TOY ΓΙΩΡΓΟY ΣΙΔΕΡΗ//HELLAS JOURNAL
Η Άγκυρα καταγράφει την ενίσχυση της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, ελπίζοντας πως ο πρώτος σκόπελος στο Κογκρέσο θα ξεπεραστεί, διότι το βέτο του Μπομπ Μενέντεζ είναι η πιο δύσκολη υπόθεση για την Τουρκία.
Και το «μαρτύριο της σταγόνας» ήρθε με την επιχείρηση 22 βουλευτών να βάλουν φρένο στις ελπίδες της γείτονος να ενισχύσει τον αεροπορικό της στόλο καθώς ζητούν η Άγκυρα να σταματήσει να λειτουργεί ως κράτος «πειρατής», απέναντι σ’ ένα κράτος όπως η Ελλάδα που βρίσκεται εντός της Συμμαχίας.
Και αυτό συμβαίνει την στιγμή που η Πολεμική Αεροπορία παρέλαβε πριν λίγες ημέρες δυο ακόμη Rafale ενώ σε τρεις ημέρες αποδίδονται δυο ακόμη F-16 Viper, δημιουργώντας έτσι το πρώτο σμήνος της «Οχιάς» στην 343 Μοίρα στη Σούδα.
Η αρχή είχε γίνει στις 12 Σεπτεμβρίου όταν στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στην Τανάγρα αποδόθηκαν στην αεροπορία τα δυο πρώτα F-16 Viper, του αεροσκάφους που φέρει τα πιο σύγχρονα συστήματα σε ολόκληρη την Ευρώπη και την ευρύτερη περιοχή.
Τις επόμενες ημέρες η απογείωση των δυο Viper και η τροφοδότηση της 343 Μοίρας «Αστέρι» με τα αναβαθμισμένα F-16, έως το τέλος του χρόνου, δίνει το στίγμα πως το πρόγραμμα αυτό, για όλους είναι μείζονος εθνικής σημασίας.
Από την 12η Σεπτεμβρίου, από τα 83 συνολικά F-16 Viper, τα οκτώ- ως την αυλαία του 2022- θα βρίσκονται στην «φωλιά» που έχει ως αποστολή στο Νοτιοανατολικό Αιγαίο και τη Μεσόγειο, την προστασία φίλιων αεροσκαφών και την καταστολή της εχθρικής αεράμυνας.
Το πρόγραμμα, σημειώνουν πηγές από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το αεροπορικό Επιτελείο αλλά και την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, διατηρείται εντός του απαιτητικού χρονοδιαγράμματος που έχει τεθεί, παρά τα πρόσκαιρα προβλήματα που διαπιστώνονται από όλους τους εμπλεκόμενους.
Τα «αγκάθια»…
Χαρακτηριστικό είναι ότι την Τετάρτη οι περίπου 200 εργαζόμενοι στο πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 Viper προχώρησαν σε στάση εργασίας διότι δεν είχαν λάβει αναδρομικά.
Την Πέμπτη καταβλήθηκε το 30% των δεδουλευμένων, οι εργαζόμενοι πήγαν κανονικά στο υπόστεγο των Viper και εργάστηκαν πάνω στο πρόγραμμα, ενώ πήραν την υπόσχεση πως με την επόμενη μισθοδοσία θα λάβουν και το υπόλοιπο των πρόσθετων.
Και ένα άλλο «αγκάθι» που αντιμετωπίζει η Διοίκηση της ΕΑΒ είναι ότι δεν είναι λίγοι αυτοί που δηλώνουν την παραίτησή τους από την εταιρεία, αφού πρώτα έχουν την πιστοποίηση της υψηλής τεχνογνωσίας στο πρόγραμμα Viper.
Οι τεχνίτες που έχουν γνώσεις υψηλής τεχνολογίας, κυρίως μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία έχουν γίνει περιζήτητοι από τις αεροπορικές εταιρείες, με αποτέλεσμα ο ιδιώτης στον ανταγωνισμό να «χτυπά» τις τιμές της μισθοδοσίας, δελεάζοντας έτσι τους εργαζόμενους.
Τα συναρμόδια υπουργεία και η διοίκηση της ΕΑΒ επεξεργάζονται ορισμένες λύσεις ώστε να βάλουν φρένο σε αυτές τις αποχωρήσεις, στο πιο σημαντικό project που έχει αναλάβει η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία.
Τα Viper είναι Εθνική υπόθεση και ουδείς μπορεί να πάρει το ρίσκο να παίξει με την ραχοκοκαλιά του αεροπορικού στόλου την στιγμή που αυτή αναβαθμίζεται σημειώνουν στρατιωτικοί κύκλοι, οι οποίοι μέχρι να ξεπεραστούν ακόμη και αυτά τα μικρά προβλήματα, αγωνιούν για την ενίσχυση των πολεμικών μοιρών με το προηγμένο αεροσκάφος 4,5 γενιάς.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με πληροφορίες, η εκδήλωση ενδιαφέροντος για την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία που ήδη είχε ανακοινωθεί…αναζητείται!
Οι ίδιες πηγές σημειώνουν πως έχουν γνώση ότι η προκήρυξη είναι έτοιμη περίπου ένα δεκαπενθήμερο, αλλά αυτή δεν έχει αποσταλεί πουθενά, την ώρα που εταιρείες οι οποίες εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους έχουν εργαστεί πάνω σε μια βιώσιμη πρόταση.