Ποιοι δεν θέλουν την ανάπτυξη της Ελληνικής βιομηχανίας;
Κρύβονται ξένα, ντόπια συμφέροντα ή και τα δύο;
Δεν ενδιαφέρει η βιομηχανική ανάπτυξη τις Ελληνικές κυβερνήσεις;
Η ανάπτυξη αυτή, της ελληνικής βιομηχανίας είναι απολύτως εφικτή, αλλά είναι και απολύτως αναγκαία για οικονομικούς και γεωπολιτικούς λόγους.
Η βιομηχανική πολιτική της χώρας είναι εθνική υπόθεση και απαιτείται η συνδρομή στην ανάπτυξή της όλων των φορέων που αγαπούν και ενδιαφέρονται για τη πατρίδα τους.
Το ενδιαφέρον των φορέων αυτών, πρέπει πρωτίστως να εκδηλωθεί εμπράκτως και μάλιστα προς τις ήδη "ετοιμοπόλεμες" βιομηχανίες, αυτές, που περιμένουν το "πράσινο φως" για να γεμίσουν όχι μόνο τη χώρα μας με γνήσια Ελληνικά βιομηχανικά προϊόντα αλλά και εξαγωγή των προϊόντων αυτών σε δεκάδες άλλες χώρες που έχουν ήδη εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους, όπως π.χ. για αυτά τα καταπληκτικά και μοναδικά οχήματα που κατασκευάζει η ΝΑΜCO.
Η συνεχιζόμενη αδιαφορία των αρμοδίων έχει λάβει μορφή σκανδάλου με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Αλλά ας κάνουμε μια αναδρομή στην ιστορία της συγκεκριμένης Βιομηχανίας αυτοκινήτων:
Το αρχικό σχέδιο για το Pony-Citroën (1972-1983) δημιουργήθηκε από μία ομάδα Γάλλων μηχανικών με σκοπό ένα παγκόσμιο, χαμηλού κόστους αυτοκίνητο, που θα χρησιμοποιούσε ως βάση του τα μηχανικά μέρη του Citroen 2CV, το οποίο μαζί με άλλα αυτοκίνητα με παρόμοιο σχεδιασμό οδήγησαν στο Citroën FAF. Το τελευταίο αποτέλεσε το επίσημο «διεθνές αυτοκίνητο βασικής τεχνολογίας» της Citroën. Η Namco ξεκινησε την παραγωγή του αυτοκινήτου το 1975 σε εργοστάσιο που κατασκευάστηκε στη Θεσσαλονίκη. Παράχθηκαν 18.000 NAMCO Pony-Citroën με ποσοστό εγχώριας κατασκευής 67% στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης, με εξαγωγές σε 14 χώρες.
Το μοντέλο Pony γνώρισε επιτυχία επειδή το κόστος λειτουργίας και συντήρησής του ήταν στο 1/5 από ένα τζιπ μεγάλου κυβισμού, ενώ για τον λόγο αυτό ο Ελληνικός Στρατός, η Πολεμική Αεροπορία και το Πολεμικό Ναυτικό έδειχναν την προτίμησή τους στα Pony, τα οποία παράγονταν σε 8-10 αυτοκίνητα ημερησίως, γεγονός πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα.
Pony Super
Το Pony Super ή PONY 2, ήταν η δεύτερη γενιά του Pony, η οποία όμως δεν είχε την ανάλογη επιτυχία του αρχικού μοντέλου και η παραγωγή του σταμάτησε σχετικά γρήγορα. Διέθετε κινητήρες της Ford 950 cm³ 45 ίππων, 1.100 cm³ 55 ίππων, 1.300 cm³ 69 ίππων και 1600 cm³ Diesel με απόδοση 54 ίππων, και ήταν σαφώς πιο σύγχρονο από την πρώτη γενιά ΡΟΝΥ, αλλά δεν είχε ίδια τύχη.
Η NAMCO ετοιμάζεται να θέσει σε παραγωγή το PONY 4, το οποίο είναι το 4ο κατά σειρά μοντέλο της σειράς PONY και θα αποτελεί την εξέλιξή του.
