11.10.22

ΕΠΙΚΑΙΡΟ ΟΣΟ ΠΟΤΕ: (Και) Στρατιωτικά οχήματα από την ΝΑΜΚΟ & ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΑ - Τι περιμένουμε;


Οι Βουλευτές -τουλάχιστον- της Β. Ελλάδος μήπως θα πρέπει να "ασχοληθούν" με το θέμα; 
Τι περιμένουν ;


Έχουμε μια ΕΛΛΗΝΙΚΗ εταιρία που έχει θριαμβεύσει στο παρελθόν και είναι -από ότι γνωρίζουμε- έτοιμη να επανέλθει "δριμύτερη" στην κατασκευή οχημάτων διαφόρων τύπων. Την ΝΑΜΚΟ που με τα απίθανα τέλεια και "αθάνατα" "PONY" της, χιλιάδες Έλληνες και Υπηρεσίες είχαν εφοδιασθεί .
Γιατί να μην αναλάβει λοιπόν και την κατασκευή στρατιωτικών οχημάτων;

Αν υπάρχει ένα εγχείρημα που κερδίζει με το σπαθί του τον ορισμό «ελληνικό αυτοκίνητο», αυτό δεν είναι άλλο από το Citroen Pony.

Το τετράτροχο που έβγαινε από τις πύλες του εργοστασίου της NAMCO (National Motor Company) στη Θεσσαλονίκη αρχικά και εν συνεχεία στο Κιλκίς, αποτελούσε το πνευματικό τέκνο της εταιρίας των αδελφών Κοντογούρη και της Citroen.

Το αρχικό σχέδιο για το Pony δημιουργήθηκε από μία ομάδα Γάλλων μηχανικών με σκοπό ένα παγκόσμιο, χαμηλού κόστους αυτοκίνητο, που θα χρησιμοποιούσε ως βάση του τα μηχανικά μέρη του Citroen 2CV. Το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας ήταν το FAF (Facile à Fabriquer/Facile à Financer – εύκολο να κατασκευαστεί/εύκολο να χρηματοδοτηθεί ελληνιστί).

Στο παρελθόν έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές στην ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία Namco που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη. Όσοι δεν τη γνωρίζουν, είναι η εταιρεία που κατασκεύασε στο παρελθόν χιλιάδες αυτοκίνητα Pony τα οποία κυκλοφόρησαν σε πολλές χώρες του κόσμου ενώ αρκετά από αυτά τα συναντούμε ακόμα και σήμερα στους ελληνικούς δρόμους.


Η Namco μπορεί να έχει σταματήσει την παραγωγή αυτοκινήτων Pony, ωστόσο
το εργοστάσιό της συνεχίζει τη λειτουργία του και παράλληλα τις όποιες προσπάθειες για ανάδειξη ενός σύγχρονου αυτοκινήτου που θα πωλείται εντός αλλά κυρίως εκτός συνόρων. Το σκεπτικό της παραγωγής είναι η δημιουργία ενός προσιτού οχήματος το οποίο θα χρησιμοποιείται ως εργαλείο δουλειάς και σε καμία περίπτωση δεν θα μπορεί να συγκριθεί με αυτοκίνητα που ήδη κυκλοφορούν από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Άλλωστε ο σκοπός της ελληνικής εταιρείας είναι να καλύψει το κενό που υπάρχει και αφορά σε ένα αγοραστικό κοινό που θέλει να αποκτήσει ένα ελληνικό αυτοκίνητο για να το χρησιμοποιεί ως εργαλείο δουλειάς.



Ο Πρόεδρος της Namco Πέτρος Κοντογούρης, έχει δώσει μεγάλο αγώνα για να κάνει πράξη αυτό που η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων θα ήθελε, δηλαδή να δει και πάλι να παράγεται στη χώρα μας ένα ελληνικό αυτοκίνητο. Επιπλέον δεν πρέπει να ξεχνάμε και τη δημιουργία θέσεων εργασίας που σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Κοντογούρη σε συνεντεύξεις που έχει παραχωρήσει, θα αγγίξουν τις 500. Στο παρελθόν έχουν γίνει πολλές συναντήσεις με κυβερνητικά στελέχη που έχουν επισκεφτεί τις εγκαταστάσεις της Namco και έχουν δηλώσει την στήριξή τους σε αυτήν την προσπάθεια. Πλέον και με όσα βιώνουμε λόγω της πανδημίας αλλά και με τις προσπάθειες που γίνονται από την ίδια την Ε.Ε. η οποία στηρίζει οικονομικά τέτοιες προσπάθειες, είναι η κατάλληλη ευκαιρία να υπάρξει πολιτική βούληση για να πάρει όλη αυτή η προσπάθεια, σάρκα και οστά.

