27.5.22

Έγινε το πρώτο "αποφασιστικό" βήμα της συγχώνευσης της Wind με τη NOVA

Του Φώτη Φωτεινού

"Σάρκα και οστά" αρχίζει να λαμβάνει η συγχώνευση της Wind με τη NOVA, υπό την "ομπρέλα" της United Group.

H Wind ανακοίνωσε ότι τα καταστήματά της διαθέτουν πλέον προς πώληση την πλατφόρμα ΕΟΝ TV, σηματοδοτώντας - ουσιαστικά - την πρώτη συνδυαστική προϊοντική ενέργεια των δυο εταιρειών.

Πρόθεση της United Group αποτελεί η ολοκλήρωση της συγχώνευσης των Wind και NOVA, υπό το brand της NOVA, έως τα τέλη του έτους, παρέχοντας "ολιστικές" υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών και περιεχομένου, δηλαδή σταθερή + ίντερνετ + κινητή + συνδρομητική τηλεόραση.

H "μάχη" της συνδρομητικής τηλεόρασης

Αναμφίβολα, η συγχώνευση των WIND και NOVA εντείνει τον ανταγωνισμό, τόσο στην τηλεφωνία, όσο και στη συνδρομητική τηλεόραση.

Στο δεύτερο πεδίο, NΟVA και Wind εκτιμάται ότι διαθέτουν περί τους 390.000 – 400.000 συνδρομητές.

Από την πλευρά του, ο ΟΤΕ ανακοίνωσε ότι, στις 31 Μαρτίου 2022, ο συνολικός αριθμός των συνδρομητών τηλεόρασης ανήλθε στις 637.000.

Συνοπτικά και σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα επίσημα στοιχεία της ΕΕΤΤ, στα τέλη του 2020, ο ΟΤΕ διέθετε μερίδιο αγοράς στη συνδρομητική τηλεόραση μεταξύ 45%-55%, η NOVA 25%-35%, η Vodafone 10%-15% και η Wind 5%-10%.

Με την έλευση της United Group στην Ελλάδα και την εξαγορά των NOVA και Wind, ο ανταγωνισμός "φουντώνει" στη συνδρομητική τηλεόραση, με επίκεντρο το αθλητικό περιεχόμενο (ο Ολυμπιακός οδηγείται στη COSMOTE, η οποία "έχασε" όμως την Premier League που "μετακόμισε" στη NOVA), ενώ και η έλευση νέων πλατφορμών, όπως η Disney+ προσθέτει δυναμική στον κλάδο.      

Η "μάχη" της σταθερής τηλεφωνίας και των ευρυζωνικών συνδέσεων

H συγχώνευση Wind και NOVA δημιουργεί νέα δεδομένα και στην αγορά της σταθερής τηλεφωνίας + ευρυζωνικών συνδέσεων.

Σύμφωνα με αναλυτές της τηλεπικοινωνιακής αγοράς, η "νέα NOVA" φαίνεται ότι θα αποτελέσει την 2η μεγαλύτερη εταιρεία της Ελλάδας στη σταθερή τηλεφωνία "πίσω" από τον ΟΤΕ.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, το 2020, ο ΟΤΕ βάσει των λιανικών εσόδων από την παροχή υπηρεσιών τηλεφωνίας και διαδικτύου σε σταθερή θέση, είχε μερίδιο αγοράς περίπου 63%.

Αντίστοιχα, το μερίδιο της Vodafone στα έσοδα της σταθερής τηλεφωνίας το 2020 ήταν 15% με 20%, της Wind 10% με 15% και της Nova 5% με 10%.

Ήδη, από χθες, η Wind επικοινωνεί τα νέα εμπορικά πακέτα με την ένταξη της πλατφόρμας ΕΟΝ TV.

Tο βασικό πακέτο ΕΟΝ, που περιλαμβάνει 75 κανάλια, από τα οποία τα 49 είναι HD και περισσότερους από 3.000 τίτλους ταινιών on demand και το πακέτο ΕΟΝ + που περιλαμβάνει 82 κανάλια - μαζί με τα 7 κανάλια Nova Sports – από τα οποία τα 56 είναι HD και περισσότερους από 3.000 τίτλους ταινιών οn demand.

Οι νέοι πελάτες μπορούν να αποκτήσουν το Fiber internet 100 και το πρόγραμμα ΕΟΝ/ΕΟΝ+ στα 33 ευρώ και στα 43 ευρώ το μήνα αντίστοιχα, με τους 3 πρώτους μήνες δωρεάν, ενώ οι υπάρχοντες πελάτες μπορούν να αποκτήσουν το πρόγραμμα ΕΟΝ/ΕΟΝ+ στα 10 ευρώ και στα 23 ευρώ το μήνα, αντίστοιχα, με τους 3 πρώτους μήνες δωρεάν.

https://www.capital.gr/