Το εργοστάσιο στο Κιλκίς
Η επιτυχία του PONY σε πλατφόρμα του Citroën 2CV ήταν τέτοια που κατέστησε αναγκαία την επέκταση της παραγωγής PONY.
Τότε οι αδερφοί Κοντογούρη αποφάσισαν να κάνουν μια νέα επένδυση στο Κιλκίς.
Το Σεπτέμβριο του 1981, έχοντας εξασφαλίσει τη συνεργασία τριών μεγάλων τραπεζών της Γαλλίας, καθώς και των εταιριών Ford, Citroen, Volkswagen, και Deutz, οι οποίες όχι μόνο αξιολόγησαν θετικά την αξία του Pony, αλλά δέχτηκαν να συμμετάσχουν στην παραγωγή προσφέροντας μεγάλα πλεονεκτήματα για την ανάπτυξη εθνικής εξαγωγικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η NAMCO προχώρησε σε μια μεγάλη επένδυση στο Λιμνότοπο Κιλκίς για τη δημιουργία μιας νέας αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ελλάδα, μια επένδυση ύψους 2.696.003.000 δραχμών (σχεδόν 2,7 δις δραχμές).
Την ίδια χρονιά, η NAMCO βρισκόταν σε συνεννόηση και με αμερικανική εισαγωγική εταιρεία, με στόχο την κατασκευή 20.000 αυτοκινήτων Pony ετησίως για τα επόμενα 10 χρόνια, με σκοπό την εξαγωγή στις ΗΠΑ.
Δυστυχώς η επένδυση δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, λόγω εσωτερικών αντιτιθέμενων πολιτικο-ιδεολογικών συμφερόντων, στερώντας από την Ελλάδα μια τεράστια ευκαιρία εκβιομηχάνισης και εξαγωγών οχημάτων (ΦΕΚ 15/9/1981).
Pony 4ης γενιάς (2015-)
Το Pony 4 (Μοντέλο: PONY S513) είναι το νέο μοντέλο της εταιρείας, το οποίο ολοκλήρωσε το στάδιο των δοκιμών, ενώ η εταιρεία πήρε άδεια από το υπουργείο Ανάπτυξης για να ξεκινήσει η παραγωγή του στη Θέρμη Θεσσαλονίκης. Στα μέσα Σεπτεμβρίου του 2014 δόθηκαν οι σχετικές άδειες από την ΕΣΥΔ στην αρμόδια κρατική αρχή διαπίστευσης, την ΕΒΕΤΑΜ, (Βιομηχανική Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη, Εργαστηριακές Δοκιμές Πιστοποιήσεων και Ποιότητας) να κάνει την πιστοποίηση και να προχωρήσει στις απαραίτητες διαδικασίες.[2]
Ο προγραμματισμός της NAMCO για το PONY 4 περιλαμβάνει:
- 1η φάση παραγωγής - Βενζινοκίνητο PONY 4
- 2η φάση παραγωγής - Πετρελαιοκίνητο PONY 4 (όπως επίσης και την 4×4 έκδοσή του)
- 3η φάση παραγωγής - Ηλεκτροκίνητο PONY 4
Μέσα στο 2015 αναμένετο να ξεκινήσει η παραγωγή της νέας γενιάς αυτοκινήτων «PONY», με στόχο να κατακτήσει μερίδιο όχι μόνο της ελληνικής αγοράς, αλλά και χωρών της Αφρικής, της Ασίας και της Νότιας Αμερικής, που ήδη έχουν επιδείξει ενδιαφέρον, λόγω των ανθεκτικών χαρακτηριστικών του και βέβαια της χαμηλής τιμής του. Μερικές από τις χώρες αυτές είναι η Αίγυπτος, η Κένυα, το Μαρόκο, η Αιθιοπία, η Αγκόλα, η Βραζιλία, και η Αργεντινή. Μάλιστα θα διαθέτει και θύρα USB.
