Γράφει ο Θεόδωρος Νικολοβγένης,
Γαλλικά μέσα, αναφέρθηκαν στις διαθεσιμότητες των ιπταμένων μέσων της Γαλλικής Αεροπορίας και του Γαλλικού Ναυτικού.
Συγκεκριμένα, αναφέρεται πως στην παρούσα στιγμή υπηρετούν οι πιο κάτω τύποι / υποτύποι:
Στις 06 Ιανουαρίου 2022, ανακοινώθηκε πως το Υπουργείο Άμυνας της Γαλλίας προχωράει σε αναδιοργάνωση του μοντέλου συντηρήσεως των μέσων της Γαλλίκής Αεροπορίας το οποίο προβλέπει πλέον τρείς άξονες:
- Αύξηση διαθεσιμοτήτων των Mirage 2000. Στην παρούσα φάση υπηρετούν πέντε (5 !!!) υποτύποι του συγκεκριμένου τύπου με τέσσερα διαφορετικά radars (!!!).
Το ευχάριστο τηςε υπόθεσης όμως, είναι οτι το Mirage 2000 θα συνεχίσει να υπηρετεί στη Γαλλική Αεροπορία ως το 2036, αναλαμβάνοντας αποστολές:
α. Δίωξης και Βομβαρδισμού με τα Mirage 2000D (από τα 66, τα 53 εκσυγχρονίστηκαν, ενώ τα υπόλοιπα 13 θα αποσυρθούν ως το 2025). Τα εκσυγχρονισμένα Mirage 2000D , είναι πιστοποιημένα με τα ατρακτίδια σκόπευσης, τα ατρακτίδια ELINT/SIGINT τύπου ASTAC (υπενθυμίζουμε ότι 4 από αυτά υπάρχουν στις αποθήκες της Π.Α) και όλα τα όπλα Αέρος – Εδάφους του Γαλλικού οπλοστασίου.
β. Αεροπορικής Υπεροχής με τα Mirage 2000-5F και τα Mirage 2000C (τα συγκεκριμένα θα αποσυρθούν ως το 2025)
γ. Εκπαίδευσης με τα Mirage 2000B.
2. Υποστήριξη του Συστήματος Αεροδιαστημικού Ελέγχου, με αποκατάσταση των διαθεσιμοτήτων των μέσων που συμμετέχουν σε αυτό, αναβάθμιση των ικανοτήτων τους και προσθήκη σε αυτό νέων μέσων.
3.Την απόκτηση 500 σε πρώτη φάση micro και nano drones, μέσω μια νέας εταιρείας της Flying Eyes (εταιρείας 12 ατόμων) η οποία θα παρέχει και την τεχνική υποστήριξη και την εκπαίδευση, με χρονικό ορόσημο τους Ολυμπιακούς του 2024 !!! Ομιλούν δηλαδή για παραλαβή 500 τεμαχίων εντός δύο ετών.
Πως επηρεάζεται η Π.Α:
Το ότι το Mirage 2000 θα υπηρετεί στη Γαλλική Αεροπορία ως το 2036 και παράλληλα ότι υπάρχει η βούληση από τη Γαλλική πλευρά να αποκατασταθεί η τεχνική υποστήριξη του τύπου, εξασφαλίζει στην Π.Α ότι τα Mirage 2000-5 της Π.Α θα μπορούν να υπηρετούν χωρίς προβλήματα (αρκεί κι εμείς να είμαστε τυπικοί στις F.O.S). Εδώ τίθεται το ζήτημα του κόστους διατήρησης ενός επιπλέον τύπου σε τόσο μικρούς αριθμούς (24).
Η άποψή μας είναι ότι έναν τύπο που έχει αποσβέσει το μεγαλύτερο μέρος της επένδυσης και είναι φορέας των περισσοτέρων «υποστρατηγικών» (δεν συμφωνούμε με τον όρο) όπλων, τουλάχιστον προς το παρόν, που διαθέτει η Π.Α, δεν είναι εύκολο να το απαξιώσεις.
Το πλέον σημαντικό στοιχείο όμως, είναι ότι απ΄ ότι φαίνεται, μετά το Rafale η Π.Α θα εισέλθει και στην εποχή του F-35. Όσο όμως δεν αλλάζουμε το δόγμα αντιμετώπισης των παραβιάσεων από τη μεριά της Τουρκίας, είμαστε υποχρεωμένοι να διατηρούμε υψηλές οροφές από Value for Money αεροσκάφη. Αυτό σημαίνει ότι η διατήρηση των Mirage 2000-5 με παράλληλη πιστοποίηση των AM-39 και των ASTAC σε αυτά και εισαγωγή στο δίκτυο Link-16, αλλά κυρίως ο εκσυγχρονισμός ΟΛΩΝ των διαθεσίμων F-16 ( ο τύπος θα υπηρετεί στη USAF ως το 2040 ) είναι για την ΠΑ, ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ.