Αλέξανδρος Καλαφάτης
Από τη δικογραφία της υπόθεσης και τις καταθέσεις των αστυνομικών της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. προκύπτει ότι ένα ασημί Skoda Octavia επιχείρησε να ανακόψει την πορεία του λευκού οχήματος στο οποίο επέβαιναν ο 20χρονος που έπεσε νεκρός από τα πυρά των αστυνομικών και οι δύο 16χρονοι συνεπιβάτες.
Αστυνομικός της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. κατέθεσε: «Στη λεωφόρο Αθηνών, έξω από το Δαφνί, μας προσπέρασε ένα ασημί Skoda Octavia, το οποίο μπήκε μπροστά από το λευκό όχημα που ακολουθούσαμε.
Δηλαδή, προσπαθούσε να τον κάνει να κόψει ταχύτητα εμποδίζοντάς τον να το προσπεράσει. Εμείς θεωρήσαμε ότι ήταν συνάδελφοι της Ασφάλειας που ήρθαν να μας συνδράμουν, χωρίς να είμαστε σίγουροι αν όντως ήταν ή όχι. Όταν φτάσαμε στη γέφυρα του Σχιστού, το λευκό όχημα έστριψε δεξιά προς το Σχιστό με κατεύθυνση προς Κερατσίνι. Εμείς το ακολουθήσαμε και συνεχίσαμε να του κάνουμε σήματα να σταματήσει. Το Skoda Octavia δεν έστριψε στη γέφυρα αλλά συνέχισε στη λεωφόρο Αθηνών προς Ασπρόπυργο. Εμείς συνεχίσαμε την καταδίωξη του λευκού οχήματος μέχρι το Πέραμα». Δεύτερος αστυνομικός κατέθεσε για το μυστηριώδες Skoda ότι προσπαθούσε να αναγκάσει το λευκό όχημα με τους τρεις επιβαίνοντες να σταματήσει.Οι αστυνομικοί επικεντρώθηκαν στην καταδίωξη του λευκού οχήματος και έτσι το Skoda χάθηκε. Κατάθεση έδωσε και ο οδηγός του αστικού λεωφορείου που έκλεισε το δρόμο στο λευκό όχημα στην οδό Ελπίδος στο Πέραμα, με αποτέλεσμα ο 20χρονος οδηγός να αρχίσει να εμβολίζει τη μία μετά την άλλη τις μοτοσικλέτες της ομάδας ΔΙ.ΑΣ.
«Η κίνηση του οχήματος ήταν τόσο γρήγορη και επικίνδυνη που είμαι σίγουρος ότι ο οδηγός είχε σκοπό να χτυπήσει τους αστυνομικούς που τον ακολουθούσαν και να διαφύγει», κατέθεσε ο οδηγός του λεωφορείου. Από την έρευνα της ΕΛ.ΑΣ. στην τράπεζα δεδομένων της προέκυψε, όπως αναφέρεται στη δικογραφία, ότι ο 20χρονος οδηγός είχε απασχολήσει στο παρελθόν για κλοπές, ενώ οι δύο 16χρονοι συνεπιβάτες έχουν λευκό ποινικό μητρώο.
Οι καταθέσεις
Αστυνομικός της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. περιέγραψε πως έγιναν όλα, σύμφωνα με τη δική του εκδοχή: «…Αφού λοιπόν ακούσαμε ότι το όχημα κατευθύνεται προς τη λεωφόρο Αθηνών αποφασίσαμε με τους άλλους συναδέλφους να κατευθυνθούμε και εμείς προς το σημείο για να ενισχύσουμε τους συναδέλφους που ακολουθούσαν το όχημα. Εμείς εκείνη τη στιγμή με την ομάδα βρισκόμαστε στη λεωφόρο Αθηνών με κατεύθυνση προς τη λεωφόρο Θηβών. Όταν φτάσαμε στη διασταύρωση με την λεωφόρο Θηβών και στρίψαμε δεξιά με κατεύθυνση προς το Αιγάλεω, την ίδια στιγμή είδαμε στο απέναντι ρεύμα ένα λευκό όχημα να κατευθύνεται προς Περιστέρι. Αμέσως κάναμε αναστροφή και ακολουθήσαμε την πορεία του. Το όχημα αυτό έστριψε αριστερά στην λεωφόρο Αθηνών στο Χαϊδάρι.
(…) Όταν εντοπίσαμε το όχημα είδαμε επίσης ότι το ακολουθούσαν ακόμη τρεις υπηρεσιακές μηχανές κάνοντας χρήση των ηχητικών τους αλλά και του φάρου. Όταν μπήκαμε κι εμείς στη λεωφόρο Αθηνών ενσωματωθήκαμε με τις υπόλοιπες ομάδες και ήμασταν συνολικά πέντε μηχανές».
