19.10.22

Τρεις μέρες πριν από το dry dock της πρώτης ελληνικής Belh@rra, εγχώριες εταιρείες μπαίνουν στο πρόγραμμα κατασκευής

Στο Ελληνικό περίπτερο που έχει στηθεί στην έκθεση αμυντικού υλικού στη Γαλλία, η κατασκευάστρια εταιρεία των Belh@rra υπέγραψε 15 συμφωνίες με Ελληνικές εταιρείες. Πηγή εικόνας: Naval Group
 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΙΔΕΡΗΣ, Hellas Journal

Την στιγμή που στην Αθήνα αναζητείται ο επενδυτής που θα ωθήσει σε ένα καλύτερο αύριο τα Ελληνικά Ναυπηγεία και που θα μπορεί το Πολεμικό Ναυτικό να ποντάρει σε ένα από τα δύο μεγάλα ναυπηγεία του τόπου, στο Παρίσι η κατασκευάστρια εταιρεία των νέων φρεγατών κλάσης «Κίμων», βάζει επιπλέον ελληνικές εταιρείες στο «παιχνίδι» του χτισίματος των Belh@rra.

Το πρωί της Τρίτης στο ελληνικό περίπτερο της έκθεσης Euronaval οι υπογραφές μπήκαν και οι συμβάσεις ανάμεσα στη Naval Group και τις εταιρείες που θα δώσουν made in Greece υπογραφή στις FDI, άρχισαν να τρέχουν.

Οι Γάλλοι είχαν υποσχεθεί πριν καν «κλειδώσουν» οι φρεγάτες, ότι θα θέσουν σε εφαρμογή ένα ισχυρό πλάνο Βιομηχανικής Συμμετοχής για την ανάπτυξη νέων δυνατοτήτων στην ελληνική βιομηχανία, διατηρώντας θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης και δημιουργώντας μακροπρόθεσμα οικονομικά οφέλη για την Ελλάδα.

Κάτι ανάλογο είδαμε την περασμένη εβδομάδα στην Ιταλική πρεσβεία, όπου ελληνικές εταιρείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας με την Ιταλική Fincantieri, στην περίπτωση που αποφασιστεί η κατασκευή των τεσσάρων κορβετών.

  • Με τις κινήσεις αυτές που γίνονται από την πλευρά των εταιρειών, αντιλαμβάνονται οι πάντες πως η Ελλάδα, οι Ένοπλες Δυνάμεις και συγκεκριμένα το Πολεμικό Ναυτικό συνεχίζει να βρίσκεται στο επίκεντρο των «μνηστήρων» οι οποίοι με κάθε τρόπο έχουν βάλει σκοπό να πάρουν μια θέση σ’ έναν από τους πιο ενεργούς στόλους, με ιδιαίτερη ισχύ στη Μεσόγειο.

Μάλιστα για κάθε εταιρεία θεωρείται διαφήμιση να βρίσκεται τι δικό τους προϊόν σ’ έναν στόλο που αντιμετωπίζει πολυποίκιλες απειλές, ενώ η στρατιωτική ηγεσία θέτει στο πολεμικό ναυτικό μια σειρά αποστολών οι οποίες από την φύση τους αναγκάζει πλοία και πληρώματα να γράψουν χιλιάδες ναυτικά μίλια.

Ανάμεσα στις συμβάσεις ξεχωρίζει αυτή των Γάλλων με τα ναυπηγεία Σαλαμίνας καθώς στο νησί που βρίσκεται και ο ναύσταθμος του πολεμικού στόλου, θα κατασκευάζονται μέρη των FDI.

Χαρακτηριστικό είναι πως οι Γάλλοι έχουν βάλει στο «παιχνίδι» 15 ελληνικές εταιρείες από τη μέρα που υπέγραψαν τη σύμβαση με την Ελληνική πλευρά. Πηγές από τον κόσμο της αμυντικής βιομηχανίας σημειώνουν ότι υπάρχει μεγάλο περιθώριο, τέτοιου είδους συμφωνίες να συνεχιστούν και το επόμενο διάστημα ώστε τα Ελληνικά χέρια να έχουν πολύ μεγαλύτερη συμμετοχή για τα μελλοντικά Ελληνικά πλοία.

Σημαντική λεπτομέρεια αυτών συμφωνιών είναι ότι οι ελληνικές εταιρείες μπορούν να παράσχουν τη δική τους τεχνογνωσία και σε άλλα προγράμματα που είτε βρίσκονται εν εξελίξει είτε αυτά αφορούν στο μέλλον.

Αυτό δείχνει ότι η συνεργασία με την ελληνική βιομηχανία δεν υποστηρίζεται μόνο από τη Naval Group αλλά και από ολόκληρο το ναυτικό οικοσύστημα του προγράμματος FDI.

Πέρα όμως από τη Naval Group, το πρόγραμμα FDI υποστηρίζει την επένδυση στην Ελλάδα πολλών γαλλικών ναυτικών εταιρειών για την ανάπτυξη συνεργασιών με την ελληνική βιομηχανία, δημιουργώντας προστιθέμενη αξία και θέσεις εργασίας για τις επόμενες δεκαετίες.

Στη Γαλλία ο υφυπουργός Εθνικής άμυνας Νίκος Χαρδαλιάς που παραβρέθηκε στην έκθεση, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, Αντιναύαρχο Στυλιανό Πετράκη, μεταξύ άλλων σημείωσε: «Συνιστά, επίσης, ένα σύνθετο έργο που αφορά σε πολλούς εμπλεκόμενους ,στοχεύοντας στην παράδοση ενός τελικού προϊόντος που φιλοδοξούμε να καταστεί η «αιχμή του δόρατος» του Πολεμικού μας Ναυτικού. Τα πλοία αυτά, μαζί με τις υπόλοιπες ελληνικές και γαλλικές ναυτικές δυνάμεις, θα αποτελέσουν τους καλύτερους εγγυητές της ειρήνης, της ασφάλειας και της σταθερότητας στα ανατολικά θαλάσσια σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

Σε τρεις ημέρες στο ναυπηγείο του Λοριάν θα γίνει ο δεξαμενισμός της πρώτης Ελληνικής FDI και εκεί το «παρών» θα δώσει η ηγεσία η οποία βρίσκεται στη γαλλική πρωτεύουσα.

https://hellasjournal.com