ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL
Έχουν καταγράψει ότι η Πολεμική Αεροπορία απαντά σκληρά και καταδιώκει τους Τούρκους πιλότους μέχρι το όριο του FIR Αθηνών.
Βλέπουν πως όσους «κόκκινους» κι αν στείλουν στον Ελληνικό ουρανό αυτοί θα βρίσκονται μονίμως αεροπορικά υπόλογοι και κυνηγημένοι από τους «μπλε».
Και δεν είναι λίγες μάλιστα οι φορές που ο αριθμός των «μπλε φτερών» θα είναι μεγαλύτερος από αυτόν των εισβολέων.
- Ό.τι και να έχει κάνει η Τουρκία σε επιχειρησιακό επίπεδο που σχετίζεται με τις παράνομες εισόδους και τις έκνομες ενέργειες εντός του FIR Αθηνών και του Εθνικού Εναέριου Χώρου βρίσκει πάντα την ανάλογη απάντηση, όπως αυτή έχει αποφασιστεί σε πολιτικό επίπεδο και εφαρμόζεται στο πεδίο από το Εθνικό Κέντρο Αεροπορικών Επιχειρήσεων και τους αεροπόρους.
Η νέα τακτική της γείτονος, με τις μαζικές εναέριες εισβολές μαχητικών F-16, μαρτυρά μια πρόθεση που απέχει πολύ από την ανάγνωση των Ελληνικών αντανακλαστικών, καθώς έχουν μάθει πλέον,ύστερα από τόσο χρόνια καταδιώξεων και αερομαχιών ότι τα «γεράκια» της Ελληνικής αεράμυνας θα βρίσκονται σε πλήρη επαγρύπνηση.
Στρατιωτικοί κύκλοι αναλύουν πως οι μαζικές παράνομες είσοδοι από διαφορετικά σημεία (σ.σ. Λήμνο/ Λέσβο, Χίο/ Σάμο, νότια Ρόδου, κ.ο.κ.) και με μεγάλους σχηματισμούς οπλισμένων μαχητικών αεροσκαφών (σ.σ. 10/15/18 μαχητικά) αποσκοπεί στον κορεσμό δυνάμεων και την σταδιακή έστω και μικρή «αιμορραγία» των διαθεσιμοτήτων του εναέριου στόλου.
Οι Τούρκοι καταγράφουν την άνεση με την οποία χειρίζεται η ελληνική πλευρά τις έκνομες ενέργειες που γίνονται από μέρος τους και πως ο αριθμός των αεροσκαφών που απογειώνονται από τις Ελληνικές βάσεις είναι τέτοιος που δεν αφήνει κανένα περιθώριο στους εισβολείς να μην αποδέχονται την αεροπορική υπεροχή.
Παράλληλα συνυπολογίζουν και το γεγονός ότι σταδιακά το επόμενο διάστημα ο αριθμός των αεροσκαφών F-16 φθίνει μιας και θα εισέρχονται περισσότερο μαχητικά στο υπόστεγο της ΕΑΒ για την αναβάθμισή τους στο επίπεδο Viper.
Οι παραπάνω κύκλοι σημειώνουν με νόημα πως οι Τούρκοι διεξάγουν διπλή αποστολή:
- Το ένα της κομμάτι είναι το πάγιο, δηλαδή να καταγραφεί η διαρκής αμφισβήτηση των ορίων του Εθνικού Εναέριου Χώρου και του FIR Αθηνών, όπως και μια σειρά νησιών και νησίδων στο Αν. Αιγαίο.
- Και ταυτόχρονα οι μαζικοί σχηματισμοί πετυχαίνουν τον κορεσμό διαθεσιμοτήτων από την στιγμή που η Ελληνική αεράμυνα οφείλει ν’ απογειώνει μεγαλύτερο αριθμό αεροσκαφών για να αντιμετωπιστούν οι έκνομες ενέργειες στον ουρανό του Αρχιπελάγους.
Παρά τις σημαντικές ανάγκες που έχουν παρουσιαστεί λόγω της κλιμάκωσης της έντασης, στην καθημερινή αντιμετώπιση μεγάλων σχηματισμών, τόσο με αεροσκάφη, όσο και με προσωπικό-μηχανικούς και αεροπόρους- στο αεροπορικό Επιτελείο εμφανίζονται ιδιαίτερα ήρεμοι γνωρίζοντας τόσο το back up που υπάρχει αλλά και τις δυνατότητες κυρίως των μηχανικών που καλούνται να έχουν πάντοτε διαθέσιμα τα αεροσκάφη.
Αυτός είναι και ο λόγος που στον αέρα οι κατευθύνσεις είναι «σκληρό man to man, πάντα στην ώρα 6» , ενώ στο έδαφος το «σύνθημα» που επικρατεί στις πολεμικές μοίρες είναι «καμία έκπτωση»,είτε αυτή αφορά την συντήρηση- διαθεσιμότητα είτε την εκπαίδευση εντός και εκτός συνόρων.
Το βέβαιο είναι πως ο διπλασιασμός στην επιφυλακή έμψυχου δυναμικού και μέσων, φανερώνει την πρόθεση της μηδενικής ανοχής σε προκλήσεις με την εντολή το lock on να παραμένει ο μόνιμος «βραχνάς» των εναέριων εισβολέων.
https://hellasjournal.com/