Ας προσέξουν μερικοί με τις πιέσεις. Οι δε ναύαρχοι καλούνται να γράψουν ιστορία. Juan |
Η εισήγηση των ναυάρχων για τις νέες φρεγάτες του Στόλου, που αναμένεται το αργότερο μέχρι τις 15 Ιουνίου φαίνεται ότι δεν αρέσει ήδη σε κάποιους που σπεύδουν να διαμορφώσουν κλίμα περί “ειλημμένης απόφασης της κυβέρνησης υπέρ των αμερικανικών φρεγατών”!!!
Ποια θα είναι η σειρά προτίμησης των ναυάρχων ουδείς το γνωρίζει, αλλά αυτό που εγγυημένα μεταφέρουμε είναι ότι οι αμερικανικές φρεγάτες, μέχρι αυτή την ώρα που μιλάμε είναι στην τελευταία θέση της λίστας! Γι΄ αυτό ίσως και η “διαμόρφωση κλίματος” περί “απόφασης που έχει ήδη ληφθεί’! Είναι ένα είδος πίεσης προς τους ναυάρχους του Ανώτατου Ναυτικού Συμβουλίου.
Ένα μήνυμα που λέει πως “ότι κι αν εισηγηθείτε τις αμερικανικές φρεγάτες θα πάρετε” και όσοι είναι πιο καχύποπτοι πιθανόν να “διαβάζουν” κι ένα δεύτερο μήνυμα που λέει “ας λάβετε μια απόφαση που θα σας κάνει αρεστούς στην πολιτική ηγεσία”.Ποιοι διαμορφώνουν αυτό το κλίμα είναι αδιάφορο ,αφού καμία απόφαση δεν μπορεί να ληφθεί χωρίς την εισήγηση των ναυάρχων. Επιπλέον η πρωθυπουργική θέση όπως έχει διατυπωθεί μέσω διαρροών είναι ότι “δεν χρωστάμε σε κανέναν”.
Μπορεί η κυβέρνηση να ανατρέψει τελείως την εισήγηση των ειδικών και να πάει στις αμερικανικές φρεγάτες; “Στην Ελλάδα ζεις δεν υπάρχει Ελπίς”, ως γνωστόν ,αλλά αν συμβεί κάτι τέτοιο θα πρόκειται για τεράστια έκπληξη και θα προκληθούν ερωτήματα αφού θα πρόκειται για σκανδαλώδη απόφαση. Κι αυτό όχι μόνο για τα όσα οι ίδιοι οι Αμερικανοί έχουν γράψει για τις φρεγάτες τους και τα προβλήματα τους, αλλά και για το “οπλικό κοστούμι” που προτείνουν οι ΗΠΑ και για την προσβλητική για την Ελλάδα “ενδιάμεση λύση” που προβλέπει φρεγάτες…Oliver Hazard Perry, σχεδιασμένες στα μέσα της δεκαετίας του ΄70.
Ως “δικαιολογία” για το γεγονός ότι ακόμη συζητούμε για την μία εκ των δύο αμερικανικών προτάσεων -περιέργως η δεύτερη που είναι ενδιαφέρουσα δεν απασχολεί- είναι ότι “μ’. αυτή την επιλογή θα σωθούν τα ναυπηγεία”! Για τα οποία ακόμη δεν έχει βρεθεί λύση.
Να επαναλάβουμε ότι ο Στόλος θέλει πλοία για να μπορεί να κάνει επιχειρήσεις, όχι για να σώσει τα ναυπηγεία. Αν μπορούν αυτά τα δύο να συνδυαστούν θα ΄ναι πάρα πολύ καλό. Αν όμως πρέπει να γίνει επιλογή αυτή δεν μπορεί να ΄ναι άλλη από την ουσιαστική ενίσχυση-αναβάθμιση του Στόλου μας.
Πρόκειται για απόφαση που θα κοστίσει 5 δις στους Έλληνες φορολογούμενους και θα δεσμεύσει τον Ελληνικό Στόλο για τουλάχιστον 30 χρόνια. Ας σοβαρευτούμε λοιπόν για να μην έχουμε δυσάρεστες εξελίξεις.