Το πλήρες κείμενο της επιστολής που απευθύνεται προς την ΕΛΜΕ Κερκύρας, με κοινοποίηση προς την Υπουργό Παιδείας κυρία Ν. Κεραμέως, τον Υπουργό Εξωτερικών κ. Ν. Δένδια και την ΕΛΜΕ Κρήτης και θέμα «Γαύδος, Οθωνοί και δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε μικρά ακριτικά νησιά» έχει ως εξής:
Κύριοι της ΕΛΜΕ Κερκύρας,
Ως ΕΛΜΕ Κερκύρας γνωρίζετε πολύ καλά τα δημογραφικά δεδομένα των Διαπόντιων νήσων. Με την απογραφή του 2011 οι κάτοικοι της Ερείκουσας ήταν 496 και σήμερα οι μόνιμοι κάτοικοι είναι μόνο 10 υπερήλικες. Επίσης γνωρίζετε πολύ καλά ότι οι κάτοικοι των Οθωνών ήταν 800 και σήμερα είναι γύρω στους 100 με κλειστά τα 2 σχολεία εδώ και 15 χρόνια. Πιστεύομε ότι ο κυριότερος λόγος της μετοίκησης των κατοίκων από αυτά τα νησιά είναι η έλλειψη δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Παρόλα αυτά δεν διστάζετε ως ΕΛΜΕ Κέρκυρας να απορρίπτετε συλλήβδην τη διαδικτυακή εκπαίδευση και κατά συνέπεια να συμβάλλετε με τις απόψεις σας, στην μελλοντική κατάργηση της οικονομικής ύπαρξης των Διαπόντιων νήσων – και όχι μόνο. Οι λόγοι που προβάλετε είναι αποτέλεσμα συντεχνιακών προκαταλήψεων και δεν λαμβάνουν υπόψη τα μακροπρόθεσμα ζητήματα που θα προκύψουν από την ερήμωση αυτών των νησιών. Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 121 παρ. 3 του Δικαίου της Θάλασσας «Οι βράχοι (στη θάλασσα) οι οποίοι δεν μπορούν να συντηρήσουν ανθρώπινη διαβίωση ή δική τους οικονομική ζωή, δεν θα έχουν αποκλειστική οικονομική ζώνη (ΑΟΖ), ή υφαλοκρηπίδα».
Κύριοι της ΕΛΜΕ Κερκύρας,
Ένας οικογενειάρχης (μέλος του ΙΗΑ) με 8 (οκτώ) παιδιά διατίθεται να μετοικήσει στους Οθωνούς. Τα κίνητρά του είναι πατριωτικά και η μόνη προϋπόθεση που ζητά από το Υπουργείο Παιδείας είναι να παρέχει εκπαίδευση στα παιδιά του. Αν αυτό πραγματοποιηθεί, με μια οικογένεια θα λειτουργήσουν στους Οθωνούς 3 (τρία) σχολεία (νηπιαγωγείο, δημοτικό και γυμνάσιο.) Ελπίζουμε ο αντιδήμαρχος Οθωνών, κ. Μ. Κατέχης και ο πρόεδρος του νησιού κ. Σ. Φιλοκάλης να συμφωνούν στην εγκατάσταση στους Οθωνούς μιας πολύτεκνης οικογένειας, εκτός αν υπακούσουν στην στενή συντεχνιακή αντίληψη των συνδικαλιστών της ΕΛΜΕ Κερκύρας και αφήσουν αυτά τα σχολεία κλειστά.
Κύριοι της ΕΛΜΕ Κέρκυρας, είσαστε υπεύθυνοι εάν παραμείνουν τα σχολεία των Οθωνών κλειστά. Είσαστε υπεύθυνοι αν σε λίγα χρόνια τα Διαπόντια νησιά χάσουν την οικονομική τους ζωή και κατά συνέπεια την ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα που αντιστοιχούν σε αυτά.
Το ζήτημα είναι εθνικό και αφορά όχι μόνο το υπουργείο Παιδείας αλλά και το υπουργείο Εξωτερικών.
Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στη Γαύδο και σε όλα τα ακριτικά νησιά της Δωδεκανήσου. Ο Καθηγητής Αντώνης Φώσκολος (μέλος του ΙΗΑ) μας ενημέρωσε ότι πέριξ της Γαύδου υπάρχουν κοιτάσματα αερίου αξίας 400 τρισεκατομμυρίων δολαρίων ικανά να λύσουν το οικονομικό πρόβλημα της Ελλάδος και το ενεργειακό πρόβλημα της Ευρώπης. Είναι επιθυμία της ΕΛΜΕ Κερκύρας, και κάθε ΕΛΜΕ, να καταστρέψει αυτή την ευκαιρία;
Δυστυχώς το Υπουργείο Παιδείας, υποκύπτοντας στις πιέσεις των διαφόρων ΕΛΜΕ, αντί να προτείνει κίνητρα για προσέλευση και άλλων μαθητών, υπέκυψε στις πιέσεις των συνδικαλιστών εκπαιδευτικών και πρότεινε οικονομικά κίνητρα για τα παιδιά της Γαύδου για να συνεχίσουν αλλού τις σπουδές τους οπότε και θα εγκαταλείψουν το νησί που γεννήθηκαν.
Κύριοι της ΕΛΜΕ Κερκύρας, η τηλεκπαίδευση ή ένα υβριδικό σύστημα εκπαίδευσης για τα ακριτικά νησιά είναι μονόδρομος. Εάν το υποστηρίξετε θα σας ευγνωμονεί το Ελληνικό έθνος εντός και εκτός Ελλάδος. Εάν το πολεμήσετε θα γράψετε μια μαύρη σελίδα, για την οποία η ιστορία και η επόμενη γενεά δεν θα σας συγχωρήσουν ποτέ. Θεωρούμε απαράδεκτο η Παιδεία των νεαρών Ελλήνων να γίνεται αρένα κομματικών αγώνων. Η ΕΛΜΕ, αν πρωτίστως ενδιαφέρεται για τον τόπο μας, πρέπει να συμβάλλει στην αύξηση του νεανικού πληθυσμού στα μικρά νησιά και όχι στην ερήμωσή τους.
Ας αρχίσουμε ένα πιλοτικό πρόγραμμα τηλεκπαίδευσης ξεκινώντας από τους Οθωνούς και την Γαύδο, όπου οι λίγοι μαθητές κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Δεν χρειαζόμαστε αμόρφωτους βοσκούς αλλά μορφωμένους επιχειρηματίες κτηνοτρόφους.
Εύχομαι το Υπουργείο Παιδείας να μην υποκύψει στις πιέσεις των διαφόρων ΕΛΜΕ και να εκτελέσει το εθνικό του καθήκον. Ένας φιλόλογος και ένας μαθηματικός θα είναι αρκετοί για κάθε νησί και τα λοιπά μαθήματα μπορεί να γίνονται διαδικτυακά. Επιτέλους ας υπερισχύσει η κοινή λογική.
Ευχόμαστε και ελπίζουμε το Υπουργείο Παιδείας να συμπεριλάβει τα ακριτικά μικρά νησιά Ιονίου και Αιγαίου στη κατηγορία «έκτακτων συνθηκών», δηλαδή εκεί που πραγματικά ανήκουν.
Με τη δέουσα τιμή
Ευάγγελος Ρήγος, Πρόεδρος ΙΗΑ, Πλοίαρχος Α! Τάξεως Ε.Ν
Αναρτήθηκε από το Στρατηγό εα κ. Αθαν. Καραντζίκο