26.6.21

Δίωξη της Ορθοδοξίας μέσα στην Ελλάδα; Με απόντα τον Άρειο Πάγο;

των Μιχαήλ Α. Βιδάλη, Ph.D.  και Αντωνίου Ανδρεάτου, Ph.D., Μελών I.H.A.

Ανησυχητικές διαστάσεις προσλαμβάνει το φαινόμενο διαφόρων περιστατικών βίας κατά Ορθόδοξων στόχων μέσα στην Ελλάδα.

Η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία αποτελεί τον κυριότερο στόχο θρησκευτικής βίας και εκδήλωσης θρησκευτικού μίσους στη χώρα μας με 504 περιστατικά (βανδαλισμοί εικόνων και εκκλησιών, διαρρήξεις, κλοπές, ιεροσυλίες, νεκροσυλίες, ληστείες, τοποθέτηση εκρηκτικών μηχανισμών και άλλα) το 2019, έναντι 564 καταγεγραμμένων περιστατικών μέσα στο έτος 2018.

Δύο μέλη του ΙΗΑ, ο Μιχαήλ Α. Βιδάλης και ο Αντώνιος Σ. Ανδρεάτος, καθώς και η Δικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγω Ζωή Π. Σπυροπούλου, απέστειλαν επιστολή προς τον αξιότιμο εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Β. Πλιώτα ζητώντας την παρέμβαση του με σχετική ενημέρωση εντός των προθεσμιών που καθορίζει ο νόμος. Το πλήρες κείμενο της επιστολής που απεστάλη έχει ως εξής:

«Αξιότιμε κύριε Εισαγγελέα:

Με μεγάλη έκπληξη διαπιστώσαμε ότι το έτος 2018 στην Ελλάδα, έλαβαν χώρα 564 καταγεγραμμένα περιστατικά βίας κατά Ορθοδόξων στόχων.  Ήτοι, το 95% του συνόλου των περιστατικών για το συγκεκριμένο έτος. Ενημερωτικά, μόλις δύο (2) περιστατικά θρησκευτικής βίας καταγράφηκαν κατά Μουσουλμανικών στόχων και είκοσι (20) κατά Ιουδαϊκών στόχων. Η λέξη-κλειδί είναι “καταγεγραμμένα”, καθώς η έκταση του συγκεκριμένου φαινομένου θρησκευτικού μίσους, εύλογα μας προϊδεάζει για περισσότερα περιστατικά τα οποία πιθανότατα δεν δηλώθηκαν επισήμως.


Ανατρέχοντας σε επίσημα στατιστικά στοιχεία άλλων ετών, διαπιστώνουμε ένα διαχρονικό modus operandi κατά των πιστών της Ελληνικής Ορθοδόξου Εκκλησίας. Ενδεικτικά, σύμφωνα με την Έκθεση περιστατικών εις βάρος χώρων θρησκευτικής σημασίας στην Ελλάδα για το έτος 2019, καταγράφηκαν 504 περιστατικά κατά Ορθοδόξων στόχων, πέντε (5) κατά Μουσουλμανικών στόχων και πέντε (5) κατά Ιουδαϊκών στόχων. Το 96% του συνόλου αφορά την Ορθόδοξη εκκλησία.

Από τα παραπάνω είναι προφανές ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι σταθερά ο κυριότερος αποδέκτης της θρησκευτικής βίας και εκδήλωσης θρησκευτικού μίσους στη χώρα μας. Για να κατανοηθεί η έκταση και η δριμύτητα του προβλήματος, ας σημειωθεί ότι το θρησκευτικό μίσος εκδηλώθηκε με τις εξής πράξεις: Βανδαλισμούς, διαρρήξεις, κλοπές, ιεροσυλίες, νεκροσυλίες, ληστείες, τοποθετήσεις εκρηκτικών μηχανικών και λοιπές βεβηλώσεις.

