 3 ΛΑΤ-ΦΑ (Λόχος Αντιαρματικών-φορητών αντιαεροπορικών) ειδικής Σύνθεσης, όπου ο καθένας να διαθέτει από πλευράς αντιαρματικών 10 MILAN-6 TOW-4 KORNET και από πλευράς φορητών αντιαεροπορικών 20 STINGER.

Τα εν λόγω οπλικά συστήματα μαζί με τα πυρομαχικά τους μπορούν εύκολα να μεταφερθούν οπουδήποτε παραστεί ανάγκη με την χρήση  των μεταγωγικών αεροσκαφών C-130J, είτε και ελικοπτέρων, ακόμη και χωρίς τα οχήματά τους αν χρειαστεί (άλλωστε οχήματα θα βρεθούν όπου μετακινηθούν, ακόμη και αγροτικά οχήματα στην ανάγκη θα χρησιμοποιηθούν).

Κλείνοντας επισημαίνουμε ότι οι σεισμοί στην Τουρκία θα έχουν ως αποτέλεσμα μια περίοδο ύφεσης στις Ελληνοτουτουρκικές σχέσεις, αλλά όχι εγκατάλειψης από τους Τούρκους των επιθετικών βλέψεων σε βάρος των νησιών μας στο Αιγαίο και της εξυπηρέτησης του ιδεολογήματος της "Γαλάζιας Πατρίδας".

Αυτές υπάρχουν και δυστυχώς εκτιμούμε ότι θα συνεχίσουν να υπάρχουν, οπότε και καθίσταται επιβεβλημένη η περαιτέρω αμυντική θωράκιση της άμυνας της χώρας μας.

 https://www.pentapostagma.gr