Μεθόδους «ανάστασης» του μεταγωγικού στόλου αναζητούν τα Επιτελεία αλλά και το υπουργείο Εθνικής άμυνας.
Μόλις πριν λίγες ώρες η HellasJournal αναδείκνυε το θέμα των C-130H της Πολεμικής Αεροπορίας, με τις διερευνητικές επαφές που έγιναν μέχρι και στις Ηνωμένες Πολιτείες και τις προτάσεις από Ελληνικής πλευράς για ένα αντάλλαγμα δυο ή τριών υφιστάμενων C-130 με τη νεότερη γενιά της οικογένειας, το «super Hercules» ή αλλιώς «J».
Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, μέσα από τις μελέτες που γίνονται στο αεροπορικό Επιτελείο και με βάση τις προσπάθειες συντήρησης του υφιστάμενου στόλου των C-130H, οι Επιτελείς φέρονται να προτείνουν την ενίσχυση των μεταγωγικών με έναν μικρό αριθμό «Super Hercules».
Αρμόδιες πηγές επισημαίνουν πως μια αγορά 4-5 C-130J θα τριπλασιάσει σχεδόν το τρέχον και βραχυπρόθεσμο έως μεσοπρόθεσμο επίπεδο της διαθέσιμης τακτικής μεταφορικής ικανότητας και θα διπλασιάσει τη μακροπρόθεσμη μεταφορική ικανότητα του στόλου C-130. Άρα, θα βοηθήσει σημαντικά στην αποκατάσταση των δυνατοτήτων μεταφοράς της αεροπορίας αλλά και στα όσα χρειάζονται το σύνολο των Ενόπλων Δυνάμεων, σε ένα αποδεκτό όριο.
Με τον τρόπο αυτό η Πολεμική Αεροπορία θα διατηρήσει τη διαλειτουργικότητα με τον τρέχοντα στόλο (σ.σ. όταν αυτός συντηρηθεί), αυξάνοντας τις οικονομίες κλίμακας όταν συνυπολογιστεί και η ομοιοτυπία με του κινητήρες που φέρουν τα C-27J και θα αποκαταστήσει τη μέση μεταφορική ικανότητά της, η έλλειψη της οποίας μαστίζει τις Ένοπλες Δυνάμεις τα τελευταία 10 και πλέον χρόνια.
Στο αεροπορικό Επιτελείο οι μελέτες σε επίπεδο προτάσεων επισημαίνουν πως πρέπει να συνυπολογιστεί και η ικανότητα του C-130J να χρησιμοποιηθεί για την από αέρος πυρόσβεση, ημέρα και νύχτα, με μικρής έκτασης και κόστους τροποποίηση, επιτρέποντας στην αεροπορία ν’ αυξήσει τις δυνατότητές της στον τομέα αυτό, με δεδομένο ότι τόσο τα παλαιότερα CL-215 έχουν πλέον σημαντικούς περιορισμούς στην υποστήριξη και χρήση τους, ενώ η γραμμή παραγωγής των CL-415 έχει κλείσει προ πολλού…
Αναζήτηση Επείγουσας Λύσης…
Στην Ελλάδα, τα C-130H αρχικά αλλά και η μεταγενέστερη προμήθεια των μεταχειρισμένων C-130B, αποτελούν για πάνω από 4 δεκαετίες τον ημίθεο «ΗΡΑΚΛΗ».
Το κύριο μεταφορικό μέσο για την Πολεμικής Αεροπορίας που χρησιμοποιείται από το σύνολο των Ενόπλων Δυνάμεων. Τη δεδομένη χρονική στιγμή όμως, με την πλειοψηφία τους να αναμένουν για χρόνια από την ΕΑΒ να βρει τις απαραίτητες εργατοώρες για να τ’ αποκαταστήσει, οι ενέργειες της αεροπορίας και του υπουργείου γενικότερα, πρέπει να είναι άμεσες και αποτελεσματικές.
Ένας μικρός αριθμός αεροσκαφών έχει δρομολογηθεί για συντήρηση στο εξωτερικό, σε κάθε περίπτωση όμως η βελτίωση της διαθεσιμότητάς τους θα είναι επίπονη, ακριβή, αργή και περιορισμένη.
