Ενας υποθαλάσσιος αγωγός χρειάζεται αισθητήρες για τη μέτρηση της πίεσης του αερίου και την υποστήριξη καλωδίων – καλώδια οπτικών ινών – για τον εντοπισμό διαρροών. Όλα τα είδη άλλων αισθητήρων μπορούν να συνδεθούν κατά μήκος των καλωδίων, συμπεριλαμβανομένων αυτών που έχουν στρατιωτική σημασία: σόναρ, μαγνητόμετρα και μικρόφωνα.
Σε ένα κοινό άρθρο Ουκρανικού περιοδικού, οι αρθρογράφοι Michail Gonchar, Andrei Ryschenko και Bogdan Ustimenko από το Κέντρο Παγκόσμιων Μελετών, επισήμαναν πως η Ρωσία χρησιμοποιεί τους αγωγούς στη Μαύρη Θάλασσα για «ακουστική αναγνώριση». Όσο εντείνεται η σύγκρουση στην Ουκρανία , τόσο μεγαλύτερη είναι η καχυποψία και η προσοχή εκτός Ουκρανίας.
Με κάθε εργασία συντήρησης στον αγωγό από ρωσικά πληρώματα, αυξάνεται ο κίνδυνος τέτοιοι αισθητήρες να εγκατασταθούν και στο Nord Stream 2. Ο αγωγός βρίσκεται υπό ρωσικό έλεγχο. Περιβάλλεται από μια προστατευτική λωρίδα πλάτους 200 μέτρων η κάθε μία, η οποία με τη σειρά της προορίζεται για την εταιρεία εκμετάλλευσης. Η παραποίηση δεν θα γινόταν αμέσως αντιληπτή και θα ήταν δύσκολο να αποδειχτεί.
Η Βαλτική Θάλασσα δεν είναι πολύ βαθιά, κατά μέσο όρο 52 μέτρα. Τα υποβρύχια επιχειρούν κυρίως ανατολικά της γραμμής Rügen-Bornholm-Gotland, το βαθύτερο με το βαθύτερο σημείο να είναι 459 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Η Gazprom αντικρούει κατηγορηματικά τις υποψίες. Η άδεια κατασκευής του αγωγού δόθηκε μόνο για συγκεκριμένο σκοπό -τη μεταφορά φυσικού αερίου- και οποιαδήποτε άλλη χρήση θα έθετε σε κίνδυνο την άδεια λειτουργίας, την οποία η Gazprom δεν θέλει να ρισκάρει.
Σε μια συνέντευξη στην Γερμανική εφημερίδα waz, ο καθηγητής Joachim Krause , Επιστημονικός Διευθυντής του Ινστιτούτου Πολιτικής Ασφάλειας στο Πανεπιστήμιο του Κιέλου, σημείωσε ότι «ο κίνδυνος στρατιωτικής χρήσης δεν ελήφθη υπόψη όταν εγκρίθηκε το Nord Stream» . Μια αλυσίδα αισθητήρων θα ήταν στρατιωτικό πλεονέκτημα, σημείωσε ο καθηγητής.
Με αισθητήρες, θα μπορούσαν απλώς να εντοπιστούν υποβρύχια ανέφερε ο Joachim Krause και σημείωσε, «το μειονέκτημα θα ήταν ο κίνδυνος για τα γερμανικά υποβρύχια στη Βαλτική Θάλασσα. Ακόμη περισσότερο, οι Ρώσοι θα μπορούσαν να παρακολουθούν όλη τη στρατιωτική ναυτιλιακή κίνηση του ΝΑΤΟ στη Βαλτική Θάλασσα, ιδιαίτερα τα υποβρύχια, και να μειώσουν την υπάρχουσα υπεροχή του ΝΑΤΟ.» κατέληξε
Ο Krause μίλησε για μια νέα υβριδική απειλή, «επιπλέον, ο αγωγός διασχίζει όλα τα σχετικά υποθαλάσσια καλώδια στην περιοχή. Οποιοσδήποτε έχει πρόσβαση σε αυτά μπορεί να διαταράξει, να χειραγωγήσει ή ακόμα και να αποτρέψει πλήρως τις ροές δεδομένων. Για τον στρατό, είναι μέρος ενός υβριδικού υποθαλάσσιου πολέμου.»
Ο Krause πρότεινε ότι «οι χώρες από το θαλάσσιο έδαφος των οποίων διέρχεται ο αγωγός θα πρέπει να λάβουν μέτρα για να αποτρέψουν τη στρατιωτική χρήση. Η Γερμανία , η Δανία και η Σουηδία θα μπορούσαν, για παράδειγμα, να στείλουν παρατηρητές στις εργασίες συντήρησης ή να απαιτήσουν από επιθεωρητές να εξετάζουν τακτικά τον αγωγό.»