Θυμίζουμε το πρόσφατο συμβάν (11/03/2021) θρησκευτικού μίσους στο κέντρο της Αθήνας, όταν κύριος επιβαίνων σε μηχανή μικρού κυβισμού, προπηλακίστηκε γιατί μετέφερε εικόνα της Παναγίας σε κάδρο, η δε εικόνα βεβηλώθηκε πολυποίκιλα από “αγέλη” αριστερών και αναρχικών υπό τις ιαχές «Η Ελλάδα να πεθάνει, να ζήσουμε εμείς. Στο διάολο η οικογένεια, στο διάολο και η Πατρίς». Το συμβάν τεκμηριώθηκε επαρκώς σε βίντεο που εντοπίζεται στο Διαδίκτυο, όπου διακρίνονται ευκρινώς οι συμμετέχοντες με πρωταγωνίστρια γνωστή γυναίκα.

Συνακόλουθα, εύλογα προκύπτουν τα ακόλουθα ερωτήματα. Οι συγκεκριμένες πράξεις δεν αποτελούν προσβολή και εξύβριση των Θείων συγκεκριμένου δόγματος, ήτοι, τεκμηριωμένη εκδήλωση θρησκευτικού μίσους;

Επενέβησαν αυτεπάγγελτα ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, ή άλλη αρμόδια αρχή, ως όφειλαν; Τουλάχιστον αυτό δεν συνέβη, καθ’ όσον γνωρίζουμε.

Η Δικαιοσύνη επεμβαίνει άμεσα μόνον όταν θίγονται σπανιότερα, Μουσουλμανικοί ή Ιουδαϊκοί στόχοι; Μήπως οι Χριστιανοί στη χώρα θεωρούνται πολίτες “δεύτερης κατηγορίας” εφ’ όσον ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου δεν έχει τα ίδια αντανακλαστικά όπως όταν θίγονται άλλα θρησκευτικά δόγματα, αλλοδαποί ή αριστεροί;

Όπως πέρυσι έτσι και φέτος, η «Ένωση Αθέων» προκλητικά προσκάλεσε τα μέλη της σε συνεστιάσεις κρεατοφαγίας. Μάλιστα φέτος λόγω της «πανδημίας Covid-19» έλαβε χώρα μέσω τηλεδιάσκεψης. Η πρόσκληση της Οργάνωσης είναι η ακόλουθη:

«Πλησιάζουν οι ανοιξιάτικες διακοπές και ο SARS COV-2 παραμένει μέρος της ζωής μας. Σε αντίθεση με την εκκλησία που τον αντιμετωπίζει με ξόρκια και προσευχές ή με τους πιστούς που κατεβάζουν τις μάσκες προστασίας για να μεταλάβουν κόντρα σε κάθε λογική, προσαρμοζόμαστε στην πραγματικότητα και τηρούμε τα μέτρα ασφαλείας.

Σας προσκαλούμε λοιπόν για δεύτερη φορά σε Φανερό Τηλε-Δείπνο, μια ανοιχτή τηλεδιάσκεψη όπου θα ξαναβρεθούμε με παλιούς φίλους, θα γνωρίσουμε νέους και θα μιλήσουμε για την Ένωση Αθέων και τις δραστηριότητές της.

Ελάτε να γιορτάσουμε τον αναμενόμενο θρίαμβο της ζωής και της ανθρώπινης επιστήμης, που μας έχει ήδη δώσει εμβόλια χάρη στα οποία ελπίζουμε σύντομα να βρεθούμε ξανά και από κοντά.

Την Παρασκευή 30-04-2021 (γνωστή και με το ψευδώνυμο «Μεγάλη») στις 20:00 στο https://us02web.zoom.us/j/83006433330…

Φέτος η εκδήλωση περιλαμβάνει Διαγωνισμό Φανερού Εδέσματος με δύο κατηγορίες:

– Πιάτα με βάση κρέας/ψάρι/πουλερικά,

– Χορτοφαγικά πιάτα».

(Οι υπογραμμίσεις είναι των συντακτών της επιστολής).

