ο Σωτήρης Σοφιανόπουλος αναφέρεται σε ένα σχέδιο που είχε εκπονήσει ο ίδιος σχετικά με την πυρόσβεση στα δάση αλλά και την συστηματική άρδευση ημιδασικών εκτάσεων, ώστε να μπορούν τα μηρυκαστικά να βρίσκουν βοσκή. Κατόπιν μελέτης ο Σ.Σ. ανέλυσε πως ένα πυροσβεστικό αεροπλάνο τύπου Canadair με χωρητικότητα δεξαμενής 5 κυβικών και μέσο όρο ρίψεων ανά ώρα περί τις 8 έως 10 μπορεί να ρίξει το πολύ 50 κυβικά νερό στο φλεγόμενο δάσος. Από την άλλη πλευρά τα πυροσβεστικά οχήματα μπορούν να μεταφέρουν το μέγιστο 10 έως 15 κυβικά νερού αλλά μετά την ρίψη τους η δυνατότητα άμεσου ανεφοδιασμού είναι πολύ δύσκολη εκτός εάν κοντά υπάρχουν πυροσβεστικοί κρουνοί.
Παράλληλα, μεγάλο μειονέκτημα στην πυρόσβεση για τα αεροπλάνα είναι ότι α. δεν επιχειρούν τη νύχτα και β. ότι σε περίπτωση ταραχώδους θαλάσσης ή τρικυμίας δεν είναι δυνατή η λήψη νερού. Αυτό λοιπόν που πρότεινε κατόπιν μελέτης ο Σ. Σοφιανόπουλος ήταν η τοποθέτηση κανονιών νερού εντός της δασικής έκτασης κατόπιν βέβαια μελέτης. Τα κανόνια νερού Regen κατασκευάζονταν εξ’ ολοκλήρου από ελληνικές επιχειρήσεις και οι δυνατότητές τους ήταν: α. ρίψη 150 κυβικών νερού την ώρα και β. ακτίνα εκτόξευσης 80 μέτρα (με διάμετρο λόγω και της κυκλικής περιστροφικής κίνησης τα 160 μέτρα).
Αν λοιπόν τοποθετήσουμε ανά ένα χιλιόμετρο 8 εκτοξευτές νερού Regen θα έχουμε μια ζώνη μήκους 1.000 μέτρων και πλάτους 160 μέτρων, η οποία ζώνη θα δέχεται 8*150=1.200 κυβικά νερό την ώρα. Σε συγκριτική αναλογία για να πετύχουμε στην ανωτέρω ζώνη ρίψη 1.200 κυβικών νερού θα απαιτούντο η επιχείρηση 80 πυροσβεστικών οχημάτων των 15 κυβικών (=1.200 κυβικά) ή εναλλακτικά 20 πυροσβεστικά αεροπλάνα με 12 ρίψεις των 5 κυβικών ανά ώρα, υποθέτοντας (που είναι μάλλον αδύνατο ανά 1 ρίψη 5 λεπτά πτήση) (=1.200 κυβικά).
Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι το κόστος πτήσης ενός Canadair είναι πολύ μεγάλο και αν συνυπολογίσουμε: καύσιμα, συντήρηση, τυχόν ζημίες, αποσβέσεις πάγιου υλικού κλπ ξεπερνάει μια ώρα πτήσης τα 2.900-3.000 ευρώ. (οι υπολογισμοί σε ευρώ είναι σχετικοί και κατά προσέγγιση πρώτον διότι αυτά τα είχε παρουσιάσει ο Σ.Σ. την περίοδο 1996-2000 και δεύτερο διότι τότε χρησιμοποιούσαμε δραχμές και όχι ευρώ).
Τώρα όσον αφορά το κόστος του κάθε κανονιού Regen ανέρχεται περίπου σε 600 ευρώ. Άρα με ένα κόστος 8*600=4.800 ευρώ έχουμε την μόνιμη υποδομή σε ένα δάσος άρα το κόστος είναι αμελητέο. Απ’ εκεί και πέρα χρειάζεται αν πρόκειται για περιοχή πεδινή π.χ. Κορινθία να φτιαχτεί αντί δεξαμενής ένα μεγάλο πηγάδι πλησίον της θαλάσσης κι απ’ εκεί με αγωγούς, κεντρικούς και ημικεντρικούς, θα φθάνει το νερό στα κανόνια. Το νερό από το πηγάδι θα μεταφέρεται είτε με ηλεκτρική ενέργεια της Δ.Ε.Η. είτε με πετρελαιομηχανές.
Σε περίπτωση δε που υπάρχει επικλινές έδαφος λόγω όγκου οροσειράς π.χ. ορεινός όγκος της Σάμου με 1.600 μέτρα μέγιστο υψόμετρο απαιτείται μια κεντρική αντλία που θα ανεβάζει το νερό σε μια δεξαμενή των π.χ. 3.000 κυβικών, η οποία θα βρίσκεται πολύ ψηλότερα από την περιοχή με τα κανόνια, οπότε το νερό βάσει μανομέτρου θα κατέρχεται στα π.χ. παρακάτω 80 μέτρα με πίεση 8 ατμοσφαιρών -που λειτουργούν τα κανόνια- αποδίδοντας το μέγιστο δηλ. 80 μέτρα ακτίνα εκτόξευσης χωρίς να απαιτείται αντλία που θα καταναλώνει ηλεκτρικό ρεύμα.
Επομένως σύμφωνα με τις μελέτες που είχε κάνει ο Σ.Σ. μια δασική έκταση θα χωρίζεται σε ζώνες, χωρίς βέβαια να είναι απαραίτητο το βεληνεκές των κανονιών να καλύπτουν όλη την δασική έκταση, και όπου υπάρξει φωτιά με την ενεργοποίηση κάποιων από τις ζώνες η φωτιά θα σταματούσε άμεσα να επεκτείνεται, ο οποίος είναι και ο βασικός σκοπός (δηλαδή η μη επέκταση της πυρκαγιάς).
Ένα άλλο πλεονέκτημα, τουλάχιστον την περίοδο 1996-2000 που παρουσίαζε τα ανωτέρω σχέδια ο Σ.Σ. ήταν ότι όλο αυτό το πυροσβεστικό-αρδευτικό σύστημα θα μπορούσε να φτιαχτεί εξ’ ολοκλήρου από ελληνικά υλικά και χέρια. Υπάρχουν στην Ελλάδα πολλές σωληνουργίες και εταιρείες που κατασκευάζουν αντλίες. Το μόνο που έλειπε ήταν οι πετρελαιομηχανές, δηλαδή τύπου ντίζελ τις οποίες κατασκεύαζε η ιστορική επιχείρηση του Μαλκότση (βλέπε συνημμένα φώτο και βίντεο), την οποία -όπως και τόσες άλλες- κατέστρεψε το ίδιο το ελληνικό κράτος με το Νόμο των πανωτοκίων 1083/1980 αλλά και άλλους νόμους.