Τούρκος αναλυτής με βαθιά γνώση της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας εξαπολύει μύδρους κατά του Ερντογάν για την απόφαση του να εμπλακεί με τους S-400 αφήνοντας την χώρα χωρίς αεροπορική υπεροχή.
Ο Burak Bekdil θεωρεί άχρηστο για την Τουρκική Αεροπορία το Α/Α σύστημα S-400, ένα συμπέρασμα στο οποίο έχουν καταλήξει και άλλοι Τούρκοι αναλυτές. Τονίζει επίσης πως το εγχώριο μαχητικό της Τουρκίας είναι επίσης άχρηστο και το πρωτότυπο θα καθυστερήσει πολύ να πετάξει.
Η τουρκική αμυντική βιομηχανία πρόσφατα αποκάλυψε πως “εφόσον εξελιχθούν όλα σύμφωνα με τον προγραμματισμό, η Τουρκική Αεροπορία θα παραλάβει τα πρώτα 10 αεροσκάφη TF-X Block-I την περίοδο 2030-2033”.
Σύμφωνα με τον Τούρκο αναλυτή κάτι τέτοιο είναι ανέφικτο.
Η μπλόφα του Ερντογάν
“Η Τουρκία εξακολουθεί να εκβιάζει τις ΗΠΑ (και τους συμμάχους της στο ΝΑΤΟ) ότι μπορεί να επιλέξει ένα ρωσικό μαχητικό αεροσκάφος, το Su-57 για παράδειγμα, σε περίπτωση που αισθανθεί πως απειλείται από την έλλειψη μαχητικών νέας γενιάς.
Πρόκειται για μία μπλόφα.
Οι Πτέραρχοι της τουρκικής Αεροπορίας γνωρίζουν πολύ καλά ότι η μετάβαση από αεροσκάφη ΝΑΤΟϊκά δυτικού τύπου σε ρωσικά μετά από 70 χρόνια δεν είναι σαν να αλλάζεις το αμερικανικό σου αυτοκίνητο υπέρ ενός ιαπωνικού. Η κατασκευή μιας νέας επιχειρησιακής δομής, η τροποποίηση των αεροπορικών βάσεων, τα νέα συστήματα τεχνικής υποστήριξης και συντήρησης είναι πολύ δαπανηρά, χρονοβόρα και έχουν μεγάλο βαθμό τεχνολογικών δυσκολιών.
Οι ανώτεροι αξιωματούχοι του Ερντογάν ψεύδονται όταν προσπαθούν να πείσουν το λαό ότι η εγχώρια αμυντική βιομηχανία της Τουρκίας κάνει θαύματα στην τεχνολογία μαχητικών αεροσκαφών.
Άχρηστοι οι S-400
Εν τω μεταξύ, φοβούμενοι τις περαιτέρω κυρώσεις των ΗΠΑ, η Τουρκία ανέστειλε τα σχέδια για ενεργοποίηση του αντιαεροπορικού συστήματος S-400 …. Αυτό σημαίνει ότι η Άγκυρα πλήρωσε 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια στη Μόσχα για ένα σύστημα που πιθανότατα δεν θα ενεργοποιήσει ποτέ.
“Αυτή είναι μια πώληση. Λάβαμε τα χρήματά μας. Οι Τούρκοι μπορούν να οδηγήσουν τους πυραύλους για να πάνε στην παραλία ή να μεταφέρουν πατάτες μαζί τους. Δεν μας απασχολεί”. Αυτά δήλωσε ο Aleksey Yerhov, πρεσβευτής της Ρωσίας στην Άγκυρα, κοροϊδεύοντας την απροθυμία της Τουρκίας να ενεργοποιήσει το σύστημα S-400.
Ο Ερντογάν αχρήστευσε και τα F-35
Ένα από τα πιο καυτά ζητήματα στη 50λεπτη συζήτηση μεταξύ του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και του προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν κατά τη διάρκεια της Συνόδου κορυφής του ΝΑΤΟ στις 14 Ιουνίου ήταν η απόκτηση του ρωσικού συστήματος S-400 από την Τουρκία και οι κυρώσεις των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένης της εκδίωξης της Τουρκίας από την πολυεθνική κοινοπραξία που κατασκευάζει το F-35. Δεν αποτελεί έκπληξη ότι η συνάντηση έληξε χωρίς λύση. Αυτά είναι κακά νέα για την Τουρκική Αεροπορία (TuAF).
Για περισσότερο από μια δεκαετία οι Τούρκοι Πτέραρχοι σχεδίαζαν τις δυνατότητες αεροπορικής κρούσης με βάση την υπόθεση ότι θα λάμβαναν τουλάχιστον 100 F-35 από τη δεκαετία του 2020.
Η TuAF διαθέτει μόνο μοίρες με 4ης γενιάς F-16 και F-4 τα οποία επιχειρούν εναντίον Κούρδων στα νοτιοανατολικά της Τουρκίας, καθώς και στο βόρειο Ιράκ και τη Συρία. Σήμερα, η TuAF διαθέτει συνολικά 270 αεροσκάφη F-16C / D, όλα τα μοντέλα Block 30/40/50. Τα περισσότερα από αυτά τα αεροσκάφη θα πρέπει να αποσυρθούν σταδιακά μέσα στα επόμενα 10 έως 15 χρόνια, ανάλογα με τις αναβαθμίσεις τους. Το αν το Κογκρέσο θα επιτρέψει την πώληση ανταλλακτικών για συντήρηση είναι ένα άλλο ερωτηματικό.