Κάθε άνθρωπος έχει στο νομικό πολιτισμό μας το δικαίωμα να είναι άθεος ή ένθεος, όχι όμως να προσβάλλει, λοιδορεί και προκαλεί την αντίθετη άποψη και δη με τέτοιο παρανόμως φασιστικό modus-operandi. Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί λοιδορούνται και προσβάλλονται χυδαία από την Ένωση Αθέων («ξόρκια», «Ψευδώνυμο Μεγάλη» Παρασκευή, «Φανερό Τηλε-Δείπνο», κ.ο.κ.), διότι απλά γνωρίζουν ότι δεν θα διωχθούν από την Ελληνική Δικαιοσύνη.  Είναι ευνόητο ότι δεν θα αποτολμούσαν κάτι ανάλογο με την Μουσουλμανική νηστεία κατά την εορτή του Ραμαντάν. Δεν θα ενεργήσετε επιτέλους προκειμένου να τηρηθεί το Σύνταγμα και η νομιμότητα; Σας προσφέραμε όλα τα σχετικά στοιχεία, συνακόλουθα, πως προτίθεστε να αντιδράσετε;

Ισχύει ο νέος αντιρατσιστικός νόμος 4285/2014 ή μήπως και αυτός εφαρμόζεται επιλεκτικά; («Τιμωρείται όποιος δημόσια, προφορικά ή διά του Τύπου, μέσω του διαδικτύου ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο ή τρόπο, παροτρύνει, προκαλεί ή διεγείρει, σε βιαιοπραγίες ή μίσος κατά προσώπων ή ομάδες προσώπων που προσδιορίζονται με βάση τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία, τις γενεαλογικές καταβολές, την εθνική ή εθνοτική καταγωγή, τον γενετήσιο προσανατολισμό, την ταυτότητα φύλων».)

Η μη επέμβαση της Δικαιοσύνης, δεν τεκμηριώνει το ατιμώρητο τέτοιων έκνομων πράξεων μίσους, γεγονός που θα συμβάλλει στη διαιώνιση της συγκεκριμένης θρησκευτικής βίας ή μίσους, και στη γενεσιουργία επιθετικότερων παραβατικών συμπεριφορών, συμπεριλαμβανομένης της απώλειας ανθρώπινης ζωής;

Δεν πρέπει να διερευνηθεί ενδελεχώς το φαινόμενο που λαμβάνει επιδημικές διαστάσεις και από την αντιτρομοκρατική υπηρεσία, για ευνόητους λόγους; Οδεύουμε προς τη «Λιβανοποίηση» της χώρας μας;

Δεν καταστρατηγείται το Σύνταγμα που υποθετικά εγγυάται τη θρησκευτική ελευθερία (Άρθρο 13) και δη σε μία χώρα όπου επικρατούσα θρησκεία είναι η Χριστιανική (Άρθρο 3);

Γιατί κωφεύει η Δικαιοσύνη στη συστηματική και με δόλο καταστρατήγηση του Συντάγματος τα τελευταία έτη που τεκμηριώνεται και από επιφανείς νομικούς (Συνταγματολόγος Γεώργιος Κασιμάτης, παραιτηθείς Καθηγητής Νομικής ΔΠΘ Κωνσταντίνος Βαθιώτης,  Ειρηνοδίκης Αργυρώ Τέγουτζικ [σσ: η τελευταία σπεύδει να ξεκαθαρίσει ότι εκφράζει προσωπική άποψη], κ.ά.); Ποιοι είναι τελικά υπόλογοι και νομικά έκθετοι;

Το συγκεκριμένο status quo θεωρείται αποδεκτό για μία Δυτική “δημοκρατία”; Ή μήπως η «προοδευτικότητα» των κυβερνήσεων των τελευταίων ετών, που διαχρονικά αγνοεί τους πολίτες ή είναι σε δυσαρμονία με το λαϊκό αίσθημα, προϋποθέτει την αποδυνάμωση ή υποταγή του κυρίαρχου θρησκευτικού συναισθήματος χάριν των ολίγων άθεων, αναρχικών ή ακαδημαϊκών διεθνιστών; Αυτό τεκμαίρεται και από το γεγονός ότι η Κυβέρνηση στοχοποίησε και λοιδόρησε ιδιαίτερα τους Ορθοδόξους Χριστιανούς κατά την αποκαλούμενη πανδημία, κλείνοντας τους ιερούς ναούς επί μήνες, και στοχοποιώντας ποικιλοτρόπως ιερείς και πιστούς, όταν κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, οι άνθρωποι ήταν μάγουλο με μάγουλο στο μετρό, στριμωγμένοι σε super market, στη λαϊκή αγορά, κ.ο.κ. Ειρωνικά, δεν προβλέφθηκε κωδικός sms για εκκλησιασμό και απαγορεύτηκαν οι επισκέψεις στα κοιμητήρια που είναι αχανείς εκτάσεις σε εξωτερικούς χώρους. Όπως εύστοχα παρατηρεί και τεκμηριώνει ο Καθηγητής Ιωάννης Μάζης σε διάλεξη του, η Νέα Τάξη Πραγμάτων επιθυμεί να υποτάξει τον Χριστιανισμό και να αναδείξει τον Ισλαμισμό, ως βολικό όχημα προς επίτευξη των στόχων της. (Η παρούσα τοποθέτηση είναι διαθέσιμη στο Διαδίκτυο.)

