Στον «αστερισμό» της επιχειρησιακής αξιολόγησης μπαίνει τις επόμενες ώρες η 332 Μοίρα «Γεράκι», με Rafale και ιπταμένους να είναι σε πλήρη ετοιμότητα για το μεγάλο crash test που καλούνται να περάσουν.
Τα δυο τελευταία χρόνια, οι αεροπόροι που κλήθηκαν να σηκώσουν το βάρος της αναδιοργάνωσης της πολεμικής Μοίρας των παλαιότερων Mirage 2000, ήδη έχουν δώσει τον καλύτερό τους εαυτό. Άφησαν τον τύπο του αεροσκάφους που υπηρετούσαν, είτε αυτός ήταν το Mirage 2000-5 της 331 Μοίρας, είτε τα F-16 και μπήκαν στην- κακά τα ψέματα- επώδυνη διαδικασία να μάθουν εξ αρχής έναν νέο τύπο μαχητικού.
Για τον καθένα από αυτούς τους ανθρώπους, που έχουν στις πλάτες τους περισσότερες από 1000 ώρες πτητικής εμπειρίας στον τύπο που υπηρετούσαν, δεν ήταν μια εύκολη απόφαση.
Κάποιοι το έκαναν επειδή στην πολεμική μοίρα που βρίσκονταν, τους αναλογούσαν περίπου 6 ώρες πτήσης τον μήνα και θέλησαν να δοκιμάσουν την τύχη τους στο νέο τύπο του μαχητικού αφού αυτό το αεροσκάφος θα τους έδινε τη δυνατότητα να κάνουν αυτό που αγαπούν.
Άλλοι αποφάσισαν πως έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο τους εκεί που υπηρετούσαν και ότι μέσω της 332 Μοίρας, του μαχητικού 4,5 γενιάς, ανοίγονται νέοι ορίζοντες.
Για όποιο λόγο κι αν αποφάσισε ο καθένας ότι θα κάνει αυτό το βήμα, η ομάδα των αεροπόρων και μηχανικών που αποτελούν την «καρδιά» της 332 Μοίρας μελέτησαν σαν να είναι νεαροί που εξήλθαν από την παραγωγική σχολή της αρεσκείας τους. Και τώρα έφτασε ο καιρός να λάβουν την πιστοποίηση από τον «αρχιεξεταστή». Και εκείνος θ’ αποφασίσει αν οι μέρες στην Γαλλία, οι ώρες μελέτης, το άγχος, το ξενύχτι και οι πτήσεις με το νέο απόκτημα της Πολεμικής Αεροπορίας έχουν κάνει τον πρώτο κύκλο ώστε όλα να είναι έτοιμα για τον swing role που πρέπει να πάρουν τα Rafale F3R, μαζί με τη ραχοκοκαλιά των F-16 Viper που χτίζεται στην ΕΑΒ μέρα με τη μέρα.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, την στιγμή που θα ολοκληρώνεται η επιχειρησιακή αξιολόγηση της 332 Μοίρας για να πάρουν την «βούλα» ως επιχειρησιακή μονάδα που εντάσσεται στον τακτικό σχεδιασμό του Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας, στην 114 Πτέρυγα Μάχης θα προσγειώνεται το 7ο, ίσως και το 8ο Rafale F3R.
Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν μάλιστα ότι αυτό το διάστημα γίνεται κι ένας αγώνας δρόμου, με πιέσεις που ξεφεύγουν από τη Λ. Μεσογείων, ώστε τους πρώτους μήνες του 2023, αν αυτό καταστεί εφικτό (σ.σ. είναι ιδιαίτερα δύσκολο σύμφωνα με πηγές από το Παρίσι) στην 332 Μοίρα να φτάνουν συνολικά 12 Rafale. Οι Γάλλοι, φέρονται διατεθειμένοι να τρέξουν περισσότερο το Ελληνογαλλικό χρονοδιάγραμμα το οποίο δυνητικά θα δώσει στην Πολεμική Αεροπορία, μέχρι το καλοκαίρι του νέου έτους τα +6 μεταχειρισμένα μαχητικά.
Το κοινό ψήφισε το Rafale
Να υπενθυμίσουμε πως τα πρώτα 6 Rafale αγοράστηκαν μεταχειρισμένα αφού πρώτα έγινε εργοστασιακή συντήρηση, ακολουθούν 6 ολοκαίνουρια μαχητικά και τα επόμενα θα είναι και πάλι από αυτά της Armee De L’ Air. Τα +6 που παραγγέλθηκαν σε δεύτερο χρόνο είναι κι αυτά καινούρια.
Για το μαχητικό οι ίδιοι οι ιπτάμενοι που το πετούν, λακωνικά σημειώνουν ότι έχει φέρει το κάτι παραπάνω στην ήδη ισχυρή Πολεμική Αεροπορία. Και αυτό το «κάτι παραπάνω» είναι που εντάσσεται στον ορισμό του game changer αεροσκάφους που ανοίγει υπερβολικά το ισοζύγιο των αεροπορικών δυνάμεων σε σχέση με την προκλητική γείτονα, η οποία αρχικά λοιδορούσε για την αγορά των μεταχειρισμένων μαχητικών αλλά τώρα, όλοι οι αναλυτές κλαίνε στις τουρκικές οθόνες για τις δυνατότητες που έχει αποκτήσει η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία.
Και επειδή το Σαββατοκύριακο που πέρασε διοργανώθηκε το Athens Flying Week, ήταν πολύ λογικό ότι το Rafale πέρασε με διάφορους τρόπους την «ακτινογραφία» του κοινού, όπως δήλωσε και ο πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής του αεροπορικού σόου, Παναγιώτης Ποδηματάς.
Οι Έλληνες πολίτες και οι ξένοι ανταποκριτές, όπως και οι φωτογράφοι από κάθε μεριά της γης που βρέθηκαν στην Τανάγρα ήθελαν να δουν το Rafale στην στατική έκθεση, να πετάξουν με αυτό μέσω του εξομοιωτή που είχε στήσει η κατασκευάστρια εταιρεία και να το απολαύσουν στον αέρα, τόσο στα επίδοξα χέρια του «Bubu», του Γάλλου αεροπόρου που πετούσε με το μαχητικό της Γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας σε μια επίδειξη που έφτανε στο όριο του το Rafale, όσο και να το απαθανατίσουν με τα χρώματα της γαλανόλευκης.