Γι’ αυτό ακριβώς οι συζητήσεις που έγιναν στις ΗΠΑ αλλά και οι μελέτες του αεροπορικού Επιτελείου, εκτός των αεροσκαφών που έχουν τεθεί σε καθεστώς εργοστασιακών συντηρήσεων, σκιαγραφούν το επόμενο μεταγωγικό βήμα της Πολεμικής Αεροπορίας μέσα από το C-130J Super Hercules.
Είναι το μεταγωγικό που έχει ήδη παραδοθεί σε 18 χώρες κι αποτελεί την επόμενη γενιά στις τακτικές μεταφορές, με αναβαθμισμένες δυνατότητες μεταφοράς φορτίου, ευελιξία στη διαμόρφωσή του. Ο super ΗΡΑΚΛΗΣ, φτάνει πλέον μακρύτερα, πιο γρήγορα και μεταφέρει σημαντικά μεγαλύτερο βάρος, ή προσωπικό, προσφέροντας μεγαλύτερη απόδοση με μικρότερο αριθμό αεροσκαφών.
Η ΕΑΒ στο C-130J Super Hercules
Μάλιστα στο πρόγραμμα C-130J Super Hercules μετέχει και η ΕΑΒ η οποία ενημερώνει πως η 27η Ιουλίου για την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία είναι ημέρα ορόσημο καθώς παρέδωσε στην κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin Aeronautics το 2.000στό δομικό συγκρότημα (σ.σ. regulated assembly) του μεταγωγικού αεροσκάφους C-130J Super Hercules, χωρίς κανένα απολύτως ποιοτικό εύρημα ή σφάλμα.
Η κατασκευή των «regulated assemblies» είναι μέρος του προγράμματος συμπαραγωγής μειζόνων συγκροτημάτων του αεροσκάφους που έχει αναλάβει η ΕΑΒ ως μοναδικός προμηθευτής των πελατών της Lockheed Martin Aeronautics παγκοσμίως από το 2010.
Ήδη μετά και τη σημερινή παράδοση, 285 C130J σε όλο τον κόσμο θα πετούν με ενσωματωμένα τα υποσυγκροτήματα της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας.
Πυρά από τον ΣΥΡΙΖΑ για το outsourcing
Την ίδια στιγμή όμως στο μείζον ζήτημα των μεταγωγικών C-130 εστιάζει και ο ΣΥΡΙΖΑ καθώς σε ερώτηση και ΑΚΕ που κατέθεσαν 33 βουλευτές της Κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Εθνικής Άμυνας, θέτουν ερωτήματα «για τους εξόφθαλμα επαχθείς όρους στην Σύμβαση της απευθείας ανάθεσης της συντήρησης των C-130 σε μη πιστοποιημένο και μη εξειδικευμένο ιδιώτη. Παρ ολίγον μοιραίο ατύχημα με καταστροφή μέρους αεροσκάφους υπ ευθύνη του αναδόχου».
Στην ανακοίνωση της αντιπολίτευσης αναγράφεται χαρακτηριστικά πως « Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ ΑΕ) ανάρτησε προ ημερών στη Διαύγεια σύμβαση ύψους 5.383.931,20 ευρώ με απευθείας ανάθεση (4.341.880,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ) της συντήρησης αεροσκαφών C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας. Η ανάθεση έγινε σε μια μικρή εταιρεία ΙΚΕ με μετοχικό κεφάλαιο ύψους 6.000 ευρώ η οποία δεν διαθέτει καν προσωπικό. Η Διοίκηση της ΕΑΒ επικαλούμενη προσχηματικά τις έκτακτες γεωπολιτικές συνθήκες στην Ανατολική Μεσόγειο, προέβη σε απευθείας ανάθεση εργοστασιακής συντήρησης τεσσάρων (4) αεροσκαφών C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας και όχι μόνο, σε εργολάβο ο οποίος δεν έχει αναλάβει ουδέποτε παρόμοιο έργο.»
Το outsourcing πάντως δεν αφορά μόνο τα C-130, η εργοστασιακή συντήρηση εκτός των τειχών των Ενόπλων Δυνάμεων είναι ένας τομέας σημαντικός που χρειάζεται ως «από μηχανής Θεός» αλλά να συμπεριλαμβάνει όλα εκείνα που χρειάζεται. Ήδη παρατηρούνται ορισμένα φαινόμενα και σε άλλους κλάδους, όμως με την ασφάλεια πτήσεων οι Ένοπλες Δυνάμεις δεν παίζουν…