Γι’ αυτό το λόγο ο Πρόεδρος της Namco, Πέτρος Κοντογούρης απέστειλε επιστολή στον ίδιο τον Πρωθυπουργό αλλά και στα αρμόδια Υπουργεία, προκειμένου να μπορέσουν από κοινού να εκμεταλλευτούν τις καταστάσεις και να ξεκινήσουν την υλοποίηση, που τελικό σκοπό θα έχει την κατασκευή ελληνικού αυτοκινήτου στη Θεσσαλονίκη.





ο Πρόεδρος της Namco, Πέτρος Κοντογούρης

 

Η επιστολή

Διαβάστε παρακάτω την επιστολή που  ήδη βρίσκεται στα χέρια του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη αλλά και αρμόδιων Υπουργείων:

Όπως γνωρίζετε, το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενέκρινε στις 11 Φεβρουαρίου 2021 τον κανονισμό για τη θέσπιση του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Ο μηχανισμός των 672,5 δισ. € βρίσκεται στον πυρήνα της πρωτοφανούς προσπάθειας ανάκαμψης της ΕΕ, του «Next Generation EU»: του σχεδίου των 750 δισ. € που συμφωνήθηκε από τους ηγέτες της ΕΕ τον Ιούλιο του 2020. Χάρη στον Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, τα κράτη μέλη θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τις οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19, ώστε να γίνουν πιο βιώσιμα και ανθεκτικά.

Προκειμένου να λάβουν στήριξη από τον μηχανισμό ανάκαμψης και ανθεκτικότητας, ζητείται από τις χώρες της ΕΕ να καταρτίσουν μια συνεκτική δέσμη προγραμμάτωνμεταρρυθμίσεων και επενδύσεων. Οι χώρες της ΕΕ έχουν, κατά κανόνα, προθεσμία έως τις 30 Απριλίου 2021 για να υποβάλουν τα εθνικά τους σχέδια ανάκαμψης και ανθεκτικότητας, στα οποία θα καθορίζονται τα μεταρρυθμιστικά και επενδυτικά τους θεματολόγια έως το 2026. Επισημαίνουμε με την παρούσα ότι πρόκειται για τη ύστατη ευκαιρία ώστε η εταιρία μας NAMCO, η μοναδική ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία η οποία από το έτος 1973 έχει συμβάλει τα μέγιστα στην Ελληνική οικονομία, να λάβει επιτέλους την αναγνώριση και την οικονομική στήριξη που δικαιούται.

Όλες ανεξαιρέτως οι γνωστές πολυεθνικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εισπράξει ήδη αστρονομικά ποσά από την Ε.Ε σε αντίθεση με τη «NAMCO», που αν και δικαιούται επιχορήγηση και από τις τρεις ενότητες που το Ταμείο Ανάκαμψης ανήγγειλε ότι χορηγεί, επιχορηγεί και δανείζει, δεν έχει λάβει μέχρι σήμερα κανένα είδος οικονομικής βοήθειας. Πιο συγκεκριμένα:

1. Λόγω Ανάκαμψης για τις ζημιές, που υπέστη λόγω Covid-19. Η NAMCO κανονικά ως αυτοκινητοβιομηχανία, με παραγωγή δεκάδων χιλιάδων αυτοκινήτων PONY στο εσωτερικό και πλέον του ενός εκατομμυρίου στο εξωτερικό, ανήκει στο ίδιο νομικό καθεστώς με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες με διαφορά μόνο στο μέγεθος της αυτοκινητοβιομηχανίας.
2. Για την Έρευνα & Ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων και βενζινοκίνητων. Η NAMCO, η οποία από το έτος 1973 και για 48 ολόκληρα χρόνια με εξέχουσα θέση ως διεθνή αυτοκινητοβιομηχανία, αγνοείται από την Ελληνική Κυβέρνηση. Ενώ πληροφορίες φέρεται να αναφέρουν ότι η Γερμανική εταιρεία «Next.e.GO Mobile SE» έχει διαβεβαιώσεις από την
Κυβέρνηση της χώρας της ότι θα εισπράξει σημαντικές επιδοτήσεις και δάνεια με στόχο την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τον ίδιο ακριβή στόχο έχει στο πρόγραμμά της και η NAMCO που η καθυστέρηση και η μη υλοποίηση του οφείλεται μόνο στην Κυβέρνηση.

