Σειρά ιπταμένων στα σκαριά στην 332 Μοίρας, η οποία υποδέχεται το «νέο αίμα» που αποτελεί τα προηγμένα χέρια για τα μαχητικά 4,5 γενιάς Rafale F3R.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, έξι έως δέκα ιπτάμενοι, εγκατέλειψαν τις έως τώρα μοίρες που υπηρετούσαν και εντάσσονται στην μοίρα «Γεράκι» της Τανάγρας ως η 4η σειρά ιπταμένων που προορίζονται για τον τελευταίο γαλλικό τύπο αεροσκάφους που απέκτησε η Πολεμική Αεροπορία.
Και όπως σημειώνεται από τις ίδιες πηγές, όλα θ’ ακολουθήσουν το γράμμα των βημάτων που έγιναν και με τον αρχικό πυρήνα που εκπαιδεύτηκε επί Γαλλικού εδάφους.
Άλλωστε αεροπόροι και μηχανικοί που πέρασαν πάνω από έναν χρόνο σε γαλλικές αεροπορικές βάσεις, θρανία και Rafale F3R, αποτελούν τον πυρήνα γνώσεων και εμπειρίας πάνω στο νέο απόκτημα της αεροπορίας.
Ήδη η σειρά ιπταμένων και μηχανικών που εκπαιδεύτηκαν για πολύ λίγο στη Γαλλία, συνέχισαν την εκπαίδευση στην Τανάγρα, η οποία έχει περατωθεί και η 3η αυτή σειρά είναι που πετά κάθε μέρα με τα αεροσκάφη για την απόκτηση δεξιοτήτων σ’ ότι έχει να κάνει με τους φακέλους όπλων αλλά και σε άλλα σενάρια έκτακτης ανάγκης που τους βάζουν οι Γάλλοι εκπαιδευτές.
Προ των πυλών οι Meteor να φρουρούν τον ουρανό του Αιγαίου
Η έλευση βεβαίως των συν έξι Rafale, έως τα τέλη του χρόνου, σηματοδοτεί τη νέα εποχή για την μοίρα των «γερακιών» της Τανάγρας, διότι η 332 από το εκπαιδευτικό στάδιο εντάσσεται κατ’ ουσία στον τακτικό σχεδιασμό του Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας.
Οι αεροπόροι και μηχανικοί που βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο εκπαίδευσης- ορισμένοι εξ αυτών έχουν πιστοποιηθεί ως εκπαιδευτές στον τύπο- είναι αυτοί που μέσα στους επόμενους μήνες θα δοκιμαστούν και θα δοκιμάσουν τη σκληρή αλλά γνώριμη γι’ αυτούς πραγματικότητα στον ουρανό του Αιγαίου.
Στα readiness, είτε από την Τανάγρα, είτε στη 135 Σμηναρχία μάχης της Σκύρου, εφόσον απαιτηθεί οι γείτονές μας δεν αποκλείεται να ενημερώνονται για το «αόρατο» lock on των Ελληνικών ριπών, όπου οι Meteor θα τους προειδοποιούν για ένα kill από τα πρώτα δευτερόλεπτα της παράνομης εισόδου τους στο FIR Αθηνών.
Άλλωστε σε πραγματικές συνθήκες εναέριας μάχης, η ιδιαιτερότητα που έχει το Rafale F3R είναι πως μπορεί να εγκλωβίσει τον στόχο του σε πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις από τα σημερινά F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας.
Οι 600 και πλέον έξοδοι των Rafale, αριθμό που αποκάλυψε την 1η Σεπτεμβρίου η σελίδα μας, μαρτυρά τον αγώνα δρόμου που γίνεται στην Τανάγρα ώστε να προλάβει η Μοίρα τα νέα, επιχειρησιακά δεδομένα που ανοίγονται γι’ αυτήν και το προσωπικό που την στελεχώνει.
Η μαζική απογείωση των Mirage 2000-5
Την ίδια στιγμή, ακριβώς στην απέναντι πλευρά του διαδρόμου, από-προσγειώσεων, στην ιστορική μοίρα «Θησέας», την 331 των Mirage 2000-5 δεν σταματούν και ν’ αγωνιούν αλλά και να ελπίζουν σ’ έναν χρόνο ιδιαίτερα προσοδοφόρο για ιπταμένους και μηχανικούς.
Οι εκατοντάδες παλέτες με αναλώσιμα που συμφώνησαν Αθήνα και Παρίσι μέσω του Νίκου Παναγιωτόπουλου, έχουν δώσει όχι απλώς σημαντική ανάσα στο φόβητρο των Τούρκων πιλότων, που δεν είναι άλλο από τα «δελταπτέρυγα» του αεροπορικού στόλου, αλλά η προσπάθεια των μηχανικών της 331 Μοίρας έχει φτάσει τη διαθεσιμότητα των Mirage 2000-5 σε επίπεδα προ δημοσιονομικής κρίσης.
Πηγές αναφέρουν ότι τα «Aegeandeltas» της αεροπορικής φαρέτρας ιδιαίτερα σύντομα θα φτάσουν λίγο πριν την οροφή τους, μιας και ορισμένα εξ αυτών θα πρέπει και πάλι να εισέλθουν στα υπόστεγα για συντήρηση. Βεβαίως τώρα, ανταλλακτικά και αναλώσιμα για τα Mirage… Υπάρχουν!