«Έπεσα σε μια αυλή σπιτιού για να γλιτώσω»
Σε άλλο σημείο κατάθεσης που περιλαμβάνεται στη δικογραφία αναφέρεται: «Επειδή εμείς ακολουθούσαμε από σχετικά κοντινή απόσταση είδαμε ότι σχεδόν αμέσως το λευκό αμάξι σταμάτησε την πορεία του. Εμείς πλησιάσαμε αρκετά κοντά και ξαφνικά βλέπουμε το λευκό αμάξι να κινείται με όπισθεν προς το μέρος μας (…)
Εκείνη τη στιγμή με την φορά που ερχόταν πίσω εμβόλισε τις πρώτες δύο μηχανές που βρίσκονται πιο κοντά σε αυτό. Επειδή τρόμαξα πολύ με τη μηχανή όπως ήμουνα για να προλάβω μήπως και με χτυπήσει το όχημα που έκανε πίσω, έπεσα με ταχύτητα σε μία αυλή διπλανού καταστήματος που υπήρχε στο σημείο.
Όπως μπήκα στην αυλή πήδηξα από τη μηχανή που ήταν σε κίνηση και η μηχανή έφυγε μόνη της. Ο συνοδός μου είχε πηδήξει πριν να στρίψω για την αυλή για να προστατευθεί όταν σηκώθηκα από εκεί που βρέθηκα είδα το αυτοκίνητο να έρχεται κατά πάνω μου με την όπισθεν και κάνοντας ελιγμούς».
«Πυροβολούσαμε προς τα λάστιχα του αυτοκινήτου»
«Στη συνέχεια, όπως και πριν, προσπάθησε να φύγει προς τα κάτω κάνοντας αναστροφή αλλά δεν μπορούσε γιατί τον εμπόδισε μία μηχανή που είχε σφηνωθεί μπροστά από το όχημα. Το όχημα δηλαδή είχε πατήσει την μηχανή και γι’ αυτό δυσκολευόταν να την περάσει από πάνω. Μάλιστα πιστεύω αυτός ήταν ο λόγος που ένας από τους συναδέλφους σώθηκε αφού βρήκε την ευκαιρία να συρθεί ουσιαστικά και να απομακρυνθεί από το μπροστινό μέρος του αμαξιού.
Στο σημείο αυτό θέλω να σας πω ότι εμείς καθώς βλέπαμε τον οδηγό να προσπαθεί να χτυπήσει το συνάδελφο μας προτάξαμε τα όπλα μας και αφού τον προειδοποιήσαμε και τον κάλεσα πολλές φορές να σταματήσει το όχημα πράγμα που δεν έκανε αρχίσαμε να πυροβολούμε προς τα λάστιχα του αυτοκινήτου* με προφανή σκοπό να τον ακινητοποιήσουν. Δεν θυμάμαι πόσοι από εμάς έριξαν. Ούτε εγώ θυμάμαι πόσες φορές πυροβόλησα αλλά νομίζω ότι πρέπει να ήταν μία φορά.»
«Είχα φοβηθεί για τη ζωή μου»
Ακόμα ένας άλλος αστυνομικός καταθέτει: «Η μηχανή του συναδέλφου σφηνώθηκε κάτω από το λευκό αυτοκίνητο και ευτυχώς μειώθηκε η ταχύτητα του. Ο συνάδελφος που έπεσε προσπάθησε έρποντας να φύγει από την πορεία του οχήματος και να γλιτώσει από τα χειρότερα. Έπεσα κάτω και όταν σηκώθηκα είδα το όχημα που ερχόταν κατά πάνω μου. Για καλή μου τύχη με τη μοτοσικλέτα του συναδέλφου σφηνωμένη από κάτω δεν μπόρεσε να αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα. Φωνάζαμε όλοι συνάδελφοι σε αυτούς που βρίσκονταν στο αυτοκίνητο "αστυνομία ακίνητοι", αλλά αυτοί συνεχίζουν τις προσπάθειές τους να μας εξουδετερώσουν. Εκείνη την ώρα άκουσα ήδη τους πρώτους πυροβολισμούς από τους συναδέλφους προς το αυτοκίνητο».
«Τράβηξα και εγώ το όπλο μου και άρχισα να πυροβολώ προς την δεξιά μπροστά ρόδα και το καπό του αυτοκινήτου. Είχα φοβηθεί τόσο για τη ζωή μου όσο και τη ζωή των συναδέλφων μου που βρίσκονταν γύρω μου και δεν υπήρχε άλλος τρόπος να σταματήσει το αυτοκίνητο.»
____________________
*Τώρα το πόσο άμεση αποτελεσματικότητα μπορεί να έχουν οι σφαίρες σε λάστιχα χωρίς αεροθάλαμο, είναι συζητήσιμο .
ΑΛΕΞ