Σημειωτέων ότι στην πρόσφατη τηλεδιάσκεψη, στις 11 Φεβρουαρίου 2021, που έγινε υπό την αιγίδα της «Enterprise Greece» και στην οποία έλαβαν μέρος αρμόδιοι εκπρόσωποι της Κυβέρνησης καθώς και τα ανώτερα στελέχη της «NAMCO International AG»και της Γερμανικής εταιρίας «Next.e.GO Mobile SE», η γερμανική εταιρία θα παράξει κατά δήλωση της 18.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως, περισσότερα και από την παραγωγή κολοσσών! Υποσχέθηκε δε κατά την διάρκεια της τηλεδιάσκεψης εκτιμώντας την φήμη και την ικανότητα παραγωγής της NAMCO, ότι θα επανέλθει και μάλιστα με συγκεκριμένη πρόταση συνεργασίας. Δυστυχώς ουδόλως εμφανίστηκε πρόταση συνεργασίας στη NAMCO. Βεβαίως δεν γνωρίζουμε εάν η Ελληνική Κυβέρνηση έδωσε βαρύτητα και συνέχεια στην τηλεδιάσκεψη.

Δυστυχώς η πρωτοφανής γραφειοκρατία και η αναποφάσιστη και αρνητική στάση και συμπεριφορά ορισμένων στελεχών της κυβέρνησης όχι μόνο έβλαψε καίρια τη NAMCO αλλά δυστυχώς κινδυνεύει να θέσει ταφόπλακα σε μια ειδική εξαγωγική αυτοκινητοβιομηχανία προς τεράστια ζημιά της Εθνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ιδιαιτέρως μάλιστα σήμερα που έχει μοναδική παγκόσμια τεχνολογική αποκλειστικότητα.

Είμεθα έτοιμοι να αποδείξουμε κάθε καλόπιστο αναλυτή την ικανότητα της NAMCO να εισάγει περί τα US$100-120 εκατομμύρια ετησίως από τις διαδοχικές συμβάσεις εξαγωγής τόσο έτοιμων αυτοκινήτων PONY όσο και κυρίως βιομηχανικών αδειών (Licenses) για τα παγκοσμίως γνωστά PONY MINI PLANT, που η NAMCO παραδίδει «με το κλειδί στο χέρι», αλλά και με Ελληνικό management για μια τουλάχιστον πενταετία. Ειλικρινά είναι εντελώς ακατανόητο ότι η Κυβέρνηση αγνοεί τη NAMCO. Μια Ελληνική εταιρεία που έχει δημιουργήσει μια παγκοσμίως μοναδική τεχνολογία, την τεχνολογία DYNATEC, που είναι “mantra” για τις αναδυόμενες χώρες κυρίως της Αφρικής και Λατινικής Αμερικής για την καταπολέμηση της ανεργίας τους. Διευκρινίζουμε άλλη μια φορά ότι η πρόθεση μας είναι, να συνδράμουμε το έργο της Κυβέρνησης με τουλάχιστον €100 εκατομμύρια ετησίως από τις εξαγωγές μας. Επί πλέον θα επαναφέρουμε την εκκρεμή από το έτος 2018 αίτηση μας στην Ε.Ι.Β. (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων) για επένδυση US$50 εκατομμυρίων ειδικά για την έρευνα και ανάπτυξη και παραγωγή 10.000 ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων ετησίως, που εκρίθη επιλέξιμη και από την Ε.Ι.Β.