Φιάσκο το TF-X
Ποιες είναι οι επιλογές της Τουρκίας για την ελαχιστοποίηση της αναπόφευκτης διάλυσης των δυνατοτήτων της TuAF; Οχι πολλές. Η Τουρκία εξακολουθεί να εκβιάζει τις ΗΠΑ (και τους συμμάχους του ΝΑΤΟ) ότι μπορεί να επιλέξει ένα ρωσικό μαχητικό αεροσκάφος, το Su-57, για παράδειγμα, σε περίπτωση που αισθάνεται ότι απειλείται από την έλλειψη μαχητικών αεροσκαφών νέας γενιάς. α.
Θεωρητικά, η Τουρκία είναι περήφανη για το δικό της πρόγραμμα εγχώριου μαχητικού, το TF-X. Οι βιομηχανίες άμυνας και αεροδιαστημικής της Τουρκίας ανακοινώνουν σχεδόν καθημερινά «έκτακτα νέα» για την ενημέρωση του κοινού σχετικά με το TF-X. Πιο πρόσφατα, η TAI ανακοίνωσε ότι άρχισε να κατασκευάζει τη δεύτερη μεγαλύτερη υπερηχητική σήραγγα της Ευρώπης για μελλοντικές δοκιμές του TF-X. Η εταιρεία είπε ότι υπέγραψε συμφωνία με τουρκικό πανεπιστήμιο για το σύστημα λογισμικού του τουρκικού μαχητικού. Η TAI παρουσίασε επίσης τη μακέτα του TF-X.
Αυτά είναι παραμύθια που οι Τούρκοι λατρεύουν να ακούνε. Το αφήγημα της κυβέρνησης σχετικά με το τουρκικό μαχητικό αποσκοπεί σε εσωτερική κατανάλωση.
Λίγοι Τούρκοι γνωρίζουν ότι η αεροδιαστημική μηχανική τους απέχει στο καλύτερο σενάριο μια δεκαετία από την κατασκευή αεροσκαφών νέας γενιάς. Η TAI στόχευε για πρώτη φορά να πετάξει το TF-X το 2023, στην εκατονταετία της Τουρκικής Δημοκρατίας. Τώρα μιλά για το 2025-2026 για να παραλάβει ένα πρωτότυπο αεροσκάφος. Αυτή η προθεσμία δεν είναι ούτε ρεαλιστική.
Στην πραγματικότητα, το TF-X βρίσκεται ακόμη σε προ-σχεδιαστικό στάδιο. Με άλλα λόγια, δεν έχει σχεδιαστεί ακόμα – επειδή δεν μπορείς να σχεδιάσετε ένα μαχητικό πριν επιλέξεις τον κινητήρα που θα το τροφοδοτεί. Η Τουρκία δεν διαθέτει τεχνολογία κινητήρα αεροσκαφών, αλλά ισχυρίζεται ότι τον αναπτύσσει. Ο ισχυρισμός αυτός γίνεται επίσης για εσωτερικούς λόγους.
Οι ανώτεροι αξιωματούχοι του Ερντογάν υπονομεύουν την ισχύ μας όταν προσπαθούν να πείσουν το κοινό ότι η τοπική αμυντική βιομηχανία της Τουρκίας κάνει θαύματα στην τεχνολογία μαχητικών αεροσκαφών. Σε μια πρόσφατη τηλεοπτική συζήτηση, ο Mesut Caşin, ένας από τους επικεφαλής συμβούλους του Ερντογάν, έδειξε στις κάμερες ένα μοντέλο αεροσκάφους που είχε στην τσέπη του ισχυριζόμενος ότι “αυτό θα είναι το εθνικό, εγχώριο μαχητικό της Τουρκίας”.
Εν τω μεταξύ, ο Ερντογάν φοβούμενος περαιτέρω κυρώσεις, ανέστειλε τα σχέδια ενεργοποίησης των S-400. Αν και ο επίσημος στόχος για την ενεργοποίηση τους ήταν ο Απρίλιος του 2020, ο τουρκικός στρατός διατηρεί τους S-400 «κλειδωμένους και αδρανοποιημένους». Αυτό σημαίνει ότι η Άγκυρα πλήρωσε 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια στη Μόσχα για ένα σύστημα που πιθανότατα δεν θα ενεργοποιήσει ποτέ”
Τί διαδίδουν οι σύμβουλοι του Ερντογάν
Όλα αυτά ειπώθηκαν με αφορμή την παρουσίαση του MMU/TF-X στην ΗΔΕ της άσκησης ANADOLU KARTALI-2021 από τον Σμήναρχο Cihangir Yay, επικεφαλής της Δνσης Προγράμματος της Τουρκικής Αεροπορίας: Η Φάση Προκαταρκτικού Ελέγχου Σχεδίασης (PDR) θα ολοκληρωθεί το 2023, οπότε και θα παρουσιαστεί το πρωτότυπο (Roll-Out)
Στα τέλη του 2029, θα ξεκινήσει η παραγωγή των Α/Φ MMU/TF-X Block-I με επίτευξη IOC/FOC στην επόμενη δεκαετία. Νέες εκδόσεις του Α/Φ θα παράγονται (Block-2, Block-3 και Block-4) σε δεκάδες μεταξύ 2034-2040 με δυνατότητα μεταφοράς εσωτερικού φορτίου όπλων βάρους έως 1.000 λίβρες.
Αυτά υποστηρίζουν οι Τούρκοι…