|
Το διάστημα αυτό το Ρ3Β ενδιάμεσης λύσης βρίσκεται και πάλι στην ΕΑΒ καθώς οι πολύωρες πτήσεις πάνω από το θαλάσσιο περιβάλλον δημιούργησαν μικρής έκτασης οξειδώσεις. Πηγή εικόνας: ΓΕΕΘΑ |
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΙΔΕΡΗΣ, HELLAS JOURNAL
Στο υπόστεγο της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας το αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας, της ενδιάμεσης λύσης, ετοιμάζεται να εξέλθει και πάλι, αποδιδόμενο στην 353 Μοίρα Ναυτικής Συνεργασίας. Την ίδια ώρα, οι εργασίες στο Νο2 και πρώτο αναβαθμισμένο P3B Orion έχουν φτάσει περίπου στο 85%.
Οι εργαζόμενοι αλλά και η Διοίκηση της ΕΑΒ φέρονται αισιόδοξοι ότι το αεροσκάφος θα παραδοθεί το πρώτο διάστημα του νέου έτους. Σ’ ότι αφορά το Νο3 αεροσκάφος, εκεί οι εργασίες έχουν αγγίξει το 50%, ενώ στο τέταρτο Ρ3 έχουν γίνει πολύ λιγότερα.
- Το πρώτο P3, ενδιάμεσης λύσης, αυτό το διάστημα βάφεται ξανά διότι οι πτήσεις πάνω από το θαλάσσιο περιβάλλον δημιούργησαν ορισμένες οξειδώσεις, ενώ όπως επισημαίνεται, ακόμη και το χρώμα έχει ημερομηνία λήξης και πρέπει ότι τοποθετηθεί να πιστοποιηθεί εκ νέουαπό το χημείο.
Τον περασμένο Μάιο ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλους είχε επισημάνει πως οι παραδόσεις των αναβαθμισμένων αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας, θ’ αρχίσουν ν’ αποδίδονται το 2023.
Πάντως, γι’ ακόμη μια φορά στρατιωτικές πηγές, τόσο μηχανικοί που είναι οι γνώστες, αλλά και οι ιπτάμενοι επισημαίνουν πως η επαναφορά των P3 σε πτητική κατάσταση μετά από την απόσυρσή τους ήταν μια ιδιαίτερα δύσκολη κίνηση από την στιγμή που αυτά τα αεροσκάφη παρέμεναν για πολλά χρόνια καθηλωμένα.
Η αρχική πρόβλεψη πως η παράδοση των δυο πρώτων αναβαθμισμένων P3B θα γίνονταν εντός του 2022 και των άλλων δυο το 2023 αποτελεί έναν στόχο ο οποίος δεν κατέστη εφικτός.
Υπενθυμίζουμε πως το κύριο πρόβλημα που αντιμετώπισαν εξ αρχής τόσο η κατασκευάστρια εταιρεία, όσο και η ΕΑΒ ήταν η έλλειψη εργαζομένων για αυτό το πρόγραμμα. Και μάλιστα αυτό συνέβη την ώρα που οι πάντες έχουν πέσει πάνω στο μεγάλης Εθνικής σημασίας πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 σε Viper.
- Πάντως από την στιγμή που στις εγκαταστάσεις της Αεροπορικής Βιομηχανίας βρίσκονται όλα τα απάρτια και ανταλλακτικά που απαιτεί η αναβάθμιση του Ρ3Β, αυτό βοηθά στο να υπάρξει ταχύρρυθμη και απρόσκοπτη εργασία και το αεροσκάφος να παραδοθεί στην αεροπορία ναυτικού.
Παράλληλα έχει γίνει γνωστό ότι στην ΕΑΒ έχει στηθεί χώρος στον οποίο γίνεται εξομοίωση με κάθε νέο ηλεκτρονικό βοήθημα τα οποία θα χρησιμοποιεί το μικτό πλήρωμα των αναβαθμισμένων Ρ3Β. Αυτό σημαίνει πως η εκπαίδευση των πληρωμάτων ξεπερνά σε εμπειρία το 75% για την χρήση των μηχανημάτων που θα καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος των αποστολών.
Και μπορεί τα Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη να έχουν δώσει πολλά νέα δεδομένα στις Ένοπλες Δυνάμεις, πολλοί να στηρίζουν τη νέα τεχνολογία και πρέπει σε αυτό τον τομέα να υπάρξει αναβάθμιση της υφιστάμενης, αλλά τα μάτια του πληρώματος του Ρ3Β, όπως και των άλλων ανθυποβρυχιακών μέσων του Πολεμικού Ναυτικού, ήταν αυτό που έφερε στην «επιφάνεια» το τουρκικό υποβρύχιο που προσπαθούσε να στήσει καρτέρι κατά την κρίση του 2020 στο στενό του Καφηρέα.
Στρατιωτικές πηγές θυμίζουν πως το αναβαθμισμένο αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας θα έχει ζωή για 15.000 ώρες, ενώ το ραντάρ του δεν θα έχει απολύτως καμία σχέση με το σημερινό, της ενδιάμεσης λύσης.
https://hellasjournal.com