30.12.22

«Φορτώνει» η ΕΑΒ και οπλίζει την 343 Μοίρα “Αστέρι” με F-16 Viper: Μέσα στον Ιανουάριο φτάνουν δύο ακόμη “οχιές” για την Πολεμική Αεροπορία

 Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL

Λίγα 24ωρα αμέσως μετά την πρωτοχρονιά, εκκινεί ο κινητήρας του 5ου F-16 Viper για τις πτητικές δοκιμές που είναι απαραίτητο να γίνουν στην Τανάγρα και τις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ, πριν την απόδοσή του αεροσκάφους στην 343 Μοίρα «Αστέρι».

Ύστερα από λίγες ώρες στον αέρα, με τον πιστοποιημένους πλέον Έλληνες δοκιμαστές, το 5ο μέλος της οικογένειας των Viper θ’ απογειωθεί για να ταξιδέψει και να προσγειωθεί στο φυσικό «αεροπλανοφόρο» της Μεσογείου, την 115 Πτέρυγα Μάχης στην Κρήτη.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας, καταβάλλεται προσπάθεια ώστε στα τέλη Ιανουαρίου, ακόμη ένα F-16 Viper να περάσει στα χέρια των έμπειρων μηχανικών και αεροπόρων της Μοίρας των «Αστεριών».

Μάλιστα σύμφωνα με τις υφιστάμενες πληροφορίες που γίνονται γνωστές, στα τέλη του μήνα δεν αποκλείεται ο πρωθυπουργός να επισκεφθεί την «φωλιά» των Viper και να δει από κοντά τις εργασίες αναβάθμισης που γίνονται στην ΕΑΒ και θεωρούνται απ’ όλους τους εμπλεκόμενους ως ιδιαίτερα σημαντικές από την στιγμή που η μετατροπή των F-16 Block 52 plus & Advanced, στην τελειότερη έκδοσή του Block 70/72, φέρει την σφραγίδα «made in Greece».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα έχει την ευκαιρία να δει τις εγκαταστάσεις μέσα στις οποίες εργάζεται το προσωπικό της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας και αποτελούν μέρος της «προίκας» που έχει λάβει το Ελληνικό εξειδικευμένο εργοστάσιο από την κατασκευάστρια εταιρεία των μαχητικών που αποτελούν την ραχοκοκαλιά του αεροπορικού στόλου.

Όμως ο πρωθυπουργός, σε μια επίσκεψη υψηλού συμβολισμού στην 115 Πτέρυγα Μάχης λίγα 24ωρα πριν την έλευση του νέου έτους, είδε από κοντά τα πρώτα τέσσερα F-16 Viper, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό της Πολεμικής Αεροπορίας, Αντιπτέραρχο Θεμιστοκλή Μπουρολιά ο οποίος μάλιστα ήταν παρόν με την φόρμα anti-G καθώς ετοιμάζονταν να πετάξει.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέβηκε στην σκάλα του αεροσκάφους και παρατήρησε το νέο πιλοτήριο, με τις εντυπωσιακές οθόνες και τα νέα ηλεκτρονικά που έχουν τοποθετηθεί στα F-16, 4,5 γενιάς με το ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης AESA.

Ο πρωθυπουργός έγραψε στον προσωπικό του λογαριασμό στο twitter.

«Ενημερώθηκα επίσης για την ετοιμότητα της 115 ΠΜ. Η αναβάθμιση των αεροσκαφών μας και η συνολικότερη ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων, μας δίνουν μία μακροχρόνια σιγουριά ότι έχουμε ενισχύσει την αποτρεπτική μας δυνατότητα σε τέτοιο βαθμό που να μην αισθανόμαστε απειλή από κανέναν.»

  • Η επιστροφή του «005 tiger» ως «Star»…

Πάντως το πρώτο διάστημα της νέας χρονιάς αναμένεται και το τελικό «go» από τις Ηνωμένες Πολιτείες για το πρωτότυπο Ελληνικό F-16 Viper που παραμένει στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και υποβάλλεται σε εξαντλητικές δοκιμές από τους υπεύθυνους της κατασκευάστριας εταιρείας Lockheed Martin αλλά και την USAF.

Με το πράσινο φως των Ηνωμένων Πολιτειών για F-16 Viper «005 tiger» , όπως ήταν ο κωδικός κλήσης του πριν απογειωθεί για την Αμερική, μιας και άνηκε στην 335 Μοίρα «Τίγρης» του Αράξου, σηματοδοτείται η νέα εποχή των Viper για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία καθώς αυτό το αεροσκάφος μεταφέρει στο λογισμικό του και την παραμικρή τελειότερη λεπτομέρεια.

Το 005 tiger με το που έρθει στην Ελλάδα από τις ΗΠΑ θα “μεταγγισει” το τελειότερο λογισμικό των F-16 Viper σε όλο των στόλο της νέας “οχιάς” της Πολεμικής Αεροπορίας. Πηγή εικόνας: Lockheed Martin

Με την άφιξή του στην Ελλάδα και μέσα σε ελάχιστο διάστημα αυτές οι πληροφορίες πρόκειται να «μεταγγιστούν» και σε όσα Viper έχει αποδώσει η ΕΑΒ στην Πολεμική Αεροπορία.

Πάντως ως τα τέλη του 2023 αναμένεται η 343 Μοίρα να έχει ενισχύσει το δυναμικό της με 18 μαχητικά F-16 Viper, με ότι σημαίνει αυτό για την προκλητική Τουρκία η οποία δεν σταματά να κομπάζει και ν’ απειλεί, ξεδιπλώνοντας ολοένα και περισσότερο τ’ αναθεωρητικά της σχέδια για το Αιγαίο αλλά και τη Μεσόγειο, ένα πεδίο δηλαδή άκρος αεροναυτικό.

Και την στιγμή που το Εθνικής σημασίας πρόγραμμα των F-16 Viper της Ελλάδας προχωρά δίχως καμία καθυστέρηση, η Άγκυρα βρίσκεται ακόμα στον πάγο που την έχει υποβάλλει η στάση του Ρόμπερντ Μενέντεζ στο Κογκρέσο, γεγονός που την κρατά μακριά από την απόκτηση των νέων F-16 και την αναβάθμιση μέρους του υφιστάμενου αεροπορικού της στόλου.

https://hellasjournal.com