|
Το «005» είναι από τα μαχητικά που δεν έχουν υποχρεώσει τους υπεύθυνους του προγράμματος σε πισωγυρίσματα, δηλαδή ο «τίγρης» του Αράξου περνά τη μια διαδικασία μετά την άλλη, είτε αυτή είναι στα χέρια της κατασκευάστριας εταιρείας Lockheed Martin είτε στα έμπειρα χέρια των δοκιμαστών της USAF. Πηγή εικόνας: Πολεμική Αεροπορία |
Ανάμεσα στο Τέξας και στην αεροπορική βάση του Έντουαρντ το F-16 «005» της 335 Μοίρας «Τίγρης», συνεχίζει τον μοναχικό δρόμο της αναβάθμισης στο επίπεδο Viper.
Οι αξιολογητές ανεβάζουν διαρκώς την βαθμολογία και παρεμβαίνουν εκεί που χρειάζεται, εφόσον εντοπίσουν οποιαδήποτε ένδειξη που τους δείχνει ότι απαιτείται επανέλεγχος. Γνώστες του αντικειμένου της αναβάθμισης σημειώνουν πως δεν είναι μια απλή διαδικασία αυτή και μάλιστα τονίζεται ότι το «005» είναι από τα μαχητικά που δεν έχουν υποχρεώσει τους υπεύθυνους του προγράμματος σε πισωγυρίσματα,
δηλαδή ο «τίγρης» του Αράξου περνά τη μια διαδικασία μετά την άλλη, είτε αυτή είναι στα χέρια της κατασκευάστριας εταιρείας Lockheed Martin είτε στα έμπειρα χέρια των δοκιμαστών της USAF.Άλλωστε ένα από τα ερευνητικά κομμάτια της αναβάθμισης αυτής, που ενδιαφέρει άμεσα την εταιρεία, την Αμερικανική πολεμική Αεροπορία, όπως και την Ελληνική, είναι το πως θα συμπεριφερθούν τα νέα συστήματα που τοποθετήθηκαν στο μαχητικό σε βάθος χρόνου, μέσα από πτήσεις που αγγίζουν ή και ξεπερνούν τα όριά του.
- Οι τελικές υπογραφές και σφραγίδες της LM & της USAF θα μπουν μόνο μετά απ’ όλα τα crash test στο «005» , κάτι που πιθανά αναμένεται έως το φετινό καλοκαίρι, γεγονός που θα σημαίνει και το εναρκτήριο σήμα στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, να προχωρήσει τις εργασίες στα μαχητικά που βρίσκονται ήδη στα υπόστεγά της.
Τότε όλα εκείνα τ’ αντικείμενα που έχουν φτάσει στην Ελλάδα και βρίσκονται στα κιβώτια θ’ αρχίσουν να τοποθετούνται στα υπό αναβάθμιση F-16, που σταδιακά θα μετατρέπονται σε «οχιές».
Δηλαδή σε περίπου έξι μήνες η Τανάγρα μπαίνει σε ρυθμούς παραγωγής F-16 Viper, την ώρα που το LOR της Άγκυρας παραμένει στ’ αζήτητα του Αμερικανικού Κογκρέσου.
Και από τον Ατλαντικό, αν κοιτάξει κανείς πίσω στην Ελλάδα θα παρατηρήσει ότι το πρόγραμμα αναβάθμισης των 83 F-16 στο επίπεδο Viper παραμένει έως τώρα εντός χρονοδιαγράμματος, ενώ τα προβλήματα που είχαν προκύψει στην ΕΑΒ, σταδιακά δείχνουν να επιλύονται.
F-16 Viper, το μεγάλο στοίχημα της ΕΑΒ
Στα υπόστεγα της Τανάγρας άλλωστε βρίσκονται 8 μαχητικά F-16, που είναι τα πρώτα πάνω στα οποία θα εφαρμοστούν όλα εκείνα που υπέστη πρώτο το «005 tiger», τόσο στην ΕΑΒ, όσο και στις ΗΠΑ.
- Η αποσυναρμολόγηση έχει προχωρήσει ικανοποιητικά προς ώρας, με απάρτια, υποσυστήματα και καλωδιώσεις ν’ αφαιρούνται, αναμένοντας βεβαίως την εκμετάλλευσή τους στα F-16 Block 50.
Οι τεχνικοί που έχουν προσληφθεί στην εταιρεία πρέπει πριν το καλοκαίρι να έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο της εκπαίδευσής τους για να προλάβουν τις εξελίξεις της πιστοποίησης του «005» που θα ρθει από τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Χαρακτηριστικό της προσπάθειας που έχει γίνει το τελευταίο διάστημα, χωρίς να εννοούμε πως ξεπεράστηκαν μ’ ένα μαγικό ραβδί δυσεπίλυτα προβλήματα του παρελθόντος που στοιχειώνουν την εταιρεία και καρκινοβατούν προγράμματα , είναι πως ολοκληρώθηκε και η διαδικασία διαπραγμάτευσης που καθορίζει το ακριβές κόστος εμπλοκής της ΕΑΒ.
Το θέμα έφερε στο φως το Defence- point που αναφέρει ότι τα συμβαλλόμενα μέρη, η Αμερικανική Lockheed Martin και η ΕΑΒ έβαλαν τις τελικές υπογραφές για το πρόγραμμα του υποσκευαστικού έργου των F-16 Viper.
Πρόκειται για το υποσκευαστικό έργο που αποτελεί τμήμα των συνολικών ωφελημάτων που απορροφά η Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία, από το πρόγραμμα των Viper.
Πριν λίγες ώρες η Lockheed Martin εξήρε το σπριντ της Ελληνικής Αμυντικής βιομηχανίας ώστε να καλύψει το χαμένο έδαφος της συμμετοχής της στο πρόγραμμα των F-16 που αφορά την παγκόσμια αγορά.
- Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία και οι τεχνικοί της, έχουν αναλάβει το εργοσύνολο του πίσω μέρους της ατράκτου του F-16, στο πλαίσιο του προγράμματος συμπαραγωγής του μαχητικού. Η ΕΑΒ ως μοναδικός υποκατασκευαστής τροφοδοτεί ολόκληρη την τελική γραμμή παραγωγής του αεροσκάφους στις εγκαταστάσεις της Lockheed στο Greenville (Νότια Καρολίνα, HΠΑ).
Όπως επισημαίνεται από την εταιρεία πρόκειται όχι μόνο το μεγαλύτερο εργοσύνολο της ατράκτου του μαχητικού αεροσκάφους, αλλά και ένα από τα πλέον πολύπλοκα της δομής του σε ό,τι αφορά τις τάσεις που δέχεται, καθώς φιλοξενεί το κύριο μέρος του κινητήρα αλλά και το σύστημα αεροδυναμικής πέδησης.
Τέλος τους επόμενους μήνες, προς την άνοιξη αναμένεται να γίνουν τα εγκαίνια από την LM και την ΕΑΒ δυο νέων υποστέγων. Είναι κτίρια που ξεκίνησαν πριν από περίπου 1,5 έτος και αφορούν το σύνολο των προγραμμάτων που τρέχει η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία.
https://hellasjournal.com/