Δεν μπορεί να παραμείνει επιχειρησιακός ο στόλος των τουρκικών μαχητικών F-4E Terminator 2020
Σύμφωνα με το independentpersian.com, η Τουρκία έχει “γονατίσει” στο Ισραήλ, με στόχο να επιτύχει ισραηλινή μεσολάβηση για να εμποδιστεί η πώληση μαχητικών αεροσκαφών 5ης γενιάς F-35A ( που είχε παραγγείλει η τουρκική Πολεμική Αεροπορία) στην Ελλάδα, και να πετύχει την πώληση 40 μαχητικών αεροσκαφών F-16C και D-Block Viper για λογαριασμό της.
Το πρακτορείο ειδήσεων αναφέρει ότι, η διακοπή των δεσμών και της συνεργασίας μεταξύ των τουρκικών αμυντικών εταιρειών και του Ισραήλ έχει προκαλέσει και άλλα προβλήματα, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης ανταλλακτικών για να παραμείνει επιχειρησιακός ο στόλος των μαχητικών F-4E Terminator 2020.
Ως αποτέλεσμα αυτών των προβλημάτων, μόνο 17 από τα 30 αεροσκάφη F-4E Terminator 2020 της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας είναι επί του παρόντος επιχειρησιακά.
Πρόκειται για αεροσκάφη που αναβαθμίστηκαν στις αρχές του 2001 με τη βοήθεια ισραηλινών αμυντικών εταιρειών.
Η βελτίωση των πολιτικών και στη συνέχεια των βιομηχανικών και στρατιωτικών σχέσεων της Τουρκίας με το Ισραήλ θα μπορούσε να θέσει τέλος στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η τουρκική αμυντική βιομηχανία τα τελευταία χρόνια, όπως η έλλειψη εξαρτημάτων και αντικειμένων που απαιτούνται για την αναβάθμιση των μαχητικών αεροσκαφών F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας, και αυτό επιδιώκει η Άγκυρα χωρίς αποτέλεσμα.
Οι Τούρκοι θεωρούν ότι το Ισραήλ, είναι επίσης σε θέση να μεσολαβήσει για να εμποδίσει την πώληση μαχητικών αεροσκαφών F-35A της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας στην Ελλάδα, και να επιτρέψει την πώληση 40 μαχητικών αεροσκαφών F-16C και D-Block Viper στην Τουρκία.
Αντίθετα, 18 αεροσκάφη Rafale DJ / EJ και 84 F-16C / D-block 70 Viper της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας μπορούν να είναι αποτελεσματικά, δίνοντας σαφώς εναέρια υπεροχή στην ελληνική πλευρά στο Αιγαίο.
Η Τουρκία, μη μπορώντας να αναβαθμίσει τον στόλο των 233 F-16 λόγω ανεπίσημων αμερικανικών κυρώσεων, έχει υποβάλει επίσημο αίτημα στις Ηνωμένες Πολιτείες στις 29 Οκτωβρίου 2014, για να προμηθευτεί 40 F-16V-Block 70, αίτημα στο οποίο μέχρι στιγμής αντιτάσσεται σθεναρά το Κογκρέσο.
Προηγουμένως, η κυβέρνηση των ΗΠΑ εμπόδισε την παράδοση των πρώτων έξι μαχητικών αεροσκαφών F-35A στην Τουρκία, μετά την αγορά και την ανάπτυξη δύο συστημάτων αντιπυραυλικής άμυνας S-400 ρωσικής κατασκευής.
Η αδυναμία της Τουρκίας να αγοράσει νέα μαχητικά αεροσκάφη F-16 αφενός, και η εντατικοποίηση των διαπραγματεύσεων για την πώληση μαχητικών αεροσκαφών F-35A στην Ελλάδα τις τελευταίες ημέρες, από την άλλη, ανάγκασαν τους Τούρκους αξιωματούχους να λάβουν μέτρα για να να αποκατασταθούν οι σχέσεις με το Ισραήλ μετά από πολλά χρόνια.
Οι Τούρκοι θέλουν να χρησιμοποιήσουν το Ισραήλ ως μεσολαβητή για να πείσουν τις Ηνωμένες Πολιτείες να άρουν τις κυρώσεις τους ή τουλάχιστον να χρησιμοποιήσουν την ισραηλινή αμυντική βιομηχανία για να καλύψουν το κενό που δημιουργήθηκε από τη διακοπή της αμυντικής συνεργασίας με τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Πώς μπορεί το Ισραήλ να βοηθήσει την Τουρκία να παρακάμψει ή να άρει τις αμερικανικές κυρώσεις όπλων;
Η τουρκική Πολεμική Αεροπορία διαθέτει αυτή τη στιγμή 263 μαχητικά αεροσκάφη. Από αυτά, τα 176 είναι μαχητικά F-16 (μονής καμπίνας) για όλες τις χρήσεις, 57 εκπαιδευτικά-μαχητικά αεροσκάφη F-16 (δύο καμπίνες) και 30 μαχητικά βομβαρδιστικά F-4E Terminator 2020.
Περίπου το 50 τοις εκατό των μαχητικών αεροσκαφών F-16 και μόνο 17 βομβαρδιστικά αεροσκάφη F-4E Terminator 2020 είναι επιχειρησιακά.
Από τα F-16, τα 36 είναι Block 30 (συμπεριλαμβανομένων οκτώ αεροσκαφών με δύο καμπίνες) και τα 98 είναι Block 40 (συμπεριλαμβανομένων 14 αεροσκαφών με δύο θέσεις πιλότων) που χρειάζονται αναβάθμιση.
Από το 2012, ορισμένες τουρκικές αμυντικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Aselsan, έχουν ξεκινήσει την αναβάθμιση του στόλου μαχητικών F-16 Block 30 της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας σε τουρκικό έδαφος.
Η Aselsan, σε συνεργασία με την Τουρκική Αεροδιαστημική Εταιρεία, πέτυχε την ολοκλήρωση του πρώτου αναβαθμισμένου πρωτότυπου του F-16 εξοπλισμένου με ενεργό ραντάρ το 2009.
Λόγω όμως του τερματισμού της συνεργασίας μεταξύ ισραηλινών εταιρειών όπως η Albit Systems, δεν ήταν δυνατή η προμήθεια εξαρτημάτων υλικού για χρήση σε νέα είδη, όπως συστήματα ηλεκτρονικών συστημάτων (ηλεκτρονικά εξαρτήματα) που χρησιμοποιούνται σε αυτά τα μαχητικά.
Το αποτέλεσμα ήταν να έχουν διακοπεί όλες οι εργασίες, και σε λίγο να μην πετάει κανένα τουρκικό μαχητικό λόγω έλλειψης ανταλλακτικών.
Νομίζουμε ότι καλύτερη ευκαιρία να ανακηρύξουμε ΑΟΖ στα 12 μίλια, από αυτήν την περίοδο δεν υπάρχει για την Ελλάδα, λόγω της δεινής θέσης της τουρκικής Πολεμικής αεροπορίας.