Σας διαβεβαιώνουμε ότι ακόμα και ξένοι σοβαροί κύκλοι της αυτοκινητοβιομηχανίας θεωρούν ακατανόητη και αξιοπερίεργη αυτή τη θέση της Ελληνικής Κυβέρνησης. Η Ε.Κ. ότι χρηματοδοτεί αφειδώς τις κατ’ όνομα μεγάλες πολυεθνικές, ενώ γνωρίζει ότι είναι διαχρονικά βυθισμένες σε τεράστια χρέη, κρατικοδίαιτες αυτοκινητοβιομηχανίες. Και μάλιστα σε ουσιαστική αντίθεση με τη NAMCO που έχει μηδενικά χρέη!

Θεωρούμε ακατανόητο να μην χορηγείται η Άδεια Οδικής Κυκλοφορίας ισχύουσα μόνο για την Ελλάδα, έστω και συμβολικά για μόνο 250 PONY ετησίως, που αποτελεί για εμάς ένα “διαβατήριο” εξαγωγών της, για να καλύψει ένα ελάχιστο μέρος της τεράστιας δεξαμενής ανάπτυξης πωλήσεων στον κλάδο pickup κατηγορία PONY για τα ειδικά λαϊκά αυτοκίνητα τύπου PONY, που μηχανοκινούν την παραγωγική μάζα κυρίως αγροτών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Διότι, ως γνωστών, η NAMCO δεν ασχολείται με επιβατικά αυτοκίνητα μόδας. Ο αναιτιολόγητος και άδικος αποκλεισμός της εταιρίες μας από τις ενισχύσεις- χρηματοδοτήσεις θα μας αναγκάσει να προσφύγουμε διαμαρτυρόμενοι στα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Διότι η NAMCO παρά τα εμπεριστατωμένα υπομνήματα της ακόμη και με το πλήρες Business Plan που έχει ήδη αποστείλει στην Κυβέρνηση εκπλήρωσε την υποχρέωση της στις αρμόδιες Ελληνικές αρχές. Η υπομονή της μέχρι σήμερα δεν αποτελεί αδυναμία, αλλά συνετή αξιοπρεπή στάση για να μην διαταράξει το τιτάνιο έργο της Κυβέρνησης στην σημερινή δύσκολη εποχή που περνάει η Πατρίδα μας.

Σημειωτέον ότι ο κ. Πρωθυπουργός ήδη ανήγγειλε επιδοτήσεις και δανεισμούς για κάθε πρόσθετη θέση εργασίας. Η NAMCO μέχρι την αναγκαστική διακοπή της παραγωγής της είχε 412 εργαζομένους και ήδη είναι πανέτοιμη για την επανεκκίνηση της παραγωγής να αυξήσει το ποσοστό αυτό σε 500 νέες θέσεις εργασίας. Δυστυχώς όμως και δεδομένου ότι υπάρχει κίνδυνος απώλειας όλων των νόμιμων δικαιωμάτων της NAMCO εκ του Ταμείου Ανάκαμψης εντός του τρέχοντος μήνα κάνει έκκληση άμεσου χορήγησης Αδείας οδικής Κυκλοφορίας του PONY για να σταματήσει η αιμορραγία και η τεράστια ζημιά που υφίσταται. Και μάλιστα όταν οι κατ’ όνομα μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες εισέπραξαν ήδη δισεκατομμύρια, από το Ταμείο Ανάκαμψης και όχι μόνον. Αναμένουμε την άμεση απάντηση σας δεδομένου το θέμα δεν αφορά μόνο τη NAMCO αλλά την Εθνική Οικονομία που υπέστη ήδη, από την πρωτοφανή αδιαφορία και την γραφειοκρατία, δισεκατομμύρια ζημιές.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
Λογικά ανησυχούμε σφόδρα για τον διαφαινόμενο εκ νέου αποκλεισμό της εταιρίας μας από την οικονομική ενίσχυση και στήριξη μέσω του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ευρωπαϊκής Κοινότητας. Κατόπιν όλων των ανωτέρων σας ΚΑΛΟΥΜΕ να λάβετε σοβαρά υπόψιν τις παραπάνω νόμιμες και τεκμηριωμένες θέσεις μας και ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΒΕΤΕ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤ’ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ.»