Προκλητικό θεωρείται το γεγονός ότι τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας (ΜΜΕ) και ιδιαίτερα το δημοφιλές διαδίκτυο, έχουν αναδείξει κατά καιρούς το ανησυχητικό φαινόμενο του θρησκευτικού μίσους, συνεπώς, η Δικαιοσύνη δεν είναι υπόλογη για παράβαση καθήκοντος στο πλαίσιο του Συντάγματος;

Τέλος, ας αναφερθεί και το ακόλουθο ανησυχητικό συμβάν. Μία νεαρή “κυρία” καταγράφηκε ευκρινώς σε βίντεο, ανήμερα της επετείου των διακοσίων ετών της Ελληνικής παλιγγενεσίας και συγκεκριμένα το βράδυ, να σκίζει με μίσος αναρτημένη Ελληνική σημαία, να επιβιβάζεται σε όχημα μετά αυτής, και να αποχωρεί. Και αυτό το βίντεο κάνει το γύρο του διαδικτύου. Εν τέλει, λειτουργεί η Δικαιοσύνη στην Ελλάδα;

Όπως υποστηρίζει η κοινωνιολογία, όταν η Δικαιοσύνη σε μία κοινωνία δεν αντιδράει, προκύπτουν νομοτελειακά δύο τινά. Πρώτον, οι πολίτες χάνουν την εμπιστοσύνη τους στους θεσμούς. Και δεύτερον, οι Χριστιανοί θα πάρουν το νόμο στα «χέρια τους», προκειμένου να προστατεύσουν τόσο τον εαυτό τους όσο και να διασφαλίσουν το κατ’ επίφαση συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της ασφαλούς και ανεμπόδιστης συμμετοχής στην οργανωμένη συλλογική λατρεία.

Παρενθετικά, σύμφωνα με το δείκτη των «Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα» η Ελλάδα κατατάσσεται στην 24η  θέση από τα 27 κράτη της Ε.Ε. στην ελευθεροτυπία, κατά την περίοδο της αποκαλούμενης πανδημίας. Τα τελευταία έτη η εξουσία είναι σε πλήρη δυσαρμονία με το λαϊκό αίσθημα, οι δε Έλληνες πολίτες αρχίζουν να χάνουν την εμπιστοσύνη τους στο θεσμό της Δικαιοσύνης.

Όπως γνωρίζετε, είσαστε ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου από το 2019. Ενώ κατά την περίοδο 2013 – 2016, Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου ήταν η κυρία Ευτέρπη Κουτζαμάνη. Εν κατακλείδι, μήπως ο όποιος Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου διαχρονικά, de facto επιδεικνύει προκλητική άγνοια, ανοχή ή αδράνεια απέναντι στην τεκμηριωμένη επιδημία του θρησκευτικού μίσους και της θρησκευτικής βίας κατά Ορθοδόξων Χριστιανικών στόχων στην Ελλάδα;

Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες και την ενημέρωση ημών στα εκ του νόμου προβλεπόμενα χρονικά διαστήματα».

Ας ευχηθούμε να υπάρξει επιτέλους η οφειλόμενη αντίδραση της Δικαιοσύνης για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του φαινομένου, διαφορετικά, οι διεθνείς θεσμοί θα κληθούν να παρέμβουν…

Υ.Γ:  Η Δικαιοσύνη δεν έχει απαντήσει μέχρι τώρα στους τρεις προαναφερόμενους συγγραφείς.

https://professors-phds.com/