12.3.22

Γιατί η Ρωσία δεν χρησιμοποιεί την πολεμική της αεροπορία;

 

Αξιοποιώντας αυτό το πεδίο της επιστήμης του, ο Στέφανος Καραβίδας τονίζει στο iefimerida.gr ότι η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία κάθε άλλο παρά φαινόταν σαν κεραυνός εν αιθρία, τουλάχιστον για όσους εφαρμόζουν πιστά τα μοντέλα της γεωπολιτικής, τα οποία δίνουν πολύ πιο σαφείς ενδείξεις από ό,τι οι διεθνείς σχέσεις αλλά και το πιο περιορισμένο μέρος της γεωστρατηγικής.

«Υπήρχαν σαφείς ενδείξεις για πολεμική εμπλοκή της Ρωσίας, όπως ήταν η αύξηση των συναλλαγματικών αποθεμάτων της, αλλά και αποχρώσες ενδείξεις, λόγω των στρατιωτικών κινητοποιήσεων που παρατηρούνταν ήδη από τα μέσα του 2021. Αυτό που δεν είναι αναμενόμενο είναι η εξέλιξη αυτής της εισβολής, η οποία σε μεγάλο βαθμό ήταν και αποτρέψιμη», εκτιμά ο Επισμηναγός (Ι) ε.α.


Γιατί είναι «άφαντη» η ρωσική Πολεμική Αεροπορία

Στο ερώτημα γιατί η ρωσική αεροπορία, που είναι από τις ισχυρότερες του κόσμου, είναι σχεδόν «άφαντη» στην Ουκρανία, ο επισμηναγός έχει μια σαφή άποψη, αν και δεν αποκλείει άλλα ενδεχόμενα.

«Ακούμε εκτιμήσεις από ανθρώπους που μπορεί να έχουν ακαδημαϊκό εύρος, δεν έχουν όμως εξειδικευμένη γνώση και προβαίνουν παρ' όλα αυτά σε εκτιμήσεις για το θέμα» αναφέρει αρχικά, και συνεχίζει:

«Η ρωσική αεροπορία δεν επιχειρεί όσο θα περιμέναμε διότι… δεν χρειάζεται. Δεν υπάρχει αεροπορική απειλή από την άλλη πλευρά. Κι αυτό διότι δεν υπάρχει ουκρανική αεροπορία πια, βλέπουμε μόνο αποσπασματικές πτήσεις. Οι Ρώσοι δεν απειλούνται από τον αέρα. Μεγάλο μέρος του ουκρανικού στόλου καταστράφηκε στο έδαφος, ενώ έγιναν και 20 καταρρίψεις στον αέρα. Η Ουκρανία διέθετε 70 μαχητικά και 30 επιθετικά αεροσκάφη, αριθμός αρκετά μικρός, αν και κληρονόμησε 700 αεροσκάφη από τη Σοβιετική Ένωση», εξηγεί.

Τα τέσσερα ενδεχόμενα που θεωρεί πιθανά, ως απάντηση στο ερώτημα γιατί η Ρωσία δεν αξιοποιεί την αεροπορία της, είναι τα ακόλουθα:

-Την προστατεύουν. Τη διατηρούν ως στρατηγική εφεδρεία και φόβητρο για το ΝΑΤΟ.


-Δεν θέλουν να την εμπλέξουν σε τέτοιες περιπτώσεις χαμηλού ρίσκου.


-Υπάρχουν προβλήματα συνεργασίας και διαλειτουργικότητας με τις επίγειες δυνάμεις και τα αντιαεροπορικά τους συστήματα.


-Δεν θέλουν να έχουν φίλιες απώλειες, είτε στη γη είτε στον αέρα. Χαρακτηριστικά, ξέρουμε ότι ένα μαχητικό Su-27 κατερρίφθη κατά λάθος από σύστημα S-400 που βρισκόταν στη Λευκορωσία.


-Δεν έχουν επιτύχει το επίπεδο της εκπαίδευσης που θα έπρεπε να έχουν, καθώς οι πιλότοι τους έχουν λίγες ώρες πτήσης.


«Εγώ καταλήγω, ωστόσο, στο ότι δεν τη χρειάζονται. Για παράδειγμα, το κονβόι των 64 χιλιομέτρων δεν απειλείται από την ουκρανική αεροπορία και για αυτό το βλέπουμε να παραμένει καιρό στάσιμο», επισημαίνει.


Ο έμπειρος πιλότος μας εξηγεί επίσης γιατί είναι αδύνατον να εφαρμοστεί η ζώνη απαγόρευσης πτήσεων που ζητάει ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι, αλλά και τι θα σήμαινε αυτό αν γινόταν.


Αναρτήθηκε στην Efenpress από τον Μιχάλη Τσολάκη