Αναδημοσιεύουμε κατωτέρω σχετικό άρθρο από το zougla.gr, του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη :


Το όνειρο χιλιάδων Ελλήνων είναι να δουν και πάλι να ξεκινά η παραγωγή του θρυλικού Pony. Όπως έχει αποκαλύψει το zougla.gr, προσπάθειες γίνονται αλλά ακόμα δεν έχει δοθεί η έγκριση τύπου από ελληνικό οργανισμό προκειμένου το όλο project να αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά.

Η παραγωγή του σύγχρονου Pony είναι ένα όνειρο για χιλιάδες Έλληνες. Ευχόμαστε σύντομα να γίνει πραγματικότητα Στην περίπτωση που λυθούν όλα τα θέματα, το εργοστάσιο παραγωγής των αυτοκινήτων Pony θα ξεκινήσει την λειτουργία του στην Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στην περιοχή της Θέρμης. Στο σημείο εκείνο που βρισκόταν το παλαιό εργοστάσιο, από όπου έχουν παραχθεί, κυκλοφορήσει και εξαχθεί δεκάδες χιλιάδες μονάδες. Στο μυαλό των περισσοτέρων υπάρχει το παλαιό κλασικό Pony με ορισμένες παραλλαγές. Ωστόσο, στην πράξη και όταν κυκλοφορήσει θα έχει πιο σύγχρονη μορφή. Προτάσεις υπάρχουν πολλές, που αφορούν από ένα καθημερινό αυτοκίνητο μέχρι πρόταση για SUV ή και όχημα μεταφοράς 9 επιβατών.

To Pony είναι ένα όχημα για διάφορες χρήσεις...


Εικόνες που δεν έχετε ξαναδείΤο zougla.gr εξασφάλισε σχέδια, που υπάρχουν και επεξεργάζονται στο εργοστάσιο της Namco και δεν έχουν δει ποτέ το φως της δημοσιότητας σε Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης. Όπως θα δείτε, υπάρχουν προτάσεις για όχημα ελευθέρου χρόνου, επαγγελματικό με παραλλαγές, όχημα τύπου ταξί ακόμα και ειδική έκδοση για τα νησιά.

Ένα όχημα ελευθέρου χρόνου με την υπογραφή της Namco είναι ένα όνειρο για χιλιάδες Έλληνες...


Μία διαφορετική παραλλαγή του Pony...



Χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου Pony οι 'καθαρές' σχεδιαστικές γραμμές...



Πρόταση για.. ταξί σε ξένη χώρα...



Όπως μπορείτε να δείτε είναι ένα μεγάλο ταξί...



Το συγκεκριμένα ταξί ή mini bus μπορεί αν φιλοξενήσει από 9 έως 12 επιβάτες...



Το Pony είναι ένα όχημα που δεν θα φτιαχτεί μόνο για την Ελλάδα...



Η συγκεκριμένη εκδοχή αγγίζει σχεδιαστικά το πραγματικό Pony...



Το λογότυπο της μάρκας 'Ν| μεταφράζεται ως Namco, της εταιρείας που θα παράγει το Pony...



Άλλη μία επαγγελματική πρόταση για το Pony...



Το Pony θα φτιαχτεί για να καλύψει σημαντικές ανάγκες πολλών επαγγελματιών...



Ανάλογα με τα γούστα του πελάτη θα υπάρχουν και ανάλογες προτάσεις...



Το συγκεκριμένο θα μπορεί να μετατραπεί εύκολα και σε pick up όχημα...



Κλασικό Pony απο άλλη οπτική γωνεία...



Pony σε εκδοχή Crossover...



Επιβατικό Pony...



Πρόταση για όσους θέλουν να αποκτήσουν ένα όχημα τύπου hatchback...



Πρόταση ανοιχτού Pony για νησιά...



Το εσωτερικό μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα με τις ανάγκες του ιδιοκτήτη...



Στο καλοκαιρινό Pony μπορούν να τοποθετηθούν στο πίσω μέρος και δύο αντικριστά καθίσματα...



Σίγουρα πρόκειται για μία ξεχωριστή πρόταση...



Εννιαθέσιο... καλοκαιρινό Pony!



Προτάσεις υπάρχουν πολλές, αρκεί να μπορέσουν να γίνουν πραγματικότητα σύντομα...