26.5.22

Αποστολή LOR για τα 20 F-35 μέσα στον Ιούνιο θέλουν στην HAF και τον ίδιο μήνα τα F-16 Block 50 στην Βουλή

 


LOR for LOA μέσα στον Ιούνιο και παράλληλα τα F-16 Block 50 στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής και βεβαίως ας μην το ξεχνάμε πως το ναυτικό Επιτελείο ανοίγει τα χαρτιά του τον ίδιο μήνα για τις κορβέτες και τις φρεγάτες ΜΕΚΟ.

Ο 6ος μήνας του 2022 όπως επιβεβαιώνουν πηγές από το υπουργείο Εθνικής άμυνας είναι που «κληρώνει» για πολύ βασικά ζητήματα που αφορούν το μέλλον και την ενίσχυση των δυνάμεων, έτσι όπως το έχει σχεδιάσει το Επιτελείο και έχει εγκρίνει η κυβέρνηση.

Από την άλλη πλευρά, το γεγονός της σύνταξης και αποστολής της επίσημης επιστολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος εντός του Ιουνίου είναι μια κίνηση όχι εντυπωσιασμού αλλά ουσίας καθώς η Ελληνική πλευρά τόνισε προς την Αμερικανική ομάδα του F-35 ότι θέλει να πάρει την επίσημη απάντηση των ΗΠΑ εντός του πρώτου 6μήνου του 2023 κι όχι σε περίπου 18 μήνες που είναι ο συνήθης χρόνος απάντησης.

Και με αυτό τον τρόπο, σχολίαζαν πηγές από το αεροπορικό Επιτελείο, η Ελλάδα δείχνει πως βάζει τα πράγματα σε μια ουσιώδη σειρά κι όχι να παλινωδεί, όπως έχει πράξει μέχρι στιγμής για τα πολύτιμα «50άρια»του αεροπορικού στόλου.

Πάντως οι Αμερικανοί που τόσες φορές είχαν ταξιδέψει στο παρελθόν στην Ελλάδα με στόχο να πείσουν τους Επιτελείς και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου για το αεροσκάφος 5ης γενιάς, πρώτη φορά δηλώνουν- που συνήθως είναι απαισιόδοξοι- ότι παρατηρούν την Ελληνική πλευρά να κινείται με τόσο ταχύς ρυθμούς και να θέτουν μάλιστα ιδιαίτερα αυστηρά χρονοδιαγράμματα.

Επιχειρησιακές δυνατότητες, κόστη, χρονοδιάγραμμα παραδόσεων, ενσωμάτωση στο Ελληνικό αεροπορικό οπλοστάσιο, είναι μερικά μόνο απ’ όσα αναλύθηκαν από τους Αμερικανούς αυτό το τριήμερο, ενώ έως την Παρασκευή- Σάββατο που θα μείνουν κάποια από τα στελέχη της JSF ομάδας, θα εξηγήσουν κι άλλες παραμέτρους στους επιχειρησιακούς χρήστες, δηλαδή την Πολεμική Αεροπορία.

Οι Επιτελείς που έχουν ήδη «γράψει ώρες» συσκέψεων με την Αμερικανική stealthομάδα έχουν κρατήσει όλες εκείνες τις σημειώσεις που αφορούν το τεχνικό και οικονομικό κομμάτι ώστε να γίνουν τα πρώτα βήματα για την απόκτηση του νέου αεροσκάφους.

Για την ιστορία επαναλαμβάνουμε κάτι που έχουμε γράψει και σε προγενέστερα ρεπορτάζ μας, πως οι πρώτες συζητήσεις ομιλούν για 20 μαχητικά 5ης γενιάς με κόστος στα 3,5 δις ευρώ, χωρίς τον οπλισμό για τον οποίο γίνεται ξεχωριστή διαπραγμάτευση, διότι η Αθήνα σύμφωνα με πληροφορίες έχει ζητήσει και νέα όπλα τα οποία θέλει να προσθέσει στο οπλοστάσιο της τόσο για τα F-16 Viper όσο και για τα F-35.

Αποφάσεις εντός Ιουνίου και για τα «50άρια»…

Όμως όπως γράψαμε στις πρώτες γραμμές του ρεπορτάζ, ο Ιούνιος απ’ ότι όλα δείχνουν «κληρώνει» και για τα F-16 Block 50. Η έλευση της ομάδας του F-35 στο αεροπορικό Επιτελείο και στο υπουργείο ήταν μια ευκαιρία να τεθεί το ερώτημα για τα μαχητικά της 347 και 341 Μοίρας της Αγχιάλου.

Τα πισωγυρίσματα που έχουν γίνει μέχρι στιγμής, με τον φάκελο των F-16 Block 50 να επιστρέφει στο υπουργείο Εθνικής άμυνας από την Βουλή, φαίνεται πως τελειώνουν με την ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας να είναι έτοιμη να μιλήσει στην αρμόδια επιτροπή και να πείσει για την ανάγκη της αναβάθμισης αυτών των 38 αεροσκαφών.

Αλλά απ’ ότι φαίνεται για τα «50άρια» θ’ ακολουθηθεί άλλη διαδικασία, διότι πρέπει πρώτα να περάσουν από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής και στη συνέχεια από την ολομέλεια, το ΚΥΣΕΑ και στη συνέχεια να συνταχθεί η επιστολή (LOR) που αφορά την αναβάθμισή τους.

Βεβαίως αυτό σημαίνει χρόνος που δεν είναι υπέρ των 38 F-16, διότι ήδη τα απάρτια που έχουν αφαιρεθεί από τα F-16 Block 52 plusπου προορίζονται για VIPER ΣΤΗΝ ΕΑΒ, έχουν «όριο ζωής» εκτός των αεροσκαφών. Άρα αν οι χρόνοι δεν είναι αυτοί που πρέπει τότε αυτομάτως τα πάντα μεταφράζονται σε επιπλέον κόστος γι’ αυτή την αναβάθμιση.

Εντός Ιουνίου πάντως αναμένονται και οι αποφάσεις του Πολεμικού Ναυτικού για τις κορβέτες και τις φρεγάτες ΜΕΚΟ, δυο projectγια την ενίσχυση του στόλου τα οποία όπως σημειώνεται από αρμόδιες πηγές, εφόσον έχουν ληφθεί οι αποφάσεις, δεν θα κάνει κανείς πίσω…

https://hellasjournal.com/