Προδιαγραφές
Οι τεχνικές προδιαγραφές του PONY 4 είναι:
Κινητήρας | Κυβισμός | Συνολικό βάρος | Ωφέλιμο φορτίο | Καύσιμο | ABS | Κιβώτιο ταχυτήτων | Ιπποδύναμη |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PCM (Peugeot‐Citroën Moteurs) | 1.360 cm³ | 1.450 kg | 800 kg | Βενζίνη | 5 Σχέσεων | 75-80 ΗΡ | |
FIAT | 1.360 cm³ | 1.450 kg | 800 kg | Βενζίνη | 5 Σχέσεων | 75-80 HP |
NAMCO 613 (2017-)
Από το 2016 η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε το νέο μοντέλο 613, ως παραγωγή, κάτω από άδεια, του ιρανικού SAIPA 141 (με τη σειρά του, προερχόμενο από παλαιότερη γενιά του KIA Pride). Η παραγωγή του οχήματος επρόκειτο να ξεκινήσει το 2017 με την προσθήκη του τηλεφωνικού αριθμού στην σελίδα-προφίλ που έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά για το μοντέλο το οποίο εντάσσεται στην κατηγορία των επαγγελματικών οχημάτων ενώ ακολουθεί την νέα φιλοσοφία της εταιρείας[3].
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Πρόκειται για έναν τετρακύλινδρο σε σειρά, κυβισμού 1.323 cm³ (1300) ενώ είναι εφοδιασμένος με σύστημα ψεκασμού. Επιπλέον σημείο αναφοράς είναι η μέγιστη ιπποδύναμη που θα αποδίδει ο κινητήρας όπου ως αρχική έκδοση θα αποδίδει 69 ίππους στις 5.500 σ.α.λ.
Το ρεζερβουάρ που θα φιλοξενείται στο αμάξωμα είναι αρκετά μεγάλο έχοντας την δυνατότητα αποθήκευσης καυσίμου έως και 49 λίτρα με την μέση κατανάλωση να αγγίζει τα 6.6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, κάνοντας το μοντέλο να τηρεί τα κριτήρια του Euro4. Τέλος, το όχημα για την κατηγορία του αναφέρεται ότι ζυγίζει 900 κιλά, καθιστώντας το ελαφρύ κάτι που οφείλεται στην πιθανή κατασκευή αμαξώματος από αλουμίνιο.
- Η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία κατασκευής φορτηγών δεν μπόρεσε ποτέ να βγάλει άδεια να πουλήσει τα πρότυπα φορτηγά της [2]
- NAMCO website
Η κεντρική είσοδος του εργοστασίου, στη Θεσσαλονίκη.
Μια αναδρομή στη κατασκευαστική ιστορία και δυνατότητα της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ αυτής Εταιρίας, με VIDEO:
Το ελληνικό PONY κατασκευάστηκε σε σχεδόν 40.000 μονάδες μέχρι να σταματήσει η παραγωγή του, πριν από δεκαετίες. Πολλοί πιστεύουν πως το εργοστάσιο που βρίσκεται στη Θέρμη Θεσσαλονίκης έχει σταματήσει τη λειτουργία του, ωστόσο η αλήθεια είναι διαφορετική. Ταξιδεύουμε στη Βόρεια Ελλάδα και διαπιστώνουμε ιδίοις όμμασι πως μέχρι και σήμερα συνεχίζεται (εν μέρη) η λειτουργία του, καθώς φτιάχνονται από πρωτότυπα μέχρι ανακατασκευές παλαιών PONY. Συζητάμε με τον βασικό μέτοχο του ομίλου NAMCO Πέτρο Κοντογούρη
Έχεις Pony; Η NAMCO στο ανακατασκευάζει
- Επισκευή μηχανικών μερών
- Φινίρισμα
- Διόρθωση ή/και κατασκευή εκ νέου της λαμαρίνας
- Επιδιόρθωση ή/και αλλαγή ταπετσαρίας και τέντας
- Διαμόρφωση με τη μορφή που εσείς επιθυμείτε